Skocz do zawartości

Zdjęcie

jak skrecic powroz, postronek


19 odpowiedzi na ten temat

#1 Share pancer527

pancer527

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Gdanska
  • Zainteresowania:Rożne :)

Napisany 27 sierpień 2010 - 17:44

jak skrecic powroz, postronek witam moze dla niektorych troche dziwny temat ale nigdzie tego nie znalazlem na forum czy ogulnie na necie. A mianowicie jak w tytule jak skrecic gruby sznur, postronek czy powroz roznie to sie nazywa. Jak ktos potrafi to niech mi powie krok po kroku jak takie cos sie robi i co do tego jest potrzebne oprucz zwyklego sznurka od snopowiazalki :D raz z bratem probowalismy i nam cos wyszlo ale nie do konca to co mialo byc. Wiem z opowisci ze jest potrzebna jakas deseczka z haczykami i 2 stojaki ale nie wiem do konca jak to ma wygladac z gory dziek za odpowiedzi 

A z gury mowie ze mnie nie interesuje pojscie do sklepu i kupienie nowej bo chce sie dowiedziec jak to sie robi 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jak skrecic powroz, postronek Dzisiaj, 15:28
  •  

#2 Share anticius

anticius

    Użytkownik

  • userphoto
  • Members
  • PipPip
  • 93 postów

Napisany 27 sierpień 2010 - 18:44

jak skrecic powroz, postronek HM.. aby "ukręcić" postronek biorę kilka sznurków(lub 1 długi pocięty na równe kawałki) i koniec każdego sznurka zaczepiam na haczyku, gwoździu wbitym w ścianę lub innej rzeczy aby tylko sznurki podczas kręcenia nie spadały. Ilość sznurków zależy od tego jak gruby chcę mieć postronek. Polecam zacząć od 3 niezbyt długich sznurków. Gdy już mam je zaczepione, zaczynam przeplatać je przez siebie starając się jednocześnie o odpowiednio mocny naciąg trzymanych w rękach sznurkach. Trochę praktyki a z pewności się uda :D

#3 Share kryssr

kryssr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 586 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:przeróżne :)

Napisany 27 sierpień 2010 - 18:46

jak skrecic powroz, postronek a nie trzeba dodatkowo kręcić żeby się same trzymały całości :D

#4 Share jozin

jozin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, Motoryzacja.

Napisany 27 sierpień 2010 - 19:12

jak skrecic powroz, postronek my robimy ze sznurków od snopowiązałki ale do tego jest taka specjalna maszynka na korbke

#5 Share pancer527

pancer527

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Gdanska
  • Zainteresowania:Rożne :)

Napisany 27 sierpień 2010 - 19:17

jak skrecic powroz, postronek anticius dzieki za odpowiedz ale ty mi tu piszesz o pleceniu z 3 sznurkuw  lub 3 wiazek . a mi chodzi o skrecenie postronka a mianowice np skrecenie 1 odcinka sznurka a potem zlapanie go np w polowie i samoczynnym jego sie skreceniu ewentualnie go sie dokreca recznie jeszcze. a ja chcialem sie dowiedziec jak dokladnie sie skreca taki postronek z 4 osobnych sznurkow czy tam 3 w ieden gruby skrecany ale nie pleciony.

jozin mozesz mi wytlumaczyc jak ta maszynka wyglada lub zrobic zdjecia i wrzucic i dokladniej powiedziec jak to sie robi

#6 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 27 sierpień 2010 - 19:19

jak skrecic powroz, postronek Do tworzenia takich sznurów posiadam taką maszynkę na której robi się to profesjonalnie jeżeli jesteś zainteresowany to podaj adres mail to porobię fotki krok po kroku jak się to robi wtedy będzie ci łatwiej zrobić to ręcznie.

#7 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 27 sierpień 2010 - 19:21

jak skrecic powroz, postronek anticius to chyba napisałeś o postronku jak warkocz.Teściu mnie nauczył robić coś w rodzaju liny.Bierzesz z 4-5 sznurków np.po 20 metrów przywiązujesz jeden koniec a do drugiego zakładasz wiertarkę[możesz ręcznie ale wiertarką szybciej]i kręcisz w/g uznania, żeby ładnie wyglądało.Potem składasz na pół i znów kręcisz chyba w drugą stronę,zobaczysz, żeby się nie rozkręcało.Praktycznie to ci starczy.Jak chcesz mieć grubą linę to znów składasz i kręcisz.

Ja z ok 30 metrów sznurka do prasy zrobiłem z 5-6 metrów liny grubej.Dzieci mi po niej do domku wchodzą.Z powrotem jej nie odkręcisz.

#8 Share emil94

emil94

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łowicza

Napisany 27 sierpień 2010 - 19:25

jak skrecic powroz, postronek Ja to zawsze kręce tak:
Biore kilka sznurków(dwa razy dłuższe niż ma być postronek), z jednej strony przywiązuje do czegoś a z drugiej zakładam wiertarke i skręcam. Jak już dobrze się skręci to wołam kogoś do pomocy i ten ktoś łapie te sznurki w połowie długości. Składam wtedy te sznurki na pół i pomocnik puszcza sznurki i same się skręcają. :D Łatwe :)

#9 Share pancer527

pancer527

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Gdanska
  • Zainteresowania:Rożne :)

Napisany 27 sierpień 2010 - 19:37

jak skrecic powroz, postronek wlasnie tak jap piszecie tez robilem z wiertarka 20m sznurka i sie kreci potem w powlowe i to wyszlo ale do tego jest specialny przyrzad i prawdziwy postronek skreca sie jakos z 3 czy 4 osobny nitek chyba. Kazdy dziadek to potrafil skrecic porzadny postronek ale moj za wczesnie umarl i mial nie nauczyl nawed potrafil zrobic powruz dlugi z tych krutkich sznurkow od balotow i to bez supluw bylo zrobione. :D

a tu moj email jak ktos by chcial pokazac tom maszynk do krecenia  i jak sie kreci

grzechu527@wp.pl

#10 Share pawlo90

pawlo90

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 kwiecień 2011 - 11:37

jak skrecic powroz, postronek ej wyslijcie mi te fotki jak to wygl.
mój email stasiowski95@wp.pl
dzięki wielkie już teraz:)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jak skrecic powroz, postronek Dzisiaj, 15:28
  •  

#11 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 30 kwiecień 2011 - 13:03

jak skrecic powroz, postronek może moj sposob

znjdujesz w scianie jakis hak, planujesz jaka ma być długość postronka, jeśli np 2 metry to w odległości 130-150% tej długości czyli w tym przypdku ok 3 m wbijasz palik, albo stawiasz taczkę -bo potrzebna ci jest rączka żeby zawiesić na niej drugi koniec sznurka. ważne aby taczka stałą ciągle w jednym miejscu.
bierzesz teraz kłębek sznura robisz pętelkę o oku co najmniej 15cm średnicy zawieszasz na haku i nawijasz taki jakby namotek tego sznurka miedzy hakiem a taczką. ile? ano jeśli chcesz by koncowy efekt był grubości kciuka to musi być z 15 pojedyńczych nitek . kończysz, robisz też taką dużą pętelkę. teraz potrzebna ci jest "kulka" czyli taki kijek w kształcie V z jednym końcem dłuższym za który trzymasz i kręcisz-przekładasz na niego wiązkę sznurków z taczki i kręcisz w lewo, przeciwnie do zegara i pierwotnego skręcenia pojedyńczych sznorków-jest to warunek żeby postronek sie nie rozkręcał. potem nie wyjmujesz tej kulki tylko owijasz tę skręconą strunę na kulce zeby sie nie rozkrecało samo. nie zdejmusz też z haka
teraz znów kłębek i akcja od początku-robisz identyczną strunę-bo nie przestawiłeś taczki wiec masz idealną długość, dajesz tyle samo nitek na drugiej kulce i też kręcisz w lewo do podobnego napięcia co poprzednia, znów na koniec zwijasz na kłębek.
teraz krok trzeci
jedna kulka w lewą, druga w prawą grabę i rozwijasz sobie tych strun po poł metra i skrecasz mocno je razem, w PRAWO, przy okazji poprawiasz skrecenie strun żeby było jednakowe bo inaczej postronek bedzie brzydko wyglądał.
na koniec zdejmujesz struny z kulek i robisz tam supeł. oko robisz z pętelki zdjetej z haka w ścianie odpowiednio do średnicy węzła
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#12 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1343 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 kwiecień 2011 - 16:57

jak skrecic powroz, postronek Ja to robiłem przy pomocy wiertarki z regulowanymi obrotami. W zacisk mocujesz haczyk, wiertarka na niskie obroty, żeby można było policzyć ich ilość, a reszta to jak koledzy.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


#13 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 02 maj 2011 - 08:08

jak skrecic powroz, postronek

my robimy ze sznurków od snopowiązałki ale do tego jest taka specjalna maszynka na korbke

Też ją mam.
Skręć 3 takie fajne lineczki a później spróbuj z tych trzech zrobić jedną ;)

A tak poważnie - linki ze sznurka są w GRENE - kosztują grosze.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#14 Share sisuTL100JD5720

sisuTL100JD5720

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Włoszczowy
  • Zainteresowania:rolnictwo, mechanizacja, elektronika, :D NH :D

Napisany 02 maj 2011 - 11:10

jak skrecic powroz, postronek ja robie postronki i sprzedaje :) też robiue wiertarka ze sznurka z balotów czyli nic mnie to nie kosztuje :) czasem robie też postronki z siatki do bel a tych ze sznurków to chyba juz z 500 zrobiłem albo i wiecej

#15 Share Kojak

Kojak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy
  • Zainteresowania:Rolnictwo, mechanizacja rolnictwa, nowinki technologiczne

Napisany 07 maj 2011 - 13:55

jak skrecic powroz, postronek Ja też robię wiertarką najpierw w prawo, potem składam na 3 (tzn, ktoś łapie w 1/3 długości i składam na trzy) i kręce w lewo. Składam na trzy, bo ładniej wygląda, a jak ktoś woli niech kupi w sklepie.

#16 Share zales

zales

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 11 maj 2011 - 11:59

jak skrecic powroz, postronek Sposób w jaki ukręciłem linę o długości 40m, grubość 120 sznurków:
Rozwijam 12 sznurków. jeden brzeg zaczepiam do haka umocowanego w ścianie, a drugi do wiertarki. Wszystkie sznurki mają tą samą długość. Następnie skręcam wiertarką te sznurki. Robię w ten sposób 10 linek (wszystkie skręcam w tą samą stronę).Nie liczę obrotów, ponieważ podczas skręcania linka ta się skraca, więc skręcam do pewnego określonego miejsca, tak aby wszystkie te linki miały tą samą długość. Następnie do ciągnika zakładam jedną połówkę wałka, a za krzyżakiem wkładam metalowy pręt, do którego z jednej strony czepiam 5 linek i z drugiej strony 5 (utrzymanie w ręku tych wszystkich linek jest praktycznie niemożliwe). Następnie kręcę wałkiem ciągnika wszystkie te linki w przeciwną stronę do kierunku wiertarki. Jeżeli dobrze skręcimy te linki, lina w drugą stronę będzie się kręcić praktycznie sama, jednak trzeba dość mocno ją naprężać aby się równo skręciła. Przy kręceniu w drugą strone lina znów będzie się skracać, więc ciągnik lekko popuszczam na hamulcu, tak by lina była cały czas naprężona.

Cieńsze postronki kręcę w ten sam sposób, jednak już bez pomocy ciągnika :) 3-4 linki wiertarką po 6 sznurków kręce w jedną stronę, następnie wszystkie razem w drugą. Nie ma możliwości że taka linka się rozkręci.

#17 Share karolwojcik1991

karolwojcik1991

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 12 wrzesień 2014 - 21:59

jak skrecic powroz, postronek

Do tworzenia takich sznurów posiadam taką maszynkę na której robi się to profesjonalnie jeżeli jesteś zainteresowany to podaj adres mail to porobię fotki krok po kroku jak się to robi wtedy będzie ci łatwiej zrobić to ręcznie.

 

kolego jak byś mug mi też po wysyłać to z góry dziękuje a muj mejl to karolwojci1991@interia.pl


jak ktos możę mi wysłać jak ten sprzet wygląda do produkci powrozuw z gury dzirkuje wysyłac na karolwojcik1991@interia.pl

 



#18 Share Newmaniu87

Newmaniu87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 06 październik 2014 - 15:09

jak skrecic powroz, postronek

jesli ktoś ma maszynke do robienia powrozów to zróbcie zdjecia i podeslijcie

na emeila mariusz.kikosicki@wp.pl

bym był wdzieczny.



#19 Share huzar2112

huzar2112

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 06 październik 2014 - 21:17

jak skrecic powroz, postronek

witam ja sobie takową maszynkę zrobiłem i można nią kręcić linki różnej długości i grubości konstrukcja jest prosta ukręcenie linki o długości  np 20m to czas ok 5min dobrze jak są 3 osoby do pomocy



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
jak skrecic powroz, postronek Dzisiaj, 15:28
  •  

#20 Share Apista

Apista

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 450 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 24 październik 2014 - 21:28

jak skrecic powroz, postronek

 

mam maszynkę, stojaki i klocki do splatania 3-4 żyłowe, trochę lin się kiedyś robiło, głównie do ciągnięcia sieci rybackich po nawet 100 metrów


Edytowany przez Apista, 24 październik 2014 - 21:29.


Podobne tematy