Skocz do zawartości

Zdjęcie

Case 5130 [połączone]


89 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Marek987

Marek987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 14 styczeń 2015 - 13:53

Case 5130 [połączone]

Witam mam problem z CASE5130, mianowicie na rozgrzanym oleju w skrzyni biegów ciagnik przestaje cofać jak by było tego mało przy nawrotach gdy skręcam koła rozłancza skrzynie wciskam sprzęgło prostuje koła i jedzie dalej dodam że przedniego napędu nie rozłancza .byłem pytać w serwisie to powiedzieli że nie pomogą bo znaja się tylko na nowych czyżby pompa? gdzieś wyczytałem że pompa nie ma nic wspólnego z przodem czy to prawda?Mam go juz 8lat nigdy nie miałem z nim problemów 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5130 [połączone] Dzisiaj, 03:03
  •  

#42 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1910 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 14 styczeń 2015 - 14:38

Case 5130 [połączone]

To nieźli serwisanci parodia jakaś, z tymi nowszymi to tyle wiedzą gdzie wpiąć kompa i to co komp wskaże to wymieniają aż do skutku tacy są w większości serwisanci. Nie wiem skąd jesteś ale skontaktuj się z forumowiczem mariusz(ZDUN)  on się zajmuje zawodowo takimi rzeczami zawodowo. Bez pomiarów ciśnień i sprawdzenia elektryki ciężko coś powiedzieć, bo przyczyn może być dużo choć podobne problemy parę osób już zgłaszało. Może pompa, może jakiś czujnik, może uszczelniacze bez odpowiedniej diagnostyki ciężko wskazać przyczynę. Odnośnie przedniego napędu to sprawdź elektrozawór/cewkę czy się nie spaliła bo jak tak jest to przód będzie cały czas włączony.



#43 Share Marek987

Marek987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 14 styczeń 2015 - 17:43

Case 5130 [połączone]

Dokładnie tak jamk mówisz jestem z okolic koszalina .No W polsce sprzedają zachodni sprzęt a gdy cś się psuje to mówią trzeba było kupić zetora.Wysyłaja swoich serwisantów na szkolenia a czego się oni tam uczą chyba tylko wymieniać filtry oleje.A propo Case 5130,polecam ten ciągnik mimo wszystko komfortowa praca wyciszona kabina, małe spalanie u mnie w orce na głęboko 12l.silnik 6cylindrów CUMINUS najlepszy w Case u mnie bez turbo idzie jak czołg,pięknie pracuje a jeśli skrzynia to tylko pawer shiwt ja mam dodatkowo 4 półbiegi do każdego biegu cos wspaniałego.Przed zakupem takiego ciągnika warto obejrzeć całą eletkrykę czy nie są kable porozrywane aby nie mieć w przyszłości kłopotów.Asprawdzić go najlepiej w polu 



#44 Share wsiok

wsiok

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 182 postów

Napisany 14 styczeń 2015 - 19:45

Case 5130 [połączone]

ktoś tu wcześniej pisał o podobnych problemach problemem okazały sie przekazniki przestudiuj ten temat: http://www.agrofoto....se-5120/page-11



#45 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 14 styczeń 2015 - 21:35

Case 5130 [połączone]

Problem moze być bardzo szeroki.Pompa jest dosyć trwałym elementem ciagnika ,jeżeli olej był wymieniany w miare solidnie i najważniejsze był stan to tak szybko nie padnie.Natomiast najszybciej zużywaja się elementy sprzęgieł wielotarczowych (tarcze lub uszczelnienie magistrali olejowej) i skutkiem tego bywa spadek cisnienia w danym obwodzie bądź powoduje to niedomagania innych układów powiazanych ,zasilanych hydraulicznie.Najlepszym rozwiązaniem jest pomierzyć cisnienia w układach.Producent przewidział sporo punktów pomiarowych,ale najlepiej jest to opisane w instrukcji napraw (mozna pociagnąc z neta).W pewnym stopniu można coś ustalic poprzez sprawdzanie jak się zachowuje ciagnik przy różnych kombinacjach,włączanie WOM,różne półbiegi ,rewers,kierowanie.Z tego co wiem jezeli przód się nie wyłącza to brakuje cisnienia aby pokonać opór sprężyny kosza wielotarczowego lub poprostu usterka elektryczna.Jak pisałem temat rzeka ... ,raczej bez pomiarów ani rusz.



