Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy


33 odpowiedzi na ten temat

#21 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 06 październik 2010 - 06:32

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy A wszystkiemu winne są właśnie przełożenia w tej skrzyni niestety, ciągniki są bardzo fajne i przyjemne w urzytkowaniu, wśród zaawansowania technicznego porównując ciągniki z tamtego okresy czyli koniec lat osiemdziesiątych można powedzieć że swoim wyposażeniem były poza konkurencją. Jest jedno ale , te ciągniki tak jak pisze więkrzość ludzi fajnie się sprawują w szóstkach, ale w czwórkach 3060 a nie wpspomne już o 3050 bo ten to sam się ledwo tacza, to już trochę porażka wiem że jest ciężko nim ruszyć z 20toma tonami z tyłu i nie kwestjonuję tego nawet, ale taki jest perkins dymku nie puści i się dusi schodzi z obrotów więc tu też jest coś za coś.
Jednak to nie znaczy że w skrzyni można cuda robić. Ja nie twierdzę, że kategorycznie nie wolno zmieniać z Ana B , można tylko niech każdy urzytkownik weźmnie pod uwagę tak jak już kotoś wyżej pisał wiek swojej maszyny i stopień jej wyeksploatowania. Jednak to jest reduktor i przeskok pomiędzy prędkościami jest więktrzy niż na stopniowaniu biegów i synchro dużo bardziej dostaje po tyłku. Zdarza się często pękanie kamieni od AB co całkowicie potrzafi unieruchomić ciągnik. Nie zgodzę się z twierdzeniem że skrzynie są źle zaprojektowane bo nie zgrzytają , to jest ich duży plus bo jak by przy tak rozbudowaym układzie hydraulicznym mogło coś zgrzytć w tej skrzyni i opiłkować to one by roku nie przejeździły. Były w początkowej fazie produkcji przełożenia żółw zając bez synchronizacji, ale to szybko zmieniono dodając synchronizator. Co do nakrętek to owszem czasem zdarza się rozkręcenie ale jest to zazwyczaj spowodowane nie umiejętnie przeprowadzoną jakąś naprawą skrzyni i zastosowaniem dorabianiej, o nie odpowiedniej wytrzymałości nakrętki. Morał jest taki nie taki diabeł straszny jak go malują ale trzeba go poznać tak jak każdego innego, jak nie będziecie znać się na obsłudze komputera to też go popsujecie, wiec najpierw nalerzy poznać swoją maszynę zapoznać sie z instrukcja obsługi dowiedzieć sie co wolno a czego nie i dopiero wtedy siadać do maszyny i urzytkować długo i szczęśliwie. Jeśli 3060 czy 65 nie daje rady sobie z takimi ładunkami to może zamiast skrzynię katować lepiej zastanowić się nad zakupem więkrzego ciagnika
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Dzisiaj, 08:51
  •  

#22 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 06 październik 2010 - 09:09

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy mariusz, polecam znaki interpunkcyjne :)
Ktos to kiedys wymyslił, zeby ludzie mogli sie dobrze rozumieć
Ty niestety, moze i masz fachową wiedzę, jednak przez to swoje niezdarne pisanie, nie moge Cie zrozumiec!
Troszke wysiłku i kazdy bedzie happy :D
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#23 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 06 październik 2010 - 09:23

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Poprawione
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#24 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 06 październik 2010 - 14:06

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Zrobiłem próbę ale tylko raz, ruszyłem z 1A a potem 1B- bez jakiegokolwiek zgrzytu, albo szarpnięcia. Następnie z 1B zmieniłem na 1A... tu już gorzej- w momencie przesunięcia dźwigni w bok był zgrzyt. Fakt, jechałem wolno, może z 5km/h, strach pomyśleć co byłoby przy większej prędkości.
Wychodzi na to że raczej z A na B można zmieniać, jednak nie twierdzę że Rafik256 się myli, bo naprawdę widać, że wie co mówi i zna się na budowie skrzyni i ogólnie na MF-ach. Natomiast nie rozumiem reszty która mówi, że można spalić sprzęgło... chwila moment. Jestem pewny że nawet 3060 ruszy z 20t obciążeniem z 1B, bez męczarni dla sprzęgła, tylko wtedy gdy siedzi w nim koleś, który wie co się dzieje, a nie mosiek który sypnie 1700rpm i rusza na sprzęgle zadowolony...

#25 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 październik 2010 - 17:50

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy @marisz z tym złym zaprojektowaniem skrzyni bez zgrzytów to była ironia i odnosi się do porównania z c-360

@LukaszSZCZ999 przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedz. Napisałem że kiedy jest to naprawdę konieczne można zmieniać z A na B w czasie jazdy i sam tak czasami robię jak już muszę ale nie należny tego nadużywać. Bo jakbym napisał że absolutnie niczmu takie traktowanie nie zaszkodzi to niektórzy i pustym ciągnikiem tak by ruszali. Stanowczo odradziłem redukcje z B na Ano i sam się przekonałeś dlaczego tak twierdze.
PS. na jakiej podstawie twierdzisz że zmiana z A na B w czasie jazdy w niczym ci nigdy nie zaszkodzi?? Dlatego ze nic nie zgrzytnęło to tak myślisz? w tym momencie wykazujesz się podobnym tokiem rozumowania jak opisałem w poprzednim poście - jak nie zgrzyta to znaczy ze tak mozna. Chyba juz ci dobitnie napisałem co moze się stac przy nadużywaniu takiej zmiany. Kiedy dojdzie do awarii wszystko zależy od wyeksploatowania sprzętu i jego wcześniejszego użytkowania. Zawsze moze się zdarzyć tak że jakiemuś ciagnikowi to nigdy nie zaszkodzi ale z własnego doświadczenia wiem że naprawdę mało jest sprzętów ze skrzynia w stanie idealnym.

Podsumowując zmieniamy z A na B w czasie jazdy w sytuacjach skrajnych kiedy jest to naprawdę niezbędne i tego nie nadużywamy. Redukcji z B na na nigdy nie wykonujemy w czasie jazdy podobnie jak to ma miejsce w przypadku reduktora żółw/zając

#26 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 06 październik 2010 - 17:52

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy a kto tu pisał że sie sprzęgło pali bo raczej nie ja ruszysz i 3060 ale będzie strasznie mulasto isę rozędzał a pozatym temat schodzi w bok więc joniec wypowiadania się żeby go nie zagmatwać każdy robi po swojemu bo kwestja już jest za nadto dosadnie wytłumaczona żegnam panowie
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#27 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1571 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 06 październik 2010 - 18:32

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Panowie czytajac te wszystkie posty naprawde idzie się pogubic. Planuje zakupić zimą 3080 i wiem że maja bardzo czułe skrzynie . Z tego co wyczytałem to napewno nie zmieniac A i B w czasie jazdy, i zółw/zajac też nie tylko wszystko na postoju trzeba robić? I panowie jak ktos może to niech mi ktos wytłumaczy na podstawie takiego przykładu: Dajmy na to prasuje prasą i przy dobijaniu ciagnikowi brakuje mocy i prZydało by sie troche zwolnić, Jadę biegiem 1B na zającu i co będzie lepsze? zredukować na A czy na żółwia?? i gdzieś też wycztałem że można żółw zajac zmieniać w czasie jazdy tylko trzeba wcisnąć sprzegło, prawda to?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Dzisiaj, 08:51
  •  

#28 Share lukasz6140

lukasz6140

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Radomia

Napisany 06 październik 2010 - 18:41

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy moim zdaniem i z tego co naczytałem sie na forum i z własnej praktyki wiem ze jaze mozna zaczynac od 1A do 4A i włanczajac na b przy nie zbyt wysokich obrotahc i nc sie nie dziej gorzej z redukcja bo nie mozna przy duzych predkosciach redukowac z B na A ale juz podczas pracy w agegacie podorywkowym czy pługu juz mozna bo predkosc jest niezbyt wysoka oczywiscie jesli jets na to potrzeba. Bo jak wy to piszecie to trzeba by po szosie jechac tyko na 4A albo zatrzymywac sie i przełanczc na wyzsze biegi.

