Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ekodiesel do Bizona


44 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 kwiecień 2011 - 19:21

Ekodiesel do Bizona To dlaczego twierdzisz, że Ja nie wiem? ;) ale dobra mniejsza o to
Ja po nauce jazdy w terenie też już na plecach nie ląduje także nie muszę komór spalania czyścić co było dosyć częste na początku
W silniku w naszym licencyjnym antku przed startem należało spuścić olej z komór spalania położonych w dolnej części silnika o to mi chodziło, ale dobra źle sprecyzowałem, także mocno różnie można interpretować
Co do tematu to poczekam może jeszcze ktoś się wypowie
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ekodiesel do Bizona Dzisiaj, 23:33
  •  

#42 Share recrut83

recrut83

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2011 - 07:10

Ekodiesel do Bizona

to profesor mocno starej daty nie wiedzący z czego obecnie wytwarza się olej opałowy

siarka nie zmienia koloru i nie wpływa na zwiększoną temp spalania, bo Europę należałoby podzielić n 5 części i dla każdej mieć osobne silniki :lol:

a czy ze spadkiem ciśnienia w komorze spalania nie wzrasta ciśnienie w komorze olejowej?

a gdzie poza układem smarowania skrzyni korbowej w silniku jest jeszcze olej :blink:
Czekam na kolejne odpowiedzi na moje pytania, a dlaczego o to pytam podam info wieczorem albo jutro jak mało osób się udzieli, dodam że @dexterek ma dobry trop ;)

kolego oświeć mnie z czego jest robiony opał ??? , nie napisałem że siarka zmienia kolor , widzę bardzo odeszliscie od tematu :/ bio paliwa

#43 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 25 kwiecień 2011 - 18:20

Ekodiesel do Bizona W praktyce OO i ON pochodzą z tej samej frakcji destylacji ropy naftowej - to tak bez zagłębiania się w istotę sprawy samej destylacji. Pochodzą z tej samej frakcji ponieważ osobne "destylowanie" nie miałoby sensu ekonomicznego.
Produkt pochodzący z tego procesu w zależności od tego czym ma być ostatecznie podlega odpowiednim obróbkom aby spełniał normę określoną dla OO i ON. Bazową normą dla paliwa ON jest PN-EN 590:2005 (U) "Paliwa do pojazdów samochodowych. Oleje napędowe. Wymagania i metody badań".
Dla OO jest PN-EN 14213:2005 (U)
"Oleje opałowe (...) Wymagania i metody badań" . Dodatkowo istnieje kilkaset innych norm określających metody i warunki pomiaru parametrów, niektóre z nich są wspólne dla ON i OO (np. PN-EN 116:2001 "Oleje napędowe i oleje opałowe lekkie. Oznaczanie temperatury zablokowania zimnego filtru".
Zasadniczo podstawowych (normatywnych) parametrów pomiaru ON jest 16 a dla OO 11.
I tu powoli dochodzimy do sedna sprawy: podstawowym i nadrzędnym parametrem dla ON jest liczba cetanowa (POZWOLĘ SOBIE DODAĆ IŻ LICZBA CETANOWA OKREŚLA ZDOLNOŚĆ PALIWA DO SAMOZAPŁONU), indeks cetanowy i gęstość w temp 15 st. C. Wydawałoby się, że również parametrem nadrzędnym powinna być wartość opałowa a tu niespodzianka: normy dla ON nie przewidują w ogóle takiego parametru !(dominik85 - OCZYWISTYM JEST IŻ W ON NIE BADAMY WARTOŚCI OPALOWEJ TYLKO LICZBĘ CETANOWA PONIEWAŻ WARZNA JEST DLA NAS ZDOLNOŚĆ DO SAMOZAPŁONU PALIWA WŁAŚNIE W SILNIKU, DRUGA SPRAWA TO, ISTOTĄ PRACY JEST WYKORZYSTANIE ENERGII KINETYCZNEJ SAMOZAPŁONU MIESZANKI,KTÓRA WPRAWIA W RUCH WAŁ KORBOWY PRZEZ TŁOKI I KORBOWÓD, WIEC WARTOŚĆ OPAŁOWA NIE MA TU ŻADNEGO ZNACZENIA) Jeśli jest on określany to tylko i wyłącznie na życzenie zlecającego badanie (brak sensu takiego badania), dla pogłębienia wiedzy i zaspokojenia ciekawości przez laborantów w laboratoriach analiz paliw lub przez wymóg wewnętrznych norm producentów paliw.
Dla OO analogicznymi parametrami nadrzędnymi są gęstość i wartość opałowa . Liczby cetanowej nie określa się ponieważ OO nie jest z założenia paliwem napędowym więc nie ma takiej potrzeby. W tym przypadku również laboranci mogą dla własnej wiedzy lub na życzenie zbadać ten parametr.
Pozostałe parametry normatywne i nienormatywne OO i ON w części pokrywają się ze sobą i dzięki temu można porównać oba paliwa.
I zaraz wszystko będzie jasne.
Ten kto przebrnął do tego przez tą kupę tekstu i nie usnął z nudów a na dodatek uważał to już wie że z głównych parametrów normatywnych OO i ON możemy porównać gęstość. Tak się składa że ten parametr najwięcej różni oba paliwa i ma największe znaczenie przy zastosowaniu OO jako paliwa napędowego do silników diesla.
Gęstość ON wg normy to zakres od 820 do 845 kg/m3
Gęstośc OO to od 855 kg/m3 w górę
OO jest gęstszy od ON od około 5% wzwyż.
Aby z destylacji uzyskać produkt pod nazwą ON należy dodać odpowiednie dodatki powodujące obniżenie gęstości do wymaganej normą dla ON (pierwsza różnica w składzie chemicznym)
Gdy zbadać pozostałe główne parametry OO i ON i je porównać, to okazuje się że liczbę cetanową dla ON określoną w normie na minimum 51, olej opałowy ma tą samą lub większą.
Wartość opałowa OO to nie mniej niż 42,6 Mj/kg i po zbadaniu okazuje się że ON ten parametr ma w praktyce ten sam.
A teraz ważniejsze porównywalne parametry normatywne OO i ON:
Temperatura zapłonu OO: min 56 st. C; ON min. 55 st. C (1st. różnicy w normie, aby ciecz po destylacji stała się ON to w procesie produkcyjnym dodaje się kolejny dodatek obniżający temp. zapłonu do wymaganej normą).
zawartość siarki: ON nie więcej jak 50mg/kg; OO nie więcej jak 0,2 %/m/m (niestety inne jednostki ale łatwo porównać - zadanie dla matematyków.
w normie z 2003 zawartość siarki dla ON wynosiła jeszcze 350 mg/kg.
Pozostałość po koksowaniu (z 10% pozostałości destylacyjnej): ON i OO tak samo czyli max 0,3 %/m/m;
Zawartość popiołu max. 0,01%/m/m dla OO i ON;
Zawartość wody max 200 mg/kg;
Lepkość kinematyczna dla ON: min. 2,0, max 4,5 mm2/s w temp 40st. C; dla OO: max 6,0 w temp. 20 st. C;
Skład frakcyjny:
- do 250 st. C destyluje max 65 %/V/V
- do 350 st. C destyluje max 85 %/V/V
oba parametry identyczna dla OO i ON
Dodatkowo OO zawiera po ok 6 mg/l znaczników: "Solvent Yellow 124"i "Solvent Red 164" lub "Solvent Red 19". To są znaczniki barwiące na czerwono dla odróżnienia od ON, które to są neutralizowane przez oszustów słynną metodą dodawania kwasu siarkowego do OO.
Tyle chemii, na razie nie komentuję, wnioski pozostawiam czytającym

Co do aut to praktycznie jest tak jak to opisał autoszmat - im starszej generacji motor tym bardziej rybka co się wleje. W tłumaczeniu na nasz oznacza to że wszystkie silniki z wysokociśnieniowymi układami wtrysku (common raile, DTI, TDi, Dti, Tdci czy jak tam je zwał) ze względu na różnice głównego parametru czyli gęstości, narażone są na wyższe ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym od tych które przewiduje producent. Wnioski pozostawiam.
Jeśli chodzi o układy starszej generacji tzw. niskociśnieniowe to różnicę robi jedynie parametr lepkości. Im starszej generacji układ tym mniejsze znaczenie.
Inną rzeczą będzie natomiast to co się w realu zatankuje. Nawet jeśli do supernowoczesnego silnika przez przypadek nalejemy czystego OO to
skutki tego będą żadne jak gdybyśmy podjechali pod dystrybutor ON a tam zalejemy do baku odbarwiany kwasem siarkowym OO z neutralizatorami wapiennymi.
Jeden z czołowych producentów OO w RP właściciel kilku praw patentowych o sposobie jego produkcji firma Warter opracowała i wdrożyła do produkcji OO z w odpadów z Orlenu które nie spełniają norma aby użyć ich do produkcji paliw oddzielnie, jednak przy odpowiedniej destylacji i połączeniu w odpowiednich proporcjach (nazw i składów podać nie mogę gdyż podpisałem klauzule tajemnicy jak otrzymałem od nich gdy pisałem pracę na uczelni (Politechnika Lubelska jak chcesz szukaj w Katedrze Silników tam Ci udostępnią).
Co do biodiesla posiada on znaczącą ilość ekstraktów które działają niekorzystnie na elementy silnika na jakie porównaj np silnik Fiata na biodiesel ;) i bez. Silnik 1.3M-jet

Edit:
Część wypowiedzi jest z mojego referatu a część z referatu kolegi jakby ktoś pytał :)

Edytowany przez Lukasz1987, 28 kwiecień 2011 - 07:40.

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ekodiesel do Bizona Dzisiaj, 23:33
  •  

#44 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 25 kwiecień 2011 - 21:17

Ekodiesel do Bizona Widzę że wyczerpałeś temat, też jestem po politechnice tylko świętokrzyskiej ;)
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ekodiesel do Bizona Dzisiaj, 23:33
  •  

#45 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 27 kwiecień 2011 - 17:38

Ekodiesel do Bizona Wyczerpujący wykład i zasługujący na pochwałę, a nie wszystkim przypadnie do gustu :rolleyes:


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy