Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dodatkowa moc w ciągniku


240 odpowiedzi na ten temat

#101 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 13:28

Dodatkowa moc w ciągniku Wjanusz,bo to jest "młoda krew" która myśli,że jak duży silnik to po tuningu pociągnie śrube od tankowca.To są ludzie którym wpoisz,że na ciśnienie oleju w silniku mają wpływ pierścienie tłokowe.Mam do nich pytanie-weżmy silniki JD serii 8000,czy w ich fabryce gdy schodzą z taśmy trafiają wszystkie do jednego worka,a potem losowo są wybierane-o ten będzie do 8100,a ten do 8400,a jeszcze ten do 8300?Pytam kto sprawdzał takie rzeczy-może się różnią wysokością głowicy o 0,5mm,może ten ma troche inny wałek rozrządu,ten znowu może ma troche grubszą uszczelke pod głowicą?Tamten może ma troche inną zwężke wlotu spalin do turbo?Może w tym silniku jest sworzeń tłokowy tak jakby 2mm przesunięty,a nie pośrodku tłoka?Pytam kto sprawdzał?Ja nie,ale wiem że schodząc z taśmy już znają swoje przeznaczenie do jakiego modelu trafią.To chłopaki coś musi być,co nie?4motoracing tuninguje wszystkie silniki,bez względu na moc,pojemność, aby miały układ wtryskowy z komputerem-jego sprawa,mnie to nie ziębi,ani nie grzeje.Tak,to prawda że silnik ma jeszcze pewien zapas mocy,ale ta moc to nie jest już dla użytkownika silnika.Producent silnika o tym wie i firma montująca układ paliwowy wraz z elektroniką.Producent podaje ile KM ma silnik jego krzywą mocy itd,następnie co ile i jaki ma być wymieniany olej silnikowy,decyduje o zawartości siary i liczbie cetanowej do napędu tej jednostki-i daje gwarancje np.duże konie ze stajni Volvo-1000000km.To jest imponujące i w praktyce to się sprawdza.4motoracing w swych tuningach o awarii jeszcze nie słyszał.A gdyby już to będzie wina zmęczenia lub wady materiału.To jest ciekawe i ja w to wierze ale przykładowo mam ciągnik,co ma z 8tyś mtg i zakładam czip.Za 1500mtg.korbowód który wyszedł blokiem mruga do mnie oczkiem bo wyrwało śruby mocujące stopke korbowodu.Ekspertyza da wynik-zmęczenie lub wada materiału.I ja mam w to wierzyć?Silnik jeszcze był jak dzwon,więc o jakim zmęczeniu mówimy,a wada materiałowa wyszła dopiero po 8 tyś.mtg?Do kogo ja wtedy pójde?Do nikogo,nikt mi nie pomoże.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dodatkowa moc w ciągniku Dzisiaj, 03:21
  •  

#102 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 02 listopad 2010 - 13:38

Dodatkowa moc w ciągniku akurat jest to prawda, skomentowałem tylko jak jest z multi kontem. Nie raz na forum była akcja z popieraniem nieprawdy przez innych uzytkowników tzw. siła perswazji większości. Dyskusja stała się żałosna jak napisał @deer. Po jednej stronie osoba sprzedająca produkt uważajaca to za cud kontra osoba z jakąś wiedza nie potrafiąca się zbytnio zachować, podważajaca zdanie niemal wypoiwedź każdego wypowiadającego się w tym temacie. Ja podzielam jedynie zdanie @wjanusz23 który napisał:"Panowie znam osobiście trzy ciągniki które mają pozakładane moduły podnoszące moc silnika w 7820 w dwóch założono z tym że nie
osiągnięto w obydwu podobnego wzrostu mocy moc w jednym żekomo wzrosła o 32KM,a w drugim o 24KM ,trzeci to 8530 z AutoPowerem , powiem tak moduły w dwuch pierwszych przypadkach założono wiosną tego roku w 8530 założono rok temu,efekt jest taki że 8530 niestety ale nie przeżył i silnik umarł śmiercią tragiczną szkoda że nie zrobiłem zdjęć tłoków , gdybym wiedział że wyniknie taka dyskusja z pewnością bym wam pokazał , jednak nic straconego jak mawiają cosię odwlecze to nie uciecze ." BO MA Z TYM DOŚWAIDCZENIE PO PRZEBIEGU PEWNEJ ILOŚCI PRACY. ABY UDOWODNIĆ WSZYTSKIE ZALETY TEGO MODUŁU NIECH KOLEGA @4MOTORACING POKAŻE SKUTKI ODZIAŁYWANIA TEJ INNOWACJI NA PRZYKŁADZIE ZUZYCIA ELEMENTÓW SILNIKA W CIAGNIKACH Z ZAMONTOWANYM MODUŁEM OD NOWSOCI PO PRZEBIEGU 1000 2000 CZY 5000 MTH ORAZ TO SAMO W CIAGNIKACH UZYWANYCH. Dla mnie to jest ważne a nie certyfikat poświadczony notariuszem. Elementy silnika są wykonane do odpowiednio działających na nie siły. Są powyliczane parametry przez inżynierów. To jest tak jak z silnikiem wolnossącym do któego niektzóry fachurzy zakładają turbo jako panacemum na brak mocy a póxniej korbowody wychodzą górą. Co do kolegi @Skrzypka daruj sobie określenia kiepska wiedza i inne tego typu stwierdzenia bo zachowujesz się jakbyś pożarł wszytskie rozumy.
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#103 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 13:43

Dodatkowa moc w ciągniku Wjanusz jeszcze dodam,że według mnie 4motoracing to nie głupi facet.Zobacz jak on sie klasycznie ubezpieczył z każdej strony.Uwierz mi,że sam bym się złapał na haczyk,gdyby nie jego tekst-mniejsze obroty silnika z 2000 na 1500 co za tym idzie o 33% mniej paliwa mimo że wtryskiwacze podają go więcej.Wał korbowy się "prostuje".Przecież pompy w skrzyni muszą mieć swoje obroty,by mieć wydajność i ciśnienie.Ta oszczędność jest prozaiczna,wręcz śmieszna.Jak to mówią biznesmeni w gajerze i adidasach-reasumując;gdybym miał ciągnik na sprzedaż kupił bym to,by przyszłemu frajerowi zamydlić oczy.Lecz gdybym wiedział,że ten ciągnik ma być u mnie jeszcze pare lat-nigdy.Żadnego tuningu.

Atomic,nie zjadłem wszystkich rozumów.Ale na silnikach mnie nie zagniesz.

#104 Share Monteks

Monteks

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 listopad 2010 - 13:55

Dodatkowa moc w ciągniku Ty już się sam z Ad Blue zagiąłeś :)

#105 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 13:56

Dodatkowa moc w ciągniku Dokładnie tak jest ,wiesz człowiek z natury jest ufny i myśli że ktoś kto pokazuje wykresy i podpiera się certyfikatem z pewnością nie zrobi go w bambuko i wierzy ,do momentu gdy nie musi odwiedzić serwisu .Potem oczka się otwierają ale już po nie wczsie.

#106 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 14:00

Dodatkowa moc w ciągniku Deer mnie teraz zwalił z nóg!!Czym się rożni czcip-tuning od zmian w ECU.Doobre!!Coś ci kolego podpowiem,w wielkiej tajemnicy,bo o tym nie wszyscy wiedzą.Najlepszym tuningiem jest taka gumowa grucha z wężykami do przetaczania paliwa.Jeden koniec węża włóż do zbiornika,a drugi do kolektora ssącego.Gruche zainstaluj koło pedału gazu i jak będzie ci mocy brakowało,to stopą tak depnij ze dwa razy w tą gruche,ale bądż wtedy pasami przypięty do fotela,żebyś nie wyleciał tylną szybą.Ha,ha!!!

Monteks,nieraz trzeba się uchylic przed oddaniem ciosu.Szczerze mówiąc nie wiem co to jest?Chyba coś co ma wspólnego z Euro5 czy nawet Euro 6.Ale jak nie wiem,to nie dyskutuje.To napisz mi.

#107 Share Monteks

Monteks

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 02 listopad 2010 - 14:07

Dodatkowa moc w ciągniku Masz, poczytaj sobie http://www.agrofoto....o-zapatrujecie/ :)

#108 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 14:41

Dodatkowa moc w ciągniku Monteks to bardzo ciekawe.Niewiedziałem o tym.Deer chłopie czy ty sam wiesz co piszesz?Czip a zmiany w ECU jaka to różnica?To ja ciebie zapytam jak twierdzisz,że zmiany w ECU są tuningiem to po co tuning poprzez czip?Wracając do pojemności miski oleju mam na mysli silniki spalinowe jako ogół.Czemu Diesla w ciagniku nie rozkręcamy do obrotów jak w Golfie?Dobre pytanie.Napisz mi czym się różni wolnoobrotowy od szybkiego to wtedy ci odpowiem.Tylko nie patrz w wikipedie.Ciekawe to by było jakie by musiały być koła pasowe w kombajnie któremu motor by się wkręcał do 8tyś.obr a na młocarni trzeba uzyskać około 1000.Ale tym odbiegłem od tematu.Napisz mi róznice między wolno,a szybkoobrotowym Dieslem.

#109 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2010 - 15:17

Dodatkowa moc w ciągniku @Skrzypek skończ pier.dolić bo to naprawdę jest żałosne...nikt Cie nie słucha bo ma w d*pie to co piszesz..
Tak jak napisałem mam zainstalowy Box w 6830 JD i przez 2 lata przepracował na nim ok 2000mth i nic sie nie dzieje...JD Polska sami proponują do ciagnikow JD Boxy i uwzgledniaja przy tym gwarancje. Skąd wiem? Bo sam tak mam...I nie tylko ja...Jezeli mieszkasz na jakimś wypizdowie i o chip/boxa/tuningu wiesz tyle co w google przeczytasz a nie z doswiadczen ani opini innych uzytkownikow to przestan pisac te paranoje...
Co Ty komu chcesz wmówić? Odpowiedz na to pytanie...

#110 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 15:36

Dodatkowa moc w ciągniku HubertOjdana-grzeczniej,nie jesteś u siebie na podwórku.Jak widzisz z domu z swojego Johanka zza sterty obornika,a jezdzisz nim tylko do kościoła to załóż sobie dwa boxy.Jedż w nim w pole i daj m u ostro w gaz,a potem podziel się wrażeniami.Jestem ciekawy.Jak ci przerobił serwis,bo ma jelenia z jeleniem to twoja sprawa.

Nie wytrzymujesz nerwowo to krople Waleriana weż.Ha,ha.

A kolego Atomic,cały czas szukam Diesla w internecie,który ma zastosowanie w ciągniku lub kombajnie i ma średnice tłoka większą od jego skoku.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dodatkowa moc w ciągniku Dzisiaj, 03:21
  •  

#111 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2010 - 15:38

Dodatkowa moc w ciągniku Jezeli uważasz ze w ciagu 2 lat zrobienie 2000mth to jezdzenie do koscioła to gratuluję...po raz kolejny robisz z siebie błazna
JD jest wykorzystywany na tyle ile się da..orka ciezkich ziemi, siew Lemkenem CompactSolitar 4m, transport naczep o łacznej masie 37t,agregat Unia Kombi 6m - to są informacje specjalnie dla Ciebie, aby uświadomić Tobie że Boxy nie są takie straszne..

#112 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 15:46

Dodatkowa moc w ciągniku Przepraszam,nie Atomic,tylko Deer.

HubertOjdana,czyli masz go od nowości.Co to są dla ciągnika 2000mtg,a ciągnik za potworną kase.Chciałbym byś skomentował Boxa jak ciągnik będzie miał przeszło 10 tyś.mtg.

Tylko widzisz,zmieniliśmy temat-ty mowisz o Boxie w serwisie JD,ja mam na myśli tuning,który nie ma wstępu do placówek serwisowych JD.

#113 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 15:49

Dodatkowa moc w ciągniku

Atomic,nie zjadłem wszystkich rozumów.Ale na silnikach mnie nie zagniesz.

respect...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#114 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 02 listopad 2010 - 15:56

Dodatkowa moc w ciągniku ,,Ciekawe to by było jakie by musiały być koła pasowe w kombajnie któremu motor by się wkręcał do 8tyś.obr a na młocarni trzeba uzyskać około 1000.Ale tym odbiegłem od tematu.Napisz mi róznice między wolno,a szybkoobrotowym Dieslem. ''- na fizyce to u was w szkole to ciekawie musiało być :).

Jeśli są wyższe obroty to konstrukcja jest prostsza bo przy wzroście obrotów przenosząc te samą moc - spada moment obrotowy (moc to obroty razy moment obrotowy)- cyli mniejsze koła, wązsze pasy itd. Fakt że z trwałością było by różnie :).

Dokładnego rozróżnienia nie znam jeśli chodzi o silnik wysoko a nisko obrotowe. Jesli silnik przy optymalnych obrotach kręci się 1500 a drugi 3000 to chyba w potocznej mowie mogę uznać że ten pierwszy jest wolnoobrotowy - czy to zbrodnia ?

Czip tuning z tego co się orientuję to zmiana zwanej potocznie mapy w ECU. A tu mowa o box tuningu.

A co do róznica w silniku, to ani Ty (@skrzypek) nie jestes na 100% powiedzieć że są (i jakie) pomiedzy poszczególnymi modelami silników tej samej serii różniących się o jeden model są różnice, ani ja nie jestem w stanie powiedzieć że ich nie ma ;).

Przepraszam jeśli kogokolwiek w tym temacie uraziłem jakąkolwiek moją wypowiedzią czy sugestią.

Zapraszam do rzeczowej dyskusji która każdemu z nas może coś dać.
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

#115 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2010 - 16:23

Dodatkowa moc w ciągniku

Przepraszam,nie Atomic,tylko Deer.

HubertOjdana,czyli masz go od nowości.Co to są dla ciągnika 2000mtg,a ciągnik za potworną kase.Chciałbym byś skomentował Boxa jak ciągnik będzie miał przeszło 10 tyś.mtg.

Tylko widzisz,zmieniliśmy temat-ty mowisz o Boxie w serwisie JD,ja mam na myśli tuning,który nie ma wstępu do placówek serwisowych JD.


I tu sie ponownie mylisz...Serwis JD jako taki nie zakłada Boxów, do mnie jak i znajomych w okolicy przyjezdzał facet z hamownia z Płocka (nazwiska nie moge sobie przypomniec,a dane tez mi gdzies umknęły) ale przyjechał wraz z serwisem JD, oni mieli za zadanie sprawdzenie na swoim ,,komputerze JD'' czy wszsytko gra... Serwis wziął kase i koleś z Płocka

#116 Share atomik

atomik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 02 listopad 2010 - 16:51

Dodatkowa moc w ciągniku póki co wjanusz23 podał przypadek "zarżnięcia" maszyny, czy ktoś z was posiada konkretne przypadki ? jeśli tak niech sie podzieli może ma nawet materiał foto. Brakuje wypowiedzi kolegi @unki hehe, może się wypowie. Problem w tym że chip tuning np. jd zezwala na przykładzie Huberta a ten moduł już niekoniecznie-niby są próby wpsółpracy z firmami jak napisał @4motoracing w co niedokońca wierze, czekam kolego o to co prosiłem wyżej drukowanymi literami

HubertOjdana-grzeczniej,nie jesteś u siebie na podwórku.Jak widzisz z domu z swojego Johanka zza sterty obornika,a jezdzisz nim tylko do kościoła to załóż sobie dwa boxy.Jedż w nim w pole i daj m u ostro w gaz,a potem podziel się wrażeniami.Jestem ciekawy.Jak ci przerobił serwis,bo ma jelenia z jeleniem to twoja sprawa.

Nie wytrzymujesz nerwowo to krople Waleriana weż.Ha,ha.

prosisz grzeczniej a sam naśmiewasz się z innych, w innym dziale tego forum przy innym modzie dostałbyś ostrzeżenie. Brakuje Ci kolego klasy na spokojną, rzeczową dyskusje o co prosił @deer.
wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania
dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy
jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

#117 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 17:04

Dodatkowa moc w ciągniku Deer to nie jest tak jak piszesz,to nie chodzi o obroty-wysokoobrotowy ma średnice tłoka,wiekszą niż jego skok.Wolnoobrotowy ma skok tłoka wiekszy niż średnice.Dlaczego takie są obroty,a nie inne w silnikach używanych w rolnictwie?Bo takie są potrzebne i tak ustalili konstruktorzy silników i skrzyń biegów.Co do kombajnu to się mylisz i nie to mam na mysli.Chodzi o przekładnie pasowe i gdyby silnik kręcił 8000 obr/min a na młocarni trzeba by było uzyskać 1000 to patrz jak sprawa się ma-na to jest wzór,ale go nie znam.Ważne są średnice kół pasowych.Jeżeli koła mają tą samą średnice to przełożenie jest równe jeden-koło napędowe i napędzane maja te same obroty.Ale musimy z 8000 zjechać do 1000,czyli koło pasowe od młocarni musiałoby mieć ośmiokrotnie większą średnice od koła pasowego wału silnika.Wiesz jakie to by były wymiary,przekładnia bezstopniowa wyglądałaby potężnie.To samo ma się z kołami zębatymi,tylko tam brana pod uwage jest liczba zębów.To wyobraż sobie kształt skrzyni która by redukowała obroty silnika.Piszesz o Box tuningu-nie wiem co to jest,zmiane parametrów w ECU może wykonywać tylko serwis.To dlaczego 4motoracing wpina sie w elektronike,a nie moderuje tego zmianami w ECU?Przecież wyrażnie pisze,że jego czip moderuje sygnał wychodzący ze sterownika.HubertOjdana to dawaj wykres z hamowni,jestem ciekawy co osiągnełeś po tej rewelacji?Ale ja to inaczej widze-ty już łyknełeś ten fenomen czip,czy tuning Box,a po przeczytaniu tego forum trzęsiesz d*pą bo nie wiesz kiedy ciągnikiem z pola wrocisz na sznurku.Mi nie chodzi co się dzieje w komputerze silnika,ja opisywałem co sie może dziać i jakie są realne zagrożenia po tuningu w silniku.A to,że obaj wzieli kase to ich popieram,bo dążąc do kasy wciska się wszystko.

#118 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2010 - 17:09

Dodatkowa moc w ciągniku Już wracałem tym JD na sznurku z pola...ale nie z winy BOXa
Jezeli ciagnik z powodu Boxa az tak sie popsuje to kupie sobie nowy...nie widze problemu? Ten wcisne takim osłom jak Ty i gitara, odczepie Boxa a Ty nawet nie zauwazysz ze ciagnik był pod jego podpiety

#119 Share 4motoracing 4motoracing

4motoracing
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 listopad 2010 - 17:14

Dodatkowa moc w ciągniku

Jeśli są wyższe obroty to konstrukcja jest prostsza bo przy wzroście obrotów przenosząc te samą moc - spada moment obrotowy (moc to obroty razy moment obrotowy)- cyli mniejsze koła, wązsze pasy itd. Fakt że z trwałością było by różnie :).

To nie do konca da sie tak uproscic. Polecam lekture tego artykulu (laczy jasny przekaz teoretyczny z praktyka): http://www.autogen.p...y-silnikow.html

Zapraszam do rzeczowej dyskusji która każdemu z nas może coś dać.

Myslisz, ze to mozliwe? W tym watku da sie zaobserwowac taka ilosc zacietrzewienia, nienawisci, zawisci, bezpodstawnych oskarzen, ze moznaby tym obdzielic ze 30 tematow. Az sie dziwie, ze skrzypek nie napisal jeszcze, ze w modulach przemycam narkotyki...
A wystarczyloby napisac: "nie przekonuje mnie to, boje sie negatywnego wplywu na ciagnik, nie jestem zainteresowany."
Ale nie. Jestesmy w Polsce, w kraju w ktorym zyje 99% praktykujacych katolikow...

pozdrawiam;
Witek

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dodatkowa moc w ciągniku Dzisiaj, 03:21
  •  

#120 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 listopad 2010 - 17:59

Dodatkowa moc w ciągniku 4motoracing-ja do Ciebie nie mam NIC!Możesz robić co chcesz.Przecież Ty nikogo nie zmuszasz!Pisałem,tak jak pisze teraz hubertOjdana w ostanim poście i zdaniu.Przed sprzedażą ciągnika wkładam w niego czipy,Boxy,nie Boxy wszystko co się da,ale jak mam kredyt rozpisany na kilka ładnych lat i trzeba ten ciągnik spłacać to,naprawde bałbym się cokolwiek w nim modyfikować.

Wszystko jest dobrze,jak jest dobrze.Coś się stanie,robota na polu czeka,ciągnik lub kombajn stoi i wtedy lecą gorsze epitety i oskarżenia niż na tym forum zalożonym przez Ciebie.Lepiej niech to odbywa się tu niż na sali rozpraw.Ja nie mam na myśli akurat Ciebie,absolutnie nie!Ja byłem na paru sprawach związnych z niewłaściwa naprawą lub sprzedażą i naprawde atmosfera nie była miła,a jak gościowi zaprowadziłem nówke kombajn na podwórko to rozbijał szampana,W Sądzie rozbiłby mi łeb.

Errata-na polu czeka robota.

Errata-Na polu czeka praca.Administrator wycina mi słowa.

Podobne tematy