Skocz do zawartości




Reklama



Ciśnienie oleju t-25


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
105 odpowiedzi na ten temat

#1 ZETORRRRRR

ZETORRRRRR

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • 12754498
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świecie

Napisany 06 kwiecień 2010 - 21:18

Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam

#2 zielony33

zielony33

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gdzieś na podlasiu

Napisany 11 kwiecień 2010 - 07:49

sprawdzałeś regulator ciśnienia oleju, czy przypadkiem zawór nie posiada uszkodzeń? :P

#3 Sjergiej

Sjergiej

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 sierpień 2010 - 16:24

Martwie sie troche o mojego władzia ponieważ niema odpowiedniego ciśnienia oleju bo na wolnych obrotach wskazówka na zegaże ledwo dotyka 1 a jak mu troszke przycisne w gaz wtedy wskazówka jest tylko troche za 1 i wiem że napewno to ciśnienie jest o wiele zamałe. Wczesniej ciśnienie na wolnych było 1,5-2 a na wyższych 3-4 no 3-3,5 (no coś takiego). I chciałbym wiedzieć co można z tym zrobić. Zmieniłem mu olej na nowy i miałem nadzieje że się poprawi zawsze zmieniałem co rok czasem częściej i było ok a w tym roku troche to przeciagałem i zmieniłem troche póżniej lecz po zmianie oleju nienastąpiła poprawa. A teraz chciałbym wiedzieć czy można z tym coś zrobić (wiem o śrubie do regulacji ciśnienia ale narazie jej nieruszałem przeczyściłem tylko filtr oleju)


PS. Dodam jeszcze ze władek jest z 88r. i ma przejechane 1371 mth więc niejest z niego jakiś stary dziad z kosmicznym przebiegiem (ciągniczek caluśki w orginale) . W ciągu ostatnich 4 lat (odkąd ja go mam ) nabił około 500 mth ponieważ pracuje sam na 10ha.

#4 pawel81

pawel81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 07 sierpień 2010 - 18:59

Podłóż podkładkę pod zawór pompy , powinno pomóc albo odkręcaj misę i szukaj przyczyny jego spadku.

#5 zielony33

zielony33

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gdzieś na podlasiu

Napisany 11 sierpień 2010 - 17:40

wystarczy na zaworze z prawej strony silnika pod alternatorem odkręcić przeciw nakrętkę i wkrecić srube regulacyjną obserwując co się dzieje na wskaźniku ciśnienia oleju. nie przekraczaj 3,5-4 atm na zimnym silniku przy obrotach max. :)

#6 Sjergiej

Sjergiej

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 sierpień 2010 - 20:09

Już (tak mi sie wydaje) wiem co nietak po prostu popsuł się wskażnik cały był zalany olejem i nijak nieszło wylać z niego oleju a olej był także za tym szkiełkiem. Jak podkręciłem tą śrubą do regulacji to na wolnych maił prawie 3 a wraz ze wzrostem obrotów niewzrastało ono zbytnio ale po chwili jazdy ono spadało do prawie zera. Pogrzebałem we wskażniku i teraz już ciśnienie niespada do żera ale po dłuższej przejażdzce jednak spada wymienie wskażnik i powinno być ok.



Acha no i oczywiście dzięki za podpowiedzi :)

#7 Wladus25

Wladus25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Swietokryzskie

Napisany 14 listopad 2010 - 20:55

Ja tez  tak mam i nie mam pojęcia co moze byc silnik rok temu mial remont cisnienie skacze od 1 do 4 nawet na zimnymv Proszę o szybką pomoc!

#8 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2790 postów

Napisany 16 listopad 2010 - 19:28

Remont ze szlifem wału??
Pompa olejowa była wymieniana, czy oryginał??
A czy ta anomalia wystąpiła nagle czy jest tak od czasu remontu?
A to ciśnienie skacze przy jakich obrotach? Jakie jest przy małych, a jakie przy dużych obrotach silnika?
Zaczął bym najpierw od sprawdzenia czy manometr dobrze działa, czyli podmienić na chwile na inny.


Wildze że pisałeś o tym problemie w innym temacie, ale żeby ci pomóc musisz podać wiele informacji nawet tak błahych na jakim jeździsz oleju i kiedy był zmieniony.
Kiedy zmieniałeś ostatnio tuleje i tłoki skoro nie zmieniałeś ich podczas remontu, kto je ocenił że są dobre? Wysoka temperatura oleju może oznaczać przedmuchy do komory korbowej. gdzie spaliny rozgrzewają olej (bo przyjmuje że pasek alternatora napięty a użebrowanie tulei czyste).

#9 Wladus25

Wladus25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Swietokryzskie

Napisany 24 listopad 2010 - 16:17

Chyba wiem co bylo przyczyną spadku cisnienia i grzania oleju po pierwsze byly zatkane dysze w filtrze oleju i dlatego mogl sie grzac!:huh: a co do spadku cisnienia to jak robilismy remont to silnik raz przy opuszczaniu oparł sie na rurce od oleju rurka musiala sie wygiac troche do góry i mimo  ze byl stan oleju w silniku to pompa nie zasysala ale teraz dolalem i jest na razie dobrze ale to sie okarze na wiosne jak pójdzie w pole

#10 wirus07

wirus07

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 maj 2011 - 18:31

Czy macie kontrolkę od smarowania czy wystarcza wam zegar? Jaki czujnik i jak go przykręcić?

#11 Rolnik1973

Rolnik1973

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1816 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUBELSKIE [ LBI ]

Napisany 01 maj 2011 - 18:56

Zegar, po co kontrolka? Kontrolka to pic.

#12 asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 2586 postów
  • 4950984
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie/Poland/EU

Napisany 01 maj 2011 - 19:07

Jak dla mnie może być tylko kontrolka.
-czasami lepiej nie wiedzieć jakie jest ciśnienie
-więcej "dupereli" tym więcej awarii
Naklejki rolnicze: http://tiny.pl/hsbp1

#13 UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2576 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 01 maj 2011 - 19:07

ciekawe jak podłączysz kontrolke jeżeli zegar nie jest elektroniczny tylko mechaniczny żadnego czujnika nie masz nic
Mój Wladimirec podbija świat

#14 wirus07

wirus07

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 maj 2011 - 19:25

A można to i to np. jakiś trójnik??

#15 Mentos223

Mentos223

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 126 postów
  • 7026168
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Równe
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motocross,motoryzacja :)

    Członek klubu KPK Kumurun Team :D

Napisany 02 maj 2011 - 07:41

Mi wystarcza sam zegar ;) jak się utrzymuje na 3,5 -4 to jest git  :D
Polska moc :)

#16 mar56cin

mar56cin

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 maj 2011 - 17:49

Zgadzam,się manometr jest wystarczającym zródłem informacji  ;)

#17 asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 2586 postów
  • 4950984
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie/Poland/EU

Napisany 02 maj 2011 - 17:51

Taa,pod warunkiem że w nocy sprawne i wystarczające jest podświetlenie manometru.
Naklejki rolnicze: http://tiny.pl/hsbp1

#18 UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2576 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 02 maj 2011 - 19:08

Rusek ma zajebiaszczo oczoje*ne oświetlenie zegarów  :D
Mój Wladimirec podbija świat

#19 akadaka

akadaka

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 05 maj 2011 - 19:27

Jeśli już o zegarach mowa to mi temperatury nie pokazuje. Jak najlepiej sprawdzić czujnik czy jest dobry, poczyściłem wszystkie styki i nic.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 Mentos223

Mentos223

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 126 postów
  • 7026168
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Równe
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motocross,motoryzacja :)

    Członek klubu KPK Kumurun Team :D

Napisany 05 maj 2011 - 19:31

A więc czujnik kosztuje 11 zł nie taki majątek można wymienić jeśli nie pomoże to zegar może masz zepsuty lub nie idzie prąd na zegar musisz sprawdzić :)
Polska moc :)





Zobacz także