Mucha

problem z rozdzilaczem MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kris19911    9

@seweryn dobrze pisze. Ja już w pronarze byłem przygotowany do zakupu nowego regulatora siłowego, ale usiadłem odkręciłem osłonę dźwigni po prawej stronie siedzenia, niestety nie było już na szpilce gwintu do podciagnięcia, ale rozkręciłem, nagwintowałem, 3 obroty podkręciłem i jak narazie działa :D więc wszystko jest do zrobienia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

a mam takie pytanie odnośnie rozdzielacza przy MTZ. Gdy na turze mam pełne wodły "makaronu"(obornika;p) to słabo podnosi bo ma duże obciążenie ok. Ale dziwne jest to, że gdy chce to podnieść to daję olej na tylko tą sekcję co jest do podnoszenia tura a tur się się tak dosłownie na full gazie podnosi sie po centymetrze ale podnosi się też tylni tuz... i czy to jest wina nieszczelnej sekcji na rozdzielaczu czy czego?? I czy mogę podnieść jakoś ciśnienie oleju żeby lepiej opdnosił ten tur??? I pompa jest nowa tak więc napewno nie jest jej wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Po prostu rozdzielacz delikatnie pewnie przepuszcza... Ale Tuz to z czego wiem, to podnosi się, bo regulator pod siedzeniem taki już jest, że podaje trochę ciśnienia na Tuz.

 

Ciśnienie podnieść to pestka, ale może nic nie dać, jak rodzielacz zużyty...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

a w jaki sposób podnieść ciśnienie?? Bo własnie zacząłem wykręcać rozdzielacz bo według mnie jest to wina sekcji które przepuszczają i może niepotrzebnie go będe wykręcał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

po lewej stronie masz taki kapturek, a pod nim śruba na śrubokręt, która reguluje ciśnienie. Tylko trzeba tą nakrętkę odkontrować.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limusine    9

Chłopaki mam taki problem że nie działa mi tuz gdy chce podnieść przy siedzeniu tą wajchą i postanowiłem wymienić rozdzielacz tylko mam taki problem że może mam zły rozdzielacz bo dowiedziałem sie że są 2 modele. regulator ten pod siedzeniem mam r 50 na 4 te grube przewody a ciągnik jest z 93 roku z czego widze na allegro są takie rozdzielacze : http://allegro.pl/rozdzielacz-r80-3-4-222-3-sekcje-mtz-belarus-i1710734685.html i http://allegro.pl/rozdzielacz-r80-3-sekcje-mtz-belarus-jumz-3-1-222-i1727339393.html nie wiem czym one się rożnią na oko z zewnatrz takie same mozecie podpowiedzieć jaki mam wybrać ? z góry dzięki i może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co może być nie tak że nie chodzi mi to sterowanie. regulator kupiłem nowy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

czyli ten kapturek mam odkręcić i tą śrubę na śrubokręt wkręcić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Tak. tylko pamiętaj, że trzeba odkontrować tą wąską nakrętkę, bo inaczej nie da rady


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Najlepiej podłącz sobie do tylnych wyjść zegar i ustaw nie więcej niż 210 atu. Ja tak miałem ustawione i było dobrze, ale musiałem uważać na ciśnienie bo niekiedy coś mi urwało.

Co do rozdzielaczy to jest parę typów. Musisz spisać numer z e swojego i taki kupić. Numer jest pod tymi 3 dźwigienkami. Nie odczyta się go tak tylko np, podstawić lusterko i wtedy odczytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

ja mam mtz 80 tylko starszego, tego z 4 dźwigniami i mam podobny problem, ze praktycznie każda dźwignia podnosi tuz ale opuszczę tylko właściwą, mamteż problem z rozdzielaczem, tzn hydraulika slabo podnosi,a le jakoś przy prasie klapę podnisie tylko muszę dużo gazu dawać, i na obu dźwigniach od wyjść zewnęcznych działa tylko jedno gniazdo to od dołu, a mam klapę na docisku, więc musiałem podłączyc pod dwie dźwignie, i muszę dwiema na raz robić, Dodatkowo tuz bardzo słabo podnosi, na pusto ok, ale jak chciałem podnieść belkę słomy ok 200kg to musiałem gazować, i opadało. Mam ten ciągnik od niedawna, i nie bardzo rozumiem to wszystko jeszcze przy tych ruskach. Ta dźwignia prZy siedzeniu jest jakaś zablokowana, i nie wiem może to też m a jakieś znaczenie. I nie wiem jeszcze pod siedzeniem jest taka śrba do przestawiania chyba na 17 klucz i nie wiem do czego ona słuzy? Co może być przyczyną tych dolegliwości, i jeszcze tego że wałek wom nie chce się obracać, jest tam może jescze jakaś dźwignia do właczania tego womu oprócz tej co się pociąga w kabinie z prawej strony? Z góry dzięki za porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Panowie mam takie pytanie jakie rozdzielacze i w jaki sposób są montowane w MTZ-tach jeżeli mają tura 3 sekcyjnego?? Chodzi mi w którym miejscu ejst zasilanie tego rozdzielacza i w którymk jest powrót. Bo mam tura podłączonego pode ten rozdzielacz z ciągnika i jest on 2 sekcyjny ale chcę tertaz dokupić krokodyla i niewiem gdzie i jak dać trzecią sekcję. Jedna idzie na podnoszenie druga na przechył a trzecia idzie na TUZ przy ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Najlepiej będzie założyć zawory trój drożne na podnośnik TUZA. Ale wtedy będziesz miał sterowanie albo TUZ, albo krokodyl. Możesz też założyć dodatkowy rozdzielacz 3 sekcyjny na samego tura, ale tutaj masz trochą kombinacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

no właśnie mam taki rozdzielacz i chcę go założyć tylko w jaki sposób podciągnąć mu zasilanie i powrót żeby z jednej pompy olej był dawany na rozdzielacz ciągnika i rozdzielacz do tura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Dzielnik strumienia, zeby wszystko działało oddzielnie i zasilanie prosto z pompy


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maly86    18

Mam pytanie czy posiada ktoś z was namiary na sklep z orginalnymi rozdzielaczami?? Bo mój już odmawia posługi przy pługu! Wiem że jest ta firma Grand co różny asortyment części posiada ale może jeszcze gdzieś coś porządnego mają!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj