aqua

Gospodarstwo a praca zarobkowa

Polecane posty

aqua    0

Witam,

Na początku proszę o wyrozumiałość - nie znalazłam podobnego tematu. Jeżeli już taki istnieje proszę o przeniesienie i/lub usunięcie wątku.

Mój problem jest następujący: mam 24lata i od 5 jestem właścicielką gospodarstwa rolnego. Ponieważ i tak mieszkam i studiuję w mieście (gospodarstwem zajmuje się mama) chciałabym podjąć jakąś pracę zarobkową na własną rękę aby sobie nieco dorobić. Zastanawiam się tylko czy podjęcie przeze mnie pracy jako np sprzedawca nie spowoduje żadnych komplikacji w prowadzeniu samego gospodarstwa. Gospodarstwo jest użytkowane, płacę KRUS, składam wnioski o dofinansowanie. Czy moja dodatkowa praca może np uniemożliwić mi składanie wniosków o dofinansowanie? Czy to, że posiadam gospodarstwo nie będzie problemem dla mojego potencjalnego pracodawcy?

Bardzo proszę o pomoc i wszelkie wskazówki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kogut    1

Znam kogoś kto pracuje zarobkowo i prowadzi gospodarstwo rolne, po za tym wiem,że także składał papiery o dofinansowanie. Najlepiej jakbyś udała się do ARiMR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie wielu sąsiadów pracuje na gospodarstwie jednocześnie dorabiając w firmach sklepach itp. myślę ze nie powinnaś mieć żadnych problemów jeżeli podejmiesz jakaś inna prace...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Jeśli chcesz prowadzić własną dzialalnośc gospodarczą wtedy płacisz podwójny krus nie mozesz przekroczyć limitu zarobków miesięcznie nie pamietam jakiego. Co miesiąc trzeba składać do krus zaświadczenie z us że się tego limitu nie przekroczyło.

Jeśli ktoś cię zatrudni na etat wtedy przechodzisz na zus co jak zakładam wczesniej czy później cię czeka skoro mieszkasz w mieście.