Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82


208 odpowiedzi na ten temat

#41 Scarface

Scarface

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wygoda Smoszewska
  • Zainteresowania:Motoryzacja,rolnictwo,komputery

Napisany 03 listopad 2011 - 11:09

Witam problem z wspomaganie rozwiązany orbitrol poszedł do wymiany + wywaliłem 1 łożysko od strony orbitrola ponieważ wałek z frezami był krzywo przyspawany i się klinował a teraz jest ok
  • 0

#42 nitek

nitek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2011 - 18:55

Witam, jaki siłownik będzie dobry do orbitrola 160 ? c63 czy c50 ?
  • 0

#43 mrmtz82

mrmtz82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2011 - 10:53

kolego c63
  • 0

#44 nitek

nitek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 listopad 2011 - 11:10

a pompa 14 da rade czy trzeba 16 ?
  • 0

#45 stanis80

stanis80

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • 11324701
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TLW

Napisany 04 styczeń 2012 - 17:34

Witam. Koledzy mam taki problem a mianowicie: kupiłem napęd do swojego mtz 80 i nie ma w nim otworów ani nadlewów aby zamontować wspornik siłownika wspomagania. Dlatego prosił bym o poradę jak go zamontować mile widziane jakieś fotki. Z góry dziękuję!
  • 0

#46 hendryk21

hendryk21

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 styczeń 2012 - 17:46

przeczytaj temat od początku, jest w nim napisane jak można zamontować wspornik, nawet są linki do zdjęć :rolleyes:
  • 0
KPK Kumurun Team

#47 stanis80

stanis80

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • 11324701
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TLW

Napisany 04 styczeń 2012 - 17:51

Czytałem kolego i widziałem zdjęcia. Tylko mnie chodzi o jakieś inne rozwiązanie niż przyspawanie tego wspornika...
  • 0

#48 grzepo

grzepo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 04 styczeń 2012 - 18:21

Kolego stanis80 ile dałeś za przedni napęd jeżeli można wiedzieć? Sam mam mtz 80 i chętnie bym założył przedni napęd, ale ceny są takie że chyba lepiej już kupić całego z przednim napędem w małej kabinie zamiast samego przodu. Drugie pytanie- czy musiałeś dodawać jakieś koło zębate w skrzyni (a tym samym rozpoławiać ciągnik) do tej przystawki od napędu?
  • 0

#49 Mucha

Mucha

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • 31504556
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Koniecpol

Napisany 05 styczeń 2012 - 21:13

kolego ja to dospawywałem przy swoim starym mtz-cie jutro jak nie zapomnę to cykne Ci parę fotek ;)
  • 0
KPK Kumurun Team

Jest Kumurun Jest Impreza!!!!!!!! xD

#50 stanis80

stanis80

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • 11324701
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TLW

Napisany 05 styczeń 2012 - 22:37

Ok będę wdzięczny :rolleyes:
Kolego grzepo za most kompletny z belką dałem 3 tyś i trzeba go rozjechać i włożyć koło zębate.
  • 0

#51 grzepo

grzepo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów

Napisany 11 styczeń 2012 - 16:20

To dość rozsądna cena. Dzięki
  • 0

#52 gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 15 styczeń 2012 - 11:56

Rozglądam się za kupnem jakiegoś zestawu do wspomagania do mojego mtz80 i widzę że na allegro jest kilka i niektórzy sprzedawcy sprzedają komplety, gdzie w niektórych są dołożone dodatkowe części. Jaki kupić optymalny? Chciałbym, aby blokada działała jak dotychczas.
zestaw 1
zest2
zest3
zest4
I jak jest z jakością białoruskich orbitroli? Czy ta rurka co kolega Scarface, miał w zestawie jest niezbędna?

Edytowany przez gelo707, 15 styczeń 2012 - 12:08.

  • 0
c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

#53 STANK

STANK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 327 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 15 styczeń 2012 - 13:50

gelo707 zestawy pewnie kompletują sprzedawcy sam też możesz skompletować taki układ i wtedy decydujesz jakie części znajdą zastosowanie na początek będzie potrzebny orbitrol, płytka,wałek ,siłownik,musisz zaplanować jak zrobisz mocowanie na siłownik i jakie ramie przy zwrotnicy bo te w kompletach na allegro u ciebie w mtz 80 bez napędu nie znajdą zastosowania drążek też zbędny ,mocowanie siłownika w mtz 80 też inaczej wygląda
  • 0

#54 gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 15 styczeń 2012 - 14:28

No tak ramiona nie będą pasować, musi być taki "wąs". Wysłałem zapytania do sprzedawców. Odpadał by drążek kierowniczy i wałek orbitrola, bo mam. Ciekawi mnie sprawa rurek metalowych i zębatki, bo tylko jeden sprzedawca oferuje rurki, tylko nie wiem za bardzo do czego one potrzebne
  • 0
c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

#55 STANK

STANK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 327 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 15 styczeń 2012 - 15:11

i ja nie bardzo wiem 4 przewody potrzebne 2 od siłownika 1 krótszy na powrót i od pompy 1 ja żadnych rurek nie dawałem i w układach które były przerabiane rurek nie widziałem być może w traktorach u których układ na orbitrol był fabryczny powrót (przelew) oleju ma te rurki to tam może być inne rozwiązanie n.p orbitrol przy kierownicy
  • 0

#56 gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 15 styczeń 2012 - 15:34

Sam zakładałeś wspomaganie? Blokada działa Ci normalnie?
  • 0
c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

#57 STANK

STANK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 327 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 15 styczeń 2012 - 16:37

blokada została jak była przewód (powrót oleju) przykręciłem zamiast rurki od serwomechanizmu którą też wracał olej ,chodzi ci o rozłączanie blokady podczas skrętu ja ślimak na wałku spiłowałem zębatka została z serwa tłoka wyrzuciłem ramie pod kolumną zostało podczas skrętu musi rozłączać blokadę .można by też zdjąć ramie pod kolumną i dać drążek jednolity jak w zestawach na allegro mniejsza podatność na luzy to wtedy ślimak i zębatka muszą zostać też powinno działać, u mnie blokada działa ale muszę dzwignię do końca wyciągnąć winny jest pewnie ten
mechanizm przy hamulcu, muszę to naprawić ja mam przedni napęd więc o blokadę bardzo nie dbam tak się zaprogramowałem na tym ruskim że przedniego napędu używam a blokady sporadycznie
  • 0

#58 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 15 styczeń 2012 - 17:53

Zębatke na osi która współpreacuje ze ślimakiem zawsze trzeba wyrzucić. Położenie koła kierownicy przy orbitrolu względem kół jest zmienne i w końcu trafiło by na momęt gdy zębatka miała by graniczne położenie względem ślimaka a koła inne położenie nie odpowiadające położeniu zębatki. Zakładając orbitrol trzeba wyrzucić oryginalny siłownik w serwie, zębatke założyć z kompletu zakupionego w sklepie. Nie ma ona ślimacznicy ani zębów współpracujących z listwą siłownika tylko półkole z wycięciem które steruje zaworem blokady w pozycji automat. I muszą buć założone wąsy starego typu. Prawy zostaje stary tylko dokupić trzeba lewy i dwa drążki kierownicze po środku spięta wąsem układu kierowniczego. Dokładnie ja tak mam i wszystko działa elegancko. Znajomy ma długie wąsy i jeden drążek, ma mniejszy skręt kół niż w moim.
  • 0
KPK Kumurun Team

#59 gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 15 styczeń 2012 - 18:11

Aha rozumiem, jeden wąs to ten co przymocowany jest siłownik i drążek, a drugi co spina oba drążki pod kolumną? Planowałem, albo dać jeden długi albo obspawać oba krótkie
  • 0
c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Google

  • Reklama google
  •  

#60 STANK

STANK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 327 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 15 styczeń 2012 - 19:47

seweryn20 gdyby dać drążek jednolity i zdjąć dzwignie pod kolumną , jednocześnie pozbyć się zębatek i ślimaka to wydaje mi się że nie miało by co rozłączać blokady ,zakładając tom krzywkę ta dzwignia pod kolumną musi zostać więc po co dają w zestawie ten drążek jednolity i wałek do orbitrola który ma ślimak i tą krzywkę , ja tylko ten ślimak na wałku opiłowałem i z serwa tłoczek wyrzuciłem , listwa serwa , zębatka i dzwignia pod kolumną zostały , wydaje się że układ pracuje poprawnie ,wąs wymieniłem z lewej strony starego typu z mocowaniem na siłownik , z tego wychodzi że każdy robi po swojemu, jak już złożyłem układ wydawało mi się że drążek jednolity ślimak i zębatki a dzwignie na dole zdjąć było by lepiej i blokadę by odłączało , ale to taką wizje tej przeróbki miałem mogło by się coś blokować potem dziś wątpliwości się rozwiały ,ale to każdy różnie robi na zębatce zęby można obciąć a ślimaka nie ruszać do wąsa niektórzy tulejkę spawają i siłownik różnie jest mocowany do mostu
  • 0



Dodaj odpowiedź



  



Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk