Skocz do zawartości

Zdjęcie

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu.


8 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 14 sierpień 2010 - 08:15

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Witam! Czy jest możliwość naprawy zaspawanego wzmacniacza momentu? Muszę rozebrać traktor na czynniki pierwsze, gdyż szykuje się wymiana pompy tej w skrzyni pośredniej i jakiejś tam mikropompki. (WOM i przodek przestał działać) Planuję za wszelką cenę naprawić ten wzmacniacz, gdyż bardzo by mi się przydał. Poprzedni właściciel go zaspawał i wszytko z środka wyciągnął, ale te części mam w garażu. Teraz chciałem to złożyć od nowa. Czy da się to naprawić? Prosiłbym też o zamieszczanie jakichkolwiek informacji na temat wzmacniacza, które mogłyby mi się przydać podczas naprawy.

Poprzedni właściciel wyrzucił wzmacniacz z tego powodu, że nie miał kasy na naprawę ani czasu się z nim grzebać a traktor ciągle chodził tylko na żółwiu. (Czyli bardzo powoli) Czy to oznacza dużą usterkę wzmacniacza?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Dzisiaj, 21:19
  •  

#2 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7788 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 14 sierpień 2010 - 19:29

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Koszt naprawy ok 1 tyś.Weź jakiegoś mechanika to ci to zrobi bez żadnego problemu.Pytanie jak jest pospawany.Podejrzewam że satelity są pospawane, a kosz z tarczami wyciągnięty.

#3 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 15 sierpień 2010 - 08:14

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Z tego co wiem tam jest wspawana jakaś zaślepka coś chyba z wykorzystaniem starej tarczy sprzęgłowej i pospawane dookoła. Jakoś tak mi ojciec tłumaczył. Kosz satelitów i tarczki leżą u mnie w garażu.

#4 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7788 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 15 sierpień 2010 - 10:16

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. To chyba dopiero jak rozbierzesz to się dowiesz co tam jest zrobione.Ja 1224 przy 82ha żółwia co 2-3 lata naprawiam ale nie wyobrażam sobie pracy bez niego.Wszystkie uprawy i podorywki na 3 szosowej i żółwiu.

#5 Share RSM32

RSM32

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Suchodół pow.Płock

Napisany 15 sierpień 2010 - 12:20

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Warto tylko przy remoncie trzeba zastosować nowszą wzmocnioną wersję dużo części jest wspólnych a kilka można przerobić np. w starą obudowę sprzęgla /kosz/ trzeba zastosować nowy grubszy pierścień zabezpieczający czyli powiększyć kanał w starym koszu sprzęgła /obudowa/. Nie pamiętam katalogowych nazw części ale wzmacniacz to sprzęgło sterowane hydrauliczno-mechaniczne i tam nie ma satelit tylko tarcze sprzęgłowe oraz hamulec pasowy.
Bardzo ważna jest regulacja po montażu szczególnie luzu hamulca oraz kontrola ciśnienia hydrauliki i okresowa co kilkadziesiąt godzin pracy wtedy będzie pracować kilka lat.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Dzisiaj, 21:19
  •  

#6 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 15 sierpień 2010 - 12:47

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Widzę, że to bardzo skomplikowane urządzenie jest. Mam nadzieję tylko, że mój mechanik który ma jutro przyjść będzie wiedział jak to naprawić... A jak się nie da to wstawię najwyżej wałek zastępczy żeby nie tłukło na niskich obrotach.

#7 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 15 sierpień 2010 - 13:28

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. To nie jest aż tak skomplikowane kosz satelit jest, a koszt naprawy w moim przypadku wyniósł max 300 zł po 20 latach użytkowania. Niewiem czemu kolega pisze że naprawia co 2- 3 lata.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#8 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7788 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 15 sierpień 2010 - 13:55

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Są dwa rodzaje koszy,na 2 i na 3 tarcze. Można je założyć kosz z 3 tarczami bez przeróbek zamiast 2.Koło mnie z 12 lat temu kupili w spółdzielni nową 1614 to jesieni nie obrobili na żółwiu tylko pospawali. W instrukcji pisze że wytrzymuje do 1500 MTH przy intensywnym użytkowaniu.Ja 2 razy spaliłem tarcze bo mi rurki popękały raz w pługu a raz w rozsiewaczu nawozu,A było to w nocy i nie zobaczyłem i po przejechaniu z 700 metrów do domu na resztkach oleju tarcze były spalone.

Po drugie tuleje są marnej jakości i się szybko wyrabiają.Chciałem kupić kiedyś w Czechach tuleje ale też powiedział że ma polskie a Czeskie są jeszcze gorsze.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Dzisiaj, 21:19
  •  

#9 Share Godlech912

Godlech912

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłonowo Pomorskie (KUJ-POM)

Napisany 16 sierpień 2010 - 20:01

Naprawa zaspawanego wzmacniacza momentu. Ursus już w połowie rozebrany. Mechanik mówił, że niby to żaden problem naprawić tylko trzeba dobrze wyregulować... Zobaczymy... Chciałbym mieć ten wzmacniacz momentu bo bez niego trochę mało biegów. Tylko boję się, że będzie mi się co roku psuł ;[ W końcu z jakiejś przyczyny jest popularne zaspawanie tego... Napiszę co i jak po naprawie. Może potem będę mógł udzielić kilku rad co do naprawy zaspawanego wzmacniacza momentu.

I du**! Nie naprawiliśmy wzmacniacza momentu. Okazało się, że te wszystkie części co mam to szajs a za nowe podzespoły zaśpiewali mi ponad 2 tysiące! Założyłem wałek zastępczy (koszt 240zł) z hamulcem na skrzynię biegów. Teraz traktor nie klekocze na niskich obrotach a dzięki temu hamulcowi, na skrzynię biegów, który działa gdy się wciśnie sprzęgło biegi wchodzą całkowicie bez zgrzytów jak w samochodzie prawie. Dziwne jak na ursusa.

Podobne tematy