Skocz do zawartości

Zdjęcie

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46


355 odpowiedzi na ten temat

#181 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2010 - 09:54

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 @hubertuss haldex w autach terenowych sluzy tylko do spinania na stale napedu i jest po prostu tani, bo w innym przypadku (tym lepszym), trzeba zastosowac blokade centralnego dyfra, by miec takie same wlasciwosci terenowe.

to o czym mowimy z @JohnTheBulletTeacher to technologia, ktora pozwala poprzez rozbudowana elektronike haldexa umozliwic zblizenie sie do naped permanentnego przy jezdzie nawet na suchej nawierzchni. z tego co slyszalem to angielscy fanatycy-konstruktorzy tworza takie zabawki o blizej mi nieokreslonym ksztalcie i dzialaniu.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Dzisiaj, 05:23
  •  

#182 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 08 listopad 2010 - 10:59

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

Poprawia stabilność pojazdów za pomocą skomplikowanych systemów elektronicznych aktywnych dyferencjałów zaczerpniętych wprost z f1 czym firma się chwali.

Aktywne dyferencjały to pojawiły się najpierw w rajdach i jak do tej pory jedynymi autami które możesz sobie dziś kupić, i posiadają aktywne wszystkie 3 dyferencjały jest impreza i Lancer. Swoją drogą audi dopiero w tym roku wzbogaciła torsen o aktywny dyferencjał tylny w modelu s5. Ale to wszystko wraz z haldexem jest technologią do aut użytkowych. Haldex do tych z małymi silnikami, a torsen do tych z większymi. Żaden szanujący się producent auta terenowego nie wyposaży swojego samochody w którykolwiek z tych napędów, bo one dobrze sprawiają się na drodze asfaltowej. W terenie odydwa się nie sprawdzają bo torsen nigdy się do końca nie zepnie na stałe, a haldex mimo że się zepnie to w trudnym terenie po prostu się może spalić. Dlatego haldex, jest dobry jeśli mamy auto z małym silniczkiem, bo on nie powoduje zwiększonego zużycia paliwa, a czasem pomaga przy podjazdach na śliskim. Torsen jest dobry bo napędza stale 4 koła, ale niestety auto z nim pali trochę więcej, więc w gamie aut gdzie spalanie przekałada się ponad właściwości trakcyjne nigdy nie zobaczymy centralnego dyferencjału typu torsen. A czy torsen jest taki świetny? Na pewno nie jest zły, ale centralny dyferencjał z blokadą w subaru działa znacznie lepiej.

PS.
W Polsce też są ludzie którzy robią własne oprogramowanie do haldex'a. Tak by móc go włączać kiedy się chce, albo by sterować ilością momentu przekazywanego na dołączaną oś - oczywiście to wszystko jest sztuka dla sztuki, bo nie można cały czas jeździć ze spiętym w ten sposób napędem. Tym samym haldex nie poprawi nam właściwości na zakrętach (czyli tam, gdzie 4x4 sprawdza się najlepiej) bo jest to napęd dołączany na stałe, a jak wiadomo podczas pokonywania zakrętu występują różnice prędkości na obu osiach i tą różnicę trzeba czymś zniwelować, do tego właśnie służy centralny dyferencjał i bez niego haldex to tylko dodatkowy napęd (jak w t raktorze) nic więcej.

#183 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2010 - 11:11

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 musze przyznac, ze pieknie to zostalo ujete i zgadzam sie w calej rozciaglosci z toba :)
to samo pisalem o s5 (na dodatek w opcji jest ten dyfer), co do torsena to mysle, ze warto dodac iz sprawdza sie dobrze jako szpera w autach FWD.
haldex to lipa, ma wiele wad, ale jedna zalete, jest tani i mozna go zmiescic w golfie mkI, co jest chociaz namiastka napedu na 4 kola, no i jak ktos lubi sie bawic elektronika to moze cos z niego wyciagnie.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#184 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1679 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 08 listopad 2010 - 11:24

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 siak czy siak :) mam stare audi z typowym torsenem, miedzyosiowym mechanizmem roznicowymi i blokadą tylnego mostu. Jazda czyms takim w porownaniu z tylno czy przednio - napędowcami to zupelnie inna bajka. W kazdym wirazu na suchym asfalcie czujje jak auto klei sie, nie ma zadnych uslizgow, moge wjezdzac w zakrety z duzo wieksza predkoscia ni bojąc sie o utrate przyczepnosci. Poza tym przycisk DIFF jest sam w sobie kozacki :) Spinasz tylne kółka, niezaleznie od prekdosci obrotowych kół w zakretach. Oczywiscie to wszystko jest do 40km/h, pozniej uklad jest automatycznie rozłączany. Mozna oczywiscie spiąć to sobie 'na wciąż' ;) (ponizej filmik).

dodam jeszcze ze w tym ukladzie proporcje momentu na którąś z osi ukladaja sie nastepujaco 70/30 - 30/70. Zawsze. Wiec moim zdaniem starsza generacja torsenow byla na tyle doskonala bo taka prosta :) Genialność w swojej prostocie.


SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#185 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2010 - 11:33

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 nikt nie mowi, ze quattro jest zle tylko, ze sa lepsze. sam filmik nie oceniam najwyzej...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#186 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 listopad 2010 - 14:51

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Na filmie widać też nieciekawą przypadłośc samochodów audi silnik umieszczony przed przednią osią powoduje podsterowność i auto nie chce skręcać. Ale i na to jest sposób - odpowiedni balans gazem.

#187 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 08 listopad 2010 - 17:11

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Niestety nie masz do końca racji. Torsen to napęd mechaniczny, który rozdziela moment w taki sposób jak mu to zaprojektowano w fabryce. Co się świetnie sprawdza w wielu płaszczyznach życia, ale też posiada wady. Taką wadą jest podsterowność, która jest również wynikiem ciężkiego silnika przed przednią osią. Aby nad tym zapanować w odpowiedni sposób trzeba mocnego silnika i sporej umiejętności operowania gazem i hamulcem jednocześnie! Dzięki temu możesz regulować siłę napędową - oczywiście do tego trzeba umiejętności które opanowało bardzo mało kierowców. Bardzo ładnie to widać oglądając filmy z udziałem Audi Quattro prowadzonego przez Walter'a Rohl'a i Subaru Imprezy prowadzonej przez Colina McRae, w przypadku Subaru przed każdym zakrętem wykonywana jest tzw "rybka" natomiast w przypadku audi w zakręt wchodzi się bokiem przy użyciu hamulców.
Oczywiście w życiu codziennym nie ma to nic do rzeczy, bo mało kto tak jeździ samochodem. Ale gdyby ten pan na filmiku wiedział więcej na temat napędu torsen, zapewne jego audi nie wpadało by w taką podsterowność a robiło ładne boki.

Tak jeździ torsen w odpowiednich rękach:

Tutaj subaru w rękach Kuzaja:


Tak więc konkluzja jest prosta: Nie pomoże koni kupa jak kierowca d... :)

#188 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 listopad 2010 - 18:14

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Hm nie wiem w czym nie mam racji pisząc o balansie gazem uważałem że to oczywiste że trzeba przy tym zrobic wachadełko czy tez rybke jak zwał tak zwał jak by jechał prosto i dodawał i odejmował gazu napewno nie wprowadził by auta w poslizg.
Co do techniki jazdy te auta dzieli prawdziwa epokaz zmieniły się opony układy napędowei zawieszenia przedewszystkim spadła moc w audi wystarczyło dochamowac do zakrętu dodać gazu i szło bokiem hamulec służył do balansu autem aby silnik nie spadał z obrotów (silniki miały duże turbiny nie było vtg miedzy innymi) chociaz momentami widać że też przed zakrętrem robi się wachadełko. Co do subaru ma mniejszą moc i przyczepniejsze opony przed zakrętem trzeba wytrącić je z równowagi przez wachadełko czy tam rybke wprowadzić w poślizg a zakręt przejeżdża się wyprowadzając auto z poślizgu na drugim filmie to widać. Do tego auta sportowe mają regulacje siły hamowania obu osi którą można dobrac pod kątem danej trasy opon zawieszeń kierowcy. Auta cywilne mają korektor siły hamowania ale tam nic nie wyregulujesz pozatym o wiele mniej twarde zawieszenie więc gaz do zmiany balansu cywilnego auta w zupełnosci wystarczy pozatym zakładam że nikt na tym forum ze mną włącznie nie umie na tyle precyzyjnie hamowac lewą nogą aby dzieki temu prowadzić auto w poślizgu. Wbrew pozorom autem o mniejszej mocy trudniej jest robić takie numery jeśli to audi miało by 500 km wystarczyło dodac tylko gazu ze skręconymi kołami i samo by się kręciło bez żadnych balansów. Generalnie wszystko sprowadza się do zerwania przyczepności tylnej osi można zrobic to też ręcznym. Kierowcy n grupowych lanserów tak robią, chociaż jazda poslizgami coraz bardziej przestaje sie opłacać ze wzgledu na opony i czas.

#189 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2010 - 18:40

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

Hm nie wiem w czym nie mam racji

mysle, ze twoj przedmowca zwracal sie do @pawelca :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#190 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 listopad 2010 - 18:43

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 No ok może i tak było tak to jest gdy sie robi kilka rzeczy naraz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Dzisiaj, 05:23
  •  

#191 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 08 listopad 2010 - 18:45

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Drogi hubertussie

Prosto ujmując wchodząc w zakręt samochodem posiadającym torsen, trzeba użyć hamulca by wyrównać moment napędowy na obu osiach. Tak by zerwać przyczepność tylnej osi pojazdu, nie robiąc tego zawsze przód ślizgał będzie się pierwszy - a ty nazwałeś to "nieciekawą przypadłością". To nic innego jak charakterystyka napędu torsen nad którą nie potrafi zapanować kierowca na filmie i w tym przypadku korektor siły hamowania tylko pomaga. Rybka/wahadełko owszem wprowadza auto w poślizg ale nie jest to technika odpowiednia dla tego typu napędu, bo w taki sposób można się ślizgać nawet przednio napędowym autem. Nie chce mi się tego tłumaczyć, ale by to zrozumieć trzeba się interesować rajdami już od lat 80, wtedy byś wiedział co to "tańczący tył quattro" i jak niewielu potrafiło tę sztukę uprawiać.

Czy te auta dzieli inna epoka? W subaru mamy aktywny dyferencjał, który się samoczynnie (kiedyś) bądź z udziałem elektroniki (dziś) blokuje, ale dokładnie widać jak różni się sposób pokonywania zakrętu. Audi ze swoim torsenem nie wygrało by dziś żadnego rajdu, ponieważ napęd ten generuje zbyt dużo strat, co przy ograniczonej mocy nie jest dobrą cechą. Co innego na ulicy, tam sprawdza się wyśmienicie i chwała mu za to.

PS. Kto mi sensownie wytłumaczy, dlaczego nie wolno cytować postów poprzednika. Skąd czytający ma wiedzieć do jakich słów się chciałem odnieść.

#192 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2010 - 18:52

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 bo jak mozna bylo to ludzie robili to bezmyslnie i do jednego zdania cytowali choinke skladajaca sie z 10 postow, dlatego administracja wprowadzila to ograniczenie, serwery wtedy byly slabe i nie nadazaly mielic tego wszystkiego.

mozna cytowac selektywnie, wybrac dokladnie zdanie do ktorego chcesz sie odniesc.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#193 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 listopad 2010 - 18:55

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Nie można całego postu, ale możesz zawracać się poprzez @nazwa użytkownika, badź cytować wybrane fragmenty jego wypowiedzi.

#194 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1679 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 08 listopad 2010 - 18:58

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Dżon, ja mowilem o zwyklej, miejskiej, codziennej jeździe! A wy mi tu walicie przykladami z rajdów. Znam historie waltera, interesowalem sie swego czasu tym. Nie musicie od razu calej historii motoryzzacji rajdowej przypominac :)
Jeszcze raz powtarzam, stawiam wyższość napedu quattro w zwykłej jezdzie cywilnej, czy mokro, sucho, ślisko, etc.
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#195 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 08 listopad 2010 - 18:59

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Bobku_farmerze i Brzozaku
Dziękuje za sensowne wytłumaczenie.

Pawelcu, wiem wiem. Napęd jak napęd, warto sobie czasem przypomnieć sukcesy napędu quattro.

PS. Nie będę pisał, że ktoś jest małpa. (@nazwa_użytkownika)

#196 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2010 - 19:17

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 @pawelec-dzisiaj faktycznie zauważyłem że w ulewnym deszczu spokojnie można jechać 160 km/h :) -najgorsze że mam opony 225/60-15 no i koleiny czuć-tak w ogóle to szukam felg pod zimówki 195/65-15 (może być stalowe)-aha czy ktoś ostatnio sprowadzał auto i mógłby podać parę najnowszych (ostatnio auto sprowadzałem prawie 6 lat temu) "chwytów na fujarkę" (najbardziej interesuje mnie akcyza).

#197 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1679 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 08 listopad 2010 - 19:29

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 jesli masz 225, to nie zakladaj 195 na zime. Teraz juz nie zaklada sie duzo wezszych opon, konstrukcja pozwala na szersze. Lepsze hamowanie, wieksza przyczepnosc. Wezsza daje tylko lepsza przyczepnosc w naprawde glebokim sniegu, poza tym zalet brak. Masz dosc mocny silnik, wiec min 205. Poza tym 195 wyglada smiesznie w duzym aucie :)
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#198 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2010 - 19:38

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 No tak-ale dostałem właśnie takie oponki (2 letnie micheliny-naprawdę nieźle wyglądające) no ale niestety felg nie mam-zresztą w dowodzie też mam wpisane opony 195...no i kupiłem to Audi właśnie z myślą o trochę głębszym śniegu.

#199 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 listopad 2010 - 19:57

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46

@pawelec-dzisiaj faktycznie zauważyłem że w ulewnym deszczu spokojnie można jechać 160 km/h :) -najgorsze że mam opony 225/60-15 no i koleiny czuć-tak w ogóle to szukam felg pod zimówki 195/65-15 (może być stalowe)-aha czy ktoś ostatnio sprowadzał auto i mógłby podać parę najnowszych (ostatnio auto sprowadzałem prawie 6 lat temu) "chwytów na fujarkę" (najbardziej interesuje mnie akcyza).



a z jakiego kraju łałdi?

co do opon do a6c4 to troche duza paka i 205/65/15 beda najodpowiedniejsze

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Dzisiaj, 05:23
  •  

#200 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2010 - 19:59

Skoda Superb vs Audi A4 vs BMW E46 Od giermańców :)

Podobne tematy