galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

jahooo    9231

A to przepraszam, nie doczytałem do końca. Z dużym turem lepiej wybrać C63 i 160 orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

seweryn20

siłownik fi 63 ma dłuższy skok? Mam pompę nsz 10 luzy zerowe a lata mi po drodze jest niewyczuwalny a na mniejszych obr tak z 700obr/min ciężko mi się kręci  tam by można mu wpakować o większym skoku siłownik dać mu większy skręt 

jak sprawdzić oznaczenia jaki mam orbitrol założony? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ten 63 też ma 200 mm skoku tłoka wiec skręt raczej się nie polepszy.

Na wolnych topornie to idzie bo pompa pomału olej tłoczy a ty kręcił byś szybciej niż  jest wstanie przepompować. Załóż 14 lub 16 i będzie dużo lepiej. Ja też zmieniłem z 10-ki na 14 i poprawa jest.

Jeśli orbitrol nie ma opisu od biedy idzie poznać po grubości tej części dokładnie geotorowej się nazywa.

post-13540-0-41614600-1488875823_thumb.jpg

post-13540-0-79878500-1488875830_thumb.jpg

Im większy ta cześć jest grubsza.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Witam. Znajomy ma problem z mtz82 ale nie ma konta i dlatego ja pytam. Ma od nowego mtz miał luzy bo ciekły węże siłownik przeciekał pompa nie ta ogólnie starość ale też był na orbitolu tylko tym wkręcanym w kolumnę. Kupił nowy zestaw kompletny bawił się i założył pod kierownicę bo myślał że luzy będą mniejsze bo wiadomo drążek itp..ale niestety mówi że kręci się lekko bez porównania z tym co przedtem( wziął ten mocniejszy zestaw 16 pompa orbitol 160 silownik 63) ale luzy nadal są straszne. Co może być przyczyną że koła żyją swoim życiem? Pracuje w turze przy oborniku oszczędzany nie jest no ale nowy zestaw i takie coś. Na czym mogły mu luzy zostać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Musi sprawdzić na czym są luzy czy koła gonią razem z tłoczyskiem siłownika czy nie. Jeśli tłoczysko się nie porusza a tylko koła to samo wspomaganie jest ok.

A luzy mogą być na łożyskach siłownika, gałkach, tulejach zwrotnic.

Gdyby gonił siłownik to albo układ się zapowietrza, albo jest jakiś przeciek oleju np. na tłoku choć nie wydaje mi się lub sam orbitrol nie utrzymuje ciśnienia po obu stronach tłoka.

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Problem rozwiązany. Sam spawał sobie zbiornik do oleju i nie było tam żadnej dziurki tylko szczelnie zamkniety...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Kolejny mały problem. Kupiłem zestaw orbitola siłownik rk-63 o dostałem do tego takie sworznie :

-http://allegro.pl/agro-mar-sworzen-silownika-gruby-mtz-82-belarus-i6725143442.html

-http://allegro.pl/agro-mar-sworzen-silownika-cienki-mtz-belarus-i6725155421.html

wydaje mi sie ze sa do mniejszego silownika do 50 bo maja luzy 

 

A myślę że takie mają być: 

-http://allegro.pl/agro-mar-sworzen-silownika-skretu-mtz-pronar-i6739544212.html

-http://allegro.pl/agro-mar-sworzen-silownika-skretu-mtz-belarus-i6739565526.html

 

Nie mylę się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Są na pewno dwa rodzaje z małym i dużym stożkiem. Z małym do wspomagania z dwoma drążkami poprzecznymi i duże z jednym. Różnica jest też w wąsach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

I tak będę musiał zrobić bo większe mają za duży stożek..Mam jeszcze takie pytanie. Czy siłownik będzie chodził tył przód(myślę że tak)? Jeśli tak to ile tak mniej więcej cm bo u mnie jest tam bardzo mało miejsca? Zdjęcie poniżej o którą cześć mi chodzi czy w tym miejscu ma chodzić tył przód i ile? Z góry dzięki z odpowiedzi.

 

<a href=https://zapodaj.net/96126dbe1c690.jpg.html>med2_mocowanie-silownika-wspomagania-mtz-82-os-starego-typu_2294_20_483309.jpg</a>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Może ktoś by mógł nagrać krótki filmik jak zachowuje się zamocowany siłownik przy skręcaniu w lewo i w prawo. Chodzi mi o mocowanie do osi pod spodem. Byłbym wdzięczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W tym miejscu które zaznaczyłeś nie będzie. Tylko skręcając w prawo lub lewo z pozycji jazdy wprost jego przeciwna strona będzie przesuwała się do przodu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Czyli siłownik tam nie rusza sie nic na tulejce będzie na sztywno do tego uchwytu przykręcony i to nie będzie przeszkadzało? Bo właśnie opiera mi się o ten uchwyt i nie wiedziałem czy tak ma być czy nie..Zdjęcie w pliku poniżej inny sworzeń ale ten tylko dla przykładu. Wszystko skręcone tak będzie to będzie ok? Nie będzie za ciasno między siłownikiem a uchwytem? Nie musi być tam trochę luzu?

 

<a href=https://zapodaj.net/cf64ae03ceb18.jpg.html>17238494_1147431308719049_1685052643_n.jpg</a>

Edytowano przez kowal1108

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No ma być sztywno na tym sworzniu   a nakrętki mają się zacisnąć na wewnętrznej części łożyska siłownika na amen. Sprawdż u mnie tulejka w środku była za długa i zamiast zacisnąć się na łożysku wcześniej oparła się na tulejce. 

Nie zawsze jest tulejka tylko od razu wymiar wewnętrzny łożyska to sprawdź czy nie oparło się na zgrubieniu. 

Jeśli opiera się siłownik o podstawę sprawdź ile i możesz szlifnąć ten wypust albo od tej strony podłożyć podkładkę. 

Zestawy kompletuja z czego popadnie i potem są takie cyrki. Miałem to samo z wspomaganiem podnośnika.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dopisałem ci odpowiedz. Zobaczysz jak wyjdzie w ciągniku on jest mocno odchylony do góry i do tyłu.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Ok dzięki właśnie wyjdzie wszystko jak się poskłada bo rzeczywiście siłownik będzie szedł do góry. Jakbyś przy okazji zrobił kilka zdjęć tego uchwytu z siłownikiem i mi je podesłał byłbym wdzięczny. Możę być na maila kowal1108@gmail.com . Oczywiście jak zwykle byłeś pomocny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdjęcia zrobiłem właśnie i wstawię ci tutaj. U mnie może być więcej miejsca bo ja mam siłownik 50 mm i łożyska GE-25 a ty prawdopodobnie GE-30. Cyfra to średnica otworu w środku.

https://zapodaj.net/a9841f5dc18ec.jpg.html

https://zapodaj.net/f7f6c7f447c53.jpg.html

https://zapodaj.net/f22d1fab130f1.jpg.html

https://zapodaj.net/c7e9095ededbd.jpg.html


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Ok. Dzięki czyli tam siłownik siedzi i się nie rusza a jak się skręca w prawo lub lewo to obraca się łożysko w siłowniku przy dźwigni zwrotnicy a jak koło wpada w dziurę np prawe to cała oś sie pochyla wraz z kołem i siłownikiem czyli też nie musi się ruszać bo przechla się razem z osią. Wszystko jasne :) Dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ale przy osi siłownik też musi mieć możliwość ruchu dlatego jest zamocowany na łożysku. W pozycji do jazdy na wprost jest najbardziej odchylony do tyłu,a przy skręcie będzie sie ,,kładł'' na osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Ja nie dawno założyłem orbitrol mocowanie do osi zrobiłem z takiej rury kwadratowej odciołem pół dospawałem z drugiej strony zeby było grubsze nagwintowałem otwory przyspawałem do osi przykręciłem ta przystawkę pod siłownik i wszystko gra. nawet zaslepienie nie musiałem kombinowac tylko wziąłem dekiel od cylindra przykreciłem do serwo w ta dziure co tłok sie poruszał tylko zaslepiłem ta mała dziurke od tego dekla powrót z orbitrola zrobiłem tak ze przekułem koncówke węża i dałem bezposredio pod ten trójnik oryginalny od blokady. Jak bede miał czas to porobie zdj moze sie komus przyda. to co zrobiłem to jest tak proste jak budowa cepa bez zadnych kombinacji i wszystko działa :D Wkoncu sie przemogłem do tego orbitrola i powiem tak niebo a ziemia co do starego wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej7979    0

Na siłowniku 50 będzie ci uciekać na boki, jak tylko dotkniesz kierownicę , na szosie. W polu owszem, skręca się szybko. Orbitrol 100 jest do transportu zdecydowanie lepszy. Sam musisz zdecydować, co dla ciebie ważniejsze, manewrowanie z turem czy transport.

 

A czy ktos sie zastanawial czego bizon super zo 56 jest na orbitrolu i prowadzi sie dosłownie jak cięzarówka nie lata po drodze jak MTZ i to nie wazne na jakim duzym gazie jedziesz (nawet na dwa gazy mozesz jechać  :D  :) . Porównałem siłowniki prawie takie same,orbitrol przy bizonie większy tzn. w to miejsce gdzie przykręca sie węże jest przykręcony jest taki sam kwadrat o wysokości 3 cm i dopiero są  przykręcone węże myśle ze tam jest dlawik ale jeszcze do tego nie doszlem  (dam znać jak rozbiore) pompa przy putinie mam nsz14, przy bizone napewno większa kilka krotnie, myśle ze sekret bizona  tkwi w tym zaworze rozdzielającym ze na kierowanie idzie zawsze takie same ciśnienie.Zaworek ten ma srednice przepływu oleju na orbitrol FI 5 mm reszta oleju idzie na bok(czyli tłoczek sie nagniata pod wiekszym cisnieniem i olej idzie na rozdzielacze  ) .Jesli ktoś ma jeszcze jakies pomysly  do tego tematu chetnie sie cos dowiem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak dobrze zrobisz to ruski po drodze nie gania. Ważne żeby nie było luzów, siłownik był dopasowany wielkością do orbitrola. 

Sam wydatek pompy nie ma tu znaczenie i tak więcej oleju na siłownik nie pójdzie.

Kostka o której wspominasz to zawory bezpieczeństwa na pewno. Przynajmniej w starszych orbitrolach które nie posiadały wbudowanego były te kochy zakładane  zresztą u mnie w ruskim też jest.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Orbitrol w Bizonie to w orginale 80, więc mniej podatny. A co do prowadzenia - jest OK w bizonie, jak nie masz luzów na tylne osi. Inaczej to też tańczy po szosie jak pijany. Dokładnie to samo trzeba zrobić w MTZ - pokasowac luzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj