Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym


8 odpowiedzi na ten temat

#1 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 20 wrzesień 2010 - 16:25

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym Witam. Sprzęgło się ślizga i mam problem z ruszaniem samego ciągnika. odkręciłem dekiel pod spodem i stwierdziłem, że nie ma luzu jałowego pomiędzy dociskiem a łożyskiem oporowym co powoduje, że łożysko cały czas pracuje. Po głębszej analizie układu sprzęgła pomyślałem, że zużycie tarczy powoduje zmniejszanie odległości miedzy dociskiem a łożyskiem i w końcu całkowity brak luzu pomiędzy nimi. Według mnie wszystko to powoduje, że jest słaby docisk tarczy sprzęgła do koła zamachowego.

Pytanie brzmi następująco- czy mam racje?
Czy to co napisałem ma jakiś sens?
Czy pomiędzy dociskiem a łożyskiem powinien być luz? To chyba najważniejsze pytanie

Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym Dzisiaj, 08:41
  •  

#2 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 20 wrzesień 2010 - 17:35

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym Witam myślisz całkiem obiecująco i masz rację że brak luzu powodować może poślizg sprzęgła jaki ma być luz to nie powiem bo nie wiem jakiego ciągnika to dotyczy Pozdrawiam.

#3 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 8229 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 20 wrzesień 2010 - 17:45

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym Między łożyskiem a łapkami sprzęgła powinno być z 3-4 mm luzu.wtedy będziesz dobrze ruszał.

#4 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 712 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 wrzesień 2010 - 17:45

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym LukaszSZCZ999 mylisz się
Ze względu na konstrukcje tego sprzęgła uzyskanie takiego luzu nie jest możliwe ponieważ docisk przy puszczaniu sprzęgła odpycha łożysko oporowe. kiedy tarcza zostanie ściśnięta "sprężyny" docisku się zatrzymują w związku z czym i łożysko się zatrzymuje. Dlatego kontakt łożyska i docisku jest nieunikniony. Poza tym ten typ sprzęgła "sam się reguluje" dlatego wraz ze zużyciem tarczy łożysko cofa się coraz bardziej.
Tu nie ma się nada czym zastanawiać jeżeli poślizg sprzęgła nie jest spowodowany zaolejeniem tarczy to trzeba będzie ją wymienić a koło zamachowe wyrównać. Może się tez okazać że docisk jest już przegrzany i słaby dlatego może być potrzebny nowy.

#5 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 20 wrzesień 2010 - 18:23

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym mercedes250d -Mój ciągnik to MF 3065.
Cały układ ,sprzęgło docisk i łożysko, jest suchy z wyjątkiem tej gumy i rurki z olejem za łożyskiem oporowym w stronę skrzyni.

Trochę się dowiedziałem i w sumie przyznaję rację rafik256. To znaczy że łożysko tak czy siak cały czas pracuje?

Czy ten układ może się zapowietrzyć i czy może to być powód ślizgania sprzęgła. Jak odpowietrzyć taki układ jeśli jest zapowietrzony?

Dziękuję za odpowiedzi

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym Dzisiaj, 08:41
  •  

#6 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 712 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 wrzesień 2010 - 18:29

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym jakby układ był zapowietrzony to miałbyś problem z rozłączeniem sprzęgła i wrzuceniem biegu a nie z uciągiem. ale układ da się odpowietrzyć. Służy do tego zawór znajdujący się z prawej strony obudowy skrzyni na wysokości sprzęgła. wyglądem przypomina dużą smarowniczkę. Jak już napisałem w twoim przypadku pozostaje jedynie naprawa. Żadne regulacje czy odpowietrzenia nic już nie pomogą.

#7 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 20 wrzesień 2010 - 18:48

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym Jest jeszcze jedna kwestia o której zapomniałem.
Mówisz że docisk powoduje odpychanie łożyska do pewnego momentu.
Pomyślałem, wziąłem brechę i chciałem popchnąć łożysko dalej w stronę skrzyni, bezskutecznie, ani drgnęło. W sumie mogłem jeszcze przed tą operacją odkręcić rurkę oleju żeby nie powstawało ciśnienie- o tym nie pomyślałem. Co o tym myślisz?

#8 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 20 wrzesień 2010 - 19:00

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym Kiedyś w ojca samochodzie osobowym sprzęgło brało bardzo wysoko, kołami nie dało się zagwizdać. Przyczyną był cieknący i zapowietrzony wysprzęglik (siłownik wysprzęglajacy). Poluzuj przewód i ponów próbę odsunięcia łożyska. Masz nieszczelności w napędzie łożyska i to może przyczyną

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym Dzisiaj, 08:41
  •  

#9 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 21 wrzesień 2010 - 18:31

Zużyte sprzęgło a luz pomiedzy dociskiem i łożyskiem oporowym Tak czy inaczej muszę przełupać ciągnik na pół. O czym powinienem wiedzieć przy takiej operacji? Wystarczy odczepić wszystkie przewody elektryczne i hydrauliczne, odkręcić śruby kołnierza i rozjechać? Jak myślicie ile zajmie to komuś kto robi to pierwszy raz?

Podobne tematy