Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dodatkowa moc w ciągniku


240 odpowiedzi na ten temat

#21 Share BartekDolnyslask

BartekDolnyslask

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kotlina Kłodzka

Napisany 30 październik 2010 - 16:39

Dodatkowa moc w ciągniku A mógłbyś mi powiedzic dokładnie co i jak na przykładzie JD 6630 6,8l. chodzi mi o to co jest modyfikowane i o ile wzrasta spalanie w przypadku tego modelu

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dodatkowa moc w ciągniku Dzisiaj, 23:31
  •  

#22 Share 4motoracing 4motoracing

4motoracing
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 październik 2010 - 17:19

Dodatkowa moc w ciągniku Witam;

W przypadku JD 6630 Standard i Premium mamy do czynienia z Common Rail i ukladem zasilania Denso. W zwiazku z tym reguluje sie ilosc wtryskiwanego paliwa poprzez sterowanie czasem otwarcia wtryskiwacza. W przypadku tych silnikow mamy 4 parametry regulacyjne: 1. jak bardzo zwiekszyc dawke paliwa, 2. kiedy rozpoczac zwiekszanie dawki paliwa (w odniesieniu do obciazenia), 3. kat pochlenia rampy wzrostu dawki paliwa (czy moc ma wzrastac gwaltownie czy lagodnie) i 4. zakres obrotow w jakim ma dzialac modul Rapid.

Trudno jest odpowiedziec na pytanie czy i o ile wzrosnie zuzycie paliwa. Doswiadczenia mowia o tym, ze zuzycie na hektar powinno spasc o 8-12%. Z czego to wynika skoro dawka paliwa jest zwiekszana? Jak pisalem wczesniej jesli przy danej pracy ciagnik zamiast 2000 obrotow ma 1500 to znaczy, ze paliwo podawane jest o 33% rzadziej. Dawka paliwa jest wieksza ale mimo to przez wtryskiwacze przeplywa go mniej.

pozdrawiam;
Witek

Edytowany przez robertbara, 31 październik 2010 - 12:23.
Cytowanie poprzedniego posta


#23 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2010 - 17:52

Dodatkowa moc w ciągniku Kolego Witek z parku 4motoracing to co piszesz jest fenomenalne,to jest milowy krok do skonstruowania "perpetum mobile" czyli silnik który za nic da nam moc.Nie jestem fachowcem ale to co piszesz to są bzdury.Po pierwsze to dlaczego tak nie zrobiła fabryka??Przecież silnik i jego układ wtryskowy wraz ze sterownikiem jest idealnie,metodą prób i błędów dopasowany do silnika.Bo to nie trzyma logiki by sterownik firmy Denso dziwnym trafem był pasowny do silnika z Illinois.Nie wiem dokładnie czy akurat tam silniki są produkowane.Zresztą to nieistotne.Następna sprawa i według mnie najważniejsza-maksymalny moment obrotowy silnika.Dziś różnie jest definiowany,np."młoda krew" z BMW-u,Audi,Golfów powiada,że jezdzi na max.momencie obrotowym.Mnie uczono tak-max.moment obrotowy to są obroty silnika przy których następuje najefektywniejsze,pełne spalanie paliwa w cylindrach,Szybkie i najdokładniejsze ich napełnianie i opróżnianie.Następuje wyważenie układu tłokowo-korbowego oraz rozłożenie nacisków jednostkowych w tych elementach.Jaśniej po chłopsku-na wszystkich elementach ruchomych.np.sworzeń tłoka-tulejka korbowodu,czop wału-panewka głowna lub korbowa.Na tych elementach obciążenie jest równomierne.Między czopem wału,a panewką powstał klin olejowy i jest OKi.To co piszesz ty o zmniejszeniu dawki paliwa może jest realne,ale ja uważam że to niczym nie odbiega od oszczędności na paliwie,tak jak niektórzy rolnicy oszczędzali wlewając opałówe.Fakt,on na opale zaoszczędził ale ta oszczędność wyszła mu bokiem przy remoncie silnika lub pompy wtryskowej.

Walnełem byka-piszesz o zwiekszeniu dawki paliwa,a zmniejszeniu obrotów silnika.To nie tędy droga do oszczędności.

#24 Share 4motoracing 4motoracing

4motoracing
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 październik 2010 - 18:50

Dodatkowa moc w ciągniku

Kolego Witek z parku 4motoracing to co piszesz jest fenomenalne,to jest milowy krok do skonstruowania "perpetum mobile" czyli silnik który za nic da nam moc.

Na to musimy jeszcze chwile poczekac ale moze kiedys...

Nie jestem fachowcem ale to co piszesz to są bzdury.

Aha. Czyli nie znasz sie na rzeczy ale wiesz, ze nie mam racji. Ciekawe.

Po pierwsze to dlaczego tak nie zrobiła fabryka??Przecież silnik i jego układ wtryskowy wraz ze sterownikiem jest idealnie,metodą prób i błędów dopasowany do silnika.

A nie pomyslales, ze producent moze na tym zarobic? Jaka jest roznica w konstrukcji silnika 140KM i 165KM? A jaka jest roznica w cenie?

Bo to nie trzyma logiki by sterownik firmy Denso dziwnym trafem był pasowny do silnika z Illinois.Nie wiem dokładnie czy akurat tam silniki są produkowane.

Twoja niewiedza to nie moja wina. Zerknij tu: http://www.areadiese...reAppsList).pdf i stanie sie jasnosc. Na swiecie jest kilku wiodacych producentow ukladow wtryskowych. Wiele firm produkujacych pojazdy korzysta z tych samych ukladow. A niektore opracowuja wlasne systemy (np. Deutz, Same, Caterpillar, Cummins, Yanmar czy Sisu).

Następna sprawa i według mnie najważniejsza-maksymalny moment obrotowy silnika.Dziś różnie jest definiowany,np."młoda krew" z BMW-u,Audi,Golfów powiada,że jezdzi na max.momencie obrotowym.Mnie uczono tak-max.moment obrotowy to są obroty silnika przy których następuje najefektywniejsze,pełne spalanie paliwa w cylindrach,Szybkie i najdokładniejsze ich napełnianie i opróżnianie.Następuje wyważenie układu tłokowo-korbowego oraz rozłożenie nacisków jednostkowych w tych elementach.Jaśniej po chłopsku-na wszystkich elementach ruchomych.np.sworzeń tłoka-tulejka korbowodu,czop wału-panewka głowna lub korbowa.Na tych elementach obciążenie jest równomierne.Między czopem wału,a panewką powstał klin olejowy i jest OKi.To co piszesz ty o zmniejszeniu dawki paliwa może jest realne,ale ja uważam że to niczym nie odbiega od oszczędności na paliwie,tak jak niektórzy rolnicy oszczędzali wlewając opałówe.Fakt,on na opale zaoszczędził ale ta oszczędność wyszła mu bokiem przy remoncie silnika lub pompy wtryskowej.

Mylisz sprawnosc silnika i moment obrotowy jako moment sily. Polecam lekture: http://en.wikipedia....#Machine_torque
Nie chce jednak wchodzic w dywagacje teoretyczne. Zapytaj tych, ktorzy zmodyfikowali swoje ciagniki/samochody czy to modulami czy tez przez chip-tuning.

Walnełem byka-piszesz o zwiekszeniu dawki paliwa,a zmniejszeniu obrotów silnika.To nie tędy droga do oszczędności.

A ktoredy?
Wyjasnilem przeciez, ze oszczednosc polega na tym, ze mimo zwiekszenia jednostkowej dawki paliwa silnik uzyskuje wiekszy moment obrotowy co umozliwia prace na wyzszym przelozeniu, nizszych obrotach walu korbowego i przy mniejszym zuzyciu paliwa w jednostce czasu. A skoro mowimy o pracy z ta sama predkoscia to znaczy, ze przy tej samej wydajnosci ha/h ciagnik zuzywa mniej paliwa. Obawiam sie, ze nie potrafie jasniej tego wytlumaczyc.

pozdrawiam;
Witek

#25 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2010 - 19:46

Dodatkowa moc w ciągniku Kolego powtarzam jeszcze raz-bzdury piszesz.Niższe obroty i większe przełożenie-dobre.Skrzynia w JD ma nie jedną pompe hydrauliczną i ona potrzebuje obrotów jakie producent zaleca.Czyli według ciebie obroty silnika nie mają wpływu na skrzynie biegów.140-165 KM a silnik jest taki sam-też dobre!A wiesz co to są fazy rozrządu i czy na pewno są takie same?Tak,pojemność silnika jest taka sama ale czy komory spalania w glowicy lub denku tłoka są takie same?Stopień sprężania jest taki sam?Weżmy JD8520 z Power Shiftem,widziałem taką rzecz na pokazie orki i nie powiem robiło wrażenie.Serwis podczepił pług,ustawił jakąś funkcje w skrzyni biegów,obroty silnika na stałym gazie 1850 i w pole.Obroty silnika wahały się ,minus 150 a skrzynia automatycznie zmieniała biegi-pod górke redukcja,z górki wzwyż.I teraz w tej sytuacji co by pomógł twój fenomenalny tuning?Powiedz co będzie w ciągniku po twoim tuningu jak sytuacja jednak zmusi do dodania gazu i przekroczenia tych super ekonomicznych 1500Obr/m-ja rozumiem że komin będzie czerwony.Nikogo nie bede pytał o radość z tuningu,ale jeden Claasa tuningował i teraz czeka na sprawe w sądzie.Ha,ha.Jest to na AF.Każdy właściciel ciągnika gdy zadzwoni do serwisu swojej maszyny i nie musi to byc JD,z zapytaniem przy jakich obrotach silnika ma pracować w orce to uzyska odpowiedż i ta odpowiedż to nie są dane ot tak sobie wzięte.A dlaczego w ciężarówach w sytuacjach maksymalnego obciążenia silnika nie jest stosowany tuning tylko wtryskiwany do cylindrów Ad Blue?Przed żniwami stuningujesz mi silnik od 2266,zejde w pracy do obrotów silnika 1500.ale wcześniej przerobie koła pasowe żeby mieć te same zakresy prędkości młocarni,hydrostatu itd.To powiedz dlaczego akurat silnik kombajnu,wiekszośći marek ma pracowac przy 2400obr/min,a nie inaczej?

Jeszcze jedna sprawa która mi sie tu nie ima.Mniejsze obroty silnika,wieksza dawka paliwa i ekonomia.Nieprawda,bo mniejsze obroty silnika to wolniejszy wypływ spalin z cylindra.A co napędza turbosprężarke-spaliny.I gdy ich predkość (spalin)jest wolniejsza to co za tym idzie sprawność turbiny też mniejsza,czyli doładowanie spada.Paliwa wtryskiwanego w cylindzrze jest dużo przy małej liczbie obrotów silnika.A to się wiąże z efektywnością jego spalania.Przyjacielu jednak dziękuje ci za tuning.

#26 Share 4motoracing 4motoracing

4motoracing
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 październik 2010 - 20:58

Dodatkowa moc w ciągniku Liczylem na ciekawa dyskusje merytoryczna ale sie przeliczylem. Trudno. Mimo to ustosunkuje sie do Twojego posta.

Kolego powtarzam jeszcze raz-bzdury piszesz.

Nadal nie wiem dlaczego uwazasz, ze pisze bzdury.

Niższe obroty i większe przełożenie-dobre.

Tez uwazam, ze to dobre.

A wiesz co to są fazy rozrządu i czy na pewno są takie same?Tak,pojemność silnika jest taka sama ale czy komory spalania w glowicy lub denku tłoka są takie same?Stopień sprężania jest taki sam?

Owszem, czesto jest tak, ze jest dokladnie taki sam. A czasami nie i silniki maja inne tloki.

Weżmy JD8520 z Power Shiftem,widziałem taką rzecz na pokazie orki i nie powiem robiło wrażenie.Serwis podczepił pług,ustawił jakąś funkcje w skrzyni biegów,obroty silnika na stałym gazie 1850 i w pole.Obroty silnika wahały się ,minus 150 a skrzynia automatycznie zmieniała biegi-pod górke redukcja,z górki wzwyż.I teraz w tej sytuacji co by pomógł twój fenomenalny tuning?

Pytanie co ma byc wartoscia stala. Obroty czy predkosc? Bo jesli obroty to w tej sytuacji predkosc (czyli wydajnosc pracy) bylaby wyzsza.

Powiedz co będzie w ciągniku po twoim tuningu jak sytuacja jednak zmusi do dodania gazu i przekroczenia tych super ekonomicznych 1500Obr/m-ja rozumiem że komin będzie czerwony.

A kto powiedzial, ze po zamontowaniu modulu silnik nie moze przekraczac 1500 obr/min? Kto powiedzial, ze 1500 obr/min to jedyne ekonomiczne obroty? Ja napisalem tylko ze jeden z klientow osiagnal taki rezultat i jest zadowolony.

Nikogo nie bede pytał o radość z tuningu,ale jeden Claasa tuningował i teraz czeka na sprawe w sądzie.Ha,ha.Jest to na AF.

Znam ten temat. Niestety tu poraz kolejny wychodzi Twoja niewiedza - tamten przypadek dotyczyl chip-tuningu a nie box-tuningu. Awaria dotyczyla komputera a nie jakiegokolwiek innego elementu. I to jest wlasnie przewaga box-tuningu. Nie ryzykujemy uszkodzenia elektroniki.

Każdy właściciel ciągnika gdy zadzwoni do serwisu swojej maszyny i nie musi to byc JD,z zapytaniem przy jakich obrotach silnika ma pracować w orce to uzyska odpowiedż i ta odpowiedż to nie są dane ot tak sobie wzięte.

Zgoda. Sa bardzo dobrze przemyslana strategia marketingowa.

A dlaczego w ciężarówach w sytuacjach maksymalnego obciążenia silnika nie jest stosowany tuning tylko wtryskiwany do cylindrów Ad Blue?

Omatko! A co ma AdBlue wspolnego z tuningiem? Wiesz w ogole co to jest AdBlue i po co sie go stosuje?

Jeszcze jedna sprawa która mi sie tu nie ima.Mniejsze obroty silnika,wieksza dawka paliwa i ekonomia.Nieprawda,bo mniejsze obroty silnika to wolniejszy wypływ spalin z cylindra.A co napędza turbosprężarke-spaliny.I gdy ich predkość (spalin)jest wolniejsza to co za tym idzie sprawność turbiny też mniejsza,czyli doładowanie spada.Paliwa wtryskiwanego w cylindzrze jest dużo przy małej liczbie obrotów silnika.A to się wiąże z efektywnością jego spalania.

Modul wkracza do akcji tylko i wylacznie wtedy, gdy w komorze spalania jest wystarczajaco duzo powietrza zeby zachowac mniej-wiecej stechiometryczny sklad mieszanki paliwowo-powietrznej.

Przyjacielu jednak dziękuje ci za tuning.

Prosze bardzo. Ja wcale nie zamierzam nikogo namawiac do jakichkolwiek modyfikacji.
BartkeDolnyslask zapytal a ja odpowiedzialem.

pozdrawiam;
Witek

#27 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 październik 2010 - 21:28

Dodatkowa moc w ciągniku Wnioskuje,że efekt tuningu to urwany wał korbowy lub max.obroty silnika 1500.Cytuje-Modul wkracza do akcji tylko i wyłącznie wtedy gdy w komorze spalania jest wystarczająco dużo powietrza....Czyli w momencie nagłego obciążenia silnika jest on bezużyteczny!!Przykładowo-wykonuje orke i mam na polu mozaike .Ciągnik wyjezdża z piasku w gline.Nagłe obciążenie silnika,silnik chciałby teraz i powietrza i paliwa,ale jednak w tym momencie tuning jest bezradny bo w cylindrach powietrza nie ma.Powiem kolego ci tak-nie poprawiaj po fabryce,bo w sądzie nie będziesz miał argumentów.Napisz mi jeszcze wpływ tuningu na żywotność silnika i turbosprężarki.Byś podał statystyki zadowolonych klientów-też bym się cieszył jak oni.A to że producent podaje jakie mają byc obroty silnika przy obciążeniu to nie strategia marketingowa.To efekt doświadczeń tego silnika na hamowni i troska o jego żywotność oraz zużycie paliwa.Ale faktycznie,Ty nikomu nie każesz,a odpowiadasz na pytania.

#28 Share zenas

zenas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska..czyli Polska
  • Zainteresowania:Moje zdanie to "DOGMAT" nie dyskutuje!

Napisany 30 październik 2010 - 21:49

Dodatkowa moc w ciągniku :blink: zgadzam się w zupełności,współczesne diesle doskonale nadają się do tuningu i to bez uszczerbku na żywotności silnika,tak naprawdę to fabryce zwisa dzisiaj dogłębne zbadanie zachowania się silników w różnych konfiguracjach,montują silniki z rozpędu,bo musi być nowy model,tak samo się dzieje wśród producentów samochodów wypuszczają buble,dopiero praktyka weryfikuje ich jakość,dlatego dzisiaj często klienci wzywani są do serwisu w celu naprawy usterki,i to wiodących marek.Dlatego popieram tuning to tak jak podkręcenie procesora w kompie śmiga aż miło jak by był nowy,i producent też tego nie zrobił,gdyby ludzie patrzyli tylko na fabryki nie było by postępu :P
Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

#29 Share rafiki320

rafiki320

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 30 październik 2010 - 22:05

Dodatkowa moc w ciągniku Osobiście przetestowałem moduł rapid tractor na swoim ciagniku i nie mam do niego najmniejszych zastrzeżeń.Wiadomo zawsze będą przeciwnicy poprawiania fabryki,ale moj ciagnik a jest nim fendt 309 Vario fabrycznie ma założona blokade mocy na 95hp. Rozmawiałem z 3 tunerami w Polsce,którzy zajmuja sie maszynami rolniczymi. (hamowania wom i te sprawy).fendt 309 i 312 vario maja takie same silniki, tylko inną moc. Koszt zdjecia blokady mocy i wgranie nowego oprogramowania był rzedu 4-5 tys...Ale postanowiłem kupić urządzenie o wiele tańsze i napewno jednakowo skuteczne...RapiD Tractor zmieniło mój ciagnik...Prędkość orki wzrosła do 9-10km/h przy obrotach silnika 1800-1900 (pług 4*44). Przypomę, moduł zwiększył moc ciagnika o 25hp, czyli ma teraz 120hp...Talerzowanie brona 3,15m prędkość 12km/h obroty silnika 1300-1400...W transporcie przed zmiana wjezdzałem z dwoma przyczepami z ładunkiem na wzniesienie 6% z prędkościa 15km/h a teraz smigam 22km/h.Odczuwalne jest także zużycie paliwa,które spadło o ok 15%...Musze przyznać, że taki moduł powinien być w standarcie ciagnika, może i powinien ale za ta moc u dealera musiałbym zapłacić 5000euro...a tak mam to w dobrych pieniądzach i mogę zamontować w ok 200 rożnych ciągnikach...

#30 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 06:38

Dodatkowa moc w ciągniku @4motoracing, zgadzam sie w calej rozciaglasci w tym co piszesz o "tuningu" i widze, ze wiesz co robisz i co sprzedajesz. mam tylko jedno zastrzezenie:

nie sa mi znane przypadki skrocenia zywotnosci ukladu przeniesienia napedu.

wlasnie o zywotnosc ukladu napedowego sie boje. chce w ciagniku claas axion 850 podniesc moc, jest to najmocniejszy model tej serii. z jakiegos powodu poprzestali na tym modelu.
moze byc tak, ze gabarytowo nie bylo sensu ciagnac serii dalej, ale tutaj mam troche watpliwosci, bo jest to najciezsza seria ze wszystkich ciagnikow tej klasy i z uciagiem nawet przy 250 KM nie mialaby problemu.
druga opcja jest to, ze skrzynia/przekladnia glowna/zwolnice wiadomo caly uklad napedowy nie jest w stanie juz wiecej przeniesc momentu, bo moze cos pizdnac i w tym momencie zaczynam obawiac sie chip tuningu.
dodam ze zwolnice w moim modelu sa juz wieksze niz te w 840.

jeszcze mam jedno pytanie, ale juz tylko takie, zeby zaspokoic moja ciekawosc.
skoro silniki ciagnikow danej serii np. jd 6030 roznia sie tylko elektronika (zalozmy, ze tak jest. w samochodach osobowych na pewno taka sytuacja nie wystepuje, ale to dlatego, ze produkcja jest o wiele wieksza i to by sie nie oplacalo) to dlaczego na stronach tunerow http://www.44tuning....john-deere.html podaja, ze kazdy kolejny model moze miec wiecej KM?
pomijajac fakt, ze dla mnie bezsensem jest podawanie jaka moc mozna uzyskac w silniku, ktorego sie nigdy nie widzialo :blink:
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dodatkowa moc w ciągniku Dzisiaj, 23:31
  •  

#31 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 06:58

Dodatkowa moc w ciągniku Ja Panowie nie zdecydowałbym się na taki tuning.Gdybym miał sprzęt za 400 tyś.zł nie pozwoliłbym nic grzebać w elektronice.Poza tym oczy widziały co brały-jak to ma być 160KM,to 160KM,a jak 200KM,to 200KM.Pierwsze co mi się tu nie zgadza to kolega pisze,że ma możliwość regulacji ciśnienia na wspólnej szynie w Comman Reilu.Ciśnienie jest stałe,a jest tak duże że powrót paliwa w tym systemie ma chłodniczke by do zbiornika wracało schłodzone paliwo.To,że ma możliwość regulacji momentu wtrysku i czasu trwania tego wtrysku to zgoda.Mam ubaw jak pięknie jest obliczone że gdy silnik zszedł z 2000 do 1500 to paliwo zostało podane o 33% mniej.Niech będzie.I pisze,że dawka paliwa podawana przez wtryskiwacz jest większa ale dzięki temu jest go mniej.Fenomenalne.W dieslu jak w benzyniaku pewne parametry są podobne-jak masz wyższe obroty to czas w jakim tłok pokonuje droge od DMP(dolny martwy punkt) do GMP(górny martwy punkt)jest krótszy.Zapłon mieszanki w benzyniaku i zapłon wtrysniętego paliwo do diesla to jest wartość stała bez względu na dawke i obroty.I czym szybsze są obroty to w benzyniaku należy wyprzedzać punkt zapłonu,a w dieslu czas wtrysku.Dlaczego?Bo tłok szybciej mija GMP,a w suwie pracy spaliny od zapłonu paliwa mają naciskać na tłok.Teraz gdy tłok osiągnął DMP i wykonuje suw wydechu w kierunku GMP to przez zawór wylotowy mają wydobywać się tylko spaliny.Kolega pisze że tuning polega na zmniejszeniu obrotów silnika,a zwiększeniu dawki paliwa.Tak nie może być,bo w fazie wydechu może być jeszcze dopalanie paliwa co ma zły wpływ na zawory i turbosprężarke.Są dodatkowe i zbędne obciążenia układu korbowego,może nastąpić przerywanie klina olejowego na panewkach.Kolega pisząć o tuningu nie uwzględnił jeszcze ważnej rzeczy-właśnie tego klina olejowego na panewkach,a z nim jest tak-czym wyższe obroty tym jest on trwalszy,czym niższe i dodać do tego duże obciążenia może go przerywać.Ale zgodze się tym sposobem można zwiększyć moc i zmniejszyć zużycie paliwa.To zgoda.Tylko panowie załóżmy że silnik w JD zanim się skonczy przepyka te max.15tyś.mtg,a z tym tuningiem nie daje mu połowy tego.Wróćmy do kombajnów z silnikami rzędu 300KM-kolosy.JD zastosował w nich taki ciekawy bajer-kosisz i w czasie włączenia wysypu silnik uzyskuje 15KM więcej,właśnie na pobór mocy przez ten wysyp.Kombajnista ma nie odczuć tego na obrotach podzespołów,że opróżniany jest zbiornik.Tylko,że wysyp trwa kilka minut,wyłączam go,składam rure i elektronika układu wtryskowego zabiera mi te 15KM.To dlaczego nie mam do dyspozycji cały czas tej większej mocy silnika?Odpowiedż jest prosta-co zrobiła fabryka,tego się nie tyka.Tuning z allegro-nie dla mnie,ale gdybym miał już wydojony silnik to bym się na niego zdecydował.

#32 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 09:06

Dodatkowa moc w ciągniku odpowiedz jest prosta dzis o charakterystyce silnika decyduja normy spalin, temperatura spalin, paliwa, ale to nie ma zadnego zwiazku z prawidlowa praca silnika.

chip tuning dzis wystarczy, ze jest optymalizacja pod wzgledem max mocy i najnizszego jednostkowego zuzycia paliwa, czyli tak jak sie kiedys konstruowalo silniki i juz powinien dac sporego kopa, bez jakiejkolwiek utraty zywotnosci.

moj sprzet byl dobrany optymalnie do narzedzi z ktorymi wspolpracowal, ale w tym roku doszlo nowe narzedzie, ktore ma wieksze zapotrzebowanie mocy, zdecydowalem sie je zakupic z mysla wlasnie o wykorzystaniu chip tuningu.
niech tylko wszyscy dobieraja tak sprzety to nie bedzie pustych przebiegow i marudzenia, ze 16'tka palila mniej.

@skrzypek duzo piszesz, a niewiele z tego wynika...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#33 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 11:58

Dodatkowa moc w ciągniku Brzozak mylisz się chłopie drogi.Aż rozmawiałem z gościem z serwisu mimo ,że niedziela.Taki fenomenalny tuning to dlaczego,żadna placówka serwisowa JD z certyfikatem nie wpuści tego tuningu na swój plac?To jest nielegal,a w okresie gwarancji wręcz zabronione.W razie czego jak silnik da kolano serwis szybko się kapnie,że była zmiana w fabrycznym wpisie charakterystyk pracy silnika w komputerze.I co wtedy?Niech ten kolega od tuningu powie czy w ciągnikach serii 6030,w zależności od modelu sterowniki ECU mają taki sam numer katalogowy,lub wtryskiwacze.Dla mnie to jest śmieszny tuning,ale w razie czego na sali rozpraw mają alibi-bo nikogo do niego nie zmuszają.Najbardziej śmieszny jest wykres charakterystyki pracy silnika po tuningu,w formie reklamy jest on na allegro na ich stronce.Z takim wykresem to mógłbyś ciągnikiem drifty robić na asfalcie.Oni chyba hamownie w stodole mieli.Tak wzrosła krzywa momentu obrotowego,że wjezdżając na pole ogumienie płynem zalej żebyś w kosmos nie poleciał.Ha,ha.

#34 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 12:02

Dodatkowa moc w ciągniku niespelnianie norm taksycznosci spalin jest nielegalne dlatego zadna placowka nie moze tego zrobic oficjalnie.

jak ci silnik wyciagnie kopyto to nikt z serwisu ci za darmo nie wstawi nowej tulei cylindrycznej tylko tak samo bedziesz musial za wszystko sam zaplacic.

o to ecu czy wtryski wlasnie tez nie wiem czy sa te same, juz od jakiegos czasu sie nad tym zastanawiam i nikt nie potrafi jednoznacznie odpowiedziec.
zgodze sie co do absurdu gotowych charakterystyk na allegro.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#35 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 13:08

Dodatkowa moc w ciągniku Analizując ten temat , czytając waszych wypowiedzi w całej rozciągłości zgadzam się z kolegą Skrzypkiem ,masz rację i tyle ,panowie w dzisiejszych ciągnikach z końcówką 30.każda ingerencja w układ paliwowy jest nielegalna , zwłaszcza modele 7030 i 8030 mają pozakładane plomby na szynie czujniku ciśnienia i w poru innych miejscach ,każda ingerencja w oprogramowanie jest wykrywana sterownik posiada rejestr każdej modyfikacji oprogramowania konkretna data i godzina modyfikacji ,i nawet my w serwisie musimy zgłosić taki fakt jak usunięcie plomby w celu wymiany czujnika czy innego elementu z układu paliwowego do producenta ,następnie pod konkretny numer ciągnika przysyłają dedykowany element z nową plombą ,następnie udostępniają oprogramowanie do ECU pod konkretny ciągnik .Tak więc nie oszukujmy się w tych modelach w trakcie trwania gwarancji zapomnijcie o podkręcaniu silnika .Po gwarancji proszę bardzo nawet wskazane będziemy mieli więcej silników do naprawy .



W serii 6030,7030,8030, ECU oraz wtryskiwacze są indywidualne pod dany numer seryjny ciągnika .Każda wymiana wiąże się z wezwaniem serwisu sami nie jesteście w stanie tego wykonać ,wiąże się to właśnie ze zmianą numeracji nowego wtrysku podanie pozycji na jakiej dokonano zmiany ,a bez Service Advisora nie da się tego zmienić.

#36 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 13:12

Dodatkowa moc w ciągniku to sa procedury wewnetrzne w jd, ktore srednio obchodza uzytkownikow, co to ma do chip tuningu?
gwarancja trwa rok, czy dwa nieważne juz kazdy z nas rozumie, ze wtedy nie wykonujemy takiej operacji.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#37 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 13:25

Dodatkowa moc w ciągniku Widzę że nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi i wcale nie chodzi o okres gwarancyjmy bo to zrozumiałe ,po gwarancji wolność tomku rubta co chceta ,mam na myśli to że my bedziemy mieli więcej pracy w związku z remontami silników ,a remoncik będzie kosztował niezłą kasiurke tak więdz dziesięć razy się zastanów czy to ci się opłaci sam nic przy silniku nie zrobisz i każda naprawa wiąże się z serwisem .

#38 Share 4motoracing 4motoracing

4motoracing
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 31 październik 2010 - 13:57

Dodatkowa moc w ciągniku

zwłaszcza modele 7030 i 8030 mają pozakładane plomby na szynie czujniku ciśnienia i w poru innych miejscach ,każda ingerencja w oprogramowanie jest wykrywana sterownik posiada rejestr każdej modyfikacji oprogramowania konkretna data i godzina modyfikacji ,i nawet my w serwisie musimy zgłosić taki fakt jak usunięcie plomby w celu wymiany czujnika czy innego elementu z układu paliwowego do producenta ,następnie pod konkretny numer ciągnika przysyłają dedykowany element z nową plombą ,następnie udostępniają oprogramowanie do ECU pod konkretny ciągnik .Tak więc nie oszukujmy się w tych modelach w trakcie trwania gwarancji zapomnijcie o podkręcaniu silnika .Po gwarancji proszę bardzo nawet wskazane będziemy mieli więcej silników do naprawy .

Wszystko sie zgadza. Dlatego tez instalacja modulu nie powoduje usuniecia zadnej plomby ani nie powoduje zmiany oprogramowania. Modul modyfikuje sygnal wykonawczy ECU wysylany do wtryskiwaczy. Jezeli czas otwarcia wtryskiwacza (przykladowo) wynosi 3ms to modul zmieni ten czas na 3,2ms.


W serii 6030,7030,8030, ECU oraz wtryskiwacze są indywidualne pod dany numer seryjny ciągnika .Każda wymiana wiąże się z wezwaniem serwisu sami nie jesteście w stanie tego wykonać ,wiąże się to właśnie ze zmianą numeracji nowego wtrysku podanie pozycji na jakiej dokonano zmiany ,a bez Service Advisora nie da się tego zmienić.

No coz, od jakiegos czasu wszystko co jezdzi, bez wzgledu na ilosc kol i przeznaczenie, musi byc obslugiwane przez serwis nawet w zakresie najprostszych czynnosci. Serwis tez chce zarobic.

pozdrawiam;
Witek

#39 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 14:05

Dodatkowa moc w ciągniku Ogólnie bardzo ciekawy temat, ale nie przesadzajcie już że najprostsze czynności musi wykonać serwis. Gdybym do każdej awarii po gwarancji wzywał serwis to przy tej ilości gratów to co bym zarobił to zabrałby serwis.

Do wymiany wtryskiwacza potrzebny jest serwis? Ludzie nie przesadzacie trochę? Jeszcze trochę i pewnie serwis do tankowania ciągnika będzie wzywany :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dodatkowa moc w ciągniku Dzisiaj, 23:31
  •  

#40 Share wjanusz23

wjanusz23

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2010 - 14:15

Dodatkowa moc w ciągniku No niestety kolego Robert takie czsy nadeszły w ciągnikach z końcówką 30 sam tego nie zrobisz , każdy wtrysk ma swuj indywidualny numer który należy wprowadzić a następnie skalibrować . To jak uważasz masz czym to zrobić?

Podobne tematy