Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zapowietrzający się 2140


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share jerzy86

jerzy86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Słupska

Napisany 20 sierpień 2010 - 20:54

Zapowietrzający się 2140 Niedawno mój staruszek zaczął dziwnie pracować, stracił moc i zaczął przerywać, zwłaszcza pod obciążeniem. Za radą kilku osób przedmuchałem wężyki i zmieniłem filtr paliwa. Teraz mam problem z odpowietrzeniem, wygląda to tak:
-jeśli odkręcę śrubę przy pompce (tą na klucz 13) mogę swobodnie pompować pompką ręcznie paliwo, aż układ się odpowietrzy, zakręcam korek, odpalam, ciągnik chodzi kilkadziesiąt sekund w filtrze u góry robi się bąbel powietrza i ciągnik gaśnie
-jeśli śruba odpowietrzająca przy pompie jest zakręcona mogę tylko kilka razy pompnąć pompką ręczną, w układzie robi się ciśnienie i pompka przestaje działać, odkręciłem przewód od nadmiaru między pompą wtryskową a pierwszym wtryskiwaczem, paliwo nie leci, ciśnienie nie spada.

Czy to ciśnienie po kilku ręcznych pompnięciach (przy szczelnym układzie) jest normalne czy paliwo powinno swobodnie krążyć i nadmiarem wracać do zbiornika?
Jeśli powinno krążyć to w jaki sposób pompa wtryskowa je zatrzymuje? Jak się do tego zabrać?
Przy pompie jest jeszcze jedna śrubka na klucz 11 czy ona również służy do odpowietrzania? Gdy odkręcam tą na klucz 13 paliwo tryska i ciśnienie spada, gdy odkręcam tą wyżej, na klucz 11 ledwo się sączy.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub wie jak dobrać się do pompy wtryskowej proszę o podpowiedź.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zapowietrzający się 2140 Dzisiaj, 21:19
  •  

#2 Share waldek315

waldek315

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 466 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 20 sierpień 2010 - 21:19

Zapowietrzający się 2140 popuść jeszcze rurki na wtryskach i niech jedna osoba kręci rozrusznik a druga niech patrzy czy z wszystkich wtrysków leci paliwo jeśli leci to niech zakręci ter rurki przy wtryskach i powinien chodzić

#3 Share chesterr87

chesterr87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 sierpień 2010 - 21:01

Zapowietrzający się 2140 ta pompka to chyba tak ma dzialac a przynajmiej u mnie tak samo sie zachowuje a wszystko jest ok . a objawy to masz typowe dla zapchanego filtru.. sprawdz czy paliwo przeplywa przez ten nowy filtr moze jest zanieczyszczone i znow ci go zapchalo ...

#4 Share sleny

sleny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 sierpień 2010 - 04:07

Zapowietrzający się 2140 Jeśli raz go odpaliłeś to powinien już palić chyba że gdzie któraś rurka jest dziurawa. A cały układ paliwowy masz suchy? A może w baku masz brudy i przytyka paliwo.

#5 Share jerzy86

jerzy86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Słupska

Napisany 23 sierpień 2010 - 06:22

Zapowietrzający się 2140 Dzięki chesterr za info o pompce, dobrze wiedzieć że wszystko z nią ok Dodany obrazek.
Wczoraj znalazłem przyczynę zapowietrzania, gumowa rurka przy wyjściu ze zbiornika przepuszczała powietrze (o dziwo nie ciekła Dodany obrazek).

Tak więc ciągnik chodzi ale nadal jest słaby i pod dużym obciążeniem silnik nierówno pracuje tak jakby jeden gar nie działał (znaczy wymiana filtra nie pomogła), chyba jednak trzeba będzie zainwestować w nowe wtryski.
Dzięki za podpowiedzi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zapowietrzający się 2140 Dzisiaj, 21:19
  •  

#6 Share chesterr87

chesterr87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 sierpień 2010 - 11:51

Zapowietrzający się 2140 sprawdz jeszcze czy nie masz powietrza w tym filtrze podczas tej jazdy pod obciazeniem .

#7 Share jerzy86

jerzy86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Słupska

Napisany 03 październik 2010 - 05:57

Zapowietrzający się 2140 Przyczyną słabnięcia jest na 90% pompa wtryskowa, zużyła się.
Czy ktoś to kiedyś wyjmował?
Odkręciłem śruby mocujące wężyki linki ale coś ją jeszcze w środku trzyma, jak ją wyciągnąć?

#8 Share sleny

sleny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 październik 2010 - 11:28

Zapowietrzający się 2140 przed pompą powinień byc dekielik przykręcony na dwie śruby i za tym dekielikiem masz koło zębate które napędza pompę wtryskową- tam są przynajmniej u mnie trzy śruby które przykręcone są do ośki z pompy wtryskowej

#9 Share waldek315

waldek315

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 466 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Leszno

Napisany 03 październik 2010 - 20:36

Zapowietrzający się 2140 i zaznacz sobie w jakim jest położeniu żeby później nie męczyć się z ustawieniem pompy na rozrządzie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zapowietrzający się 2140 Dzisiaj, 21:19
  •  

#10 Share jerzy86

jerzy86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Słupska

Napisany 12 październik 2010 - 07:56

Zapowietrzający się 2140 Nie wiem o jakie trzy śruby Ci chodzi. U mnie pod tym dekielkiem jest jedna nakrętka nakręcana na wałek pompy (przynajmniej tak to wygląda). I teraz nie wiem czy mam ten wałek wybić z zębatki (mocno siedzi) czy tam coś jeszcze trzyma, nic nie widzę bo mi tur zasłania :-/
Jak wy to wyciągacie?


I jeszcze jedno pytanie, poza tematem. Skąd wziąć punkty, chciałbym komuś dać a nie mogę.

Podobne tematy