Tadeusz1212

Głowica C-360

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze: takie zalecenia są w instrukcji napraw. Po drugie: ja zawsze stosuję uszczelki grafitowe, które przed założeniem smaruję smarem. Przy tej metodzie nigdy nie miałem przecieków. Po trzecie: jeżeli głowica i blok silnika mają proste płaszczyzny przylegania, oraz tuleje cylindrowe osadzone są prawidłowo, nie ma prawa być przecieków nawet przy stosowaniu miedzianej uszczelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toniekmf255    6

Tak jak pisał @Elektrotechnik moment dokręcania wdg. instrukcji wynosi 14-15kGm czyli 137.34-147.15Nm


Mój avatar-mój ulubiony pies którego już ze mną nie ma :(

Są ludzie, którzy nie popełniają błędów. To ci, za których myślą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

damian9871 a dokręcałeś je po pracy silnika ,koło 5 mth czyli po przegrzaniu i jeszcze bodajże na gorąco

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24
tylko że jak tak dokręciłem uszczelki (te z miedzią po boku) to olej wywalało i trzeba było dokręcić 180Nm. może na inny typ uszczelek starczy to co podałeś

Pewnie masz zwichrowana glowice lub blok. Wtedy mocniejsze dokrecenie moze pomoc, ale na jak dlugo zalezy od jakosci uszczelki.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
damian9871 a dokręcałeś je po pracy silnika ,koło 5 mth czyli po przegrzaniu i jeszcze bodajże na gorąco

Żeliwne głowice dokręca się TYLKO NA ZIMNYM silniku. A z tym dokręcaniem to masz rację. Warto wykonać takie kontrolne dokręcenie jednak po 25-30 mth pracy silnika. Jeszcze jedna sprawa. Jeżeli głowica była zdejmowana 5 razy to należy wymienić szpilki wkręcone w blok, zwłaszcza jak ktoś dokręcał momentem większym niż zalecany. Szpilki są bowiem obciążone prawie do granicy plastyczności i po prostu rozciągają się podczas pracy silnika. Może wtedy wystąpić skrzywienie głowicy i przedmuch przez uszczelkę. Ja przy wymianie uszczelki (zwłaszcza jeżeli nie wiem kto majstrował przy silniku) robię planowanie głowicy. Tak dla pewności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

kolejność dokrecania srub i siła jak do tego uzywasz musi byc jednakowa dla wszystkich nakretek, i zawsze dociskaj w tej samej kolejnosci. jesli chodzi o szpilki to koledzy maja racje jesli ich nie zmieniałeś to zmien na nowe, która strona zakładasz uszczeli do silnika? powinno zakładac się okuciem miedzanym do dołu o zawinieciami do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam czysto teoretyczne pytanie do kolegi @mir36. Mianowicie czy nie jest tak jeżeli uszczelka nie ma napisu "TOP" lub "GÓRA" to można zakładać ją dowolnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

Mam problem z C-360. Podczas pracy silnika, kiedy się już trochę rozgrzeje z chłodnicy równomiernie z obrotami silnika wydostaje sie powietrze, które wypluwa wodę z chłodnicy. Czy mogą to być jakieś przedmuchy??? Może jakaś uszczelka pod głowicą??? Dodam, że korek od chłodnicy jest sprawny, sprężyna działa jak należy. Skąd to powietrze??? Dzięki za odpowiedź..


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

Najprawdopodobniej poszła uszczelka ale może być kilka opcji. Podstawowe pytanie czy ciągnik był zalany płynem czy wodą bo jeżeli zalany wodą to może go przymroziło i pękła głowica albo blok między tulejami. Możemy sobie gdybać ale najlepiej ściągnąć głowice bo bez tego się nie obedzie i zobaczyć co jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

To nie powietrze a dym oczyszczony przez wodę. wymień uszczelkę pod głowicą. Miałem już tak w ciapku.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

Więc stawiasz na uszczelkę pod głowicą???

Ciągnik zalany wodą. Na pewno nie rozerwało bloku, zawsze woda spuszczana.

Co może być przyczyną ciągłych wydmuchać uszczelek pod 1 i 2 głowicą patrząc od przodu ciągnika??

I jeszcze jedna sprawa. Woda wydostawała się spod tej śruby, do której przykręca się całą głowicę. Co mogło się stać. Jak widzicie same problemy, nie wiadomo za co się zabrać najpierw.


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Problem na 2 pierwszych to chyba wszyscy posiadacze tego ciągnika mają.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Nie wiem. Może w pobliżu jest uszkodzona uszczelka i woda się wydostaje. Musisz to rozebrać i wtedy zobaczysz co się stało.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ci ciągle wydmuchuje uszczejke pod głowica znaczy to ze tuleja za głeboko wpadlka , miałem ten sam problem wyjąlem tuleje i podłożyłem piarscień dystansowy -miedziany i wydmuchiwanie sie skończyło (takie same objawy masz jak u mnie --woda korkiem wylatywała i jak sie nalało wody niechcąco na sruby mocujace głowice to bombelki szły)


Zetor8011,UrsusC-360,UrsusC-330-na 28ha muszą starczyć.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

U mnie spod tej śruby nie idzie powietrze tylko woda. To też wina uszczelki???


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli spod śruby idzie woda to pękła głowica- tak mi sie wydaje

Edytowano przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej

Zetor8011,UrsusC-360,UrsusC-330-na 28ha muszą starczyć.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

uszczelka do wymiany pod głowicą

prawdopodobnie rozwaliło Ci głowice i kompresja wali na chłodnice


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

Teraz mi powiedzcie czy ta głowica rozwalona nie popsuje czegoś więcej???

I ile takie coś mnie wyniesie?? Miał już ktoś taki przypadek??

 

 

Zapomniałem napisać wcześniej: z tą śrubą były problemy, a mianowicie kiedy zdejmowałem głowice ona się wykręcała. Czy to ma jakiś wpływ na to, że woda cieknie???


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

jak porozbierasz to się okaże,jeżeeli to tylko uszczelka to proponuje założyc zetorowską a głowice sprawdzić w jakimś zakładzie czy nie pęknięta i splanować,czemu odrazu zakładasz że rozwalona?nie popsuje,ale jak wode wygania to jak będziesz jeźdźił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Teraz mi powiedzcie czy ta głowica rozwalona nie popsuje czegoś więcej???

I ile takie coś mnie wyniesie?? Miał już ktoś taki przypadek??

 

 

Zapomniałem napisać wcześniej: z tą śrubą były problemy, a mianowicie kiedy zdejmowałem głowice ona się wykręcała. Czy to ma jakiś wpływ na to, że woda cieknie???

Nie to że się wykręcała to nie ma nic wspólnegoz tym że cieknie woda. No a co do wydmuchów to od kiedy się to dzieje?

1 od przegrzania?

2 od remontu silnika?

3 czy samo z siebiejuż ?

odp na

1 krzywa głowica pęknięta tulej pęknięta tulej

2 za nisko osadzona tulej za słabo dokręcona głowica

3 poprostu siadła już uszczelka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bzyku123456    0

Remont silnika dokładnie rok temu robiony był. Dzieje si ę tak od 3 miesięcy.


3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

nowa głowica uzbrojona czyba 225 zł

to tak pisze tylko żebyś wiedział nie że już musisz kupować

tylko żebyś się orientował


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Remont silnika dokładnie rok temu robiony był. Dzieje si ę tak od 3 miesięcy.

No to trzeba wyjąć tulej i podłożyć podkładki pod nią i nową uszczelkę pod głowicę dobrze dokręć najlepiej dynamometrem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

Popieram przedmówce jeśli ciągle wyrzuca uszczelki pod tymi samymi tłokami to znaczy że tulej jest za nisko względem bloku trzeba założyć dodatkową podkładke miedzianą pod tulej i będzie po problemie, u nas w ciapku tak było po dołożeniu podkładki problem znikł


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj