Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ekodiesel do Bizona


44 odpowiedzi na ten temat

#21 Share recrut83

recrut83

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2011 - 07:02

Ekodiesel do Bizona nadal nieprzekonuje mnie twoja odpowiedz widziałem rozebrany silnik i nagary są ale na tuleji na tłokach ale żeby na wale panewkach był nagar to jeszcze sie z tym nie spotkałem i wychodzę z założenia że komora spalania niema tu nic do ciśnienia oleju , widocznie silnik był w tym mietku wyeksploatowany i dlatedo tak sie stało... Dzięki za odpowiedz w sprawie ceny usługi

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ekodiesel do Bizona Dzisiaj, 04:13
  •  

#22 Share dexterek

dexterek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 588 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubuskie
  • Zainteresowania:technika rolnicza, uprawa, energetyka jądrowa, off-road

Napisany 12 kwiecień 2011 - 17:07

Ekodiesel do Bizona a co jesli wypluka nagar bedacy miedzy pierscieniami a tlokiem i tuleja? spadnie cisnienie. dlaczego? bo olej woli poplynac tam gdzie ma lzej. jesli ten przeplyw w okolicach pierscienia bedzie za duzy (co ma miejsce przy wypracowanych silnikach), nie bedzie wlasciwego smarowania panewek i innych podzespolow co w konsekwencji doprowadzi do zatarcia silnika. a i jeszcze jedno... czy wiesz dlaczego sie stosuje silnikowe o roznych gestosciach? dlaczego sie leje powiedzmy 0W40 do nowego zalozmy BMW a do takiego co ma 250tys przebiegu zalewa sie 15W40?
Piszę po polsku!

#23 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 12 kwiecień 2011 - 21:16

Ekodiesel do Bizona Gdy naprawiam coś ludziom usłucham się najróżniejszych teorii , ale takiej to z tydzień nie słyszałem :lol: do nowego bmw lejemy 0w40 a nawet 0w60 dlatego że jest wykonany w 3 klasie dokładności w skali 14 stopniowej natomiast wypracowany silnik nierzadko nie łapie się w tę 14 klasę dlatego lejemy gęstszy, panewki ,wał, czopy wałka rozrządu, klawiatura i jeszcze kilka rzeczy smarowane są obiegiem wymuszonym przez pompę olejową, a tuleje rozbryzgiem oleju oraz mgłą olejową jedno nie szkodzi drugiemu ,chyba że nie ma oleju , a tak na marginesie olej nie ma lżej płynąć do góry to wbrew fizyce, no chyba że to boxer lub inny wynalazek

Przeczytałem twój wcześniejszy post , może rzeczywiście widziałeś wymyty paliwem silnik czy komory spalania ale to nie wina bio , to wina lejących mocno wtryskiwaczy spowodowane : zużyciem lub uszkodzeniem wtryskiwaczy, słabym ciśnieniem otwierania wtryskiwaczy czyli lichą pompą lub zużytą pompką zasilającą, filtrami itp. bio jest ciut gęstsze od on i powinno się przed planowanym przestawieniem się na bio ustawić końcówki wtryskiwaczy ale używając paliwa bio bo jest gęstsze ma większe opory przepływu co daje niższe ciśnienie na końcówkach wtryskiwacza =lejące końcówki i wymyty silnik, spłukany film olejowy itd.więc miałeś poczęści racje zwracam honor :rolleyes:
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#24 Share mlody89

mlody89

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dziki wschód

Napisany 12 kwiecień 2011 - 21:53

Ekodiesel do Bizona Panowie a nie łatwiej wam wymieszać bio z opałem. Bio gęstsze, opał suchy jedno z drugim sie wzajemnie uzupełnia ;)

#25 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 12 kwiecień 2011 - 22:14

Ekodiesel do Bizona Opał nie jest suchy bo przecież jest mokry :rolleyes: , spotykam się nieraz z tym określeniem ludzi , a właśnie o to chodzi że opał jest rzadszy i ma dużą ilość cząstek stałych(syfów) i to przyśpiesza zużycie , działa jak lekkościerna pasta polerska, a to że jest rzadszy powoduje większe spalanie bo ma mniejsze opory przepływu i mniejszą lepkość.Ale wg większości jest suchy i już :rolleyes: kolega wyżej ma racje po zmieszaniu mniej więcej się równoważy, ale tylko spalanie <_<
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#26 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 12 kwiecień 2011 - 22:23

Ekodiesel do Bizona

a co jesli wypluka nagar bedacy miedzy pierscieniami a tlokiem i tuleja? spadnie cisnienie. dlaczego? bo olej woli poplynac tam gdzie ma lzej. jesli ten przeplyw w okolicach pierscienia bedzie za duzy (co ma miejsce przy wypracowanych silnikach), nie bedzie wlasciwego smarowania panewek i innych podzespolow co w konsekwencji doprowadzi do zatarcia silnika. a i jeszcze jedno... czy wiesz dlaczego sie stosuje silnikowe o roznych gestosciach? dlaczego sie leje powiedzmy 0W40 do nowego zalozmy BMW a do takiego co ma 250tys przebiegu zalewa sie 15W40?

Jakieś nowe teorie o związku nagaru na tłokach i jeszcze tulejach :) z ciśnieniem oleju na panewkach wału korbowego.

#27 Share mlody89

mlody89

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dziki wschód

Napisany 12 kwiecień 2011 - 23:43

Ekodiesel do Bizona

Opał nie jest suchy bo przecież jest mokry :rolleyes: , spotykam się nieraz z tym określeniem ludzi , a właśnie o to chodzi że opał jest rzadszy i ma dużą ilość cząstek stałych(syfów) i to przyśpiesza zużycie , działa jak lekkościerna pasta polerska, a to że jest rzadszy powoduje większe spalanie bo ma mniejsze opory przepływu i mniejszą lepkość.Ale wg większości jest suchy i już :rolleyes: kolega wyżej ma racje po zmieszaniu mniej więcej się równoważy, ale tylko spalanie <_<


Zawsze mysłałem, że to dobre rozwiązanie a taka mieszanina wzajemnie sie uzupełnia. Mogłbys rozwinąc swoja mysl?? Jeśli dobrze rozumiem to twierdzisz ze po wymieszaniu spada jedynie spalanie a własciwosci tej mieszaniny sa dalej prawie takie same jak opału??

#28 Share mustang261

mustang261

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów

Napisany 13 kwiecień 2011 - 01:31

Ekodiesel do Bizona zatankowalem bio disla na bliskiej do mojego golfa 3 , oczywiscie zapach frytek , palił jak palił , moc podobna . po przejechaniu około 2000km zauważyłem dym spod maski , okazało sie ze pekł jeden z wezykow przelewowych , no coz byly stare wiec mogly skrucilem go i dalej , jedynie co mnie zainteresowalo ze wszystkie wezyki przelewowe na wtryskiwaczach byly dziwnie miekkie . pojechalem do znajomych pompiarzy po nowe , ich opinia byla jedna daj sobie spokuj z tym biodislem . wymienilem wezyki na nowe i znowu 2000km i nowy pekł . no coz znowu skrucilem . zrobilem okolo 2000km i raniutko wsiadam do autka krece i nic . krece znowu dalej nic . znowu cos zaczol lapac strzelac pracuje ale jakos tak dziwnie . zagladam wiec pod maske a z pompy wtryskowej sie leje . okazalo sie ze biodisel rozpuszcza uszczelnienia i gume . no coz wymienilem uszczelnienia w pompie
i od tej pory tylko zwykly disel i 50000km i jest git . osobiscie nie polecam .

#29 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 13 kwiecień 2011 - 10:22

Ekodiesel do Bizona @młody89 sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, gdy pomieszamy mniej więcej opał i bio czy jak niektórzy olej roślinny
to uzyskamy jedynie mieszanine o podobnej gęstości i lepkości do on , natomiast wszystkie negatywne właściwości tych paliw: barwniki cząstki stałe z opału oraz wyższa temp spalania opału + niespalający się całkowicie olej roślinny, spirytus który psiada liczbę oktanową ponad 90-110(spalanie stukowe) zdolność bio do rozwarstwiania,czy wytrącania parafinopodobnych substancji smażących się w końcówkach wtryskiwaczy , to wszystko zostaje i niszczy układ wtryskowy, wiadomo że przy dzisiejszych cenach on, sam zastanowie się aby dolewać te mixtury do baku z056 czy ursusów, ale nigdy nie nalałbym tego do drogiej maszyny , a jeżeli już ma cr to nie ma o czym gadać
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#30 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 kwiecień 2011 - 12:07

Ekodiesel do Bizona ciekawa dyskusja ciekawe ile wie czym się różni bio-on, on i op pod względem fizyko-chemicznym ;)
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ekodiesel do Bizona Dzisiaj, 04:13
  •  

#31 Share recrut83

recrut83

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 kwiecień 2011 - 12:42

Ekodiesel do Bizona mój profesor na politechnice Łódzkiej powiedził tyle że opał niczym sie nie różni od ropy na stacji po za większą ilością siarki co za tym idzie podczas pracy jest troszkę większa temperatura spalania
ale znikoma no i kolorem :] tylko tyle powiem w tym temacie.

a co jesli wypluka nagar bedacy miedzy pierscieniami a tlokiem i tuleja? spadnie cisnienie. dlaczego? bo olej woli poplynac tam gdzie ma lzej. jesli ten przeplyw w okolicach pierscienia bedzie za duzy (co ma miejsce przy wypracowanych silnikach), nie bedzie wlasciwego smarowania panewek i innych podzespolow co w konsekwencji doprowadzi do zatarcia silnika. a i jeszcze jedno... czy wiesz dlaczego sie stosuje silnikowe o roznych gestosciach? dlaczego sie leje powiedzmy 0W40 do nowego zalozmy BMW a do takiego co ma 250tys przebiegu zalewa sie 15W40?

dexterek widzę niewiesz sam co pisze z tym ciśnieniem pomyliłes chyba pojęcia ciśnienie oleju z ciśnieniem sprężania w komorze spalania :] jeżeli wypłuka nagar pomiędzy tuleją a pierścieniami (przy złużytym silniku) to spadnie ciśnienie w komorze spalania, co za tym idzie bedzie słabszy i bedzie pobierał (przepalał ) olej ale nie z układu smarowania tylko z rozbryzgiwania olewju

Edytowany przez recrut83, 13 kwiecień 2011 - 12:32.


#32 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 kwiecień 2011 - 14:37

Ekodiesel do Bizona

mój profesor na politechnice Łódzkiej powiedził tyle że opał niczym sie nie różni od ropy na stacji po za większą ilością siarki co za tym idzie podczas pracy jest troszkę większa temperatura spalania

to profesor mocno starej daty nie wiedzący z czego obecnie wytwarza się olej opałowy

ale znikoma no i kolorem :] tylko tyle powiem w tym temacie.

siarka nie zmienia koloru i nie wpływa na zwiększoną temp spalania, bo Europę należałoby podzielić n 5 części i dla każdej mieć osobne silniki :lol:

dexterek widzę niewiesz sam co pisze z tym ciśnieniem pomyliłes chyba pojęcia ciśnienie oleju z ciśnieniem sprężania w komorze spalania

a czy ze spadkiem ciśnienia w komorze spalania nie wzrasta ciśnienie w komorze olejowej?

to spadnie ciśnienie w komorze spalania, co za tym idzie bedzie słabszy i bedzie pobierał (przepalał ) olej ale nie z układu smarowania tylko z rozbryzgiwania olewju

a gdzie poza układem smarowania skrzyni korbowej w silniku jest jeszcze olej :blink:
Czekam na kolejne odpowiedzi na moje pytania, a dlaczego o to pytam podam info wieczorem albo jutro jak mało osób się udzieli, dodam że @dexterek ma dobry trop ;)
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#33 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 kwiecień 2011 - 15:33

Ekodiesel do Bizona a gdzie poza układem smarowania skrzyni korbowej w silniku jest jeszcze olej :blink:

A znasz układ smarowania z suchą misa olejową?

Edytowany przez zorzyk2, 13 kwiecień 2011 - 15:34.


#34 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 kwiecień 2011 - 15:50

Ekodiesel do Bizona a w bizonie jest sucha miska :lol:
po pierwsze przy suchej misce w skrzyni korbowej jest olej tyle że dochodzi zbiornik oleju pompy i układ aplikowania i filtrów
po drugie sucha miska to jeden z rodzajów układu smarowania skrzyni korbowej a nie osobny układ w którym znajduje się olej

Edytowany przez Lukasz1987, 13 kwiecień 2011 - 15:50.

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#35 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 kwiecień 2011 - 17:04

Ekodiesel do Bizona Co to za układ smarowania skrzyni korbowej? Po to się nazywa sucha, bo nie gromadzi się w niej olej, więc go tam nie ma, właściwie nie ma misy olejowej. Tu tez nie ma wpływu wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej. Właściwie wzrost ciśnienia nie ma tu wiele do rzeczy tylko temperatura gazów oddziaływująca na olej i zwiększone zużycie oleju ze względu na odparowanie oraz możliwy spadek ciśnienia oleju związany z nadmiernym jego rozrzedzeniem spowodowanym temperaturą gazów w skrzyni korbowej. Taki silnik, to już trup do remontu. Bizon i silnik z takim smarowania, tak sie ma do tematu jak olej BIO i opałowy.

#36 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 kwiecień 2011 - 17:30

Ekodiesel do Bizona

Co to za układ smarowania skrzyni korbowej? Po to się nazywa sucha, bo nie gromadzi się w niej olej, więc go tam nie ma, właściwie nie ma misy olejowej

Widziałeś kiedyś przekrój silnika?
jak nie ma oleju :blink: to co chłodzi skrzynię korbową? powietrze :lol:
widziałeś silnik z suchą miską olejową? bo z tego co piszesz nie. ;) przy suchej misce olej jest wtryskiwany w układ tłok-cylinder "ścieka na dół" silnika gdzie jest zbierany w specjalnym zagłębieniu i jest pompowany do zbiornika oleju z filtrem po czym znów wtryskiwany i tak układ się zamyka. Wiesz do czego jest olej w silniku? znasz przynajmniej 4 jego funkcje? czy tylko to że ma smarować?

Właściwie wzrost ciśnienia nie ma tu wiele do rzeczy tylko temperatura gazów oddziaływująca na olej i zwiększone zużycie oleju ze względu na odparowanie oraz możliwy spadek ciśnienia oleju

Bzdura!!!
dlaczego po wywróceniu silnika należy wykręcić wtrysk w celu wylania oleju? bo pierścień nie zatrzyma go, pierścienie w silnikach działają w jednym kierunku
jeśli zwiększymy ciśnienie w skrzyni korbowej nastąpią przedmuchy w pozostałych układach tłok-cylinder
jak spadnie ciśnienie oleju w momencie kiedy nastąpi przedmuch z komory spalania? :blink:

związany z nadmiernym jego rozrzedzeniem spowodowanym temperaturą gazów w skrzyni korbowej.

spaliny rozcieńczą olej? bo tak to odbieram, jak już to spadnie jego lepkość przez co znacząco zmniejszą się funkcje smarne
Edit:

Bizon i silnik z takim smarowania, tak sie ma do tematu jak olej BIO i opałowy

to ty przytoczyłeś suchą miskę ;), a po za tym to temat o bio

Edytowany przez Lukasz1987, 13 kwiecień 2011 - 17:31.

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#37 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 kwiecień 2011 - 18:13

Ekodiesel do Bizona

ciekawa dyskusja ciekawe ile wie czym się różni bio-on, on i op pod względem fizyko-chemicznym ;)

O estry ci chodzi?

#38 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 kwiecień 2011 - 18:21

Ekodiesel do Bizona Temat o bio, a Ty piszesz wcześniej o opale i zadajesz ambitne pytanie o opale. Po co tutaj mieszasz trwałe przewrócenie silnika(zazwyczaj taki pracujący silnik nadaje się do remontu kapitalnego). A co chłodzi skrzynię korbową w dwusuwie, po co są chłodnice oleju?Wiadomo że olej w kontakcie z gazami spalania i elementami silnika odbiera od niego część ciepła.Popisujesz się jakaś wiedzą i wykrzywiasz sens moich słów - ku twojej wiadomości wysoka temperatura rozrzedza olej, a spadek własności smarnych zależy też od jego klasy. W pozostałych układach znacząco nie wzrośnie ciśnienie, bo od tego jest odma i jest to układ otwarty. Jeśli numer z Twego nicka jest mówi o "roczniku", to ja już w tym czasie eksploatowałem i naprawiałem takie silniki, a nie oglądałem poglądowe przekroje tych silników.

#39 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 13 kwiecień 2011 - 18:41

Ekodiesel do Bizona Dlaczego pytam o różnice pomiędzy tymi paliwami? hmm skoro tyle je naprawiasz powinieneś wiedzieć jaki mają wpływ na silnik ;) jakbyś nie zauważył wspominają o nich moi przedmówcy

[ Po co tutaj mieszasz trwałe przewrócenie silnika(zazwyczaj taki pracujący silnik nadaje się do remontu kapitalnego).

Zawsze wiedziałem, że mam coś z wariata ale ile razy w terenie zaliczyłem plecy i jakoś nigdy nie remontowałem silnika po tym, przytoczyłem ten przykład w celu zaprezentowania działania układu tłok-cylinder

Wiadomo że olej w kontakcie z gazami spalania i elementami silnika odbiera od niego część ciepła

To masz drugą funkcję a dwie pozostałe?

.Popisujesz się jakaś wiedzą i wykrzywiasz sens moich słów - ku twojej wiadomości wysoka temperatura rozrzedza olej, a spadek własności smarnych zależy też od jego klasy.

Jak rozrzedza? masy się zmieniają? ( i nie chodzi mi tylko o tą w kg) lepkość spada więc jest bardziej płynny no chyba że o to ci chodzi

jeśli numer z Twego nicka jest mówi o "roczniku", to ja już w tym czasie eksploatowałem i naprawiałem takie silniki, a nie oglądałem poglądowe przekroje tych silników.

Tak to mój rok urodzenia, tyle lat naprawiasz i nie wiesz takich podstawowych rzeczy jak np usunąć olej z komory spalania heh wiek i ha nie dają wiedzy ;) można coś robić latami i nie wiedzieć dlaczego tak to jest zmontowane a nie inaczej bo zgodnie z tym co mówisz żaden silnik gwiazdowy nie wszedłby do produkcji
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ekodiesel do Bizona Dzisiaj, 04:13
  •  

#40 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 kwiecień 2011 - 19:13

Ekodiesel do Bizona Kto powiedział, że nie wiem. Tyle, że ja nie odwracam silników napełnionych olejem. Chodziło o gęstość, lepkość itd. Silniki gwiazdowe nie maja misy olejowej zamykającej skrzynie korbową od dołu, wiec nie trafiłeś. Teraz o przewróconych gorących silnikach - a trafiło się wymieniać tuleje i tłoki po takim zdarzeniu. Obecnie nie zajmuje się naprawą silników, bo nie mam na to czasu(daję innym zarobić :) ) i w moim przypadku jest to ekonomicznie nieuzasadnione. OO zużyłem pewną ilość ton (dawne dzieje)i nie musiałem remontować pomp wtryskowych, a wtryskiwacze "siadają" na ON tak samo jak i wtedy.
3 uszczelnienie
4 wyciszenie,
dodałbym jeszcze zmniejszenie luzów współpracujących elementów(to taki pumkt 3,5) :)

Edytowany przez zorzyk2, 13 kwiecień 2011 - 19:18.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy