Skocz do zawartości

Zdjęcie

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46


355 odpowiedzi na ten temat

#161 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 06 listopad 2010 - 11:44

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Teoria LPG wygląda fajnie, jednak praktyka z którą się spotykam nie jest już taka słodka, prawdopodobnie z powodu niewielu ludzi/zakładów potrafiących wcielić tą teorię w życie, tak jak powinna być wcielona. Nie mam auta z LPG ale przykłady którymi osobiście jeździłem/serwisowałem mogę mnożyć... ale chyba nie ma sensu :P

To że coś działa nie zawsze oznacza że działa prawidłowo i optymalnie ale wiem że niektórym to nie przeszkadza. O zagazowanie vtec-e pytałem hipotetycznie, chodziło mi o aspekt techniczny, bo przecież wszyscy wiemy jak pracują w nim zawory ssące oraz jak i w jakim zakresie zmienia się AFR, wszyscy wiemy też że montując LPG do auta które zużywa średnio 6 litrów benzyny na 100km narażamy się na kpiny, czteroprocentowy spadek mocy (patrz wyżej) oraz znaczącą redukcję miejsca w bagażniku, wręcz okaleczenie przestrzeni użytkowej, jak i dodatkowe kilogramy na tylnym zawiasie przez resztę żywota auta. Niektózy się z tym godzą, inni nie. Co do aut drogich, ekskluzywnych, podzielam zdanie Ukraińców :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Dzisiaj, 16:56
  •  

#162 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 06 listopad 2010 - 15:17

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 fachowy gazownik nie zalozy gazu do auta ktore nie chodzi poprawnie na benzynie, bo to rzeźbienie w gównie. Tak samo jest z chiptuningiem, zaden szanujący sie mechanior nie bedzie podwyższał mocy w silniku ktore nie cyka tak jak fabryka dała. :P
Podejrzewam, że 90% problemów z gazem, są w tych autach, do ktorych dobrali sie gazownik Heniek ze swoim kolegą gazownikiem Mańkiem, przeświadczeni o swojej nieomylności. A potem wszędzie się trąbi , że gaz jest bee.

a co do tezy ukraińców, mam ich w nosie :P
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#163 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 listopad 2010 - 16:12

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

Wychodziły,wychodziły-mi to tak sobie średnio przeszkadza bo i tak to auto na gorszą pogodę-za to ma szyberdach ( w full wypasie :P) no i wszystkie elektryczne szyby-więc jak coś to sobie będę mógł niezły przeciąg zrobić .W dalsze trasy i tak zamierzam jeździć Volvo.


ale to jest c4 czy c5?

#164 Share szmergiel

szmergiel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:malopolska

Napisany 06 listopad 2010 - 16:50

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 nikt z kolegow nie poruszyl jeszcze jednego aspektu czemu duza liczba ludzi narzeka na lpg.ostatnio kupowalem auto dla zony chodzilo o malo pojemnosc ze wzgledu na ubezpieczenie i mozecie wiezyc lub nie ale obejzale ponad 15 aut z lpg wiek ok9-11lat i zaden nie pracowal tak jak fabrycznie ,za kazdym razem instalacja byla ustawona na przelaczanie na gaz po przekroczeniu danych obrotow co rowne jest pracy na zimno na bezynie 5 sek i gaz bo tanio,na efekty dlugo nie trzeba czekac.chcoc prawidlowo urzytkowac lpg nalezy ustawic zmiane po przekroczeniy 60*c silnika co na krotkich trasach i w zimie jest nieoplacalne dlatego prawie wszystkie male samochody gazowane to po jakims czasie zlomy przez idiotyczna oszczednosc wlasicieli.kupilem benzynke 1.1 i lata az milo jak fabryka a dla dluzsze trasy mam diesla choc tez taki oszczedny nie jest.ps.pracowalem w zakladzie regenarcji glowic i jak ktos pisze ze kazde auto nadaje sie pod gaz to fige wie,jezeli do firmy przychodzila glowica z bmw to prawie pewne ze po gazie z pb to moze 5% bylo naprawianych to samo tyczy sie hondy po gazie czesto do naprawy a nominal baaaaardzo rzadko.jezeli jakas firma wyprodukuje silnik ktory jest skonstrulowany typowo na gaz to owszem ale narazie takowego nie ma i sa to tylko przerobki wiec podpisuje sie pod stwierdzeniem ze gaz do kuchni.jak cie nie stac na paliwo to kup maly motor i ciesz sie dlugo z jego niezawonosci ,jak jezdzisz duzo to kup diesla a jak cie na nic nie stac to rower :P

#165 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 06 listopad 2010 - 20:32

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Rozwiń ten temat przełączania na gaz powyżej 60stopni , dlaczego, jakie problemy w spalaniu gazu. Nie chodzi mi o hasła tylko o profesjonalne rozwinięcie tego wątku. Hasło głowica do naprawy, to co pękają na gazie? Wiadomo, że LPG jest bardziej kaloryczne i są wyższe temperatury w procesie spalania, a od odbioru ciepła jest układ chłodzenia i to on wymaga baczniejszej uwagi. Co do tych oglądanych aut,to żadne z nich już nie będzie pracować jak nowe na benzynie i pewnie te wiekowe auta miały instalacje II generacji, w której standardem jest przełączanie po wkroczeniu na zakres 2 tys. obr. W moim samochodzie instalacja przełączy się dopiero gdy wejdą i spadną poniżej 2tys. Odnośnie konstrukcji silnika, to pierwszy silnik spalinowy i wszystkie benzynowe obecnie spalają gaz, bo benzyna jest niepalna, tylko jej pary.

#166 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2010 - 21:47

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

Czy oby napewno? 4motion z golfa, paska, audi s3 czy leona 4 to badziewny haldex a prawdziwe quatro z s6 to torsen i to zupełnie inna bajka bo haldex to taka popierdółka udające prawdziwe 4x4, który nigdy nie zepnie na stałe napędu.

prawdziwe 4x4 jest w mitsu, subaru, ewentualnie audi S5 ze sportowym dyfrem dostepnym w opcji.

passat b5 i b5fl mial 4motion, ale tylko z nazwy, bo w istocie tam byl torsen :P
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#167 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 listopad 2010 - 21:54

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 @brzozak2 powaga?

#168 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 06 listopad 2010 - 22:05

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 no i ja wole quattro, jedyny stały naped w osobowym aucie.
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#169 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 06 listopad 2010 - 22:07

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 @brzozak2
O pasacie to nie wiedziałem ale i tak torsenowi bliżej do 4x4 niż haldexowi, który tylko na chwilę dołącza tył :P

#170 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 listopad 2010 - 07:01

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 @Arek a tak mnie nauczałes gdzie to jaki naped siedziDodany obrazek a co do tego co nasmarował @brzozak2 o passacie to tylko w nie ktorych wersjach siedział torrsen, ponoc z silnikiem W8 był montowany za kazdym razem torsen...
po za tym w VW Amarok, Phaeton, Tuareg tez wystepował torsen pod nazwa 4motion w podobny sposob jak w passacie b5...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Dzisiaj, 16:56
  •  

#171 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 07 listopad 2010 - 09:00

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 4 motion czy quattro to nazwy handlowe pod nimi kryją się rózne rozwiązania. Nie wchodząc w3 szczegóły wszystkie auta 4wd grupy vw w których motor siedzi poprzecznie mają haldeksa róznyc generacji. Te w których motor siedzi wzdłuznie maja torsen. Przy czym q7 tuareg czy cajene mają przednią oś napędzaną wałem biegnącym wzdłuż skrzyni jak np w bmw 4wd w innych przednie półosie wychodzą ze skrzyni jak w a4 to tak w duzym skrócie.
kolego szmergiel nie dziw się ludziom to że ty pracujesz czy tam pracowałeś przy naprawie głowic to i tak nic nie znaczy wileu ludzi na tym forum lizneło troche wiedzy w szkole przeczytało w gaze4cie i oni i tak wiedzą lepiej. Skończyłem studia i wiem że życie życiem a szkoła szkołą. Czasami pan henio wie lepiej niz niejeden profesorek bo on naprawił setki aut i widział setki przypadków i wyciagnoł z tego wnioski i obserwacje.
Co do aut z małymi silnikami niestety taka jest prawda głowice padają albo gniazda albo uszczelka.
Emulacja wtrysków i okresowe podawanie benzyny w fsi to znikomaq oszczędnośc i duży koszt instalacji dlatego już o tym nie pisałem.
Właściciele drogich aut których stac na ich utrzymanie a nie tylko na zakup nie będą jeździc z jakąś bańką w bagarzniku a w miejscu na koło zapasowe wożą subwofer lub ustrojstwo od pneumatycznego zawieszenia.
Gdy chandlowałem autami widziałem jak ludzie przeżywali że trzeba rozrząd wymienić za powiedzmy 900 zł w aucie za 45 tys gotowi byli kupic gorsze aby tylko ktos powiedział że rozrząd wymieniony. Opinie tą potwierdza wielu znajomych którzy prowadzą warsztaty samochodowe w polsce wiele aut jeździ do końca nie wymienia się oleju filtrów rorządów wachaczy a potem bieda bo auto kupione za ostatnia kase i tyle trzeba płacić za przeglądy a użytkownik zarabia 1500 czy 2000 miesięcznie i w domu żona klnie. Nasza polska metalność. To samo tyczy się aut na gaz nikt nie czeka aż się rozgrzeje bo trzeba oszczędzać więc zaraz po odpaleniu gaz albo przycisk aby się przełaczyło gdy pojawią się pierwwsze problemy auto jdzie do sprzedania niecfh nastepny się cieszy.
I jeszcze jedna uwaga słyszałem od wielu znajomych gdy pojawiają się kłopoty z instalacją lpg jeździli do warsztatów polecanych przez innych jako profesjonalistów. Mało w którym pracownicy byli zaintereswoani naprawą chcieli tylko montować nowe.

#172 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 07 listopad 2010 - 11:07

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 z tej trójki, wybieram zdecydowanie superba!
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#173 Share jaskier

jaskier

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 07 listopad 2010 - 11:52

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Prawdziwe 4x4 było montowane również w leciwym Renault Espace I/II :lol:

#174 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 listopad 2010 - 18:10

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

Widzę że temat powoli zmienia tytuł na "ON, PB, lpg - co tańsze" @jaro który rok twojej A6?


1994-przed chwilą przyprowadziłem-tak jak pisałem nawet klimy nie ma ,ma szyberdach stalowy,4xelektryczne szyby,2xAirbag,fabryczny alarm (ciekawe jak działa :lol: )-o cenie pisać nie będę bo jak wiadomo dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają z racji ich nieposiadania ;)-w środku parę rzeczy do poprawki,spalanie na trasie byle jakiej bo i Warszawa cała rozkopana i przez mnóstwo miasteczek jechałem -10 l/100 km.

#175 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 listopad 2010 - 19:44

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

Podejrzewam, że 90% problemów z gazem, są w tych autach, do ktorych dobrali sie gazownik Heniek ze swoim kolegą gazownikiem Mańkiem, przeświadczeni o swojej nieomylności. A potem wszędzie się trąbi , że gaz jest bee.

To miałem na myśli, polskie realia LPG w większości nie wyglądają za ciekawie, stąd wiele negatywnych opinii.

Hasło głowica do naprawy, to co pękają na gazie?

Nie pękają, siadają gniazda zaworowe. Okresowo reguluje luz zaworowy w hondzie mojej znajomej, oczywiście zagazowanej, mimo każdorazowego prawidłowego ustawienia nawet przy górnym limicie serwisowym, przy każdej następnej kontroli luzy są notorycznie za małe...

#176 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 listopad 2010 - 20:43

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Instalację serwisuję w ASO fiata, która ma autoryzację na montaż i naprawy instalacji Tartarini. Nowe auta z zamontowaną instalacją mają pełną fabryczną gwarancję. Więc różne są realia, nie tylko made in stodoła. Zaworów nie muszę regulować. Co do trwałości zaworów, to pamiętam okres wycofywania czteroetylku ołowiu kiedy to twierdzono, że starsze silniki mają za miękkie gniazda i nie wszystkie są przystosowane do eksploatację na bezołowiowej. Teraz gniazda znów zmiękły i nie wytrzymują gazu. Przyczyną jest zbyt ubogo ustawiona mieszanka(mniejsze zużycie gazu), a nie stosowanie gazu. Ja nikogo nie namawiam do zakładania gazu. W domu jest inne autko na ON z CR, które cieszy niskimi kosztami paliwa(średnia ze wskazań komputera, na letnich oponach 4,7l, a na zimowych 5,3l/100km). Przestanie cieszyć gdy zużyje się filtr cząstek stałych. I jeszcze nawiązanie do "czipowania" - ten sam silnik występuje w nim w mocach 68, 85 i 105KM.

#177 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 07 listopad 2010 - 21:57

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

haldex to taka popierdółka udające prawdziwe 4x4, który nigdy nie zepnie na stałe napędu.

Każda technologia ma swoje zastosowanie. Jeśli uważasz, że haldex to pierdółka, to dlaczego w audi r8 jest zwykłe mechaniczne sprzęgło wiskotyczne? Protoplasta Haldex'a bez żadnej elektroniki. Haldex to zwykłe sprzęgło lepkościowe, aby ci było prościej zrozumieć to wytłumaczę ci to na przykładzie: W 99% t raktorów, które mają załączany napęd elektro-hydraulicznie jest to rozwiązane w dokładnie taki sam sposób w jaki działa napęd haldex'a. Pytanie retoryczne: Czy nigdy nie miałeś w pełni spiętego napędu 4x4 w traktorze? W samochodach napęd spinany jest tylko wtedy gdy komputer wykryje poślizg koła przedniego. Wystarczy drobna modyfikacja, by móc dokładne decydować kiedy napęd jest dopinany. Nie jest on spinany nigdy na stałe bo nie ma pomiędzy osiami mechanizmu różnicowego, jak w torsenie. Czy t raktorem też śmigasz po asfalcie z włączonym 4x4? Tak więc następnym razem polecam kilkuminutową lekturę, zanim zaczniesz wypisywać pierdoły na forum.

W ramach wytłumaczenia Quattro, 4motion, Syncro itp. To są nazwy handlowe. Natomiast to w jaki sposób realizowany jest napęd na 4 koła zależy od konstrukcji samochodu. W przypadku samochodów z grupy VAG, jest to ustawienie silnika: Poprzecznie - sprzęgło lepkościowe (haldex, wiskoza), Wzdłużnie - torsen hoć są wyjątki. Np pierwszy tuareg nie posiada napędu typu torsen mimo wzdłużnie ustawionego silnika, nie jest to też haldex.

#178 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 07 listopad 2010 - 23:02

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

Teraz gniazda znów zmiękły i nie wytrzymują gazu. Przyczyną jest zbyt ubogo ustawiona mieszanka(mniejsze zużycie gazu), a nie stosowanie gazu.

Dobrze wiem co jest przyczyną ale to nie mój problem, robię swoje uprzejmie informując że głowica dogorywa. Nikt nie projektuje silników pod kątem zasilania LPG (może są jakieś wyjątki, nie wiem) i gniazda zaworowe nie muszą wytrzymywać gazu bo auto z założenia konstruktorów ma jeździć na benzynie, wiec wszystko gra, tu nikt nie popełnił błędu. Zapewne błędem nie jest też LPG założone i wyregulowane tak jak trzeba, problem jest z tym "tak jak trzeba"...

#179 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2010 - 02:27

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 da sie spiac haldexa, ale co z tego jak nadal nie mozesz pokonywac lukow wg dynamiki ruchu auta z napedem na obie osie, a w cyferkach robi sie fajna roznica :)
@JohnTheBulletTeacher tak jak piszesz, kazda technologia ma swoje zastosowanie, haldex w autach popularnych ma byc tani w produkcji i eksploatacji i tu sie koncza jego zalety. nie ma sensu moim zdaniem go spinac, choc moj kumpel robi dyplom, podkreslam ROBI i chce jak najwiecej wlasciwosci trakcyjnych wycisnac z haldexa, notabene w golfie mkI ;)

wiskoza w r8 czy innych lambo w zasadzie nie wiem po co jest, prawdopodobnie nowe lamba beda mialy normalny naped z centralnie umieszczonym silnikiem.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Dzisiaj, 16:56
  •  

#180 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 listopad 2010 - 09:34

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Dlatego twierdze że niektóre aua gorzej tolerują gaz i ewentualne błędy w regulacji instalacji. Ze względu właśnie na inne konstrukcje głowic materiały i układy chłodzenia. Nie bez wpływu na trwałość jest równiez sposób eksploatacji.
Haldeks da się spiąć na stałe wiele aut z tym napędem lub podobnej konstrukcji posiada przycisk lock umożliwiający stałe dołączenia napędu oczywiście np do jakiejs prędkości. Skrótowo mówiąc róznica między takimi autami a tymi z mechanizmem róznicowym między osiowym polega na tym że w autach z haldeks lub podobych jedna z osi jest połaczona na stałe z silnikiem a na druga napęd jest dostarczany powiedzmy od 10 % do 50 % w zaleznosci od konstrukcji jednak haldeks nigdy nie przeniesie więcej niż 50 % na os dołaczaną. w pojazdach z centralnym dyfrem żadna z osi nie jest na "stałe połączona" z silnikiem moc może więc trafiac na każdą z osi w róznych proporcjach oczywiście w zalezności od konstrukcji. Dlatego róznice w pokonywaniu zakrętów oczywiście poszczególne marki a nawet modele różnią się tu charakterystyką ale to już temat bardziej złożony.
r8 czy lambo to auta bardziej do lansu ich własciciele nie koniecznie muszą byc zaintereswoani nauką driftowania itd samochód ma być przewidywalny na mokrej miejskiej ulicy itd. Dlatego tak dobiera się konstrukcje sprzęgieł lepkościowych aby auto miało charakterystyke tylnonapędowa gdy ktos jednak zechce poszaleć ale niewielka część mocy trafia na os przednią by pomóc w trudnych sytuacjach. Wiaze się to też oczywiście z tradycjami i filozofia danej marki (lambo wypuszcza modele bardziej ekstremalne z napedem tylko na tył. Dołączanie przedniego napędu sprzęgłem lepkościowym to wynik marjazu audi z lambo w tych ostatnich taki patent stosowanu już w latach 90tych.
ferrari np ma inna filozofię ich auta są bardziej ekstremalne firma organizuje imprezy sportowe na torach dla właścicieli róznych modeli. Poprawia stabilność pojazdów za pomocą skomplikowanych systemów elektronicznych aktywnych dyferencjałów zaczerpniętych wprost z f1 czym firma się chwali. Jednak zawsze mniej gumy przenoszącej napęd styka się z asfaltem i auto jest trudniejsze w prowadzeniu w trudnych warunkach. Tak więc konstrujkcja napędu nie zawsze zalezy od pomysłu inżynierów.

Podobne tematy