Skocz do zawartości

Zdjęcie

Głowica C-360


591 odpowiedzi na ten temat

#141 Share macieja910

macieja910

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 99 postów

Napisany 27 marzec 2010 - 12:15

Głowica C-360 @samczyk1991 właśnie, że prawidłowa kolejność dokręcania jest niesamowicie ważna. Przekonałem się już o tym nie raz. Jeżeli zaczniesz ze złej strony głowica się nie ułoży prawidłowo i na bank uszczelke dmuchnie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Głowica C-360 Dzisiaj, 15:58
  •  

#142 Share samczyk1991

samczyk1991

    Technik mechanik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,a w szczególności jej mechanizacja.

Napisany 27 marzec 2010 - 12:22

Głowica C-360 Może i tak, tym razem dokręciliśmy zgodnie z informacjami z instrukcji i radami z AF, zobaczymy ile wytrzyma , jak znowu dmuchnie , to blok i głowica do planowania, ale i tak twierdze ,że te nowe części to taki badziew ,że szok ;[
Tuleje z zestawów firmy GMP, zapadły się minimalnie, ale jeszcze zaryzykowaliśmy bo szkoda wymieniać komplety które są jak nowe ;), jak trzeba będzie robić to trudno się mówi :(
Wieczny kawaler ;)

#143 Share osio

osio

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 marzec 2010 - 11:20

Głowica C-360

Może i tak, tym razem dokręciliśmy zgodnie z informacjami z instrukcji i radami z AF, zobaczymy ile wytrzyma , jak znowu dmuchnie , to blok i głowica do planowania, ale i tak twierdze ,że te nowe części to taki badziew ,że szok :(
Tuleje z zestawów firmy GMP, zapadły się minimalnie, ale jeszcze zaryzykowaliśmy bo szkoda wymieniać komplety które są jak nowe ;), jak trzeba będzie robić to trudno się mówi :)

To jak ci się zapadły tuleje to długo nie pojeździsz;D
Ja miałem tak jak by jedną zapadniętą to szybko wydmuchiwało, ale dodam że go za mocno przeciążałem w prasie belującej. Ale rzeczywiście jak tuleje GMP to szkoda;)
Zależy co będziesz robił nim i ile ale wróże Ci , że wytrzyma 2 czy 3 miesiące ;[

#144 Share luki0489

luki0489

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nur, mazowieckie

Napisany 28 marzec 2010 - 12:08

Głowica C-360 @samczyk1991 też tak kiedyś miałem w fergaju a winna była jedna szpilka bo po splantowaniu głowicy była za długa i wkręcała się do końca a głowicy nic nie trzymała

#145 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 28 marzec 2010 - 12:14

Głowica C-360 z instrukcji warsztatowej napraw-uszczelke nalezy pokryc cienka warstwa substancji uszczelniajacej 'welseal',niestety nie pisza co to dokladnie jest.

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#146 Share samex69

samex69

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 582 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat kolneński

Napisany 28 marzec 2010 - 13:37

Głowica C-360 Kilka razy wymieniałem uszczelki pod głowicą w moim Ferdku które wypalało dlatego że go przeciążałem i głowica nie była szlifowana. Od czasu jak Ferdzio ma lżej i po szlifie głowicy nie było problemu.Kolejność dokręcania jest ważna ale ważne jest też to aby dokręcać w trzech krokach.Zawsze składałem na sucho i do puki za mocno nie dostał w "dupe" było dobrze.Jeśli więcej jak 2 razy dmuchneło uszczelkę to obowiązkowo trzeba szlifować głowicę i blok.

#147 Share osio

osio

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 marzec 2010 - 13:27

Głowica C-360

z instrukcji warsztatowej napraw-uszczelke nalezy pokryc cienka warstwa substancji uszczelniajacej 'welseal',niestety nie pisza co to dokladnie jest.


Właśnie ja to tez wyczytałem wczoraj ;[ znalazłem taki inny uszczelniacz który jest przeznaczony do głowic itp. Hylomar Universal Blue
http://www.motor-lan.../pdf/chemia.pdf
Tylko to jest brytyjskie i nie mogę znaleść nigdzie tego do kupienia w Polsce:(
Myślę ,że taki uszczelniacz napewno by się nadawał ;) A jak tak piszą w książce napraw , że należy posmarować uszczelniaczem, więc napewno składali tak te silniki :(

#148 Share bartek6820

bartek6820

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedlce
  • Zainteresowania:rolnictwo kobiety maszyny handel

Napisany 06 czerwiec 2010 - 06:29

Głowica C-360 ile meczanik liczy za wymiane uszczelek pod glowicami w 360 i za wymiane sprzegla??

#149 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 07 czerwiec 2010 - 00:09

Głowica C-360 U nas wymiana gumek na cylindrze(mowa o jednym cylindrze dokładnie 4)...czyli zdjęcie miski, sprawdzenie z którego cylindra leci(powietrzem),zdjęcie głowicy, wyjęcie korby z tłokiem, wyjęcie cylindra ściągaczem, wyczyszczenie bloku, umycie i czyszczenie głowicy,nowe zaślepki boczne na 3 głowicy bo z nich leciało, sprawdzenie szczelności głowicy 4, włożenie cylindra gumki + silikon, nowa uszczelka, dokręcenie głowicy, reg zaworów itd itp kosztowało 200zł.

Około 10h pracy czyli 200zł.
Bo w 6 też można, ale chyba na brudy i bez oglądania wszystkiego.

Pracy rzetelnej, czyszczenie najbardziej zabrudzonej dziury bloku czyli czwartej to około 1h. Łagodzenie krawędzi, aby nie ściąć gumek. Smarowanie bloku silikonem, i cylindra.
Przy czym części kosztowały 15 zł.

A zdjęcie głowicy i założenie przy c 360 to około 1h pracy. Przy czym chyba nie interesujemy się kompletnie niczym. Nie sprawdzamy nic itd. Bo taki remont to się zdarza raz na jakiś czas, że bez komplikacji przejdzie. Albo jakiś gwint zerwany w bloku, albo coś jeszcze.

Samo rozebranie to rzekłbym chwila, ale wszystko trzeba obejrzeć, sprawdzić szczelność głowicy czy czasem jakaś zaślepka nie jest już kiepska, wyczyścić dobrze blok bo wątpię, że zrobimy to przez 5 min. I właśnie to zajmuje najwięcej czasu. Po za tym jeśli jest wtrysk w głowicy i wszystko jest oryginalnie to sory ale musimy go wyjąć, czyścić gniazdo.

Dlatego lepiej poświęcić na głowicę 2-3h i wszystko sprawdzić. Co z tego, że ktoś to zrobi przez 1 h, jak ja już to robiłem setki razy i wiem, że muszę to robić przez 2 h spokojnie i rzeczowo.

Szybko to można dziecko zrobić...a nie silnik.

Bartek 6820, zależy jak idzie praca, jak jest zadbany ciągnik to szybko i tanio :). Przecież jak będzie Ci się wszystko urywać i zostawać w rękach to nie weźmiesz tak samo jakby poszło wszystko bez problemów.
Druga sprawa, że jak zdejmujesz głowicę to pasowałoby zajrzeć do zaworów, a to już może być dłuższe spotkanie z czasem:D, podobnie jak sprzęgło.

#150 Share andre6704

andre6704

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 25 październik 2010 - 20:58

Głowica C-360

Kto tu mówił o krzywym bloku jeszcze tego nie widziałem pisałem o zaniżonych tulejach i trzba splanować żeby nie była zaniżona nowy blok też może mieć zaniżoną tuleję (kołnierz za niski po pewny czasie tuleja osiada) po splanowaniu trzeba też tłoki splanować ponieważ będą stuki

mmożna kupić specjalne podkładki pod kolnierz tulei żeby ją podnieść tylko by wyciągnąć tulej potrzebny jest ściągacz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Głowica C-360 Dzisiaj, 15:58
  •  

#151 Share przerwaniec

przerwaniec

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobowiska (okolice Puław)

Napisany 05 listopad 2010 - 12:55

Głowica C-360 witam :unsure: u mnie to samo było.. aby poszedł w cięższą prace to zaraz uszczelke "wydmuchiwało"... problem znikł dopiero wtedy, gdy zrobiłem remont silnika, i okazało że głowica była krzywa :P dałem ją do planowania... no 1 sezon pochodziła i znowu... wku**iłem się i kupiłem nową(koszt około 900zł bodajże, już nie pamiętam) i teraz już 3 lata spokój z uszczelką...

#152 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 listopad 2010 - 11:58

Głowica C-360 Witam, czy to jest normalne żeby w chłodnicy silnika 3P tworzyło się podciśnienie? Jak otworze korek po kilku minutach od zapalenia silnika to wywala wodę. Myślałem ze to uszczelka pod głowicą bo miesiąc temu wymieniałem i nie splanowałem głowicy, ale w chłodnicy nie ma żadnych bąbelków z powietrzem. Chodzi o ursusa 3512.

#153 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 07 listopad 2010 - 12:14

Głowica C-360 ja robiłem remont w styczniu to tuleje miałem założone surówki , były szlifowane i honowane na bloku , surówki sa wyższe niż sklepowe gotowe , wystaja delikatnie ponad blok ,ale wyrównane sa podczas planowanie , tu niema juz mowy o osiadaniu tuleji , wolałem zapłacić więcej i mieć zrobione dobrze w zakładzie niż mrozić tuleje i grzać blok do od niczego nie podobne ehhh

Opus meum est


#154 Share bork

bork

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 27 listopad 2010 - 20:00

Głowica C-360 Panowie pomóżcie bo szlak człowieka trafia .Kolega kupił c360-3p jeździł nim 2lata wciągu tych dwóch lat sprawował mu się dobrze ale 3razy w ciągu tego okresu była wymieniana uszczelka pod głowico po tych dwóch latach silnik wymagał remontu (ciągnik z 87 r silnik nie był jeszcze robiony) postanowił zrobić kapitalny remont blok silnika oddał do wciśnięcia tulei surowych honowania i plantowania bloku ,wał do szlifu , głowica plantowana i do regeneracji .Trzeci rok po remoncie uszczelka pod głowico jak siadała tak nadal siada mało tego po roku jeżdżenia po remoncie urywa się wał korbowy zakłada nowy wał andori azotowany i dalej jeździ a uszczelka co, dalej wywala po 30 mtg doszliśmy do wniosku ze trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte po rozebraniu wyjęciu korbowodów okazało się że panewki korbowodowe w jednym miejscu są mocniej wyrobione to znaczy w górnym położeniu tłoka na każdym tłoku i czy może być tak że tych tłoków trzeba zebrać (w czasie pracy żadnych stuków nie słychać )może dlatego wysadza tą nieszczensną uszczelke .Dodam że usczelki były zakładane drogie i tańsze.

#155 Share dannygumis

dannygumis

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2010 - 20:28

Głowica C-360 Jak założyliscie tłoki na pieć pierscieni to mogą lekko wystawać i udezać w głowicę trzeba tłoki zeszlifować z góry( stare bez pirscienia zgarniajacego na dole były krótsze)
Pozatym blok był zbierany
A korbowody były regenerowane? Nie maja luzów?

#156 Share mix

mix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole / Opolskie

Napisany 27 listopad 2010 - 20:32

Głowica C-360 A głowice dociągacie kluczem dynamometrycznym? U znajomego perkins dmucha uszczelkę co około 100-150mtg. Wiem też że problem z wałem też że jakieś dwa lata temu wystąpił problem z wałem i uszkodzonym 3 tłokiem ale nie wiem co dokładnie się stało.

#157 Share bork

bork

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 27 listopad 2010 - 20:34

Głowica C-360

głowica dociągana kluczem dynamometrycznym

A głowice dociągacie kluczem dynamometrycznym? U znajomego perkins dmucha uszczelkę co około 100-150mtg. Wiem też że problem z wałem też że jakieś dwa lata temu wystąpił problem z wałem i uszkodzonym 3 tłokiem ale nie wiem co dokładnie się stało.

głowica dociągana kluczem dynamometrycznym ,korbowody były regenerowane

#158 Share wsk1993

wsk1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2010 - 20:56

Głowica C-360 U mnie w mf 255 to samo uszczelke wysadza po każdej cięższej robocie i to tak że ledwo dojade do domu a jak zgasze to koniec aż do wymiany uszczelki. Mi mechanik mowił że to wina pokreconego bloku bo z przeciążenia kilka razy wode zagotowało, raz nawet zgasł,a potym jak zgasł to moc już nie ta.
powered by DEERE

#159 Share bialy1984

bialy1984

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wyszków i okolice

Napisany 27 listopad 2010 - 21:04

Głowica C-360 Kolego ja jak w mf robiłem remont to oprócz tego wszystkiego osiowali blok i pod tuleje podkładali podkładki bo za głęboko wpadały do tego planowanie bloku bo przy wydmuchiwaniu uszczelki to ma istotne znaczenie. U mnie przed remontem też wydmuchiwało uszczelki. Jeśli blok był osiowany i planowany to tłoki trzeba zebrać bo będą za wysokie i mogą uderzać w głowicę. Co do wału to perkinsy już tak mają, że po szlifie lubią pękać. Mój wał wydał 2 na głównych i 1 na korbowodowych i taki założyłem ale ciągnik nie chodzi w ciężkich robotach.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Głowica C-360 Dzisiaj, 15:58
  •  

#160 Share slawek3220

slawek3220

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 313 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mąkolice
  • Zainteresowania:sport, motoryzacja no i oczywiście rolnictwo

Napisany 27 listopad 2010 - 21:17

Głowica C-360 opchnąć i kupić drugi może to pomoże bo inaczej blok do wymiany ;)
" No to po małym " - powiedział rolnik wyciągając jaja z sieczkarni.

Ursus C-360 i C330M - mój sprzęt.

Podobne tematy