rafal88

Pompa wtryskowa

Polecane posty

Gość   
Gość

Ja napisałem tak jak było podane w książce. Wiadomo, pompa duża, ale jak wlejesz to 0.5 l to czy po pewnym czasie spuścisz to samo? Gdy nie wiedziałem jeszcze ile wlać oleju do pompy jak kupiłem ciągnik to wlałem podobnie jak w 60-ce 0,5l a przy następnym spuszczaniu była może połowa tego. Jeśli pompa ma centralne smarowanie to i tak przecież przepompuje ten olej. Ja tam się przy swoim nie upieram, być może jest jak piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

za pompą powinna być rurka przelewowa i powinno się przelać jak wlejesz odpowiednią ilość, ale ja zawsze leje 0,5 litra. 150 ml to jest nic dla tej pompy.

 

Jaka rurka przelewowa jak ma centralne smarowanie? te 140cm to jest wymagana ilość początkowa obojętnie czy to 4-ka czy 6-tka np. jak zakładasz pompę po regeneracji.

385 nie miały centralnego smarowania przynajmniej starsze typy silnika.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1542

pompa na centralnym smarowaniu pobiera olej z silnika więc w czym problem?? a skąd wiesz że ta pompa posiada centralne smarowanie, przecież autor nic o tym nie wspomniał <_< a co ma typ silnika do rodzaju smarowania?? :huh: przecież możesz mieć wyjście z silnika na centralne ale w pompie możesz mieć zaślepione, ale wystarczy wymienić pompę albo chociaż zaślepione sekcje i nawet w c-385 masz centralne. ani w 902, ani w 1224 nie mam centralnego smarowania ale w obydwóch są wyprowadzone przewody do pompy. i w tych ciągnikach przy zmianie oleju w silniku trzeba zmienić olej w pompie. w 912 mam centralne i już nic nie trzeba zmieniać w pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A skąd wiesz że nie ma centralnego smarowania, autor też o tym nie wspomina :lol: ale podaje typ 1224 który według instrukcji ma takie smarowanie pompy i początkowa wymagana ilość wg instrukcji to 140 cm. Ja nie mam zamiaru się domyślać czy autor ma zaślepione czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1542

no właśnie ja nie pisałem tak, cytuję : "jaka rurka przelewowa jak ma centralne smarowanie". to ewidentnie potwierdza Twoje domysły co do smarowania :lol: ja w 1224 też mam nowy typ silnika, ale pompa jest zaślepiona tak jak i przewód od silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Owszem tak napisałem bo mam instrukcję obsługi tych typów ciągników i bynajmniej ten typ ma podane takie smarowanie a nie inne, a skoro Masz zaślepione to chyba nie fabrycznie, bo co za problem włożyć uszczelniacz i zaślepić przewody- jak ktoś lubi zmieniać olej :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie, nic nie trzeba tam dolewać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jeśli sekcje nie podają paliwa to nie będzie palił. Wieź tą pompę, bo od czekania sama się nie naprawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Zatarte-zacięte sekcje, pompa na stół, od razu całą zregeneruj, koszt ok 600-1000zł w zależności od uszkodzen


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koles8844    0

kombinowal ktos juz moze z pompa wtryskowa w c 385 ,a mianowicie chodzi mi o podlaczenie zasilania paliwa na listwie sterujacej wedlug mnie brakuje tam zaworo przelewowego i zasilanie paliwa z drugiej strony bym podlaczyl. co o tym myslicie?na celu mam zmniejszenie spalania i latwiejsza regulacje pompy. wiekszosc maszyn ma podlaczane pompy jak opisalem. dlaczego ursus c 385 tak nie ma?

Edytowano przez koles8844

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Co do głównego wątku tematu, napisze dla potomnych, może się komuś przyda: Jeśli rwie wałki pompy wtryskowej winę ponoszą przede wszystkim luzy na ułożyskowaniu wałka napędzającego pompę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Musisz odkręcić taki dekielek z tyłu na pompie przy filtrze oleju na cztery śruby i jak zdejmiesz to będzie tam taka śrubka na śrubokręt i ją przykręcasz lekko najpierw o 1/4 obrotu i patrzysz jak chodzi.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Witam .Mam takie pytanie ,czy do Ursusa 385 idzie założyć pompę wtryskową nowego typu od 912 z smarowaniem z bloku silnika , bo chyba przelew oleju jest z powrotem poprowadzony w 912 do otworu w bloku a blok 385 takiego otworu nie ma .I czy ewentualnie nowy typ pompy daje więcej mocy?.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23
Napisano (edytowany)

W takim razie jeszcze jedno pytanie ,bo tak do końca tego tam nie doczytałem ,Czy idzie założyć większe sekcje tłoczące 9.5 mm do pompy starego typu tam są mniejsze z tego co przeczytałem i czy pasują bez istotnych przeróbek pompy ,czyli czy zwykły pompiarz mechanik może je założyć podczas regeneracji?

 

Cytowanie poprzedniego posta

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

wydaje mi się że nie a co do założenia pompy można założyć tylko musisz zrobić otwór w bloku i szczerze mówiąc się to nie opłaca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Sekcji nie założysz.

Po co otwór robić?

Można zrobić trójnik z otworu do manometru.

Albo nie zakładać centralnego smarowania do pompy, tylko założyć pierścień uszczelniający pod sprzęgiełko.I normalnie olej lać w pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

szczerze mówiąc nie myślałem o uszczelniaczu a z trójnikami różnie bywa a taki otwór kiedyś robiłem turbo było zakładane do starego typu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Sekcji nie założysz.

Po co otwór robić?

Można zrobić trójnik z otworu do manometru.

Albo nie zakładać centralnego smarowania do pompy, tylko założyć pierścień uszczelniający pod sprzęgiełko.I normalnie olej lać w pompę.

Czyli jak rozumiem typowy uszczelniacz zwany potocznie zimeryngiem tam pasuje?

 

szczerze mówiąc nie myślałem o uszczelniaczu a z trójnikami różnie bywa a taki otwór kiedyś robiłem turbo było zakładane do starego typu

I jak te turbo się sprawowało przy starym typie silnika? czy był przerobiony tzn korbowody inne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj