dawid1062

Ursus C-330 - problem z prądnicą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Nikita_Bennet    316

dokładnie, prądnice jak masz dobrą to ją trzymasz a jak się sypie to albo naprawa (oprócz łożysk to nie wiem czy warto coś więcej w niej naprawiać) albo wymiana na alternator. Poza tym u wielu rolników są prądnice ze starych zapasów więc ciężko takie coś sprzedać za więcej niż 1-3 piwa.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    230

narazie zostaje ona na wiosne pomyśle z ojcem bo on oporny na kwestie ulepszeń najprędzej nowy regulator kupi ale ja powiedziałem jego kasa niech robi co chce jak ja przejmę to będę robił po swojemu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

sprawdzałem ją mam C330 plus na masę i do styku 16 przyłożyłem kabel czarny miernika a do styku 10 kabel czerwony i przy 1200obr było 14V więc ta jest na pewno dobra

Przy jakim prądzie ją sprawdzałeś? Bo to, że jest napięcie 14V o niczym nie świadczy. Jeżeli uda Ci się z niej wyciągnąć 12A przy tych 14V to rzeczywiście jest dobra. A jeżeli nie to na złom. Co do regulatora, to kosztuje on ponad 70 zł, więc taka wymiana jest całkowicie nieopłacalna.

dokładnie, prądnice jak masz dobrą to ją trzymasz

Tak, ale tylko wtedy jak umie się ją samemu naprawić. Bo jeżeli ktoś nie ma pojęcia, to koszty naprawy przekroczą koszt nowego alternatora. Oczywiście niemarkowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

Teraz jak by mi ktoś dawał za darmo prądnice to bym jej nawet nie wziął hehe, alternator i spokój z akumulatorem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A ja bym chętnie wziął. Czasami się trafia klient co się upiera na prądnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Za 50zl na szrocie mam alternator od jakiego pojazdu bym sobie niezazyczyl + 7dni mam na wymiane jesli byl by niesprawny, moral z tego taki ze nie ma sie co rozczulac nad pradnica nawet dobra.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster90    4

Robię remont 330 i zastanawiam się nad wymianą prądnicy na alternator. Będzie założona kabina z dodatkowymi halogenami czy prądnica da radę to napędzić ? Będzie też jeden akumulator 12V.


Zajmuję się uprawą Truskawek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Robię remont 330 i zastanawiam się nad wymianą prądnicy na alternator. 

Zastanawia się nad wymiana a nie wymienia.

Wymieniaj na alternator. Prądnica to zabytek.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko pasek musi być bardziej naprężony i taki mały problem bo koło pasowe na pompie to nie jest najmocniejsza strona tej maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Zamiast pełnego paska dać karbowany i nie trzeba tak mocno naciągać.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Robię remont 330 i zastanawiam się nad wymianą prądnicy na alternator. Będzie założona kabina z dodatkowymi halogenami czy prądnica da radę to napędzić ? Będzie też jeden akumulator 12V.

Prądnica P20 ma 150W. Jakbyś zadał sobie choć trochę trudu i użył wiedzy na poziomie szkoły podstawowej to wyszłoby Ci, że ta moc jest wystarczająca tylko dla fabrycznych odbiorników, czyli przednie reflektory, lampy tylne i lampa robocza na błotniku. Przy jakichkolwiek dodatkowych odbiornikach należy zamontować alternator.

 

alternator laduje na nizszych obrotach i w zasadzie bardziej stalym pradem

Szykuje nam się rewolucja w dziedzinie fizyki na miarę nagrody Nobla. Przez tyle lat myślałem, że mamy prąd stały i przemienny, aż tu nagle dowiaduję się, że jest jeszcze bardziej stały i mniej stały. Nobel gwarantowany.

 

Zamiast pełnego paska dać karbowany i nie trzeba tak mocno naciągać.

A to niby dlaczego? Karbowany pasek jest po to, żeby nie niszczył się tak bardzo przy małych promieniach gięcia, i był lepiej chłodzony. A jego powierzchnia współpracująca z kołami jest mniejsza, więc na logikę wymaga większego naciągu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

miałem taki kiedyś, bez przesady z tym napręzaniem, nie ma wielkiej różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

@Elektrotechnik sam odpowiedziałeś sobie, bo się nie nagrzewa tak bardzo.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Głupia dyskusja. I tak paska zmieniał nie będzie bo to nie ma najmniejszego sensu. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wiem, że głupia, ale chciałem poznać opinię na ten temat, bo z doświadczenia i z danych producentów pasów klinowych wiem, że karbowane przenoszą mniejszy moment obrotowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja z doświadczenia wiem że jak pasek się nie ślizga to lepiej ładuje więc jak kolega będzie zakładał alternator to niech poszuka takiego 35A  a nie 110A bo dla niektórych to nie ma znaczenia alternator to alternator i pasek będzie miał lżej i lepiej dla wspomnianego koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Fakt głupia, każdy będzie robił podług siebie. Fakt używam markowych pasków, a nie sanockich starych skarpet, żeby nie naciągać ich jak strun w fortepianie.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a ja z doświadczenia wiem że jak pasek się nie ślizga to lepiej ładuje więc jak kolega będzie zakładał alternator to niech poszuka takiego 35A  a nie 110A bo dla niektórych to nie ma znaczenia alternator to alternator i pasek będzie miał lżej i lepiej dla wspomnianego koła

A wg Ciebie który alternator pobiera więcej mocy na kole pasowym przy obciążeniu 500W? Taki 35A czy 110A?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na moje oko ani jeden ani drugi jeśli są obciążone tak samo. 

Chociaż możliwe że 35 A pójdzie ciężej bo będzie obciążony nominalnie.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak tylko że taki duży jak będzie miał zapotrzebowanie to po prostu leci koło pasowe na pompie wody i tyle chciałem w tym temacie pomóc osobiście jak robię coś takiego to zakładam większe koło pasowe na alternator na większej powierzchni pasek może być lżej naprężony coś podobnego jak we władku , pewnie z tym pytaniem masz rację odnośnie tych watów to podobnie jak silnik 100konny jak ciągnie przyczepę 20 ton a na przykład c330 przy takiej przyczepie ale to są jakieś tam skrajności c330 też pociągnie taką przyczepę tylko piasek górka i jest koniec tak jak ze wszystkom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majster90    4

Dobra już wszystko wiem. Powiedzcie mi jeszcze tylko skąd wziąć oryginalny przewód + akumulator-rozrusznik bo - na masę już znalazłem, a wychodzi mi, że powinien mieć ok 170cm długości.


Zajmuję się uprawą Truskawek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Cxx
      Potrzebuję zdjęcie instalacji elektrycznej od przekaźników. case cx 90 rok 1999/2000
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj