Zaloguj się, aby obserwować  
Gumis32

Zetor 12441 FORTERRA

Polecane posty

Gość JohnDeere6030   
Gość JohnDeere6030

A konkretnie, z czego wycieki ?

Edytowano przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

"Były dwa wycieki, jeden spod skrzyni i jeden ze sprzęgła przedniego napędu chyba. Całość z wszystkimi filtrami nie zajęła im dłużej jak 3h. Nie mogę narzekać na niego. No, może gdyby trochę mniej kołysał... ;)"

 

już gdzieś to w którymś temacie pisałem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zimny90    1

ja w przyszłym roku planuje zakup takiej forterry. Jednak po przeczytaniu tych wszytskich postów to nabieram wątpliwości. Zetor miałby być nowy ale czy nie lepiej szarpnąć sie na jakiegoś zachodniego 2-3 latka?np CASE MX 135 pro?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

ja bym sie nie kusil raczej na uzywany zachodni sprzet nawet jesli to ma byc 2- 3 latek... z jakiegos powodu ktos to jednak sprzedaje.jak jest nowe to nowe a tam nie wiadomo co siedzi... takie jest moje zdanie. pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

slyszlem takie pogloski ze w Niemcowni sprzedaja praktycznie nowe ciagniki bez powodu. nie raz mozna zauwazyc ciagniki sprowadzone z Niemiec co maja 2-3 lata i maja ok. 4-5 tys mtg na liczniki. poprostu tam rolnicy maja wiecej kasy i wymieniaja taki sprzet na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zimny90    1

No własnie są plusy i minusy. Jak kupie nowego zetora to mam 18 miesięcy gwarancji a na uzywanego zachodniego niemam nic....no i z częściami tez zawsze troche lepiej do zetora.....Myśle ze co do jakości to zachodnie marki są lepsze....a zetor....za 180tys to wielkich luksusów i naprawde solidnego wykonania raczej nie spodziewam sie. Trzeba przemyślec ZA i PRZECIW;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
slyszlem takie pogloski ze w Niemcowni sprzedaja praktycznie nowe ciagniki bez powodu. nie raz mozna zauwazyc ciagniki sprowadzone z Niemiec co maja 2-3 lata i maja ok. 4-5 tys mtg na liczniki. poprostu tam rolnicy maja wiecej kasy i wymieniaja taki sprzet na nowy.

Akurat-ja z kolei parę razy przeczytałem (i to na niemieckich forach) że coś tam się zaczyna pieprzyć (lub się na okrągło pieprzy :o)-i trzeba jeszcze trochę pojeździć i wypchać do Polski...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

'Henius91' tak samo robią we Francji wypychają nowe ciągniki 5-6 lat i nowe biorą. Ale zauważcie jedno że te nowe ciągniki maja po 5 -6 a nawet 7 lat i mają juz ponad 6 ,7 a nawet 9 mth :D czyli oni jak ich biorą to porządnie nimi zawalają i dają im w dupe. Bo naprzykład te starsze ciągniki 14 15 letnie nie mają az Tylem mth albo jak mają to przez ile lat je robili a nowe to odrazu tyle walą mth. A co do skrzyni w Forterrach to u mnie biegi wchodza bardzo lekko i nic nie trzeszczy tylko niektórzy zapominają że w nich jest rewers że trzeba na hamulec nacisnąć i na sprzegło żeby ciągnik się zatrzymał a potem włożyć rewers a niektórzy właśnie nie zatrzymują się i wyrzycają rewers albo wkładają i im trzeszczy a potem to wychodzi :D Skrzynia w Forterze to nie jest z rewersem elektro hydraulicznym tylko mechanicznym to tak co do niektórych co nie pamiętajo a potem narzekają że się psuje skrzynia w Zetorze :D


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin99023    0

jeszcze co do tych mth. znajomy co robił tam kiedyś(chyba w belgi albo cos w tym stylu) na budowie opowiadał też, że jak taki gość idzie np. do łazienki to go nie gaszą itp. ( z tą łazienką to tylko taki przykład) wiec zawsze kilka mth też sie nabije.


:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zimny90    1

Jak mam kupić nową forterre i ma z niej lecieć olej to chyba podziękuje...Nasłuchałem sie juz tylu negatywnych opini że szkoda gadać. Jedni mówią że farba szybko blaknie, u innych po paru godzinach leci olej,u jednego tłok gnie zawory...nie zdziwie sie jezeli juz w agromie pod ciagnikiem bedzie stał olej;)Mam zetora 12145 i 8145 i z niech ze skrzyń siąpi troche olej i jezeli mam kupić kolejnego zetora z dziurawą skrzynią to szczerze zrezygnuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PAWKUB    1

Ja tez czytalem wiele postow i slyszalem wiele opini i twierdze ze za te cene jest to calkiem dobry ciagnik a awarie ma jak kazdy inny bo nawet nowe maszynz sa czasem awaryjne jedynie co to moglby miec 6 garow,a co do dymu z tlumnika to ostatnio bylem na agro show i zauwazylem ze kazdy ciagnik dymi przy ruszaniu lub gazowaniu kwestia tego jak ma zrobione sprzeglo a jak nie chcecie zeby wam kopcil to kupcie sobie konia bo mnie ten dymek nie przeszkadza,bo nie ma nic wspolnego z awaryjnoscia ani prawidlowa praca silnika


Steyr 6140, Zetor 12045 i 10145 oraz Ursus C-360 to moja ekipa do pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

panowie mam zrobione 200 godzin tym ciagnikiem i jak narazie bezproblemowo;) uwazam ze za ta cene to ciagnik calkiem dobry i godny uwagi. pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

200 godzin to jeszcze mało żeby mówić o bezawaryjności sprzętu, większość usterek jest przy wyższym przebiegu. Jeżeli ciągnik ma jakieś awarie mniejsze i większe ( nie licząc drobiazgów typu żarówki bezpieczniki) przy przebiegu 200-300 mtg to jest to złom. Ja mając ponad 5000 w 10641 mogę powiedzieć że ciągnik ten pod względem bezawaryjności plasuje się u mnie między NH TM175 (5500) a NH TM155 (3300-3600 mth). A najlepszy jest NH bis 70-56 prawie 6000 mth 2 awarie. O tego ostatniego dbamy najmniej i jeżdżą nim wszyscy łącznie pracownikami którzy potrafią wszystko zepsuć, a o tamte dbamy najwięcej i jak widać jeden NH może się psuć, drugi nie, a zetor może być lepszy od nich. Zetor forterra to za te pieniądze bardzo dobra maszyna ale mamy rocznik 2004 i dużo się słyszy że nowsze mają problemy krótko po zakupie (artykuł z rpt o trzech właścicielach forterr) a co dopiero będzie przy 3 czy 4 tysiącach? W okolicy znam jeszcze 3 posiadaczy forterry to każdy ją chwali i nie chce wracać do ursusów 914,1014, 1204 itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozbawiło mnie te 200 godzin. :) Mało wymagasz od Zetora. :) 4 tyś. godzin bez problemowo, to wtedy jest o czym rozmawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

nigdzie nie mowielem ze to duzo. ktos sie pyta wiec odpowiadam a czy kogos to bawi smieszy itp to mnie malo interesuje;) pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalcium    1367

jesienią 2010 jeździłem dwa dni zetorem forterrą 11741 (kopalismy buraki) trzeciego dnia przesiadłem sie na case (110 km) . zetor to ma tego swojego "kopa" jak sie wciśnie gaz to niema ze sie przydusi. forterra jest krótka ale ten case to juz wgl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    4

Nie odkopuj rocznych tematów jak nie masz nic ciekawego do dodania.


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj