galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

misiek18lo    0

Przecież w starym wąsie też są tulejki. Ale mam inny problem u siebie montowałem ten droższy zestaw i ramiona w tym zestawie są o wiele mocniejsze a sworznie grubsze, drążek poprzeczny na pochyłościach dotykał ramy i musiałem zrobić podkładki na kołysce, nie wiem czy do tych wąsów nie powinien być też dłuższy siłownik bo kąt skrętu jest mały, a dają zwykły c50.

 

http://www.baltkam.ru/auto-parts-mtz/mtz-80-2002-2002-g-/3405-3407-gidrotsilindr-i-armatura-goru-82-1-82r-/avto-katalog_/favto.java?P807;113;807

Tutaj jest chyba wspornik do osi bez nadlewu.

Edytowano przez misiek18lo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

ja też byłem przekonany że przy starym wąsie są takie tulejki i nie zamawiałem a po odkręceniu okazało się że niema w 3 sklepach z częściami do mtz nie było ponownie składać zamówienie na same tulejki nie było sensu ,dorobił to tokarz i o takie tulejki więcej było korowodu niż one są warte ,kolego misiek18lo dałeś ramiona nowego typu ,wystarczające jest kupić lewe ramie (wąs) starego typu z mocowaniem na siłownik kolega seweryn20 dał wyżej odnośnik jak to wygląda ,siłownik c 50 wtedy jest wystarczający ,mały kąt skrętu , może to jest wina tych ramion nowego typu albo punktu mocowania siłownika przy moście u siebie przymierzałem to w ten sposób zmierzyłem jaką długość ma tłoczysko siłownika ustawiłem w połowie i wyszedł mi punkt w którym będzie mocowany siłownik przy moście listwa ze sworzniem mocowana była prowizorycznie w razie jakiejś zmiany przód na lewarku był i rękami skręcałem koła w jedną i drugą stronę wyszło że na max w prawo i lewo daje radę wtedy poskręcałem to na stałe , takiego wspornika do mostu bez nadlewu ja nigdy nie widziałem każdy dorabia to w jakiś sposób , są ale te przykręcane koledzy wyżej dali fotki na których jest to dospawane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Koledzy którzy zakładaliście wspomaganie tego typu : http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pompa-gratis-i2031800166.html i zmieniając te wąsy ten długi drążek mieści się bez problemu. Jeżeli była by możliwość to prosiłbym o zdjęcie.

 

Ciągnik jest już o krok od przeróbki wspomagania.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0
Sadek    1116

 

Serdeczne dzięki, miałem właśnie wątpliwości jak się zmieści ten drążek ale widać na zdjęciach że pójdzie ok. 10-12 cm do tyłu i wtedy się zmieści.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek18lo    0

Pompa jest z wózka widłowego+przystawka.

Na 2 zdjęciu widać tą podkładkę z kątownika którą musiałem dorobić bo przy przechyle drążek opierał się o ramę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Dzwoniłem dziś do granit-u to mówili że przy starszych typach trzeba troszkę przegąć ten drążek bo coś ię nie mieści, pewnie te przegęcie jeżeli by było to kolega by nie musiał dawać tych ograniczników na przechył.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

21b55c7968a4d325m.jpg

Zacząłem gmerać w kierunku montażu orbitrola i zastanawiam się, czy lepiej wyciąć zęby, czy zeszlifować ślimaka na wałku? Drążki kierownicze zostają razem z tą dzwignią na dole

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

a najlepiej zdemontować tą zębatkę i w jej miejsce wstawić tulejkę z rurki żeby wałek od drążków Ci nie opadł. Ja tak zrobiłem i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

a co Ci wtedy będzie rozłączało blokadę tylnych kół przy skręcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Koledze przy nowszym typie wąsów koliduje drążek ze wspornikiem. W starym typie nie ma tago problemu bo zostają dwa i nie zmienia się ich położenia.

 

Łatwiej obciąć zębatke. Założysz potem dekiel i już nigdy tam nie zajrzysz. Nie ma się co certolić. Jak ja wykręcisz całkiem to blokada nie będzie działać w automacie bo nie ma co sterować zaworem. Chyba że chcesz super ładnie to kup tą nakładke oryginalną. Nie ma zębów od strony ślimaka ani od strony zębatki tylko półksiężyc z wycięciem. Stary siłownik wyrzucasz wtedy a przykręcasz tylko jego dekiel żeby zaślepić otwór.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Kupiłem części, ale oczywiście za ładnie by było jak by wszystko pasowało ;[

Sworznie siłownika nie pasują do podstawy siłownika i ramienia co jest przy zwrotnicy, po prostu za duży stożek i ledwo mieści się gwint. Druga sprawa to luz pomiędzy zwrotnicą a ramionem. Niby nie widać zużycia na frezie zwrotnicy a luz jest. Trochę delikatne te freziki :blink:

Właśnie znalazłem na allegro że są sworznie cienkie i grube

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

koledzy bym pokazał jak ja rozwiazałem problem z ocierajacym się drązkiem ale nie moge dodać zdj ;[ ;[ ;[ ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

koledzy bym pokazał jak ja rozwiazałem problem z ocierajacym się drązkiem ale nie moge dodać zdj ;[ ;[ ;[ ;[

 

spróbuj przez to http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=ifotos&source=web&cd=1&ved=0CCUQFjAA&url=http%3A%2F%2Fifotos.pl%2F&ei=5QofT6yyG4-0-Qbk9Kgo&usg=AFQjCNHo3KVh7gTnlcaFuUrcw3LuAGlNDQ&sig2=rdv4nKBL7HxKDB2hlk-0Yw

 

a później skopiuj link na forum i wklej w poście tutaj, ja tak zawsze robię i jest ok

tylko żeby zdjęcie nie było za duże bo długo sie ładuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Pisałem już o podginaniu gdzieś a drążek nie powinien siedzieć od góry, czy po-prostu aby było lepiej jest odwrotnie włożony?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

drązek jest włożony od dołu bo myślełem ze nie będzie się ocierał ale dla pewności jeszcze go podgiełem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

a otwory a ramionach przy zwrotnicy to nie są stożkowe? nie musiałeś przypadkiem ich szlifować żeby weszły te sworznie od dołu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj