sprite

dymienie z tylu ciagnika MF 6180

Polecane posty

sprite    0

witam wszystkich.. podczas pracy za ciagnikiem sie dymi, troche smierdzi jakby przepalonym olejem, dym wydobywa sie z tylu pod kabina pomiedzy zbiornikiem paliwa a tylnym mostem, szczegolnie jest to widoczne przy pracy w nocy - widac dym w reflektorach, dymi tylko pod obciazeniem i wraz z dymem wydobywa sie duzo ciepla. Dodam, ze wszystko działa tak jak nalezy, oprocz zapalającej sie kontrolki od filtra oleju hydraulicznego po nagrzaniu sie oleju pomimo wymiany oleju i filtrow. Mial ktos podobny problem? Czym to moze byc spowodowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Ciśnienie w układzie hydrauliki może być za niskie, co powoduje słabe smarowanie i smród spalonego oleju. Być może też któreś ze sprzęgieł się zużyło w środku.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Zadna z tych żeczy nie powinna dawać efektu w postaci widocznego dymienia na zewnątrz ciągnika jeśli to nie jakieś dziwne złudzenie jak nie chcesz sie władować w poważne k0oszta w przyszłości to lepiej trzeba to zdiagnozować i odnaleść bo nie wiadomo co to jest A tak poza tym to jeśli dymienie masz z lewej strony pomiędzy zbiornikiem a skrzynią to na miljon procęt jest to z odmy silnika bo ona tam właśnie jest wyprowadzona ze skrzyni nie ma prawa ci nic dymić


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazik189    0

Witam. Ja rowniez mam podobny problem, tylko ze mam mf 3125,

Ten dym jest w tym samym miejscu jak u ciebie, ale juz jestem pewien skad dokladnie sie wydobywa.

Zgadzam sie z wypowiedzia mariusza, poniewaz ten dym wydobywa sie z silnika. W pokrywie zaworow jest taki wąz gumowy ktory prowadzi na skrzynie, mniej wiecej za sprzeglem z gory i stad ten dym.

 

Tylko teraz mam pytanie do tych co sie znają na tym dlaczego ten dym sie wydobywa z silnika ?

 

 

Dodam iz silnik praktycznie oleju nie bierze(od wymiany do wymiany okolo 150mth robie i nic nie dolewam) oraz jest na turbinie.

 

 

Moje domysly mowią mi ze to moze byc cos z pompa paliwową, lub koncowki wtryskiwaczy(jak zimny zapale to przez chwile dymi na bialo, a jak zimniej jest to nie rowno chodzi prze 1-3min)

Jezeli np koncowka leje to moze byc nie spalona ropa.

 

Lub 2 wariant to moze byc cos z turbina np zawor.

 

Ale jeszcze raz prosze o wypowiedz kogos kto zna ten temat blizej i mnie poprawi lub ukierunkuje.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

kolego z każdego silnika wydobywa sie ten tzw dym do to nie jest dym tylko para wodna i ta rurka jest nieezbędna w celu odpowietrzania komory korbowej jedynie jak ci będzie z tamtąd olejem żygał to koniec motoru bliski ale będze też go ubywało jak ci nie bierze oleju to nie masz się czym przejmować a co do nie równej pracy to tu masz racje któraś z końcówek może siedzieć ale nie sądzę zęby to była pompa jaj dobrze pali to nie ma sensu ruszać


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Każdy MF którego widziałem "oddychał " przez odmę


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazik189    0

Acha, dzieki za sensowną odpowiedz,

Narazie dobrze pali wiec moze jeszcze z tym poczekam.

 

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

mariusz - dzieki wielkie za odpowiedz i za zainteresowanie... faktycznie ten dymek leci z odmy na 99% bo ona jest tam wyprowadzona.. zastanawia mnie jeszzce czemu ta kontrolka od filtra hydraulicznego sie zaswieca jak sie ciagnik nagrzeje.. olej wymieniony i filtry tez (oprocz tego cienkiego po prawej stronie - chyba od wspomagania).. mial ktos podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

a nie słabnie ci wspomaganie albo podnośnik jak jest rozgrzany bo masz w zasadzie dwie opcje albo już pompa siada albo czujnik w tym wypadku ciężko jest się jednoznacznie wypowiedzieć bez oględzin a jakim olejem zalałeś?


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

tak - slabnie podnosnik - jak jest rozgrzany to wolniej podnosi i ciezej sie kreci kierownica - czyli to pompa bylaby na wykonczeniu? Podobno nowa niedawno zalozona (tak gadal sprzedajacy :/) Skrzynie zalalem Hydramotem 10w40, wyczyscilem wklad siatkowy, filtr puszkowy wymienilem a ten cienki dlugi wklad chyba od wspomagania zostawilem. Ale nie pali sie kontrolka od niskiego cisniena oleju hydraulicznego tylko od filtra oleju hydraulicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

objawy wskazują na pompę ale to trzeba było by się po wpinać i posprawdzać spadki ciśnień wtedy była by pewnośc i na nasze warunki klimatyczne czyli niskie tremperatury zimą dużo leprzy jest olej 10W/30 a co do gadania sprzedawcuy to sam wiesz jak to z tym jest


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

z tym że lepszy jest 10W30 to się nie zgodzę. PO pierwsze jeżeli ma problem z ciśnieniem to zazwyczaj na zimnym i gęstszym oleju łatwiej je utrzymać a po drugie ciągnik najwięcej pracuje latem a olej 10W40 wtedy lepiej się spisuje. Wiec nie widzę argumentów przemawiających za olejem 10W30 kiedy 10W40 ma specyfikacje MF i wiele osób znających się na tych sprzętach poleca ten olej. Oprócz tego poleciłem Fush titan hydramot 10W40 już kilku właścicielom MF serii 30xx i wszyscy są zadowoleni. w swoim MF 3090 sam od 6 lat jeżdżę na tym oleju i spisuje się świetnie zima tez nie ma żadnych problemów a często go wtedy używam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Zdania są podzielone co jest zrozumiałe ja polecam 10w/30i wszyscy też są zadowoleni


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

nie powinny zależy czy widać tylko że coś leci czy jak podłożysz rękę jest w oleju bo jak ubywa oleju to nie za dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Rurka zawsze od środka będzie w oleju bo jego pary osiadają na jek wewnętrznej stronie wylot tez jesz z regóły przy fajdany ja zawsze nabijałem się z psełdo mechaników którzy pomagali przy zakupach ciągników u mnie jak wsadzał palec w odmę wyciagął cały bródny i stwierdzał" silnik już do roboty zobacz Stasiek ile oleju a jak zatkałem to zobacz jakie ciśnienie zrobił musi mieć dobre przedmuchy":lol: :lol: :blink:

 

 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem MF-a które nie miał by śladowych ilości oleju przy odmie. Jak ciągnik stoi w garażu to raz na jakiś czas zobaczę kropelkę oleju pod nim z tej rurki aby oleju nie brał i do przodu ;)


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz6140    0

[z tym dymieniiem z tyłu ciagnika to tez u siebie zauwazyłem najlepiej widac w nocy gdy sa z tyłu halogeny włanczone. ja przypuszczam ze o moze byc z baku paliwa gdyz nawet w dzien gdy cignik długo pracuje i zajrzy sie do baku to widac taki unoszcy sie dymek. a przeciez to nie sa jakiejs stare silniki zeby odma dymił jesli silnik jest zdrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    40

A co ci się tam w baku dymi :lol: :lol: :lol: Czy stary czy nie z odmy może poddymiać. Ja mam jedną taką maszynę co odmą dymi więcej niż z wydechu i już tak chodzi ze 3 lata. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Dymienie z baku? spoko tam zawsze jak paliwo jest cieple to pojawia się taka mgiełka,ale którędyj to niby ma sie wydostawać na zewnątrz bo ja myślalem że zbiornik jest wykonany ze szczelnego tworzywa?i tylko korek ma odpowietrznik z reguły, zajrzyj tam zobaczysz ze to z odmy leci i nie snuj spiskowych teorii których nie ma.

 

 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz6140    0

nie snuje zadnych spiskowych teori tylko tylo takie było moje przypiszczenie na ten temat. w koncu kazdy tu ma prawo wyrazac swoje opinie o tym co mysli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

tak ale czasem warto wsadzić głowę i zerknąc bo nie wiem czy zauważyłeś temat już sie jakiś czas temu wyjaśnił i został potwierdzony ;)


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj