MIkus212

Czy psują wam się zetory.

Polecane posty

masato    1

Zetor psuje się prawie tak samo jak c 360. Już wiele zetorów przerobiłem i w zasadzie standard. Ciągnik nie wart swojej ceny. Płaci się tylko za napis Zetor...i za drogie części, które nawiasem mówiąc nie są nawet porównywalne z częściami z porządnych ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

No pewnie, ostatnio w 5211, po 23 latach eksploatacji wymieniłem rozrusznik na szybkoobrotowy. Wymieniłem, bo było taniej niż regeneracja starego - rozrusznik dział, lecz z powodu luzów ciężej kręcił i chciał dużo prądu. Łożyska w przednich piastach tez zmieniam i sprężyny amortyzacji osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

No 4 lata to rzeczywiście szok B) hehe. Jakby się miał sypać po 4 latach to musiałby być z waty.

Zależy jak ktoś dba. Jeśli należycie to ciągnik wytrzyma dużo mth.

 

Danielhaker i nigdy Ci się nic w nich nie zepsuło...to chyba w garażu stoją i nic nimi nie robisz;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    6896

Awarie w moich Zetorach:

5211:

-pompka sprzęgła (koszt strasznie wysoki-ok. 40zł)

-kilka żarówek i bezpieczników B)

-wyrobił się grzybek od blokowania drzwi (kolejny koszt- 3zł)

-raz stanął licznik mth

-zgubiły się sprężyny od czepiania listew (2x3zł)

Więcej awarii nie pamiętam ale ta pompka to największy koszt B)

11441 Forterra

-stanął licznik mth(cały licznik wymieniono na gwarancji)

-uszkodziło się gniazdo od hamulców do przyczep(17zł ale także wymieniono na gwarancji)

To wszystko B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Zetor psuje się jak C-360 dobre sobie B) Zetor to niebo a ziemia do C-360. Porównując modele podobnej mocy


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fendt12    0

Ja mam zetora Proxima Power 85 i powiem ci że tego ciągnika nie życzył bym żadnemu wrogowi. Przy 25 mtg wymieniali mi całą zwolnicę POWARZNIE ci profesjonaliści nie wlali do niej oleju i biedaczka się zatarła. Po tygodniu przestał działać sygnał dźwiękowy, nie mówiąc o długich światłach których nie było od początku. Do tego dochodzą hamulce które stale się grzeją w przednich zwolnicach, no i super profesjonalne sprzęgło które jest elektryczne i dlatego niema praktycznie możliwość ruszyć bez szarpnięcia. Teraz to moje „cudo” ma 200mtg . Dla mnie zetor to błąd w ewolucji tego w ogóle nie miało być!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laraks    26

My mamy zetora z '97 3320 ok 5400mtg do tej pory to:

-2 pompki od sprzegła

-wydmuchało uszczelkę z pod głowicy

-regulator napięcia

-tulejki na sworzniach przy prawym przednim kole(nie wiem jak dokładnie to sie nazywa)

-mieliśmy problemy z chłodzeniem ale to z powodu badziewnego płynu

-i jak wiadomo takie drobiazgi

jak na razie to tyle sobie przypominam, a jak ktos porównuje ursusa do zetora to chyba nie miał styczności z obiema markami

 

zapomniałem o końcówkach wtryskiwaczy nie wiem dokładnie ile razy wymieniane ale wydaje mi sie ze 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

mam pare zetorow i narazie były bezawaryjne az do zeszłego tygodnia po prostu czarny tydzien miałem najsajmpierw w 10540 97r prawie 6tys mtg wina stacyjki bo nie odbiła i spaliło rozrusznik 600zł rozrusznik szybkoobrotowy i 180zł stacyjka nastepnego dnia zablokowała sie skrzynia na 1 po sciagnieciu na podworek i rozebraniu okazało sie ze scieło srobki od tej wajchy po złozeniu nastepnego dnia w orce urwało sie ciegiełko to od pedału gazu przy pompie paliwowej tzn sciagneło go z gwintu i jechałem pod gore z pod obciazeniem i momentalnie mi zgasł zrobiłem drugie ciegiełko po zapaleniu okazało sie ze zakleszczył sie pierwszy bieg bo jak pisałem było to pod obciazeniem po sciagnieciu na podworek i interwencji mechanika ktorego sciagnalem z sasiedniej gminy bo sam nie dałem rady udało sie to naprawic nastepnego dnia w orce urwał sie wałek napedowy pompy paliwowej nowy cos koło 250 zł w zakładzie dorobili mi za 50zł i flaszke nastepnego dnia w orce na tym samym polu wszystko sie dzieje scieło frez na wałku i tarczy sprzegła 2 stopnia koszt wałek 706zł tarcza 1 stopnia(odrazu wymieniłem ale jeszcze stara by chodziła kuuupe lat 136zł) docisk i ta w nim tarcza 2 stopnia 1400zł robiłem go sam wiec robocizny nie było aha i jeszcze jak sciagałem go z pola przy awarii tego sprzegła to w 7211 urwał sie pasek na alternatorze a 18345 padł rozrusznik ale udało sie naprawic i chodzi


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

nie niestety ktos tam napisał ze sa drogie czesci a gdyby to był jakis john deere? albo inny zachodni hydromat ile bym musiał wybulic kasy?


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Nie w 7211 jest wygłuszona kabina i zwolnice z lepszych materiałów. Mi w 7211 z 93r. zepsuły się:

-pompka i cylinderek hamulcowy

-zaczep transportowy (dwa razy)

-zawór sterujący powietrzem(przez co się położył a właściwie sąsiad mi go położył)

-cylinderki hamulcowe

-uszczelnienia siłownika wspomagania

-przewody gumowe od nagrzewnicy

-przełącznik szosowe/polowe światła przednie

-teleskopy gazowe szyberdachu.

-regulator napięcia

Ostatnio zaczął pocić się olejem przy łączeniu głowicy z korektorem czwartego cylindra i lekko dymić na niebiesko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szoopcio    3

Jestem szczęśliwym posiadaczem zetora 5211 który przepracował 6800mth bez większych awarii a robiłem w nim tylko kilka drobnych napraw:

-regeneracja przodka około 500 zł bo jest amortyzowany( przy okazji założyłem orbitrol i siłownik od nowych zetorów czyli poprzeczny koszt około2800zł + własna robocizna i niektóre części z odzysku)

-wymiana uszczelek na wysprzęgliku i pompce sprzęgłowej kilka zł

-wymiana uszczelniacza na wom też kilka zł

-tylne szyby szt 4 (ale z własnej głupoty)

-siłowniki gazowe od szyby tylnej

Dodam że traktor jest w naszym gospodarstwie od nowości pierwszym użytkownikiem był mój ojciec, współpracuje z pługiem 3x35 kosiarką rotacyjną "meduza" prasą kostkującą i czasem z prasą zwijającą krone kr 125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

Czy w zetorze 7211 też jest taki huk i rumot jak w C-360?

 

zalezy w jakim stanie jest ten zetor ale ogolnie to nie ma rumotu ani huku ładnie cyka ahh i ten ryk pod obciazeniem cos pieknego


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djzetor    0

zetora można rozwalić przez głupotę lub ze starości inaczej sie nie da części do nich są drogie ale mają swoją wytrzymałości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
    • Przez kamilkowgier
      Witam,
       
      Potrzebuje pomocy przy Zetorze Major 80. Mam problem z wyskakującą dzwignią wom. Po załączeniu i puszczenia sprzegla wałka, dzwignia wyskakuje  i wyłącza wałek. Czy powodem będzie uszkodzona zębatka czy jest na to jakis inny sposob? Jesli zębatka to w jaki sposob sie tam dostac? 
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj