galoni

Wspomaganie na orbitrol MTZ-82

Polecane posty

jahooo    9031

a zakładasz dopiero ten układ, czy tak się stało na działającym

a luz jest na pracującym silniku czy na zgaszonym ?

masz dwa drążki między kołami czy jeden długi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Ciągnik kupiony jakiś czas temu, tak już było więc powymieniałem  te najprostsze części czyli krzyżaki i tuleje wiadomo że się troszkę poprawiło bo gdzieś tam się usztywniło ale i tak ten spory tak mi się wydaje luz na wyjściu tego wałka jest. Przecieków przy tym nie widać. Luz jest zarówno na zgaszonym jak i na pracującym, drążek jeden długi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

Orbotrol nie posiada "luzu" - jak jest ciśnienie z pompy, to luz może być tylko  na częściach mechanicznych, na przykład na uchu siłownika

taki objaw, że orbitrol zaczyna skręcać koła po wykonaniu sporego ruchu kierownicą świadczy o tym, że

jest za mało oleju w układzie

układ się zapowietrza - punkt wyżej lub nieszczelnośc w układzie ssawnym

uszkodzony orbitrol (ja się nie spotkałem, aby był uszkodzony w ten sposób)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Dziękuję za zainteresowanie się moim przypadkiem. Sam się zastanawiam co jest grane bo układ jest pełny brak ubytków czy przecieków. Nie mam do porównania innego orbirtola żeby stwierdzić jaki i czy powinien być luz. Jeśli chodzi o zapowietrzanie układu to jak gdzie? Ale dzięki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

U mnie na orbitrolu rych max 1-2cm na obwodzie koła kierowicy i koła zaczynają się kręcić

nie wiem, jaki układ jest u ciebie, jak podłączona pompa itp, u mie też jest orbitrol na wałku z serwa i poza luzem na zwrotnicy wszystko jest sztywne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

No i pewnie tak powinno być. Muszę sprawdzić ten orbitrol bo nic innego nie pozostało. Dzięki kolego za info. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

A ten wałek co przez kolumnę przechodzi sprawdzałeś? Bo to jest tak robione że obcinają oryginalny wałek od serwa i spawają do niego końcówkę co wchodzi w orbitrol. Tak jak piszą, też się nie spotkałem z takim problemem w samym orbitrolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Nie sprawdzałem  co by to miało znaczyć tego wałka ale jeśli chodzi o frezy na łączeniu z tuleją to są ok. Ale gdyby nawet był jakoś spawany  to co to ma do luzu. Dzięki kolego jeśli masz jakieś wskazówki to ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor10    1

Przyznam szczerze nie pomyślałem o tym ale gdyby coś się zadziało to może w ogóle nie można by było kierować. Nie wiem nie sprawdzałem,oczywiście dzięki za podpowiedzi. Może w weekend odpale go i popatrze jeszcze  co jest grane. Jeszcze pytanko jakby pękł  to gdzie tam zerknąć żeby coś stwierdzić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

jak by pękł to w ogóle by się nie dało skręcać. może frezy obrobione bo np zrobili za krótki. Odkręc orbitrol i zobaczysz w jakim to jest stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031
11 godzin temu, mani51 napisał:

jak by pękł to w ogóle by się nie dało skręcać. może frezy obrobione bo np zrobili za krótki. Odkręc orbitrol i zobaczysz w jakim to jest stanie.

zależy, w jaki sposób pękł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319

jak nie chcesz wydawać niepotrzebnie kasy na nowy orbitol to odezwij sie na priw, mam w garażu sprawny tyle że czasami w jednym momecie nie dalo sie ukręcić jakby cos blokowało


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9031

tak się dzieje w MTZ, jak wałek z wielofrezem jest krzywy, ja nie montowałem drugiego łożyska na wyjściu z kolumny

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2319
jahooo napisał:

tak się dzieje w MTZ, jak wałek z wielofrezem jest

jeżeli to do mnie to na 99% przyczyna leży w tym orbitrolu , bo na nowym problem znikł, a na tamtym kilka tyg chodźi ok a raptem nie można przekręcić w jednym miejscu jakiś sie rozrusza i znowu chodzilo kilka tyg

  • Like 1

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kNalk    31
Napisano (edytowany)

Chłopaki sprawa wygląda tak że zamówiłem długi drążek poprzeczny do mtz bez napędu i przy montażu ogarnąłem że pod niego idzie inny typ wąsa bo te przeguby już są większe. I teraz moje pytanie czy jak kupie te dwa to wszystko będzie pasować czy były też jakieś różnice w zwrotnicach.

https://mtzparts.pl/pl/p/WAS-UKLADU-KIEROWNICZEGO-PRAWY-MTZ-BELARUS/749

https://mtzparts.pl/pl/p/WAS-UKLADU-KIEROWNICZEGO-LEWY-MTZ-BELARUS/750

Edytowano przez kNalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
    • Przez molwiak
      Witam.
      Posiadam MTZ 82 87rok  z silnikiem D 240
      Niestety MTZ jest już dojechany przez życie o chciałbym go poprawić
      Pierwsze pytanie to czy regenerować aktualny silnik(wtedy zakładam turbo)
      Zakupić silnik D 243 i z nim działać, również turbo 
      Czy zakupić poprostu D 260
      Ewentualnie dołożyć tur 
       
    • Przez Karolek132
      Witam mam problem z belarusem wtryski nowe pompa po zrobieniu a na zimnym ciężko odpalić. Czy pampę przestawić o ząbek 
    • Przez ZeTuR_7011
      Witam może ma ktoś na zbyciu taki katalog???

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj