Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciągnik 160km


68 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Marcin

Marcin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 listopad 2010 - 23:24

Ciągnik 160km Dlatego podoba mi się proste podejście w ameryce północnej co do podawania mocy ciągników rolniczych. Moc zmierzona na wom i proste... Choć zaczyna sie to i u nich zmieniać. Zauważył ktoś zmianę mocy ciągnika w zalezności od partii dostarczonego mu paliwa?

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągnik 160km Dzisiaj, 19:48
  •  

#62 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 22 listopad 2010 - 13:48

Ciągnik 160km

Tylko ten MF ma ze 145KM wg. takiej normy jak Fendt, więc moment również będzie mniejszy. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Dodany obrazek

Nie sądze bo MF 7485 ma właśnie około 160km w normie ECE R24 czyli w tej co Fendt 718 ma 165km. Po co bym miła porównywać ciągniki o zupełnie innej mocy?
MF ma mniej koni niż Fendt i znacznie wiekszy moment obrotowy

#63 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 listopad 2010 - 16:38

Ciągnik 160km http://www.korbanek....owyzej_160.html wg. tego ma 160 a różnica między ISO, a ECE jest spora. Nawet na niemieckiej stronie nie podana jest wg. ECE. Także ciekawe jestem skąd masz te 165KM wg. ECE. ;) Dodatkowo sam wysoki moment nie daje nam oceny silnika, trzeba również spojrzeń na przebieg krzywej.

#64 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 22 listopad 2010 - 18:24

Ciągnik 160km

http://www.korbanek....owyzej_160.html wg. tego ma 160 a różnica między ISO, a ECE jest spora. Nawet na niemieckiej stronie nie podana jest wg. ECE. Także ciekawe jestem skąd masz te 165KM wg. ECE. ;) Dodatkowo sam wysoki moment nie daje nam oceny silnika, trzeba również spojrzeń na przebieg krzywej.

Do końca nie da sie stwierdzić ile ten MF ma koni w ECE R24 bo jego moc jest podawana w ISO ale ja osobiście przyjmuje, że jest różnica około 5KM między tymi normami przy tej mocy ciągnika. Więc 165km ISO - 5km = 160km.
U korbanków Fendt 718 ma 165km w ECE R24, a MF7485 ma 165km w ISO więc nie wiem o co Ci chodzi z tym, że nie wiesz skad mam te dane.

http://www.ppr.pl/artykul-6030-przygoda-pracy-na-poziomie-premium-134525.php

Cytat z tej strony jak wygląda różnica między mocą w ECE R24, a ISO dla ciagników JD:
"Nowa klasyfikacja składa się z następujących modeli:
4-cylindry, 4.5 l. silnik PowerTechPlus
6230 105 KM (ECE R24) - 110 KM (ISO 97/68 EC)
6330 115 KM - 120 KM
6430 125 KM - 130 KM

6-cylindrów, 6.8 l. silnik PowerTechPlus
6530 135 KM (ECE R24) - 140 KM (ISO 97/68)
6630 145 KM - 150 KM
6830 160 KM - 165 KM
6930 175 KM - 180 KM

7430 185 KM (ECE R24) - 190 KM (ISO 97/68 EC)
7530 195 KM 203 KM "
Widać, że róznica wynosi około 5 KM ale nie mozna tego uznać za pewnik dla kazdego ciagnika i dlatego pisałem, że MF 7485 ma około 160km w ECE R24.

Odnośnie tematu to dziś miałem okazje przejechać sie Valtra T162 Versu na pokazach i moje wrażenia są pozytywne. Niestety było mi dane pojechać tylko w 2 strony z pługiem 4 skiby co uniemozliwia poznanie dogłębnie tego ciagnika. Pokaz był przeznaczony dla zbyt dużej liczby osób i nie dało sie pojezdzić wiecej. Ogólnie pierwsze wrażenia są takie, że Valtra podchodzi do sterowania ciagnikiem zupełnie inaczej niz konkurencja i cieżko jest szybko załapać jak sie ją obsługuje. Trzeba by było nią dłużej pojezdzić żeby ocenić jak to wszystko sie sprawdza w praktyce.

#65 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 08 luty 2011 - 23:17

Ciągnik 160km

fendt i df mają te same silniki na tej samej pojemności fendt leci z mocami od ok 220-360 koni df jak na razie tylko do 270


Kto Ci takich głupot naopowiadał :lol: producentem jest Deutz AG i dostarcza silniki do SDF i AGCO tyle, że poza producentem i pojemnością to one mają niewiele wspólnego bo oznaczenia tych silników są inne a co za tym idzie konstrukcja ;)
Źródło

kolego michalak teorie takie głosze bo chce teraz kupić coą koło 2400 koni i dlatego przestudiowałem (jd fenda i df) js seria 8R ma silniki tej samej poj chyba jak dobrze pamiętam 9l czyli ten najmniejszy 8220R można go podciągnąć spokojnie na ok 340 ale zalecana jesty tylko dobijanie mocy o ok 15-30% df i fendt maja taka samą pojemność 7,1l a moce 165 w dawnych(mam takiego)do 360

Jeśli już:
-nie 2400Km bo tyle to lokomotywy mają :D tylko 240KM
-nie 8220% tylko 8225R jak już ale to dopiero wchodzi obecnie najmniejszy to 8245R
-jak w serii 8000 podniesiesz moc o 50KM to zrobisz furorę i zarobisz kupę kasy a o 120Km to już nie wspomnę, nie wiem jak oni to robią ale chyba całe turbo, wtryski i mapę wtrysku trzeba wymienić aby znacząco zwiększyć moc w tej jednostce
-zalecane jest nie zwiększanie mocy ;)
-Fendt ma 7142cm3 dostępny od 2006 roku i min moc to 190Km nie 165, starsze miały 6,8dm3

Czyżby MF stracił tak uwielbianego oszczędnego Perkinsa? Szkoda... ubolewam nad tym, że wielu fanom Perkinsa i MF'a wbito nóż w serce. W takim razie nastaje era paliwożernego Sisu? Korbanek będzie miał ciężki orzech do zgryzienia, chcąc wmówić klientom, że Sisu chodzi na powietrze. ../../public/style_emoticons/default/biggrin.gif Tak na przyszłość niech Korbanek zacznie prace nad silnikiem na metan. ../../public/style_emoticons/default/laugh.gif

Bobek nie prawda jak się zapytałem handlowca z korbankolandu co o Finkach myśli powiedział, że bardzo oszczędne silniki :D
Źródło

Ogólnie pierwsze wrażenia są takie, że Valtra podchodzi do sterowania ciagnikiem zupełnie inaczej niz konkurencja i cieżko jest szybko załapać jak sie ją obsługuje. Trzeba by było nią dłużej pojezdzić żeby ocenić jak to wszystko sie sprawdza w praktyce.

3 godziny i jeździsz Versu jak ta lala wiem po sobie ;)
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągnik 160km Dzisiaj, 19:48
  •  

#66 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 21 czerwiec 2011 - 11:11

Ciągnik 160km Ponieważ na PROW jestesmy na około 2800 miejscu więc ni ma co marzyć, że sie załapiemy. Teraz myślimy nad kredytem na nowe technologie ponieważ ciagnik trzeba itak kupić.

Co do samych ciagników to ostatnio jeździłem Case Puma CVX 180 ale tylko po placu. Ogólne wrażenia są dobre ponieważ obsługa ciagnika jest bardzo sensowna. Sterowanie przekładnią jest bardzo precyzyjne. Napewno duży plus za joystick i wielofunkcyjny podłokietnik. Plus też za amortyzacje przedniej osi(bardzo prosta budowa) oraz samą przekładnie dwusprzęgłową. Napewno lepszą niż ta w DF lub JD.
Mały minus za brak monitora do sterowania w standardzie(może to sie zmieni w ciagnikach z SCR). Duży minus za rdzewiejące podkładki (nie wszystkie) i lekkie oznaki korozji na felgach. Jak na ciagnik z 2010 roku który praktycznie tylko stal na placu nie wygląda to dobrze. Mój JD po 4 latach nie ma nwet śladów korozji, a duzo pracuje przy oborniku itp.

Ostatnio na wystawie w Grubnie oglądałem NH 7040 AC. Ciągnik był z systemem szybkiego skrętu i jest to świetnie rozwiązanie. Nie trzeba aż tyle krecić kierownicą. Napewno to jest plus w stosunku do bliźniaczego Case. Drugi plus to monitor w standardzie. Podłokietniki w obu ciagnikach prezentują zblizone możliwości. W NH plastki wyglądają na bardzo badziewne i to jest minus. Opinie o zawodności NH(szczególnie elektroniki) to kolejny minus. Jeśli słyszy sie tak wiele złych opini to coś chyba jest na rzeczy. Pozatym sąsiadowi ostatnio w nowym NH już odrazu wyswietlacz nie działał. Pozatym po tak niskiej cenie samego ciagnika można wnioskować, że nie jest wykonany z jakiś super trwałych elementów.

Co do Case to na wystawi gadaliśmy z właścicielem Case CVX (nie puma) i narzekał, ze po 800mth wymieniali mu prekładnie, a przy 2800 półoś mu sie rozerwała. Tyle godzin narobił w 3 lata i mówił, że drugi raz by bardziej przmyślał zakup tego ciągnika. Pewnie to jakiś wadliwy egzemplaż ale daje to do myślenia.

MF odstaje już troche od konkurencji nowoczesnoscią i precyzją sterowania ale w moich oczach jest bardziej trwaly niż NH lub Case

Gadalismy też z przedstawicielem DF i może da sie kiedyś pojeździć TTV 620 ale tylko po placu bo to nie ciagnik do pokazów. Ogólnie raczej na pokazy TTV dostać sie nie da bo bardzo malo ich. Odnośnie pokazów to może uda mi sie dostać tą Pume CVX na pokaz do siebie. Wkońcu na placu nie da sie ocenić ciągnika.

Myślicie, że warto ryzykować zakup ciągnika o wątpliwej trwałości czy lepiej dołorzyć coś(nie takie małe coś) do np. bardziej pewnego JD czy Fendta?

Edytowany przez MF2007, 21 czerwiec 2011 - 11:43.


#67 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 08 maj 2012 - 16:44

Ciągnik 160km Historia zakończyła się kupnem Case Pumy CVX 200 EP. Decyzja podjęta pod koniec listopada.
Finałową walkę stoczyły wspomniany Case, Deutz Fahr TTV 630 i MF 7495.

MF 7495
Ogromny kurs euro w tamtym czasie uczynił MF'a strasznie drogim, ponadto tylko 4 zawory hydrauliczne w tym modelu to było dla nas ciągle za mało. MF 7620 miał pojawić się dopiero pod koniec roku 2012 co dla nas było zbyt późnym terminem.
W skrócie:
- przestarzały model,
- wysokie spalanie (w porównaniu z ciągnikami na AdBlue),
- za mało zaworów hydraulicznych,
- wysoka cena.

DF TTV 630
Ciągnik był długo faworytem z powodu bardzo niskiej ceny ale wiadomość o przekładni S-matic występującej w tym modelu ostatecznie przekreśliła jego szanse.
W skrócie:
- wysokie spalanie,
- najgorsza przekładnia bezstopniowa na rynku,
- brak elektrycznie sterowanych lusterek.

Case Puma CVX 200 EP.
Case był relatywnie tani ale jego pokrewieństwo z NH budziło duże obawy. Oprócz tego ciągnikowi właściwie ciężko cokolwiek zarzucić. Jest to nowy model, konstrukcyjnie najmłodszy z 3 finalistów. Dzięki AdBlue jest najoszczędniejszy w eksploatacji. Przekładnia jest bardzo nowoczesna i ustępuje tylko Vario.

Z obecnej perspektywy sądze, że podjeliśmy dobrą decyzje.

#68 Share Patryk1932

Patryk1932

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Książa Wielkiego
  • Zainteresowania:Motoryzacja
    Nowoczesne maszyny rolnicze

Napisany 08 maj 2012 - 20:57

Ciągnik 160km Wstawisz jakieś fotki case w wolnej chwili ?

Edytowany przez Patryk1932, 08 maj 2012 - 20:59.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągnik 160km Dzisiaj, 19:48
  •  

#69 Share MF2007

MF2007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 272 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki i maszyny rolnicze, a szczególnie przekładnie zmiany biegów

Napisany 08 maj 2012 - 21:20

Ciągnik 160km

Wstawisz jakieś fotki case w wolnej chwili ?

Ciągnik dopiero dostane pod koniec czerwca więc trzeba jeszcze trochę poczekać na foty. Jak będzie to postaram się wstawić.

Podobne tematy