Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przedni napęd stale włączony


29 odpowiedzi na ten temat

#1 Share marek3080

marek3080

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubawa Warmińsko-Mazurskie

Napisany 29 sierpień 2010 - 11:28

Przedni napęd stale włączony Witajcie
Pojawił się u nas problem z przednim napędem. Przy oraniu okazało się że przedni napęd jest cały czas włączony mimo tego, że przyciskiem go wyłączamy a kontrolka zgaśnie. Do przycisku prąd dochodzi ale sprawdzalismy prąd na kabelku który dochodzi do elektrozaworu i tam nie ma prądu. Zawór chodzi bo rozłączyliśmy ten napęd blokadą mechanizmu różnicowego (zamieniliśmy kabelki na moment). Czy przyczyną może być rozlutowany pin przy komputerze i jedynym wyjściem będzie wymiana komputera? Czy można jakoś sprawdzić komputer czy w nim jest wszystko w porządku; podpiąć jakiś komputer diagnostyczny który pokaże co jest nie tak?
Zna może ktoś jakiegoś elektronika z województwa warmińsko mazurskiego?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd stale włączony Dzisiaj, 02:06
  •  

#2 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2010 - 11:39

Przedni napęd stale włączony Po pierwsze nie sprawdzisz czy do elektrozaworu dochodzi prąd na postoju. Napęd jest wyłączany dopiero kiedy ciągnik jest w ruchu. Przy każdym zatrzymaniu napęd jest automatycznie włączany i nie pokazuje ci tego kontrolka. musiałbyś to sprawdzić w ruchu bo moze masz problem z czujnikiem prędkości jazdy. Może jakiś opiłek się do niego przykleił i zwiera do na stałe przez co autotronic "myśli" ze ciągnik cały czas stoi i dlatego nie wyłącza napędu.

#3 Share groszek

groszek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 84 postów

Napisany 29 sierpień 2010 - 12:52

Przedni napęd stale włączony może zdażyć się taka sytuacja iż podczas użytkowania ciągnika nierównomiernie zdzierają się opony z przodu do opon z tyłu i powstje sytuacja taka iż któraś oś ciągnie bardziej, gdy wyłączysz przycisk teoretycznie powinien napęd wyskoczyć ale gdy cały czas ciągnie jest to niemożliwe, spróbuj na wyłączonym przycisku od napędu "poruszać" do przodu do tyłu szybciej wolniej i napisz czy się rozłączy

#4 Share marek3080

marek3080

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubawa Warmińsko-Mazurskie

Napisany 29 sierpień 2010 - 17:33

Przedni napęd stale włączony dzięki za odpowiedzi
co do odpowiedzi groszka pisałem już w innym temacie ale bez żadnej odpowiedzi.
Mamy zamontowane niewłaściwe koła z przodu bo o rozmiarze 14.9 na 28 a powinny być 13.6 na 28. Tak już kupiliśmy. Dodam że opony są nowe założone przez rok było dobrze.

Gdzie jest ten czujnik prędkości??

#5 Share FarmerX2

FarmerX2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szczebrzeszyn

Napisany 01 wrzesień 2010 - 11:01

Przedni napęd stale włączony Czujnik prędkości jest między zbiornikiem paliwa a kabiną, na obudowie tylnego mostu.

A ja mam takie pytanie:
U mnie napęd tez jest stale włączony, nie daje się wyłaczyć. Gdy zamieniam kable od elektrozaworów i daję na zawór od napędu napięcie z kabla od blokady, wtedy ciągnik lekko przygasa, tak jakby pompa go dusiła. Czy to normalny objaw?

#6 Share marek3080

marek3080

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubawa Warmińsko-Mazurskie

Napisany 11 wrzesień 2010 - 18:37

Przedni napęd stale włączony CZy do tego czujnika można sie dostać nie demontując zbiornika?
Jakoś nie mogę go zlokalizować. Mógłby ktoś jakiś rysunek lub schemat podrzucić?

EDIT

Czujnik zlokalizowany i przeczyszczony i rzeczywiście były na nim opiłki ale po oczyszczeniu i wkręceniu z powrotem problem z napędem nie ustąpił. Czy można sprawdzić czy ten czujnik działa? Jeśli tak to jak?

#7 Share kapol

kapol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 39 postów

Napisany 26 wrzesień 2010 - 08:07

Przedni napęd stale włączony najlepiej wez kabel od AKUMULATORA do elektrozaworu i sprawdz cze się wyłączył

#8 Share marek3080

marek3080

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubawa Warmińsko-Mazurskie

Napisany 27 wrzesień 2010 - 20:32

Przedni napęd stale włączony

najlepiej wez kabel od AKUMULATORA do elektrozaworu i sprawdz cze się wyłączył


Elektrozawór działa na pewno bo "pożyczyliśmy" sygnał z blokady i napęd się rozłączył.
Czytałem kilka postów o padniętych komputerach ale wtedy nie działa właśnie przedni napęd, żółw zając i chyba ehr.
Jak porobimy w polu spróbujemy przerobić jedna z wtyczek od kompa na wsówki; musiało być tam trochę grzebane bo kabelki nie trzymają się dobrze.

#9 Share marek3080

marek3080

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubawa Warmińsko-Mazurskie

Napisany 18 marzec 2011 - 19:55

Przedni napęd stale włączony Odkopie dinozaura swojego
Jak można sprawdzić czy czujnik prędkości jazdy działa? Czy można to zrobić za pomocą miernika uniwersalnego? Czy działa on na podobnej zasadzie co np. czujki materiału w maszynach np stolarskich? Wydaje mi się że on sczytuje zęby z koła talerzowego tylnego mostu i na tej podstawie autotronic wylicza z jaką prędkością porusza się ciągnik. Jeśli się mylę to poprawcie.

#10 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 marzec 2011 - 20:46

Przedni napęd stale włączony Nie wiem jak to jest w przypadku maszyn stolarskich ale ten czujnika działa mniej więcej tak jak piszesz. Jeden przewód zasilający drugi przesyłający sygnał do autotronic. Sprawdzić można bardzo łatwo. Podpinasz oba przewody do miernika i sprawdzasz przejście. przykładasz jakiś słaby magnes do spodu czujnika i patrzysz czy coś się zmienia. Przejście powinno raz być raz nie w zależności od tego czy magnes jest blisko czy daleko (Tak dochodzi do modyfikacji sygnału na podstawie którego określana jest prędkość. Nawet dobry czujnik może nie dawać sygnału jeżeli koło talerzowe złapie opiłek, który na stałe zmasuje czujnik z kołem. dlatego często wystarczy dobrze wyczyścić czujnik i poprawnie wyregulować.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd stale włączony Dzisiaj, 02:06
  •  

#11 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2011 - 11:40

Przedni napęd stale włączony Jeżeli to jest czujnik typu kontaktron to takie sprawdzenie ma sens a jeżeli to indukcyjny zbliżeniowy to chyba nie bardzo.
Ale ja stawiam na ten drugi bo przecież sygnał wykorzystywany jest również przez datatronic i może być binarny. A autotronic to nic innego jak programowalny strownik PLC. Więc na swoje potrzeby też potrzebuje tego typu sygnału. Częstotliwość zmian ,czyli ilość zębów na kole talerzowym też jest duża czyli przydałby się taki.
Polecam stronę http://www.cim.pw.ed...ni roboczej.pdf łatwo i przystępnie wyjaśnione.

#12 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2011 - 22:02

Przedni napęd stale włączony powiem tylko tyle. ta metoda jak do tej pory zawsze się sprawdzała. Tyle od strony praktycznej. Twierdzisz że sposób ten nie jest najlepszy ale nadal nie napisałeś jak według Ciebie należny to zrobić. Ja również bardzo chętnie nauczę się czegoś nowego.

#13 Share marek3080

marek3080

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubawa Warmińsko-Mazurskie

Napisany 21 marzec 2011 - 10:45

Przedni napęd stale włączony W jakiej odległości od koła talerzowego mniej więcej powinien być ten czujnik?

#14 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 marzec 2011 - 11:35

Przedni napęd stale włączony Czujniki mają swoją charakterystykę ale jezęli nie mamy do niej dostępu można w pewnym pójśc na skróty. Zmierz średnicę części gwintowanej coś wymyślimy ale na http://mf.gustlik.2ap.pl/ w dziale autotronic powinny być dane tak ustawienia odległości jak i pomiarowe tego czujnika

Przepraszam ale to nie będzie w tym dziale. Później poszukam.

#15 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 marzec 2011 - 18:46

Przedni napęd stale włączony Tutaj masz fragment z mojego tłumaczenia instrukcji napraw autotronic dotyczący regulacji czujnika prędkości

Zauważ, że: te testy wskazują, że czujniki są obecne, połączone i działają poprawnie. Nie wykazują jednak, że są one poprawnie dopasowane. Aby tego dokonać należy:
- dokręcić czujnik do zębów koła talerzowego (nie na siłę)
- odkręcić czujnik o połowę do ¾ obrotu
- umiarkowanie zablokować śrubę mocowania – maksymalnie 20 nm

#16 Share mirro

mirro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 513 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 marzec 2011 - 21:50

Przedni napęd stale włączony Taki czujnik to cewka nawinięta na rdzeń metalowy, w zasadzie to transformator. Przewód z zasilaniem podłączony jest do uzwojenia cewki. Prąd płynąc przez nią wytwarza pole magnetyczne którego zasięg kończy się tuż za czujnikiem dlatego mówimy tu o od odległościach zębów od czujnika rzędu 0.8mm-1.2mm. Pod wpływem tego pola w metalowym rdzeniu cewki powstają prądy wirowe które są przetwarzane na sygnał o pewnych parametrach na wyjściu sygnałowym. Jeżeli w strefę działania pola wprowadzimy metal zakłócimy przebieg lini czyli zmieni się wartość prądów indukowanych a co za tym idzie wartość sygnału.
Taki czujnik to czujnik bezstykowy tu nic się nie otwiera ani nie zamyka (pod względem mechanicznym).
Dla autotronica sygnałem że czujnik jest "otwarty" może być np 5V a że "zamknięty" 10V ich wadą jest to że dużych różnic nie można wyciągnąć.Jak sprawdzić? No tu pola do popisu zbyt dużego nie ma.
Można sprawdzić oproność samej cewki miernikiem - ale przydałyby się wartości katalogowe. Czyli podłączamy zaciski miernika do wejścia zasilania we wtyczce czujnika i jego obudowy.
Można zmierzyć też zmmianę sygnalu na wyjściu. Czujnik ma podłączone zasilanie we wtyczce masa na obudowę- jeden wtyk miernika w wyjście sygnału z czujnika drugi obudowa czujnika i machamy śrubokrętem przed czołem czujnika. Jeżeli zaobserwujemy zmiany to możemy podejrzewać że czujnik jest sprawny.
Nigdy nie należy zwierać styku zasilania z sygnałowym przy podłączonym zasilaniu bo grozi to spaleniem czujnika.
Nigdy nie nalęży podłączać żarówki do wyjścia sygnałowego bo grozi to zniszczeniem czujnika.
No i teraz powracam do zarzutów RAFIKA. Robisz dobrze bo używasz metalu robisz żle bo używając magnesu sam emitujesz pole magnetyczne co wytwarza prądy w rdzeniu i może dać odczyt na mierniku. A nie wiemy nic o działaniu emitera czyli cewki.Czyli wprowadza Cię w błąd co do całości układu. Takie czujniki stosowane są w wielu maszynach choć w niektórych np prasach jako wyłączniki krańcowe a ich koronne zastosowanie to układy ABS w samochodach ( te w piastach kół). Przepraszam za długie pisanie ale temat jest śliski bo wielu w tym dłubie a choć sprawa jest jest dość prosta to wygląda na tajemniczą a o błąd łatwo. Tak wogóle to RAFIK wielki szacun dla Ciebie bo na pewno jesteś dobrym Fachmanem. Jeżeli coś "nie teges" to proszę poprawić.

#17 Share Gustlikus

Gustlikus

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Cieszyński
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektronika, Maszyny, Informatyka

Napisany 24 marzec 2011 - 19:39

Przedni napęd stale włączony Jeżeli maż dostęp do miernika zdolnego mierzyć częstotliwość to by było najlepiej podłączyć taki i podjechać kawałek - powinno coś wskazać. Takie mierniki same wykrywają tylko zmienię sygnału - po takim pomiarze maż pewność dobrego ustawienia czujnika jeżeli pokaże jakąś częstotliwość. Jeszcze zdarza się (w innych maszynach) spotkać czujniki półprzewodnikowe ale sposób pomiarów jest prawie że taki sam jak indukcyjnych opartych na cewkach i wirach pola magnetycznego. Sposób rafika tez dobry;) Jaki typ czujnika jest w MF nie mam pojęcia;)
Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

#18 Share sapacz

sapacz

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Motocykle, technika rolnicza, kobiety

Napisany 10 kwiecień 2011 - 00:19

Przedni napęd stale włączony Czujnik prędkości 450OHm, obrotów silnika opór 450 OHm. Inny, zwarcie czy przerwa czujnik do d*py

Pozdro Sapaczowy

#19 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 10 kwiecień 2011 - 07:16

Przedni napęd stale włączony Najpierw sprawdź czy do elektrozaworu dochodzi wogóle prąd. Sprawdź dokładnie cały przewód od miejsca skąd wychodzi do elektrozaworu czy jest przepływ prądu możliwy. A potem zabierzesz się za czujniki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przedni napęd stale włączony Dzisiaj, 02:06
  •  

#20 Share farmermf

farmermf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2170 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 10 kwiecień 2011 - 08:11

Przedni napęd stale włączony

Witajcie
Pojawił się u nas problem z przednim napędem. Przy oraniu okazało się że przedni napęd jest cały czas włączony mimo tego, że przyciskiem go wyłączamy a kontrolka zgaśnie. Do przycisku prąd dochodzi ale sprawdzalismy prąd na kabelku który dochodzi do elektrozaworu i tam nie ma prądu. Zawór chodzi bo rozłączyliśmy ten napęd blokadą mechanizmu różnicowego (zamieniliśmy kabelki na moment). Czy przyczyną może być rozlutowany pin przy komputerze i jedynym wyjściem będzie wymiana komputera? Czy można jakoś sprawdzić komputer czy w nim jest wszystko w porządku; podpiąć jakiś komputer diagnostyczny który pokaże co jest nie tak?
Zna może ktoś jakiegoś elektronika z województwa warmińsko mazurskiego?

Napęd jest załączony jak nie ma cisnienia oleju, rozłączamy go jak dostanie sprzegło oleju pod ciśnieniem.

Podobne tematy