#46 Share traktorpolo

traktorpolo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 styczeń 2015 - 18:31

Case 5130 [połączone]

kolego marek 987  mówisz ze dobre  maszyny i warto je nabyć????bo właśnie takiego chce 5130 bez turbo tylko sie troche boje ale za***iście mi sie podobają a jak spalanie w transporcie??   i jaka skrzynie wybrać powershift czy zwykłą mech i te starsze maja w rewersie 2 zakresy  p i t a gdzie luz???? bo te nowsze to maja p t a pośrodku n  


które lepsze chce tani a dobry nie musi być ładny byle by miał bebechy zdrowe

 


głównie radza ze mechaniczna wytrzymała a powershift wygoda moc tylko awaryjne  wypowiedzą się użytkownicy tych maszyn to będę cos wiedział     chce szybki traktor do pułtransportu i do orki w ciężkich warunkach góry i glina



#47 Share Marek987

Marek987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 15 styczeń 2015 - 20:19

Case 5130 [połączone]

Powiem ci tak ten ciągnik napewno spali ci mniej od zetora ursusa a nawet john deere nie ważne czy to transport czy ciężka orka .Ten grzmot naprawde mało pali a to za sprawa silnika Cumins czy jakoś tak praktycznie bezawaryjny.Wiem bo pracowałem w holandi i tam farmerzy je też chwalą,silniki te wytrzymują nawet 15 000 mt bez remontu.Co do spalania to w orce na głęboko u mnie 12l,a w transporcie jeszcze mniej za sprawa skrzyni40h  .Co do rewersu to są tylko 2zakresy przód i tył nie ma po środku luzu jak to jest w nowszych modelach chcesz się zatrzymać wyłanczasz bieg i tyle.plusem w pawershiwt jest to że masz 4półbiegi do każdego zakresu,jedziesz z pługiem ciągnik zaczyna puchnąć pod górą, a ty operujesz półbiegami bez użycia sprzegła a ciągnik nie wytraca prętkosci w mechanicznej skrzyni trzeba wachlować pawershiwt to wygoda i sprzęgło wytrzymuje ci dłuzej.5130 z pawershiwt nie odpalisz na zaciąg ani z górki,biegi działają dopiero po odpaleniu,sąsiad ma takiego samego postawił na wzniesieniu wbił bieg jak w ursusie a on mu zleciał, nie wolno go także holować.Poprostu jak masz dobry akumulator i rozrusznik to nie ma problemu.Na twoim miejscu bym brał pawershiwt mimo wszystko.Dodam że w holandi mało jest ogłoszeń sprzedam CASE MAXXUM to naprawde dobre sprzęty Ja z moim mam małe problemy ale doprowadzę go do ładu

 



#48 Share traktorpolo

traktorpolo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 styczeń 2015 - 20:23

Case 5130 [połączone]

kolego marek  a ile dałeś za caseya i który rok jeśli można spytać i z jakiego kraju pochodzi  co  sądzicie o casach z angli i z francji gorsze niż z niemiec  ???  wiadomo ze zależy od stanu i ceny ale czy prawda ze maszyny z francji sa gorzej zadbane a z angli to już w ogóle czy tylko taki mit,,, osobiście mam sprowadzonego 956 z angli i jest w miare   co prawda stary ale w srodku nie jest tak zle a miałem iedyś reno 95.14 z francji to gorzej było w środku no roznie to bywa ale ogolnie z francji jest troche taniej i bliżej w sumie też trudno powiedzieć bo na wyspach jest frank nie euro inny przelicznik ale w sumie farmery tam nie zwracają większej uwagi na błotniki detale itp. pierdoły bo to patrzy żeby w polu zrobić a jak się co urwie to serwis zrobi stać ich  biorą jedne z największych dotacji w Europie chyba sa na 2 lub 3 miejscu za Niemcami holendrami a francuzi to wiem z małego doświadczenia bo pracował brat u baora i mowi chłopie oni to młot i spawara a po 2011 mieli problemy z bankami czy kredytami i mało kupywali nowego  sprzętu to i traktorów było w tych czasach mniej bo tyrali do końca te stare  teraz w 2014 pod koniec 13roku cos puściło bo jest najwięcej ciagnikow chyba z francji u nas niż z niemiec ale z tym można się podochodzic      ps sory za bledy  admin pozdrawiam



#49 Share Marek987

Marek987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 17 styczeń 2015 - 09:24

Case 5130 [połączone]

Ja za swojego dałem 8lat temu 60tys do tej pory nie było z nim problemów kupiłem go od faceta który sprowadza ciągniki z holandi.On do tej pory sprowadza wpisz KOŁCZYGŁOWY woj pomorskie na tablicy wystawia allegro chyba też ja obiezdziłem 4 wojewudztwa napatrzałem się na rupiecje i kupiłem u niego w prawdzie drożej ale sprzęt w super stanie nie picowany.Nigdy bym nie kupił ciągnika z angli tam wszystko rdzewieje błotniki maska sito instalacja zasiarczona we francji to o nic nie dbaja napewno słyszałeś opinie o ich autach.Jeśli juz to tylko z niemiec lub holandi.Pracowałem tam kiedys i byłem w szoku jak tam rolnictwo napędza inne firmy co kawałet na wioskach serwisy ciągników tam mają pojęcie o wszystkim no i stać ich na naprawy często wymieniają sprzęt dotacje mają największe to wymieniaja traktory co 10lat.A ja mam cejsa z 93r i podejżewam że będe nim jezdził jeszcze z 20lat.


Edytowany przez Marek987, 17 styczeń 2015 - 13:53.


#50 Share Mycek5120

Mycek5120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bielsko-Biała
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 19 styczeń 2015 - 20:36

Case 5130 [połączone]

Moze 8 lat temu sciagał lepsze ciagniki ale jak tam byłem w pazdzierniku to myslałem ze mnie krew zaleje na miejscu cała polske przejechałem i standardowo jak co drugi handlarz w tym kraju przez telefon panie igła igła nic nie trzeba robic wsiadac i jechac idealny stan zajezdzasz na miejsce i sie zastanawiasz czy to ten sam ciagnik co był na zdjeciu i nie mozesz słuchac bredni jakie opowiada.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5130 [połączone] Dzisiaj, 03:03
  •  

#51 Share mirek226

mirek226

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 24 styczeń 2015 - 12:03

Case 5130 [połączone]

Witam. Czy ktoś wie co oznacz ta kontrolka? (case 5140)

http://zapodaj.net/4...d73349.jpg.html

Załączone miniaturki

  • Bez tytułu.jpg


#52 Share Marek987

Marek987

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 24 styczeń 2015 - 18:00

Case 5130 [połączone]

Witam. Czy ktoś wie co oznacz ta kontrolka? (case 5140)

http://zapodaj.net/4...d73349.jpg.html

Słabe ciśnienie masz w szkrzyni biegów, prawdopodobnie pompa hydrauliczna mam to samo



#53 Share kamilolo15

kamilolo15

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 25 styczeń 2015 - 21:00

Case 5130 [połączone]

U mnie ta kontrolka zaswieca sie gdy ciagnik jest na luzie i wcisne sprzeglo,a od Cisnienia raczej jest zółty trybik z lewej strony kierownicy 



#54 Share Krystiano9191

Krystiano9191

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2015 - 18:55

Case 5130 [połączone]

w instrukcji piszę że to jest  wskaźnik rozłączania  sprzęgła



#55 Share Norman

Norman

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2015 - 09:20

Case 5130 [połączone]

Posiadam model 5140 od dwóch lat na w pełni mechanicznej skrzyni, problem jak miałem to ciągnik był jakby słaby, tracił moc przyczyną była torba foliowa w baku, po usunięciu problemu maszyna ożyła. Jeździłem paroma z powershiftem i zauważyłem że rozłącz w nich czasami skrzynie przy jednoczesnej zmianie kierunku jazdy, skręcaniu, hamowaniu, obrocie pługa, na wolnych obrotach, w moim nie rozłączył jak na razie ani razu.



#56 Share MacManus

MacManus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2015 - 14:36

Case 5130 [połączone]

Przytoczę klasykiem "ten typ tak ma". Niestety częsta przypadłość związana z niskim ciśnieniem... Pompa jest tak ustawiona, że zawsze najważniejszym priorytetem jest układ kierowniczy dlatego jak czasami zbraknie ciśnienia rozłącza skrzynię. Strasznie denerwujące podczas zawracania czy na uwrociach - u mnie problem niestety rozwiązał serwis z tym, że zbyt długo problem był ignorowany przez co dostały też tarczki i dociski sprzęgła. Koszt remontu 11 tys. (w tym wymiana wszystkich tarczek i docisków, regeneracja pompy, wymiana i regulacja hamulca ręcznego). 



#57 Share Krystiano9191

Krystiano9191

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2015 - 15:52

Case 5130 [połączone]

te  tarczki i dociski gdzie wymieniałeś  w sprzęgle ? jaki koszt regeneracji pompy i  kto ci robił to ?



#58 Share MacManus

MacManus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2015 - 17:52

Case 5130 [połączone]

Tak, wymieniłem tarczki i dociski w obu koszykach sprzęgłowych. Za samą pompę wyszło o ile dobrze pamiętam coś ok 2tyś ale po szczegóły musiałbym odkopać fakturę. Mi doszły dodatkowe pierdołki które podniosły cenę ;/ A robili http://www.agrorami.pl/kontakt.php



#59 Share Krystiano9191

Krystiano9191

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2015 - 19:07

Case 5130 [połączone]

a  te  kosze  to gdzie  się  znajdują sprzęgłowe ?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5130 [połączone] Dzisiaj, 03:03
  •  

#60 Share MacManus

MacManus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2015 - 19:30

Case 5130 [połączone]

Hymm nie wiem jak ci to zobrazować ale w skrzyni. Trzeba zwalać kabinę i kroić. Tam są 2 kosze sprzęgłowe do jazdy przód tył i podobny do załączania WOMu. 




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy