hubertg7

Ursus 4512- problem ze sprzęgłem

Polecane posty

hubertg7    4

Witam! Mam problem z ursusem 4512. Otóż po remoncie ciągnika zaczął się problem ze sprzęgłem a dokładniej z tarczą od wałka WOM-u. Po założeniu nowej tarczy ciągnik pracował może ze 3 dni i tarcza znowu się rozleciała. Szykowaliśmy go już 4 razy i zawsze jest to samo. Jedyne co mnie zastanawia to jest to że gdy ciągnik się rozgrzeje ze sprzęgła dochodzą dźwięki jakby coś ocierało albo coś. Dzwoniliśmy po mechanikach i nikt się nie chce tego podjąć i nikt nie wie co może być. Koledzy pomóżcie. Czy to może być wina docisku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

U nas w gminie w Fendt 612 był taki problem .Okazało się że jakieś wałki w skrzyni poszły [lub wałek sprzęgłowy]i co chwile tarcze zrywało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertg7    4

Myślałem że może wałek jest krzywy. Ale dzisiaj rozpołowiłem ciągnik i sprawdziłem i wygląda na to że wałek jest prosty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Ja miałem taki problem że wymieniłem tarczę 2 stopnia i nie mogłem włączyć WOM-u bo była za gruba i miała inny wieloklin w ogule inny model tarczy, wójo kupił do pierwszego stopnia i wieloklin musiał przyciąć o 5mm bo nie pasowała! Może tarcza jest inna niż ta pierwsza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertg7    4

Problem chyba rozwiązany:)tuleja ustalająca(tak to się chyba nazywa) była źle założona po dawnym remoncie który robił mechanik:) ciągnik narazie pracuje i nie ma żadnych dziwnych dźwięków ze sprzęgła, więc myślę że będzie wszystko dobrze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacperursus    0

Witam.Mam mały problem z włączaniem wałka w ursusie 4512,trzeba wyregulować sprzęgło -czy mógł by mi ktoś powiedzieć jak to zrobić? Nigdy tego nie robiłem i ni znam się na tym więc nie wiem jak to się robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

a instrukcję obsługi masz???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266
Napisano (edytowany)

Musisz odkręcić pokrywę sprzęgła pod ciągnikiem [taka blaszka na 2 śruby na klucz bodajże 27], ukaże Ci się sprzęgło i tam jak będziesz obracał nim za pomocą koła zamachowego [ja obracałem sobie przez WOM :P ] i co 1/3 widać śrubę z przeciwnakrętką i teraz musisz tak ustawić wszystkie 3 śruby aby odległość między łbem śruby a obudową wynosiła jakieś 2,2mm.

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kacperursus    0
Napisano (edytowany)

Nie mam instrukcji.Gdybym miał to bym się nie pytał.

Edytowano przez Kacperursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Witam wiem że pytanie jest banalne ale u mnie się ostatnio takie cuda dzieją z moim ursusem że ja już nie panuje nad nim. Pierwsze padła pompa hydrauliczna w tym samym czasie rozrusznik a teraz chyba sprzęgło bynajmniej tak mi się wydaje. Chodzi mi o regulację II stopnia bo ciężko mi włączyć wom a nawet jak włączę to wyciskam sprzęgło do podłogi a wałek dalej się kręci.Z tego co wiem reguluje się śrubami gdzie odległość ma byc 2 mm tylko moje pytanie którymi śrubami bo jak odkręce ten dekiel to tam mam śruby przy łożysku i tu zaraz przy tej klapce co się zdejmuje. Którymi to w końcu się reguluje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darius2    0

pokręc wałem śruby z przeciwnakrętkami są w obrebie koła zamachowego i docisku sprzęgła jest ich trzy na całym obwodzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Ale tak jak pisałem i przy łożysku i po obrzeżach tarczy tez sa śruby z przeciwnakrętkami dlatego pytam się które nalezy regulować czy te w poblizu łożyska czy te co są zaraz jak się tylko dekiel ściąga?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Te od łożyska to 1 stopień od jazdy te na obrzeżach od wałka odbioru mocy


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toodziala    1

pierwsze spróbuj wyregulować samym pedałem sprzęgła jak wchodzi na wałek jest jedna sruba polużnij ją i zmień położenie pedału względem wałka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Wyczuwasz przy wciskaniu sprzęgła drugi stopień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Tak wyczuwam i co gorsza to jakoś stało się to nagle można powiedzieć.Bo dzień wcześniej działało a później raptem nic zero reakcji. Na dodatek złożyło się to tak że wystapiło to zaraz po wymianie pompy hydraulicznej gdzie jak właczyłem wałek i podnosiłem ciężar coś w niej jakby ocierało się o jakiś metal taki dzwięk było słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Okazało się że niby tarcze się skleiły i wystarczyło ruszyć wałkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Możesz mieć walnięty uszczelniacz na wałku od strony skrzyni i przez to tarcze będą się kleić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr26    7

Możesz mieć walnięty uszczelniacz na wałku od strony skrzyni i przez to tarcze będą się kleić.

A to mogło by się zgadzać bo jak odkręciłem dekielek to było trochę ciemnego oleju na łożysku ale wytarłem i później patrzyłem i było czysto ale za jakiś czas jeszcze to sprawdze. Narazie jakoś jest ok tzn wysprzęgla dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

U mnie też jest dobrze, póki olej zimny ;) Im więcej ciągnik pracuje tym gorzej się włącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek303    0

Panowie mam problem z ciągnikiem ursus 4514  97 rok. NA masce napisane jest DELUX. TO JAKAS WERSJA EKSPORTOWA PONOC. historia jest dość długa . Opiszę w punktach.

1. Urwłl sie wodzik od pierwszego biegu -wymieniony. po tej naprawie biegi bardzo cieżko sie włączały.

2.Za pół roku znów urwal sie wodzik i wyszczerbił sie tryb od jedynki.Wymieniony wodzik tryb i obie tarcze sprzęgła.

   biegi nadal bardzo cieżko sie włączały. Miały sie dotrzeć niby.

3 Mineło pół roku na tarczy drugiego stopnia wytarły sie całkiem frezy- brak hydrauliki i wom. Biegi dalej ciezko sie zmieniało.

4.Po miesiącu uszkodziła sie znów tarcza drugiego stopnia. Frezy wytarły sie na niej,

No co jest. Czemu tarcza tak szybko sie zuzywa i biegi bardzo ciezko sie przełaczają. Mechanik twierdzi że to wina złej  jakości  czesci.

Cztery awarie koszty juz bardzo duże sie zrobiły.Ciągnik nie pracuje bardzo cięzko. Głównie w prasie sipma i siewniku 3m bez agregatu.

PROSZĘ O POMOC

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Wina mechanika, skoro podejmuje się naprawy i po kilku naprawach jest to samo to niech robi do skutku ZA DARMO bo swoje już skasował gamoń. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Zmień mechanika bo narobi ci jeszcze większych kosztów lub niech się dokształci,po prostu jest źle złożone


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek303    0

No z tym jest problem. Trwają poszukiwania ale jakos nie ma  namiarów na kogos godnego zaufania. to ciagnik brata tak naprawde który mieszka w okolicy siedlec łukowa i prosi o pomoc.

Może ktoś ma jakiś namiar na kogoś kto ma doświadzczenie z ursusami.  Pare lat temu kupiłem ksiazke i bez problemów rozebralem skrzynie od c330. Działa bez problemow do tej pory.

Jak nie znajdzie  kogos to sam bede rozbierał bo nie ma sensu piąty raza za to ssamo płacić, najwiekszy problem to czassssss

Może jakieś sugestie na co zwrócić uwage. czemu to sprzęgło tak szybko sie psuje.biegi sie cięzko przełąnczają  Na forum znalezlem podobna sytuacje z tarczą drugiego stopnia. tam tarcza sie rozpadała a umnie zrywają sie frezy. nie chce mi sie wierzyc ze jest slabej jakosci. Tak warsztat sie tłumaczy. zreszta sami kupowali wszystkie czesci przeciez

Jak są jakeis pomysły piszcie. Poszlo juz z 5000 na tą zabawe, szkoda nerwów juz nie mowiąc o kasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj