dawid1062

Ursus C-330 - problem z prądnicą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
SipmaZ224    81

Próbuj, jaki byś nie zakładał altek i tak trzeba coś przerabiać, nie mówię o tych nic nie wartych dedykowanych do 330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    229

Stary temat ale napiszę co sądzę o prądnicach. U mnie prądnica raz stanęła podczas jazdy silnik i wiatrak chłodnicy kręciły się a pasek ślizgał się po kółku prądnicy bo zatarła się czy co jej tam było. Robiona była nie raz i niby chodziła i jakieś tam ładowanie było. Przedwczoraj ciągnik już mi ledwo zapalił ale pracował cały dzień więc powinien ten aku się jakoś podładowac, ale wczoraj rano próbując odpalic niestety wykończyłem akumulator raptem dwuletni. Prądnica od razu na złom. Planowałem z ojcem zakup alternatora ale ze względu że udało się tanio kupic nową prądnicę z Kwidzyna to zakręciliśmy tą ale jest to napewno ostatnia prądnica w tym ciągniku. Moja porada - jak wam prądnica padnie nie naprawiajcie jej tylko zakładajcie alternatory bo naprawianie ich to pieniądze w błoto :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

prądnica w c330m z 1986roku.

Dwa razy wyjęta "do przejrzenia" ot tak.

Wymienione łożyska, działa do dziś.

Jak się dba tak się ma a jak się nie wykonuje czynności z instrukcji obsługi to tak jest.

 

Ja na razie prądnicę zostawiam dlatego że działa, jednak przy najbliższej okazji przekładam minus na ramę/masę (obecnie mam plus), dokładam włącznik awaryjnych a jak kiedyś zacznie mi się prądnica sypać (coś innego niż łożyska) to ją zastąpię alternatorem. Choć jak znam życie to będzie ona się kręcić jeszcze długo.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    229

Cieszę się, że cieszysz się że Ci prądnica działa i niech Ci działa jak najdłużej :P Aczkolwiek ja myślę że ta moja nowa wytrzyma już do samej śmierci technicznej całego ciągnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsuserM    3

Witam mam alternator z poloneza i po co miałby się marnować wiec tak pomyślałem żeby go założyć tylko pytanie czy ma on

wbudowany regulator napięcia i czy mógłby ktoś napisać jak trzeba go podłączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
node3mer    24

Już był ten temat poruszany, wiem bo z miesiąc temu sam zakładałem alternator od poloneza i znalazłem tutaj odpowiedz jak to zrobić. Ma regulator napięcia. Najprościej rzecz ujmując tam gdzie masz kabel na śrubkę w alternatorze podłączasz pod stacyjkę, tam gdzie szedł kabel od regulatora napięcia (regulator z ciągnika można wykręcić) a tam gdzie jest kabelek na wsuwkę podłączasz pod kontrolkę ładowania. I to tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max696    9

A ja mam inne pytanie, przy zakładaniu alternatora trzeba ustawić "-" na masę, czyli obrócić akumulatory, a jak rozwiązujecie problem z klemami, po odwróceniu chyba nie będą pasować, zakładacie wtedy te zwykle najtańsze http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/Klemy-plus%26minus.jpg, i czy wtedy możecie przykręcić te metalowe dekle na akumulatory ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Te klemy z linku to badziew jakich duzo, upalaja sie w swoim najwezszym miejscu, sam szukam porzadnych klem i nic znalezc nie moge.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do alternatora z Poloneza, to wystepowaly w nim różne wersje.

Node3mer stwierdził wcześniej, że ma regulator. A własnie, że nie zawsze i postanowiłem to wyjasnić, bo nie widac chetnych.

Starsze Polonezy( 1500, 1.5SLE itd.) a takze Polonez Caro z pierwszych lat produkcji miały alternator z zewnętrznym regulatorem.

Następnie po modernizacji w 1993r.montowane były alternatory z wewnetrznym regulatorem. Kto lubi te samochody, ten wie jak to nowsze Caro wyglada. :)

Oczywiście były początkowo różnie montowane w wersjach przejsciowych w 1993r.

W wersji 1.9GLD (Citroen) i 1.4GLI z silnikiem Rovera wystepowały odpowiednio jeszcze inne alternatory.

UsuserM nie podałeś z jakiego modelu posiadasz tego altka.

Sam mam zamontowany z Poloneza Caro i daje radę. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Mialem sytuacje w bizonie ze ze upalila sie klema przy odpalaniu a to pewnie dlatego ze zmienilem instalacje na 12v i sa teraz wieksze natezenia i co za tym idzie klema w swoim najcienszym miejscu nie przepuszcza takiego natezenia. To tak jak porownac strzykawke do igly strzykawkowej, grubosc kabli tych co ida do rozrusznika idzie na marne, bo pradu pojdzie i tak tyle co przez najciensze miejsce w ukladzie.

Jak nie ma grubszych klem to trzeba zakladac co jest.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    229

Podłącze się bo nie ma potrzeby zakładac nowy temat

A mianowicie przy jakich obrotach prądnica powinna ładowac powyżej 14V bo ja właśnie dziś spradziłem multimetrem u siebie i przy 1200 obr jest 12v przy 1600obr jest ledwo po 13 a dopiero przy 2000obr jest ponad 14. Wk*** się bo nowa prądnica i tak słabo ładuje no chyba że u was jest tak samo ? Powiedzcie bo jak u was tak samo to jadę ją opylic i biorę altek za nią bo nie mam zamiaru co i rusz go doładowywac prostownikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Wartoś 14V powinna osiągnąć przy nizszych obrotach, powiedzmy 1200rpm.

Pradnica pracuje w parze z regulatorem napięcia i od niego dużo zależy, a także czy prądnica jest namagnesowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    229

no dziś sprawdziłem ją jeszcze raz i na 1200 jest 14V czyli prądnica ok tzn że regulator szlag trafił ale miał prawo wkręciłem stary i chyba on nic nie warty a żeby zmierzyc napięcie jakie on "oddaje" do akumulatorów to do których styków trzeba się podpiąc?

poza tym napięcie na aku na 1200 obr jest 12,6 czyli nawet nie wzrasta bo przed odpaleniem tyle samo mam

Edytowano przez kamil927

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Czy prądnica ląduje akumulatory sprawdza się na słupkach akumulatora. Tam powinieneś osiągnąć 14V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    229

no to ewidentnie nie bo na 1200 obr na słupkach mam 12,6 ale to wina regulatora bo jak styknąłem od miernika czarny minusowy kabel do wyjścia 16 z prądnicy a czerwony plusowy do styku 10 to było 14V więc to ten przeklęty regulator dobra moje pytania się kończą teraz nie będę z tym wojował tylko w ferie bo będzie czas a teraz po wszystkich robotach to ciągnik już praktycznie do wiosny stoi musze jeszcze sprawdzic starą prądnice bo jeśli ona ładuje na tyle samo co ta nowa to może obydwie opchnąc i kupic za nie dobry nowy altek ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A kto Ci teraz kupi prądnice za kwotę większą niż 10 zł? W dodatku nie wiadomo czy sprawne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil927    229

Wiem że Pan wie więcej ode mnie ale jedna to nówka z Kwidzyna która pracuje w ciągniku raptem miesiąc może trochę więcej i sprawdzałem ją mam C330 plus na masę i do styku 16 przyłożyłem kabel czarny miernika a do styku 10 kabel czerwony i przy 1200obr było 14V więc ta jest na pewno dobra a drugą sprawdzę jak będę miał czas aczkolwiek miała sporo napraw więc nie wiem jak z nią będzie ale jeśli będzie miała w bliskich granicach 14V to też ją "usiłuję" sprzedać jeśli nie dobije 14 to pójdzie na miedź albo zostanie na części do tej drugiej

 

z resztą proszę spojrzeć http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/445784-ursus-c-330/ na zdjęciu jest widoczna ta nowa i jeśli się dobrze przyjrzeć jest widoczna naklejka Expom Kwidzyn

Edytowano przez kamil927

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
    • Przez ENDURAK91
      Mam taki problem z radiem FM w ciagniku słabo odbiera, gubi zasięg szumi wymieniłem antene i nadal to samo odwrócę się ciągnikiem i już radio nie odbiera, co może być przyczyną?
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Wiecie może czy instalacja od C 330M normalnie podejdzie do 30 czy będą jakieś problemy?
      Pytam z ciekawości
      Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj