atlas22

MTZ 82 czy inny 80 KM

Polecane posty

atlas22    0

Zastanawiam się nad kupnem ciągnika, używany, około 80 km, 4x4,pracował by z prasa i turem głownie, przeglądam tak oferty i zachodnie ciągniki są drogie,części też ale i komfort inny, MTZ'a kupił by dosyć tanio, komfort jaki w nim jest bym przeżył, jedyne co mnie zastanawia to czy WOM nie będzie płatał figli podczas pracy z prasa, chodzi mi o poślizg, jaki rocznik jest jeszcze z tych starych dobrych MTZ, i czy warto dokładać do np wersji TS ?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz328    2

Posiadam MTZ 82 z 96r. i jak się przesiadam z C-360 do MTZ to czuje się gdybym zmienił malucha na Passata B) a jeżeli chodzi o wom to Tobie nic nie doradzę. Jeszcze jedno jak masz kasę to dołóż o TS bo posiada skrzynie synchronizowaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Dołóż do TS zawsze to 10 kucyków więcej, do tura radzę dołożyć dodatkowe wzmocnienia /ok. 300 zł/szt. /na przód. O wom bym się nie martwił u mnie pracuje z prasą walcową z rotorem, poza tym regulacja jest w miarę prosta, są wersje z dodatkową regulacją przy końcówce wom.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Tak jak koledzy mówili dołóż do TSa 

 

http://www.motoallegro.pl/belarus-mtz-82-ts-i1209459119.html

 

 

 

 

 

http://www.motoallegro.pl/mtz-82-ts-4x4-turbo-97r-i1206411801.html

 

lub jak masz trochę więcej kasy to 

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=A8101 

 

zawsze młodszy i z turem 

 

http://allegro.pl/mtz-belarus-1025-2005-rok-i1207829563.html

 

a nie myślałeś może nad  FORTSCHRITT 323A

 

http://allegro.pl/ciagnik-fortschritt-323-a-i1206754230.html

 

Za nie dużą kase masz mocny ciągnik  tyle ,że jestmałozwrotny

 

http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=1054

 

ale TS Ci wystarczy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atlas22    0

no widzisz mam już jednego Fortschritta 323 B) tyle ze bez tura, miałem dokupić drugiego właśnie z Czeskim 3sekcyjnym turem ale facet się rozmyślił :/

Czyli twierdzicie ze z womem nie będzie problemu? bo znajomy twierdzi ze np w sieczkarni 1rzedowej lepiej ciąć c360 bo MTZ się nie dusi a sieczkarnia staje,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Co ty .. Żadnych problemów z WOMem jeszcze nie miałem. Mtz czasami caly dzień chodził w orkanie, orkan nie raz sie zapchał że już nic z niego nie wylatywało a walek dalej chodził. Może to zasługaostrej regulacji bo nawet gdy jest wyłączony to się powoli kręci ale ręką można zatrzymać. Także nie zgodzę się że C360 jest w sieczkarni lepszy niż MTZ B)

Pozdrawiam


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Ja bym Ci polecił URSUSA c-385 B) spali (podobno) mniej od mtz-ta , w kazdym razie nie więcej , na alledroggo jest taki z 4x4 za 23tys zł .

Czesci tanie w miarę i dostępne , w kabinie lepiej niż w mtz - przestronniej i tak nie rzuca B)

Ale z WOM em może nie być wesoło bo jest wspomagany hydraulicznie poprostu bardziej wrazliwy na nieyumiejętną eksploatację .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Brat kiedyś namówił ojca na MTZ i potem wszyscy stwierdzili że to porażka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

wszyscy mówicie o WOM a ciągnik ma też być do TURa. O tyle co do WOMu to się z wami zgodzę to wg mnie ciągnik nie nadaje się do TURa - źle ułożone biegi - lepszy już U914/Z8245 lub JD2850.

Jaki promień zawracania ma MTZ82 a jaki U914?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Kolego @Nikita_Bennet co masz na myśli mówiąc "źle ułożone biegi"??? Z womem nie powinienes mieć problemów. Do tura ciągnik  sie nadaje, dość dobra widoczność, w kabinie dużo miejsca, wygodne siedzenie, dosć cicho. Minusem może być wysokosć (2.80m), ponieważ ciagnikiem nie zawsze widziemy do każdego pomieszczenia.  Hydraulika naprawde mocna. Nieszczelności które moga sie pojawiać, najczesciej są spowodawane wydartymi uszczelniaczami na rozdzielaczu, ale temu można zaradzić wybierając tura z joystikiem (uszczelniacze sie nie wydzierają). Silnik trwały i oszczedny ( w turze spalanie około 4l na godzine). Biegi wchodza dość lekko,a chyba najważniejszym plusem tej skrzyni jest duża liczba przełożeń. 


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

W zetorze 10145 czy ursusie 1014 kierunek jazdy zmieniam reduktorem, do przodu mam niski bieg bo przeważnie trzeba coś delikatnie podnieść a do tyłu mam dość szybko i reduktor ładnie jest w linii przód<->tył.

W JD2140 czy 2850 czy 2650 (nimi jeździłem) jest podobnie (tylko manager klął żebym tak nie jeździł), po prostu wrzucasz czwórkę na terenowych do przodu i nadziewasz coś na TURa i reduktorem wrzucasz tył bo jest po przeciwnej stronie przód<->tył. Poza tym joystick był dość blisko żółwia/zająca więc jak za szybko do tyłu leciałem to zawsze mogłem wrzucić żółwia.

 

Ostatecznie można wrzucając wsteczny zmienić bieg z VI na III bo też są w linii.

 

Jazda w obu przypadkach na szosowych do przodu i wrzucanie wstecznego było mało ekonomiczne (jadąc do tyłu rzadko musze ruszać joystickiem od TURa i patrzę swobodnie do tyłu jadąc na wysokim biegu a zmieniając reduktorem kierunek jazdy-z terenowych do przodu na wsteczne jadę dosyć wolno i mogę swobodniej skupić sie na operowaniu TURem). No i reduktor między wstecznymi a tymi do przodu był w jednej lini.

 

Obecnie jeżdzę MTZ952.3 i jakoś ten ciągnik mi do TURa nie pasuje - bieg do przodu który jest w linii z biegiem do tyłu ma niezbyt dobre przełożenie (prędkość), ogólnie biegi do tyłu jakoś mi nie pasują, poza tym lepiej zrobiony jest żółw-zając w zetorze/ursusie niż ten "reduktor" w MTZcie bo w ostatnim wymaga sprzęgła.

 

To są moje drobne spostrzeżenia z praktyk i pracy - możecie sie z nimi nie zgodzić B)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Aha teraz już wiem o co ci chodziło. Jeździsz belarusem ze skrzynią 14/4, tam faktycznie predkości nie są zbyt dobrze zgrane do tura, wiem bo też takim pracowałem. W 820 jest już inaczej bo ma skrzynie 18/4 i prędkości na poszczególnych biegach są zupełnie inne B) 


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

Najlepiej to C-360 B) Tak się przyzwyczaiłem do tej wajchy że nie wyobrażam sobie pracy np w MTZcie gdzie trzeba sięgać w dół i między nogi, znajomy myślał że mam jakiś rewers typu Made In Garaż B) biegi płynnie się zmieniają i 1 z wstecznym fajnie pasuje gdyż podjeżdzam na 1 ce do ziemi a później elegancko wsteczny i wszystko idzie szybko i płynnie. Tak samo nie ma problemu z innymi biegami. A nie wiem czy są jeszcze nowe ciągniki z tak ułożoną wajchą (gałką) J.w. kolega napisał 914 czy pochodne również płynnie zgrają się z Turem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atlas22    0

a z zagranicznych? jakiś MF Renault czy Df

a co do polskich to jest jakaś różnica miedzy c385/904/914 (chyba dobrze napisałem)? oprócz rocznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Istotnych zman nie ma oprócz innej blacharki , trochę wzmocnionej chydrauliki , tapicerki w kabinie , 914 mają tez więcej możliwosci rozstawu tylnych kół .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez katopo
      Jaki nowy tani ciągnik polecacie w mocy około 35km?
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Gość murtek
      Przez Gość murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
    • Przez Krzyszt0f
      Witam planuje podnieś moc w moim massey ferguson 5445 dyna 4 i teraz pytanie co sądzicie o tym podnoszeniu mocy i czy jest to bezpieczne czy nie za bardzo?
      ciągnik ma niby 90km a chce podnieś tak do 110/115km 
      a i jaka firmę polecacie do podniesienia mocy? 
      -agrotronic
      v-tuning
      -Agroecopower
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj