Skocz do zawartości

Zdjęcie

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków


138 odpowiedzi na ten temat

#1 Share marunioo

marunioo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ustronie Morskie

Napisany 05 styczeń 2010 - 22:37

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Witam Kolegów.
Zastanawiam się nad kupnem kosiarki bijakowej inaczej zwanej mulczerem. Może któryś z was posiada coś takiego i może mi doradzić coś w tym temacie.
Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Dzisiaj, 19:37
  •  

#2 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 06 styczeń 2010 - 09:16

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Znaczy my mamy Unię Kornika XL, no i u nas się sprawdza, wykorzystujemy ją do niszczenia krzaków w rowach na naszych łąkach, bo melioracja śpi i tylko kasę bierze a rowy udrażniać musimy sobie sami ;)
Napisz do czego ci ona jest potrzebna. Znajomy ma taką do sadu to mówił, że mu NH 70KM, oznaczenia nią pamiętam przy niej staje jak jest więcej gałęzi i za szybko jedzie, ja nią robię Valtrą N91, wyposażyliśmy ją w dodatkowe składane hydraulicznie ramię dzięki czemu można kosić w odległości do 50cm od ciągnika.
Pozdrawiam
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#3 Share marunioo

marunioo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ustronie Morskie

Napisany 06 styczeń 2010 - 20:25

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Witam
Potrzebuje jej do wykaszania nieuzytkow. Troche tez na usługi. Duzo jest osob w okolicy ktore maja pola lub laki i nic na nich nie robia. Wczesniej mielismy kosiarke rotacyjna Famarolu ale zostala sprzedana z ciagnikiem kupiec sie uparl ;) Mamy tez troche stawow i niestety waly i okoliczne laki wokol nich zarastaja. Jezdziła z MF 255 a obecnie mamy DF Agrofarm 100. Myslalem o szerokosci okolo 250 wiec chyba ciagnik spokojnie styknie. Troche czytalem o Korniku i jest to dobra maszyna ale chyba ma swoja cene. Zastanawialem sie rownierz nad zakupem kosiarki plozowej. Powiedz jakie masz w swojej kosiarce noze.
Pozdrawiam Marek

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Dzisiaj, 19:37
Tylko na agroFakt.pl:

Czym zbierać zielonki? zobacz »

  •  

#4 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 06 styczeń 2010 - 21:42

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Ja posiadam same bijaki bo noże są tylko do mniejszej grubości. 2,5m do 100KM to za dużo ja mam 2,0m i robię nią 101KM, w sadzie jak patyczki mają 1-2cm to starcza i 70KM. Na nieużytkach jest inaczej, bijaki wzięliśmy największe ale jakie mają oznaczenie to nie pamiętam
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#5 Share marunioo

marunioo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ustronie Morskie

Napisany 11 styczeń 2010 - 20:10

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Bardzo dziekuje za odpowiedz. Przegladalem neta i znalazlem kosiarke Leopard ciekawy jestem co to jest i jak sie sprawdza. Podaja ze na 2,5 spokojnie 100km starcza. Ciekawy jestem zywotnosci tej maszyny
Pozdrawiam Marek

#6 Share dexterek

dexterek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 588 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:technika rolnicza, uprawa, energetyka jądrowa, off-road

Napisany 11 styczeń 2010 - 20:33

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków ja mam dwa korniki takie jak @lukasz1987. obrabiam nimi ok 130 ha rocznie. szczerze mowiac sa bardzo proste, zęby wytrzymuja ok 70 ha (zalezy od warunkow na polu) ale sa dwie powazne wady: pierwsza to taka, oslona z blaszek, ktora ma chronic kabine przed uderzeniami kamieni w ogole sie nie sprawdza. skutkowalo to wybitymi szybami w ciagnikach. raz pracownik dostal w glowe obcegami, ktore lezaly z trawie. nie obeszlo sie bez szycia. druga wada sa notorycznie urywajace sie waly dogniatajace, dlatego w naszych nie ma wałów i przyspawalismy wygiete lemiesze. pelnia funkcje ploz. generalnie maszyna dosc dobra, z pewnoscia najlepsza w tych pieniadzach jednak wymaga kilku poprawek ze strony uzytkownika. na terenach koszonych raz w roku c-360 wystarcza natomiast na terenach dziewiczych wymagana moc moze dochodzic nawet do 120km
Piszę po polsku!

#7 Share marunioo

marunioo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ustronie Morskie

Napisany 11 styczeń 2010 - 20:51

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Powiedz 130h rocznie? to co tym robisz? Ja potrzebuje gdzies na okolo 10h plus jakies usługi w okolicy. Przy szerokosci 250 i 100km jesli nastapi duze obciazenie najwyzej wolniej bede sie poruszal. A z jaka predkoscia sie poruszasz w czasie pracy Kornikiem?

#8 Share dexterek

dexterek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 588 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:technika rolnicza, uprawa, energetyka jądrowa, off-road

Napisany 11 styczeń 2010 - 21:25

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Z jaka prędkością jeżdżę?? No wiesz, bolid F1 to nie jest. Jeśli c-360 to 4 albo 5 terenowa bo potrzeba wysokich obrotów silnika żeby dobrze ciał. Jeśli większy ciągnik to szybciej ale tez bez szalu. Wszystko zależy od roślinności ale generalnie do 5km/h. Ja u siebie mam dużo lak i pastwisk, cześć z nich to tereny lęgowe ptaków wiec murze tam zrobić raz w roku i to szybko żeby ptaszków nie wystraszyć. Jeśli liczysz na 10ha +usługa to bierz tego kornika, bo Ci posłuży długo.
Piszę po polsku!

#9 Share tormelinda

tormelinda

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.Przeworsk

Napisany 15 styczeń 2010 - 12:21

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków A czy robił ktoś takim Kornikiem kukurydzę po kombajnie bez docinaczy i gorczyce lub łubin na zieloną masę. Myślę nad zakupem czegoś takiego o szer.2.80cm i czy 120KM da radę Jak to wygląda i czy lepiej idzie orka.Dzieki wszystkim którzy mogą podzielić się info.

#10 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 15 styczeń 2010 - 21:04

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Kolego powiem tak, Ja go kupiłem do oczyszczania rowów z krzaków, jak mi mocy brakło to U1614 podczepiałem i zakładałem najcięższe bijaki, to nawet 8cm gałęzie szły w trociny, 2,8cm to i T-25 da radę i to nawet nie zauważy. 2,8m w QQ, łubinie czy gorczycy da radę tylko musisz kupić wersję z nożami
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Dzisiaj, 19:37
  •  

#11 Share marunioo

marunioo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ustronie Morskie

Napisany 16 styczeń 2010 - 10:16

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Rozmawiałem z kolegą spóźniłem się bo sprzedał kornika ale używał go przezwanie po kukurydzy. Kukurydza była zbierana na zielonkę a potem poszczał kornika z 1214 na 50h i mówił ze orka jest bez porównania lepsza.

#12 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 16 styczeń 2010 - 11:46

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Ja po QQ robię agregatem i dopiero orka
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#13 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 28 wrzesień 2010 - 19:32

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków ma ktos moze kosiarki do nieuzytkow tego typu http://www.kosiarka.neostrada.pl ,co o nich myslicie czy warto kupic taki wynalazek

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#14 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 28 wrzesień 2010 - 20:15

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Jeśli o nieużytki chodzi to tylko bijakowa, z porządnymi młotkami. Nie wyobrażam sobie koszenia czymś takim, nierównego terenu z krzakami, drzewkami i co tam jeszcze wyrosło.

#15 Share raffx89

raffx89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ślaskie

Napisany 28 wrzesień 2010 - 20:55

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Ja czymś takim tylko innej firmy, kosze nieużytki i targa wszystko, wiadomo bijakowa lepsza ale tym tez można nieużytki wykaszać

#16 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 30 wrzesień 2010 - 19:12

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków chodzi mi raczej o "unijne" laki a tam po paru latach koszenia rotacyjna[ktora wlasnie sie rozleciala] jest w miare rowno,bez kamieni i drzew a ze nikt tego nie zbiera wiec pomyslalem o takiej,
jak wyglada potem laka czy duzo zostaje nieskoszonego-widzialem jak poocza wykaszaja i ladnie to nie wyglada.


a co myslicie o kosiarkach tej firmy http://www.talex-sj.pl/rotacyjne.php
ma ktos taka,jak sie sprawuja

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#17 Share maniek33

maniek33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 584 postów

Napisany 05 listopad 2010 - 16:07

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Ja się zastanawiam nad rozdrabniaczem z Talexu właśnie (link do firmy podał kolega wyżej). Ma ktoś z Was tą maszynę? Zdaje egzamin na nieużytkach?

#18 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 07 listopad 2010 - 16:33

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków w koncu kupilem 1,85 rotacyjna talexu.po parunastu ha nieuzytkow mam kilka uwag
za mala predkosc obrotowa[tylko 1800 a 1,65 ma 2400]i na duzej trawie [to w koncu listopad]lubi sie zapchac,na malych obrotach zyletki tluka sie
ogolnie jest ciut niedopracowana-nakretki sie odkrecaja,sprzeglo bezpieczenstwa ma za mala tulejke dystansowa,naciag paskow i sprezyna sprzegla troche lipne
ciezko ja rozbujac,przy 1000 obrotow gasnie ciagnik
przezyla bez uszczerbku-granicznik.maly pniaczek,kawalek eternitu,gruby kawal drewna,wielka kretowine,male drzewka,nieoczekiwane spotkanie z duza miedza, wiec moze pare lat posluzy.

ten rozdrabniacz wg.mnie ma kilka wad-nie mozna obkosic poboczy i skarp-przesuwa sie tylko na dlugosc silownika,po przejechaniu kolami trawy nie da sie jej dokladnie skosic i na filmie widac spotkanie z jakims klocem a rotacyjna przezyla to bez szwanku.

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#19 Share maniek33

maniek33

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 584 postów

Napisany 07 listopad 2010 - 16:51

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Mi ten rozdrabniacz miałby służyć do wykaszania łąk z których nie zbieram trawy. Zastanawiam się jak zachowywałby się w dużej trawie i czy prędkość zbliżona by była do prędkości np kosiarki rotacyjnej. Jeżeli ktoś pracował na takim lub podobnym mulczerze będę wdzięczny za uwagi.
Zastanawiałem się też nad jakąś sieczkarnią do zielonki. Macie jakieś pomysły?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Dzisiaj, 19:37
  •  

#20 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 07 listopad 2010 - 21:32

kosiarki bijakowe/ kosiarki do nieużytków Każdy zachodni producent takich kosiarek wyposaża ją w noże młoteczkowe (w kształcie T) jeśli kosiarka ma kosić takie nieużytki jak na tym filmie. Noże Y to się nadają co najwyżej do równania kretówek. Trochę cienki wał ma ta kosiarka moim zdaniem, jeśli masz równe tereny bez pniaczków i kamieni to może się nada, ale jeśli jest nierówno, w dodatku czasem się trafi jakieś koszenie zarośli to warto pomyśleć na używką ale solidniejszą.

Podobne tematy mulczer bijakowa nieużytki lotnisko

Tylko na agroFakt.pl: Co łączy Kubotę i Dojo Stara Wieś? zobacz »