RolnikMat

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

Polecane posty

Olekc330    2

Z dresami to się kojarzy E30 i E36 bo tylko na tyle ich stać. A E46 to zacny wóz w sumie Superb też ładny jest w grupie VW czyli silniki zawieszenie płyty podłogowe te same co Audi i VW. Na chwile obecną Diesel nie wychodzi tak tanio. Paliwo droższe niż kiedyś chyba że sie leje Red Bulla niby spalanie mniejsze ale serwisowanie droższe. Przy każdym przeglądzie trzeba wymieniac filtr paliwa koszt a niech wysiądzie przy tych TDI Common Rail to dziękuje. Jeden pompowtryskiwacz 1400zł :blink:


Ursus C330:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

 Zalety, w przypadku zastosowania zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych  przedstawiają je w całkiem korzystnym świetle. Oto one:

·        Możliwość stosowania silników znacznej długości, co jest korzystne dla samochodów osobowych klasy wyższej;

·        Małe  obciążenie elementów zawieszenia silnika, ponieważ musi ono przejąć tylko maksymalny moment obrotowy silnika pomnożony przez przełożenie najniższego biegu;

·        Stosunkowo łatwa izolacja drgań silnika;

·        Równiejszy rozkład mas pojazdu przy jego całkowitym obciążeniu ładunkiem, szczególnie ważny przy ciągnięciu przyczepy i w samochodach typu combi;

·        Dłuższy układ wydechowy, a dzięki temu lepsze tłumienie hałasu i łatwa zabudowa katalizatora;

·        Korzystna strefa zgniotu z pochłaniającą energię zderzenia znaczną masą układu napędowego;

·        Możliwość zastosowania  prostej konstrukcji przedniego zawieszenia, nie narażonego na oddziaływanie obciążeń skręcających;

·        Równomierne zużycie opon;

·        Prosta konstrukcja układu sterowania skrzynki przekładniowej;

·        Duża sprawność skrzynki przekładniowej, która na biegu bezpośrednim przenosi moment obrotowy bez udziału przekładni zębatych;

·        Dużo miejsca na zabudowę układu kierowniczego;

·        Dobre chłodzenie dzięki umieszczeniu silnika i chłodnicy z przodu pojazdu;

·        Wydajne ogrzewanie dzięki krótkim przewodom wodnym i gorącego powietrza;

·        Dobre dojście obsługowo - naprawcze do wszystkich układów silnika, również w odchylanej kabinie typu wagonowego;

·        Bardzo skuteczne przeniesienie siły napędowej w pojazdach, które z założenia mają dociążoną ładunkiem tylną oś.

Wady klasycznego układu napędowego dotyczą przede wszystkim konstrukcji samochodów osobowych. Należą do nich przede wszystkim:

·        Niestateczność w ruchu na wprost, co daje się jednak skorygować przez właściwy dobór kątów ustawienia kół przednich, odpowiednią konstrukcję tylnego zawieszenia i zastosowanie właściwego ogumienia;

·        Niebezpieczeństwo poślizgu kół tylnych, szczególnie przy szybszym pokonywaniu zakrętów na śliskiej drodze pojazdem nie w pełni dociążonym pasażerami. Pojazd wykazuje wówczas nadsterowność;

·        Tendencja do zmiany toru ruchu pod wpływem zmiany siły napędowej;

·        Zmniejszenie przestrzeni pasażerskiej spowodowane koniecznością stosowania tunelu w podłodze.

nie chce mi sie pisac rzeczy oczywistych. x-drive to elektroniczne scierwo, a nie prawdziwy uklad z napedem na obie osie.

 

 

olek to ty decydujesz jakim jezdzisz autem i jak go inni odbieraja, a nie opinia publiczna.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs179.snc1/6731_95557617923_33871302923_2081249_8051233_n.jpg

http://img467.imageshack.us/img467/2015/bmw1238hz.jpg

http://www.cartype.com/pics/8375/full/bmw_e30_m3_87.jpg

http://katalog-samochodow.pl/img/bmw-3-e36-cabio-325i-1.jpg

http://bestcarsthatareout.files.wordpress.com/2009/04/slammede36m3drop1.jpg

za 2 lata e46 bedzie tak samo dostepny dla "dresow" jak e36 3 lata temu i pewnie kolejny model dostanie metke, ale kupujac zadbany egzemplarz i dbajac by wygladal wciaz jak nowy, nikt ci nie wytknie buractwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olekc330    2

Brzozak chodziło mi o to że chłopaszki kupuja E30 i E36 i one stają się ich zemstą :D Obwieszają je zderzakami Bóg wie po co :blink: Swoją drogą utrzymana E30 to ładna furka


Ursus C330:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    89

ja pisalem o starym quattro, a nie 'x-drive'.!

quattro to jedyny STAŁY napęd 4x4 w cywilnych osobówkach. Tak prosty, ze az genialny :blink:


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

w x5 jest quattro? chyba od tego zaczelismy nasza rozmowe co nie?

 

oczywiscie naped w subaru, lancii czy mitsubishi nie jest permanentnym napedem na obie osie, a do quattro to mu ho ho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec    89

pytasz sie mnie? czy szydzisz? :blink:

 

chyba sam sie juz gubisz modzie....

 

powtorze: jak na gabaryty x5 dla mnie prowadzi sie swietnie.

jesli chodzi o naped, to tylko quattro.

wole ocynk.

 

bez odbioru!


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

tu sie z toba zgodze ta rozmowa nie ma dalszego sensu.

 

co do tematu, rowniez polecilbym bmw, gdyz jako jedyne potrafi przyniesc radosc z pokonywanego zakretu :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Co do wizerunku bmw ileś lat temu właśnie za to odebrano smorawińskiemu generalne przedstawicielstwo tej marki na polske. Bmw jakos negatywnie mi się kojarzy pomimo tego że technicznie jest ok podobnie uważa wielu mojch znajomych. Z wyżej wymienionej 3 a4 to samochód najnowszy debiut koniec 2000 roku i nie jest to żaden lift tylko pojazd zrobiony od zera bmw debiutowało chyba w 98 a skoda to coś w rodzaju przeróbki passata b5 z 96 r. Płyta podłogowa a4 b6 passata b5 i superba w żadnym wypadku nie jest taka sama. Co do jazdy przedni napęd mimo wszystko daje więcej bezpieczeństwa w tak powszechnych na polskich drogach zimą kolejnach. I żadna elektronika nie jest w stanie tego nadrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Miałem okazje ostatnio trochę powodzić taty pseudo terenówką jaką jest też RAV4 hmm jeździ się fajnie bo wysoko się siedzi fajnie wszystko widać itd na naszych dziurawych drogach to auto idealne, zbiera się też ładnie 2,2 150KM w Dieslu tankowana Verva :blink: , średnie jakie mu pokazuje to miał 8,4l/100km a jak ja zacząłem jeździć to spadło do 8,1L/100km ale wiecej trasek robiliśmy, mam a4 b5 no i wam powiem do takiego drobnego jeżdzenia auto dobre no i oszczędne. Może niedługo zmienie na coś lepszego jak mi tata trochę kasy dołoży, zapewne będzie to coś spod znaku "niepełnej olimpiady"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

E46 zamienił bym na e39 po lifcie a A4 na A6 i wtedy bedzie to dobre zestawienie. SuperB stawiac razem z e46 i A4 to troche nie na miejscu. Ja lubie BMW za jej prowadzenie, akualnie jezdze e34 i nastepna tez bedzie bawara ale z mocniejszym silnikiem i combi(moze e34). Samochod kupuje dla siebie a nie dla kogos zeby mogł o mnie powiedziec ze jestem dresem czy jak tam mozna nazwac kierowce bmw. Nie zna mnie wiec g%! moze o mnie powiedziec i takich ludzi pozdrawiam srodkowym palcem z obgryzionym paznokciem. Jesli juz silnik diesla to trzeba uwazac na BMW gdyz potrafia byc nieco skatowane i niedoserwisowane(filtr odmy i takie tam zaworki co sie lubia zapiekac), trzeba wiedziec gdzie zajrzec zeby potem na forach nie wypisywac ze BMW to "szajse". Nowsze diesle to nie tylko olej i dalej jazda. Szczerze jakbym kupował auto powyzej 2003-2005 roku to raczej jakas benzynka o pojemnosci 2.x ewentualnie 3.x+LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie szczewko i takich ludzi cenie;)

Jeździłem zarówno e34 jak i e36 i e46

i jak dla mnie e34 również bajka z silnikiem 2.5 benzyna wydech miał dosyć głośny po wejściu do środka i zamknięciu drzwi rozlega się cisza

 

Ludzie najeżdżają też na bmw bo były kiedyś przesądy ze bmw dużo pali i wgle co jest nieprawdą prawie każda marka z podobną mocą i wagą spali więcej jeżeli chodzi o benzynę.

 

I ze niby wariują i w faktach jest zabił sie taki i taki kierowca bmw jak ktoś neumie jeździć tylno napęd owcem niech wsiada do audi czy tam skody. Ale jak postawie bmw audi i skodę na takich samych oponach wjadę w zakręt powiedzmy 130 km/h to w bmw bedziemy czuli jakby był przyklejony do asfaltu a a przednio tepedowiec pojedzie prosto dlatego do wyścigów na torach asfaltowych są brane samochody tylno napędowe.

A co do zimy to jeżeli ma jeździć tym samochodem np Twój tata czy ktoś kto jeździł przednio napędowym samochodem i ma już wpojone nawyki co do jazdy gdy mu rzuca samochód to lepiej kup przednio napędowe;)

 

jeszcze jak masz troszkę pieniędzy to możesz kupić e46 4*4

 

wybór należy do Ciebie czy wybrać samochód który się ładnie prezentuje i ma mocną i sprawdzona karoserie i silnik i niezłe właściwości jezdne czy samochody typu audi od których się roi na drogach

 

a jakbym miał wybierać miedzy superB a audi to zdecydowanie superB bliżej elegancji bmw ;P


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

Ale jak postawie bmw audi i skodę na takich samych oponach wjadę w zakręt powiedzmy 130 km/h to w bmw bedziemy czuli jakby był przyklejony do asfaltu a a przednio tepedowiec pojedzie prosto dlatego do wyścigów na torach asfaltowych są brane samochody tylno napędowe.

no niestety nie, akurat zakret w tylnim napedzie przejzdzamy najwolniej - patrz F1, ale za to maja parenascie innych zalet, gdzie po wyjsciu z zakretu, a nawet w trakcie jego pokonywania, na idealnie suchej nawierzchni sa bezkonkurencyjne.

 

natomiast jesli chodzi o samochody "zwykle" to tu juz jest roznie, bo nie zawsze da sie wykorzystac atuty tylnego napedu - patrz seat w wtcc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Swego czasu widziałem start ze świateł nowego Focusa RS, obok na pasie stał Nissan S14. Nissan wyrwał do przodu, a Focus na początku walczył o trakcję. :blink:

 

Wracając do tematu Superb I ma słabe materiały wykończeniowe, gorsze niż w Volskwagenie, Fakt auto duże i przestronne, w moim mniemaniu nawet ładniejsze od obecnej wersji. W Audi materiały będą lepszy o ile Niemiec nie nawinie mu bez liku kilometrów i wnętrze w naturalny sposób nie ulegnie zużyciu. Jeździłem BMW E46, A4 i Passatem. Szczerze w BMW jest najciaśniej z tyłu, w A4 już nieco lepiej. Passat o ile nie postawić za nim Superb'a jest największy w swej klasie. Pomimo ekonomiki diesel'a, idąca naprzód technika i wymogi powodują, że zakup silnika napędzanego ON jest mniej korzystny. Ewentualne koszty naprawy mogą być porażające. Wracając do design'u to Audi i Superb są mocno zachowawcze, BMW jest narysowane bardziej dynamicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Toru wyścigowego raczej nie nalezy porównywac z ulicą tor jest równy czysty kierowcy wyścigowi podczas zawodów są bardziej skoncentrowani na prowadzeniu niż codzienny użytkownik auta. Przedni napęd wybacza więcej błedów i raczej w tv żadziej słychać że kierowca a4 czy superba na łuku drogi uderzył w coś jak np kierowca bmw dziś rano w warszawie. 130 km/h na godzine zwykłym osobowym samochodem to raczej nie zakręt a lekki łuk da się przejechać. Myśle że wymogi codziennej eksploatacji spełni zawieszenie każdego z nich i wielu zwykłych kierowców nawet nie zauważy różnicy. Co do wygladu kwestja gustu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Jeśli chcemy drifty robić to BMW najlepsze, pod jednym warunkiem, trzeba wyłączyć ESP, które w E46 jest już standardem, więc jeśli jako argument podajecie, to że przedni napęd więcej wybacza, jest w tym konkretnym przypadku nie na miejscu :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

jesli ma to byc samochód w ktorym bedzie podrozowało w wiekszosci 2 osoby to bierz bmw z 3.0 D troche tuningu i bedzie ogien w szopie wink.gif łałdi a4b5 bo chyba o takim tu rozmawiamy to juz troche oklepany samochod ktory posiada super kiepskie zawieszenielaugh.gif, i tyle miejsca co e46, zas superb to troche inna liga niz te 2..

a i co do e30 to jest to najlepszejsze bmw jakie dotad wyprodukowano i nie kazde musi wygladac jak statek kosmiczny a i jeszcze jesli chodzi o naped to byłbym za 4motionembiggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

nazwawink.gif a co do tego co to jest za naped ktos nam tutaj wyjasni i mam nadzieje ze to nie bedziesz Ty kolego @brzozak2, gdyz poniewaz oprócz Ciebie zauwazyłem tutaj wielu innych fanów napedu Quattro i to na nich licze tongue.gifwink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubert9595    4

Kolego a nie rozważałeś BMW e39 z tym 3l motorkiem o wiele bardziej wygodna i komfortowa wiem z doświadczenia, lub Volvo S60 2,4 D5 bardo wygodne i mocne 163KM. Ja miałem ten sam dylemat Audi A4 BMW 530D i Volviaczka i wybrałem Volvo dynamiczny silnik a w spalaniu nie wiele się różni od A4(ok.7l/100Km) a łykam Audi jak chce :blink: i komfort strasznie wygodne i mam je rok i oprócz standardowych wymiana oleju itd. nic nie robiłem a lata się świetnie. Na twoim miejscu zastanowił bym się nad S60 i e39.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

tomasek zdecyduj sie quattro czy 4motion, pamietaj tez ze quattro w audi a3, tt to 4motion w r8 to syncro, natomiast 4motion w passacie b5 i b5fl oraz touaregu to quattro. oczywiscie quattro tez mialy swoje rozne wersje na przestrzeni lat i naped z q7 troche rozni sie niz ten w s5, a ten znow troche od zastosowanego w audi 90, natomiast ten z V8 na automacie to w ogole inna bajka :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A który z tych napędów byś polecał ?-u mnie miał być (ale się zmył :blink: i niestety muszę dalej szukać) ten z A6 (C4) 2.6 (tak sobie mi podchodził) i znalazłem z 2.8 30 V (i też zwiał :D )-miałeś może do czynienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

zalezy do czego ci potrzebny, 4motion czy syncro tanszy w eksploatacji, quattro jako naped permanentny daje duzo podczas pokonywania zakretu, nawet na suchej szosie, gdzie 4motion ciagnie tylko przodem.

 

30V pewnie w stodole a6? do tego silnika moze byc zastosowane tylko quattro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Potrzebny do :

-dowożenia dzieci do szkoły w zimie (szukam z Webasto)

-na dłuższe trasy (też w zimie )

-i dla ogólnie pojętej frajdy :blink: .

Zastanawiam się czy na zimowych oponach pokonam zaspy w których w tym roku utknęło mi Volvo...masz jakieś doświadczenia ze sporawym (to nie Żuławy :D ) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

gorki u mnie zadnej, a swoim golfem daje rady na letnich przez pol zimy jezdzic, wiec odpowiedz sobie jakie u nas sa sniegi :blink:

doswiadczenia zero, ale jesli uzyles slowo frajdy to z tych dwoch tylko quattro. jesli zaspy, to moze jakis allroad bedzie lepszy?

 

i dlaczego nie forester?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez Nikkallo
      Co w obecnych czasach jest lepszą opcją? Najem długoterminowy auta czy jednak jego zakup? Mam obecnie dylemat, chcę kupić samochod. Mam 100 tysięcy gotówki (mam świadomość, ze przy obecnych cenach samochodów nie kupię niczego naprawdę konkretnego).
      Obawiam się, że już przy wyjeździe z salonu auto sporo straci na wartości. I po kilku latach eksploatacji będzie warte 50% tego co zapłaciłem.
      Jakieś opinie?
    • Przez kubakuba678
      Witam mam pytanie czy pamięta ktoś jakie był ceny ciągników kombajnów maszyn rolniczych w latach 90? Pytam z ciekawości możne porównać cenę do dzisiejszej. Jak ktoś pamięta niech podaje oczywiście nowego wtedy sprzętu
    • Przez Mattti
      Witajcie! Jaki według was powinien być samochód rolnika? Co preferujecie? Pickup, terenówka, czy jakiś dostawczy? Diesel czy benzyna? Mi osobiście podoba się Suzuki Samurai- wszędzie dojedziesz, i zawsze coś na pakę wrzucisz Coś takiego: http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-road-C24269089.html Co waszym zdaniem jest warte uwagi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj