Skocz do zawartości

Zdjęcie

RENAULT 75-14


39 odpowiedzi na ten temat

#1 Share pawelozim

pawelozim

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 30 wrzesień 2010 - 19:13

RENAULT 75-14 Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
RENAULT 75-14 Dzisiaj, 19:54
  •  

#2 Share slawek36

slawek36

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wągrowiec

Napisany 30 wrzesień 2010 - 20:46

RENAULT 75-14 Olej do silnika lałem Fuchs i u mnie mieściło się jakieś 13 - 15 litrów, do skrzyni biegów olej JCB.
Pedał między sprzęgłem a hamulcem to właśnie blokada mechanizmu, (jak ją włączysz, to pedałem hamulca wyłączasz ją), tą linka za podnośnikami ustawiasz raczej prędkość podnoszenia i opuszczania tuza. Co do tego przełącznika baków, to w renault masz 2 zbiorniki, lejesz do jednego ale on sam przelewa do drugiego, zerknij pod kabinę, ten plastikowy to właśnie drugi zbiornik, ich pojemność razem w przypadku twojej renówki to 110 litrów. Co do świecy to u mnie jest płomieniowa, przekręcasz kluczyk aż zgasną kontrolki i wtedy się podgrzewa.
Ok, myślę ze chociaż troche pomogłem

#3 Share pawelozim

pawelozim

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 01 październik 2010 - 12:18

RENAULT 75-14 Dzięki kolego slawek36 pomogłeś ale podaj mi w przybliżeniu ile tego oleju do skrzyni i czy jest to razem z hydrauliką no i jaka lepkość,
pozdrawiam Paweł

#4 Share slawek36

slawek36

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wągrowiec

Napisany 01 październik 2010 - 15:44

RENAULT 75-14 Szczerze, to właśnie nie wiem ile się tego oleju mieści do skrzyni, bo ja brałem na dolewkę.
Dokładnie nie wiem jaki tam jest olej, ale tam jest razem z hydraulika.
Nie znam symbolów, ani lepkosci tego oleju co ja lałem, tylko tyle wiem że tam pisało hydrauliczno-przekładniowy.

#5 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 październik 2010 - 18:37

RENAULT 75-14 olej silnikowy - 11,3 litra
olej hydrauliczno-przekładniowy - ok. 50 litrów (zależnie od wersji +/- 5 litrów)
most przedni - 3,6 litra
zwolnice przednie - 2x 0,9 litra
płyn chłodniczy - 14 litrów

Zalecany rodzaj oleju do skrzyni to uniwersalny STOU lub UTTO o lepkości 10w30, 10w40, 15w40 przy czym ja polecam lepkość 10w40.

#6 Share pawelozim

pawelozim

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 01 październik 2010 - 18:57

RENAULT 75-14 A jak często zmienia się olej w silniku sezonowo czy tak około 200 motogodzin?
A zapomniałem dodać bo w skrzyni olej jest żółciutki prawie jak dopiero co zmieniany tylko tyle że bagnet tyle co go dotyka można by dolać tyle że nie wiem jaki albo lepiej wymienić co by pompy czy czego innego nie uwalić a tym co jest zalać C-330 jak sądzicie?
A jeszcze jedno bak nr 2 jest pod siedzeniem tylko jak to z nim jest czy jak się kończy paliwo w pierwszym to trzeba przełączyć tym przełącznikiem cz to samo z niego ciągnie a może ten przełącznik służy tylko do pokazywania ile jest paliwa a nie do tego z którego baku ma ciągnąć bo przecież pompka jest tylko jedna.

#7 Share slawek36

slawek36

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wągrowiec

Napisany 01 październik 2010 - 19:14

RENAULT 75-14 Nie trzeba nic przełączać, on sam ciągnie sobie z dolnego zbiornika, i to on jest tak jakby zbiornikiem numer 1 a ten do góry to jest drugi zbiornik.

#8 Share pawelozim

pawelozim

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 01 październik 2010 - 19:29

RENAULT 75-14 Powiedz mi slawek36 jeszcze jak jest z ogrzewaniem bo nie działa u mnie nawiew gdzie znajduje się dmuchawa iczy czy jest jakaś nagrzewnica czy elektryczna grzałka bo jeszcze nie rozbierałem i czy da się w zimie wytrzymać w kabinie?
Kabina taka jak na twoim obrazku nad twoim logo.

#9 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 01 październik 2010 - 20:23

RENAULT 75-14

A jak często zmienia się olej w silniku sezonowo czy tak około 200 motogodzin?
A zapomniałem dodać bo w skrzyni olej jest żółciutki prawie jak dopiero co zmieniany tylko tyle że bagnet tyle co go dotyka można by dolać tyle że nie wiem jaki albo lepiej wymienić co by pompy czy czego innego nie uwalić a tym co jest zalać C-330 jak sądzicie?

Jeśli robisz mniej niż te 200 mth rocznie to zmieniaj sezonowo. Olej w skrzyni praktycznie zawsze jest klarowny i nie oznacza to że jest świeży, w tych renówkach książkowo wymienia się go co 1200 mth, przy okazji zaglądając do filtrów. Doraźnie możesz dolać aby był stan ale z myślą o długofalowej eksploatacji wymieniłbym całość.

#10 Share slawek36

slawek36

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wągrowiec

Napisany 02 październik 2010 - 07:01

RENAULT 75-14 Co do ogrzewania, to jak odśnieżałem drogi zimą, to jeździłem w krótkim rękawku :mellow:
Nagrzewnica i dmuchawa jest do góry, musisz odkręcić ten biały dach z przodu i tam będziesz wszystko widział co jest nie tak.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
RENAULT 75-14 Dzisiaj, 19:54
  •  

#11 Share pawelozim

pawelozim

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 02 październik 2010 - 18:02

RENAULT 75-14 Kolego Mirasek a jakiego oleju byś mi polecił na dolewkę bo w tym roku zostało mi kilka ha. do przeorania i za konkretne zmiany wziął bym się na wiosnę aby maszyna była OK.
A tak na marginesie to testowałem go dzisiaj przy talerzówce 2,5m w polu trochę mokro bo i miejscami się ślizgał ale na 2 szosowej szedł aż miło próbowałem też na 3 szosowej i też szedł ale miejscami miał ciężko bo mokro w końcu prawie tydzień lało ale co mnie zaskoczyło to spalanie około 4,5 ha. i około 20 l paliwa a c-330M z małą talerzówką 1,6 m i efekt o ile gorszy bo sprzęt lekki też około 20 litrów ale 2,3 ha.no i czas pracy o ile krótszy, to chyba jest zadowalające jak sądzicie, czyli RENO jest OK.

#12 Share Janusz18

Janusz18

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 październik 2011 - 18:58

RENAULT 75-14 Problem!!!!!!!!!Czy wiecie możę co może byc przyczyną wybijania rewersu w renault 75-14 jeżeli ciągnik stoi na równej powierzchni lub przodem w duł to wybija rewers do tyłu na kążdym biegu.
Prosze pomuzcie szybko.!!!!!!!!! :(

sory przodem do góry ,a jeżeli jest przód w duł to biegi działają i ich nie wybija.

#13 Share maniek0277

maniek0277

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LTM

Napisany 29 październik 2011 - 22:12

RENAULT 75-14 Co do problemu to moze kolega AgriSpec cos by doradzil moj rewers tez ledwo chodzi ale jeszcze przed szyba sie miesci, remont to wiem pytanie?(ile??)

#14 Share Janusz18

Janusz18

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2011 - 18:11

RENAULT 75-14 Rewers Przełancza się normalnie ale wybija go w pozycji do tyłu i zgrzyta głosno w skrzyni biegów.

#15 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3420 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 30 październik 2011 - 18:51

RENAULT 75-14 zdejmij boczek i skrec, lub rozkrec :blink: srube rzymska na dzwigni moze pomoc

Polska B

 


#16 Share wisniak222

wisniak222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 172 postów

Napisany 31 październik 2011 - 19:31

RENAULT 75-14 Moj znajomy tak miał i jeżdził trzymając rewers ręką żeby go nie wyrzucało to jak rozebrał musiał troche włożyć a jak by od razy rozebrał to tylko do wymiany widełki i robota też nie skomplikowana. Lepiej najpierw sie upewnij spróbuj z tą śrubą rzymską.

#17 Share marcinffff

marcinffff

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmińsko -Mazurskie
  • Zainteresowania:sport, rolnictwo

Napisany 31 październik 2011 - 23:07

RENAULT 75-14 oj chyba synchronizator poleciał, u mnie co prawda rewers w 75-14 jest ok ale musiał byś spróbować podregulowac te cięgło jeszcze tak jak koledzy wyzej piszą...

#18 Share Janusz18

Janusz18

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2011 - 19:27

RENAULT 75-14 cięgło regulowałem i nic to nie daje.Czy jest możliwość dojścia do skrzyni biegów nie ściągając kabiny. :blink:

Żebym nie zapomniał to jeszcze żeby ktoś mi powiedział kto naprawiają takie coś na Opolszczyźnie.Podajcie telefon lub adres. :)

#19 Share marcinffff

marcinffff

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmińsko -Mazurskie
  • Zainteresowania:sport, rolnictwo

Napisany 01 listopad 2011 - 22:17

RENAULT 75-14 hmm chyba podłogę w kabinie da sie zdemontowac(nie jestem pewnien czy i to pomoże), bo pod dywanikiem są śruby od podłogi. później tylko dekiel skrzyni odkręcić i zobaczyć co tam się dzieje w skrzyni

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
RENAULT 75-14 Dzisiaj, 19:54
  •  

#20 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3420 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 02 listopad 2011 - 11:13

RENAULT 75-14 do skrzyni posredniej jest tam jakies dojscie, przynajmniej w kabinach T...

Polska B

 


Podobne tematy