Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dodatkowa moc w ciągniku


240 odpowiedzi na ten temat

#1 Share MarekZulawy

MarekZulawy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stegna

Napisany 05 marzec 2010 - 14:37

Dodatkowa moc w ciągniku witam. chcialem spytac jak zwiekszyc moc w ciagnikach johne deere? interesuja mnie 6 cylindrowe serii 6030. ponadto ile tej mocy bezpiecznie mozna dodac, ile bedzie to kosztowało, czy nie koliduje z gwarancja i czy trzeba do tego mocniejszej skrzyni bbiegów?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dodatkowa moc w ciągniku Dzisiaj, 21:20
  •  

#2 Share tytus

tytus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 marzec 2010 - 15:04

Dodatkowa moc w ciągniku Moc można zwiększyć, a co najważniejsze - moment obrotowy. Ja znam akurat jedną firmę, która robi profesjonalne przeróbki - TruckSerwis Robert Pliszka. Przyjeżdżają z hamownią, mierzą, robią mod, mierzą. Jest też artykuł w Farmer 6/2009, jak przerobili JD 6820.

#3 Share Dziedzio92

Dziedzio92

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzeg Dolny

Napisany 05 marzec 2010 - 15:34

Dodatkowa moc w ciągniku http://www.44tuning.pl/ na tej stronie jest więcej o tuningu ciągnika juz robili to ciągnikom takim jak claas ,case , DF ,New Holland , Chellenger MT 765B , steyr 6140,jd 6620 SE . duzo jest zapisane co i jak ciagnik pracuje z jakim osprzetem ... http://www.44tuning....ere-valtra.html
http://www.44tuning....aterpillar.html

katalog przyrostu mocy dla danej marki i modelu
http://www.44tuning....hip-tuning.html


tu jest pokazane jaki ma przyurost nh T 7060 moc po tuningu
Moc [KM]:
214 KM (+56 KM) 270 KM
Moment obrotowy [Nm]
866 Nm (+174 Nm) 1040 Nm




kozysci od firmy


* Bezpieczny wzrost mocy
* Większa moc i moment dostępny już od znacznie niższych obrotów
* Dostępny wiekszy moment przy niższych obrotach skutkuje lżejszą pracą silnika - czyli wydłuża się jego żywotność
* Zwiększenie prędkości prac polowych
* Oszczędność paliwa 8-15%
* Przed i po modernizacji pomiary na homologowanej hamowni WOM
* Modernizację wykonujemy u Ciebie na miejscu - przyjeżdżamy do Ciebie wraz z hamownią
* Indywidualne zoptymalizwanie charakterystyki pracy jednostki napędowej bazujące na zgranym seryjnym oprogramowaniu z Twojej maszyny rolniczej
* Gwarancja 2 lata
* Nad bezpieczeństwem modernizacji czuwa nasz międzynarodowy zespół
Dodany obrazek

#4 Share point

point

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 marzec 2010 - 16:04

Dodatkowa moc w ciągniku skoro tak latwym sposobem mozna zwiekszyc moc, moment obrotowy, wydluzyc zywotnosc sprzetu i zmniejszyc spalanie to dlaczego nie jest to wykonane od razu przez producenta?

#5 Share damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 05 marzec 2010 - 16:16

Dodatkowa moc w ciągniku A żeby ciągniki chodziły bez awarii 30-40 lat to kto by kupował nowe ciągniki??? ;)

#6 Share Mechanik17

Mechanik17

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowi Mazowieckiej

Napisany 05 marzec 2010 - 16:59

Dodatkowa moc w ciągniku Albo wymienić wtryski podbno też jest większa moc ;)

#7 Share tytus

tytus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 marzec 2010 - 17:48

Dodatkowa moc w ciągniku

skoro tak latwym sposobem mozna zwiekszyc moc, moment obrotowy, wydluzyc zywotnosc sprzetu i zmniejszyc spalanie to dlaczego nie jest to wykonane od razu przez producenta?

Wydaje mi się że jest to bardziej działanie marketingowe. Każdy raczej chce ciągnik konkretnej mocy. Jest kupa ciągników z tej samej serii, które nie różnią się żadnymi podzespołami, a co najwyżej pompą wtryskową lub tylko jej ustawienim.
Poza tym - zwiększenie mocy = zazwyczaj nieco większe spalanie.

#8 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 05 marzec 2010 - 18:11

Dodatkowa moc w ciągniku Fabrycznie silnik jest tak robiony że gdy wciśniesz gaz do dechy i bedziesz jechał np 10 h nic sie nie moze stać. W silniku tuningowanym nie koniecznie tak musi byc co często zaznaczaja firmy tunigujace mówiąc, że trzeba tego używac z głową.Pozatym silniki po tuningu mają problemy z osiągnięciem norm czystości spalin w wielu wypadkach. jeżeli ciagnik wyposazony jest w komputer sterujący pracą silnika przeróbka bedzie szybka i w miarę tania, jeśli jest to zwykła pompa wtryskowa wtedy juz zabawy jest więcej i koszta sa inne.

#9 Share JohnD6830

JohnD6830

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2010 - 22:43

Dodatkowa moc w ciągniku w jelonkach serii 6030 masz możliwość tiuningu elektronicznego bo masz tam komputer sterujący, z tego co sie zdążyłem zorientować to są co najmniej 2 metody zwiększania mocy:
-przez zmiane oprogramowania nie wiem dokładnie co zmieniają ale żeby zmienić charakterystykę pewnie zmieniają mapę wtrysków to dość śliska metoda bo do opracowania oprogramowania dla silnika JD ma cały sztab inżynierów i laboratoria i nie poto żeby znaleźć jak najlepsze parametry ale poto żeby to działało latami i nie miało błędów więć jakoś nie bardzo mnie to przekonuje choć jeśli zmiany sięgały by tak daleko że przestanie silnik spełniac normy EURO III na pewno będzie mniej palił co jest plusem szczegulnie że w nszym kraju nie badają spalin w czasie badania technicznego w ciagnikach. Gorzej z gwarancją bo jak serwis podłączy Ci komputer to wykyje zmiany co automatycznie anuluje ci gwarancje.
- przez chipowanie to prosta metoda ale potrzebuje sprawdzenia na hamowni żeby ustawić ilość zwiększenia mocy modół z chipem wpina sie w przewody na silniku zaniża on odczyt wartości cisnienia z czujnika na pompie paliwa co powoduje wydłużenie czasu wtrysku w rzeczywistości zwiększa sie dawka i moc silnika ale nie zmienia sie charakterystyka silnika jak chcesz zrezygnować z bonusowej mocy wypinasz urządzenie i wszystko działa jak dotąd a jak przyjedzie serwis to nic ci nie może zarzucić.
Jeśli chodzi o wielkość podniesienia mocy to jakieś 15% każdy układ napędowy musi wytrzymać skrzynie w JD są dość niezawodne więc spokojnie wytrzymają więcej no i jeszcze zależy od tego jak mocny model z serii masz na myśli jeśli chodzi o 6 cylindrowe to najlepiej nadają sie 6530 i 6830 bo mają takie same skrzynie jak większe modele

#10 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 marzec 2010 - 23:05

Dodatkowa moc w ciągniku Ciągniki się raczej wspomaga BOX'em, jakoś nie spotkałem się z wyminą głównego chipa w ECU. :blink:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dodatkowa moc w ciągniku Dzisiaj, 21:20
  •  

#11 Share JohnD6830

JohnD6830

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 marzec 2010 - 23:38

Dodatkowa moc w ciągniku tak miałem na myśli właśnie BOXa różnie to nazywają chipa w ECU nie ma sensu wymieniać bo on tylko wykonuje to co program sterujący mu karze...

#12 Share gumis45

gumis45

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ropczyc

Napisany 30 wrzesień 2010 - 15:46

Dodatkowa moc w ciągniku Witam.chcialbym sie dowiedziec jak zapatrywalibyscie sie na zwiekszenie mocy w moim jd z 125 nawet 160 KM.czy jest obawa co do skrocenia zywotnosci silnika po takim podkreceniu ? Prosilbym o wszystkie za i przeciw i moze ktos z was zna konkretne firmy ktore mozecie polecic.z gory dziekuje
Połączone
Niezawodność Jest Naszą Siłą

#13 Share nibynikt

nibynikt

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 wrzesień 2010 - 16:32

Dodatkowa moc w ciągniku moze byc ciekawy temat, tez mam chec zrobic takie cos w JD. moze sa juz uzytkownicy takich podrasowanych Jelonków ? ;d

#14 Share KiepskiT6030

KiepskiT6030

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brodnica

Napisany 30 wrzesień 2010 - 17:20

Dodatkowa moc w ciągniku Można zadzwonić i się dopytać co i jak i za ile:) ale czy zrobisz z 125 aż 160 to wątpię a jeśli nawet to w 100% silnik straci na żywotności. http://moto.allegro....1242122464.html

#15 Share edyson

edyson

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2010 - 15:30

Dodatkowa moc w ciągniku Znalazłem różnice pomiedzy modelami serii 6030 i 7030.
Może bedzie to komuś pomocne przy wyborze modelu ciągnika.

Ciągniki mają takie same skrzynie biegów i podobne elementy główne, ale różnią się. Ja miałem zamiar kupić słabszy model JD 6830 i podnieść w nim moc o kilkanaście, gdyż wydawało mi się że różnią się tylko samymi silnikami, a części są te same w całej serii.

Otóż jest mały haczyk, silniki te same ale różne ilości tarcz sprzęgłowych :blink: i różne ciśnienia oleju w skrzyni biegów (dot. głównie ciśnienia na tarczach sprzęgłowych).
A oto małe zestawienie dla skrzyni PowerQuad.

Ja teraz to bym kupował 6930 a nie 6830, a z małych to ciekawy jest model 6430.
6930P ma mocniejszą przednią oś (4 satelity w zwolnicy, a 6930 ma 3 satelity).

Model 6130 85KM
Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 12
Liczba tarcz:
- Przedni most AL114526: 8
- Przedni most L78682: 7
- Sprzęgło RE35512: 4
- Sprzęgło R96805: 3
Przedni most - model: 730/733
Masa ciągnika gotowego do wysyłki 4750kg

Model 6630 135KM
Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 14
Liczba tarcz:
- Przedni most AL114526: 10
- Przedni most L78682: 9
- Sprzęgło RE35512: 4
- Sprzęgło R96805: 3
Przedni most - model: 740
Masa ciągnika gotowego do wysyłki 5250kg

Model 6830 145KM
Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 17,5
Liczba tarcz:
- Przedni most R271542: 7
- Przedni most RE34868: 6
- Sprzęgło RE35512: 4
- Sprzęgło R96805: 3
Przedni most - model: 745
Masa ciągnika gotowego do wysyłki 5880kg

Model 6930 155KM
Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 17,5
Liczba tarcz:
- Przedni most R271542: 8
- Przedni most RE34868: 7
- Sprzęgło RE35512: 5
- Sprzęgło R96805: 4
Przedni most - model: 745/750
Masa ciągnika gotowego do wysyłki 5900

Model 7530P 180KM
Ciśnienie robocze skrzyni PQ [bar] 17,5
Liczba tarcz:
- Przedni most R271542: 9
- Przedni most RE34868: 8
- Sprzęgło RE35512: 5
- Sprzęgło R96805: 4
Przedni most - model: 755
Masa ciągnika gotowego do wysyłki 6825kg

Dane pobrano z:
http://jdpc.deere.co...PageServlet_Alt
www.deere.de

#16 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2010 - 17:54

Dodatkowa moc w ciągniku

Jeśli chodzi o wielkość podniesienia mocy to jakieś 15% każdy układ napędowy musi wytrzymać skrzynie w JD są dość niezawodne więc spokojnie wytrzymają więcej no i jeszcze zależy od tego jak mocny model z serii masz na myśli jeśli chodzi o 6 cylindrowe to najlepiej nadają sie 6530 i 6830 bo mają takie same skrzynie jak większe modele


6530 i 6830 nie maja takich samych skrzyni.
6530 i 6630 maja skrzynię 24/24 a 6830 i 6930 20/20. W ciągnikach od 6830 jest wzmocniona skrzynia jak i tylny most, oraz podnośnik.

#17 Share edyson

edyson

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2010 - 12:43

Dodatkowa moc w ciągniku Tak masz racje robertbara odnośnie skrzyń biegów i ja nie dokońca wszystko dopowiedziałem.

Zacznijmy od działania i jak jest przenoszony napęd z silnika na koła, czyli:
1. Silnika jest połączony wałkiem ze skrzynia Power Quad (R213352 HOUSING), która występuje w wielu modelach (miałem na myśli te skrzynie biegów) - są to nasze 4 pół biegi zmieniane pod obciażeniem. 4-ty C4 bieg załancza całe sprzęgło - bezpośrednio z wałkiem 1:1.
2. Następnie napęd jest przekazywany na sprzęgło główne (R216294 CLUTCH PLATE) lub jest załanczany rewers (RE35512 tarcza hamulca) który ma inne tarcze - ilosc tarcz i ciśnienie na nich decyduje o przenoszonej mocy. Dwignią przy kierownicy wybieramy które sprzegło ma być załączone.
3. Ze sprzęgła napęd jest przekazywany na meachaniczną skrzynię biegów i tu mamy: 4 biegowa (5080R,6130...), 5 biegowa (6830-7530), 6 biegowa 6230P-6630P i -6630).
4. Tylnie mosty, co dwa kolejne modele są inne tak jak przednie mosty.

Informacje o działaniu skrzyni i ciśnieniach miałem z instrukcji serwisowej 6030 którą maiłem do wglądu.

Niestety dziady z JD wiedzą jak się zabezpieczyć przed podkręcaniem mocy ciągników. Nie kombinują z cieńszymi wałkami czy czymś takim, silnik można sobie rasować do bulu.
A oni dali zabezpieczenie mocy na sprzęgle regulując ilością tarcz i ciśnienia docisku.
A teraz mając takie informacje zawsze jest możliwość podniesienia o kilkanaście procent ciśnienia na tych tarczach i mamy większej mocy całą skrzynię biegów nap z 14 do 17 barów - jakieś 20%. Bo te tarcze (R216294 CLUTCH PLATE) i obudowy (RE244125 HOUSING) występują w całej serii i niema obawy że coś pęknie lub uszkodzimy.

Jak sprzęgło i skrzynię mamy mocniejszą :blink: to już nic nie stoi na przeszkodzie żeby przy naszym silniczku troszke pogrzebać i śmiało dać mu te 20%-30% mocy bez obaw że coś nam poleci w skrzyni biegów.

Zestawienie informacji odnośnie skrzyni PQ gdzie występują i są podobne rozwiązania:
R228266 PLANET PINION CARRIER - obudowa kosza satelitów występuje w modelach: 6100 -> 5080R -> 6130 -> 7530 -> 7930
RE245565 GEAR - koło centralne I półbiegu występuje w modelach: jak wyżej
RE228607 GEAR - koło centralne II półbiegu występuje w modelach: jak wyżej
RE228608 GEAR - koło centralne III półbiegu występuje w modelach: jak wyżej
RE244125 HOUSING - Obudowa pośrednia skrzyni występuje w modelach: 6020 -> 5080R -> 6130-> 6930 -> 7930
RE244129 HOUSING - obudowa pośrednia skrzyni występuje w modelach: jak powyżej
R213352 HOUSING - przednia obudowa sprzęgła skrzyni występuje w modelach: jak powyżej

#18 Share 4motoracing 4motoracing

4motoracing
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 październik 2010 - 09:51

Dodatkowa moc w ciągniku

Można zadzwonić i się dopytać co i jak i za ile:) ale czy zrobisz z 125 aż 160 to wątpię a jeśli nawet to w 100% silnik straci na żywotności. http://moto.allegro....1242122464.html

Witam;

Jako importer modulow Rapid Tractor chetnie odpowiem na wszelkie pytania.

Jesli chodzi o pytania autora tematu to moge powiedziec, ze:
1. na swiecie pracuje juz wiele tysiecy ciagnikow wyposazonych w moduly Rapid Tractor i nie sa mi znane przypadki skrocenia zywotnosci silnika lub ukladu przeniesienia napedu.
2. na potwierdzenie tego stanu rzeczy moge powiedziec, ze we Wloszech moduly Rapid Tractor sa sprzedawane z ubezpieczeniem technicznym (gwarancja) co oznacza, ze firma ubezpieczeniowa musiala wczesniej dokladnie zbadac skutki dzialania modulow.

pozdrawiam;
Witek

#19 Share BartekDolnyslask

BartekDolnyslask

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kotlina Kłodzka

Napisany 30 październik 2010 - 10:52

Dodatkowa moc w ciągniku ten tuning to zwiększenie ilości podawanego paliwa??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dodatkowa moc w ciągniku Dzisiaj, 21:20
  •  

#20 Share 4motoracing 4motoracing

4motoracing
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 październik 2010 - 11:23

Dodatkowa moc w ciągniku Witam;

Odpowiedz na to pytanie nie jest taka prosta... Ogolnie rzecz ujmujac mozna powiedziec, ze tak - tuning polega na zwiekszeniu dawki paliwa alenie tylko. W przypadku modulow Rapid Tractor pod uwage branych jest kilka parametrow jak cisnienie doladowania, cisnienie paliwa na szynie common rail czy tez polozenie pedalu gazu. Wszystko zalezy od konstrukcji ukladu zasilania silnika. Dlatego tez lepiej jest mowic o optymalizacji dawki paliwa wzgledem ilosci powietrza wtlaczanego do komory spalania i aktualnego zapotrzebowania na moc. Co ciekawe w modulach Rapid Tractor mozna regulowac nie tylko zakres przyrostu mocy/momentu ale tez to, kiedy modul rozpoczyna modyfikacje parametrow ukladu zasilania i kiedy przestaje je modyfikowac. Dzieki temu mozliwe sa realne oszczednosci paliwa.

Przyklad: jeden z uzytkownikow modulu (w Case Puma 165) podczas orki przy predkosci 8 km/h bez modulu mial 2000 obr/min. Po zamontowaniu modulu obroty spadly do 1500.

pozdrawiam;
Witek

Edytowany przez robertbara, 31 październik 2010 - 12:20.
Cytowanie poprzedniego posta


Podobne tematy