#29 Share ppiotr

ppiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 555 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska Kalisz

Napisany 06 październik 2010 - 19:22

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Bartek72511 jesli planujesz kupno 3080 to lepiej kup 3085 ze skrzynią Dynashift, i bedziesz miał 4 biegi zmieniane bez sprzęgła, w polu dobrze sie spisuje.

#30 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1571 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 06 październik 2010 - 19:53

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Jeszcze zobaczymy jak z kaską bedzie bo do tego 3085 to pewnie trochę by było trzeba dołozyć. ale w speedshift żółw zając można przełączyć bez użycia sprzegła i w czasie jazdy??

#31 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 październik 2010 - 13:44

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Napiszę tak jak mariusz. wszystko juz zostało opisane a zrobicie jak chcecie bo z tego co pisze to sa na tym forum które pojeździły tym ciągnikiem ze dwa lata i myslą że znają go na wylot. Róbcie tak dalej a prędzej czy później spotkacie się ze mna, mariuszem czy kimkoliwek innym w sprawie ewentualnej usterki.
Czytając takie rewelacje jak wypisuje @lukasz6140 to wydaje mi się że będzie to prędzej a po wypowiedzi Bartek72511 to juz jestem tego pewien. Sami się domyślcie o które wypowiedzi chodzi bo ja już nie chce się po raz kolejny powtarzać

Tak się własnie złożyło że przed chwilą ktoś odezwał sie do mnie na gg w sprawie awarii grup biegów no ciekawe co sie stało :blink: jest to osoba z tego forum bo ponoć stąd ma mój numer ale się nie przedstawiła. no przyznawac się kto to taki. :D

...jak nie zgrzyta przy zmianie to znaczy że tak można... teraz juz jestem pewien że wiele osób kieruje się tą dewiza przy obsłudze MF. Ale to dobrze bo przyjamniej tacy ludzie jak @mariusz będą mogli zarobić a to się chwali że myślicie o innych

PS kupcie sobie NH serii TD a wtedy serwisanci powiedzą wam jak zmieniac grupy biegów i używać rewersu moze im byście uwierzyli na słowo.

to by było na tyle co mam do powiedzenia w tym temacie. dalsza dyskusje uważam za bezsensowna.

#32 Share damian3070

damian3070

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 19 październik 2010 - 20:08

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Ja was nie rozumiem mam 3070 i zmieniam z a na b w czasie jazdy i nie ma zadniego szarpniecia nic tak jakbym zmienil z 1 na 2.. zółw/zając oczywiscie w postoju ale nie używam zółwia bo a jest wystarczajaco wolne do orki itp. ale wydaję mi sie ze to ab i te tryby to nie prawda jezeli by tak bylo to bez sensu to a i b. moje zdanie jest takie bo bez zmieniana z a na b sie nie da jezdzic z obciążeniem.

#33 Share piterq1991

piterq1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Końskie

Napisany 21 październik 2010 - 15:13

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy A u mnie jest sytuacja, że jak ruszę z grupy A (jadąc nie szybciej niż 5km\h) zmieniam na grupę B słychać głośny krótki zgrzyt. Ogólnie nie zmieniamy tych grup lecz nieraz przypadkiem się zdarzyło. Wystarczy, że ciągnik delikatnie się toczy, a ten zgrzyt występuje. Czy może to wywołać jakiś problem w skrzyni? Jest też zgrzyt podczas jazdy gdy się zmienia bieg na 4. Myślę, że synchronizator padł. Ciężko go wymienić?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Dzisiaj, 08:51
  •  

#34 Share dabaz

dabaz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 166 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska, Rawicz

Napisany 21 październik 2010 - 22:57

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Damian3070 ty chyba nie pracowałeś nigdy z porządnym ciężkim agregatem w uprawie lub dużym płu.giem bo wtedy byś wiedział po co jest to A i B. Wszyscy tylko "transportować" by się chcieli. To se Kirowca kupcie :D Rafik nie ma sensu ludziom tłumaczyć bo i tak będą mielić tymi biegami bez wyczucia i zastanowienia. Kuźwa ludzie, macie 32 biegi w przód i 32 w tył. Powinniście to docenić.

Podobne tematy