Skocz do zawartości

Zdjęcie

MF 487 wymiana prętów klepiska


5 odpowiedzi na ten temat

#1 Share intercooler

intercooler

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 16 wrzesień 2010 - 18:18

MF 487 wymiana prętów klepiska Witam, mam kombajn MF 487 od dwóch lat ale chciałbym po prostować niektóre pręty, dostęp jest trudny, próbowałem przez młocarnię...nie da się do nich dostać, ktoś ma wiedzę jak to zrobić?

Z tego kombajnu jestem zadowolony ale nie obyło się bez problemów.
1. Po zakupie awarii uległo sprzęgło a dokładniej zatarło się łożysko wyciskowe które ścięło dźwigienki. Koszt naprawy około 100zł. Łożysko jest typowe można kupić bez problemu. Dźwigienki i sprężyny pasują od C-330. Tarcza sprzęgłowa nowa kosztuje 200zł, ale starą można zanieść do nitowania i wymiany okładzin cena takiej naprawy to 70zł. Powyższą naprawę można wykonać samemu po zdjęciu koła przedniego.
2. Wiedziałem , że pas napędu młocarni jest słaby był poprzecierany i liczyłem , że te żniwa wytrzyma i...nie wytrzymał. Zerwał się ale tak, że jeden klin wkręcił się w koło pasowe wariatora młocarni. Nie polecam, opisywał nie będę co trzeba zrobić ale trzeba uważać na ten pas i wymieniać wcześniej. Cena nowego oryginalnego to około 550zł..ale polski odpowiednik z Sanoka tylko...300zł.
Pasy klinowe które są typowe dla tego kombajnu i..drogie to
a)pas napędu młocarni B) 2 pasy jezdne c) pas napędu wariatora. Pozostałe są typowe i praktycznie nie zniszczalne.
Przerobiłem sobie jedną rzecz w silniku. Silnik w standardzie ma wymienny wkład olejowy, który często tak od ręki kupić się nie da. Ponieważ taki sam silnik jest w URSUSIE 4512 to zakupiłem korpus filtra oleju i teraz mam możliwość zakładania typowego wymiennego filtra oleju.
To co mnie jeszcze czeka to wymiana uszczelniaczy siłowników. Tego kombajnu nie trzeba się bać, części są dostępne, kombajn jest prosty w budowie więc każdy poradzi sobie z naprawą.
Chętnie służę pomocą, chociaż sam jeszcze "uczę" się tego kombajnu. Posiadam oryginalny katalog części i budowy kombajnu oraz silnika więc mogę udostępnić nr katalogowe części.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 487 wymiana prętów klepiska Dzisiaj, 12:05
  •  

#2 Share zenas

zenas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 387 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska..czyli Polska
  • Zainteresowania:Moje zdanie to "DOGMAT" nie dyskutuje!

Napisany 16 wrzesień 2010 - 19:17

MF 487 wymiana prętów klepiska B) bez wyciągnięcia klepiska się nie obędzie,tak będzie najlepiej i najszybciej wbrew pozorom,a te wszystkie skróty i omijania to tylko strata czasu i nerwów,jak masz jeszcze dobre progi wystarczą same druty ,tylko orginalne te produkowane w kraju to plastelina,jak zrobić to żeby polatało kilka dobrych lat :P
Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

#3 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 wrzesień 2010 - 20:01

MF 487 wymiana prętów klepiska Ja do przedrutowania klepiska polecam drut spawalniczy. Nie rdzewieje, lekko sie przeklada i efekt jest dobry. Drutowałem klepisko do NH i wyszlo bardzo ladnie, szybko i tanio.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 487 wymiana prętów klepiska Dzisiaj, 12:05
  •  

#4 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 wrzesień 2010 - 06:16

MF 487 wymiana prętów klepiska Musisz wyciągnąć podłogę. Wychodzi bez problemu do tyłu. Wtedy odkręć klepisko - wychodzi kiepsko, ale da się radę. Do śrub tylnych podłogi musisz dorobić specjalny klucz - coś w rodzaju dużego śrubokręta z wycięciem na środku. Zakładam, że jest tak samo jak w 307.

#5 Share Pipi

Pipi

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2012 - 17:52

MF 487 wymiana prętów klepiska

Ja do przedrutowania klepiska polecam drut spawalniczy. Nie rdzewieje, lekko sie przeklada i efekt jest dobry. Drutowałem klepisko do NH i wyszlo bardzo ladnie, szybko i tanio.

Czy w newholandzie 1540 muszę wyjąć klepisko do wymiany drutów? Czy da się bez wyjmowania wymienić..najlepiej jakbyś napisał jak to zrobiłeś bo mnie to napewno czeka...pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 487 wymiana prętów klepiska Dzisiaj, 12:05
  •  

#6 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2012 - 10:44

MF 487 wymiana prętów klepiska Musisz sciagnac gardziel, potem wyciagnac samo klepisko. Jest z tym troche roboty bo trzeba wchodzic do srodka odkrecic taki grzebień od klepiska. U ciebie lepiej bo w 1540 wiecej miejsca:) Klepisko jest zawieszone po obu stronach na takch "bolcach" tak bym to nazwał.Trzeba wlozyc reke i odbezpieczyc po obu stronach na szczescie bez użycia narzedzi wiec jakos idzie. Jak sciagniesz gardziel to z przodu jest przykrecony fartuch zeby ziarno na most nie lecialo i tez trzeba go zdemontowac. Potem klepisko powinno juz wyjsc choc jest tam dosc ciasno.

Edytowany przez Marcin91, 13 listopad 2012 - 18:26.
ortografia


Podobne tematy