Skocz do zawartości




Reklama



MF 255 sprężarka


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
16 odpowiedzi na ten temat

#1 jakub1141

jakub1141

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • 1880384
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 31 lipiec 2010 - 20:46

Witam. mam problem ze sprężarką w MF 255. Mianowicie napompuje mi do 5 atmosfer a potem sprężarka wydaje dziwne odgłosy jakieś zgrzyty,  i nic więcej nie dopompuje powietrza.  Jeszcze na dodatek często sie zatrzymuje na ułamek sekundy bo kontrolka od ładowania się zapala i gaśnie . Mogę liczyć na waszą pomoc bo potrzebna mi jest pneumatyka w tym ciągniku. Jak to naprawić i co jest przyczyną tej awarii?

#2 kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Members
  • PipPipPip
  • 5629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 31 lipiec 2010 - 21:20

Jak sie zatrzymuje to pasek od sprężarki się ślizga i może przez rozwalone łożysko taka sytuacja ma miejsce [zgrzyty, zatrzymania]

#3 jakub1141

jakub1141

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • 1880384
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 31 lipiec 2010 - 21:22

Pasek na pewno nie jest luźny bo go wczoraj naciągałem. Jesteś pewien ze to jest wina tylko łożyska?

#4 kris14

kris14

    Stary Kombinator

  • Members
  • PipPipPip
  • 5629 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PWR

Napisany 31 lipiec 2010 - 21:33

Hmmm, od tego bym zaczął.
Ściągnik pasek i zobacz ręką jak się kręci koło pasowe sprężarki, jak się koło 'chaczy' to trzeba ją rozebrać i zobaczyć co się stało w środku.
Gdyby padł układ tłokowy to by nie pompowała do 5atm wg mnie.

#5 jakub1141

jakub1141

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • 1880384
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 31 lipiec 2010 - 21:37

Ok to narazie dziękuje za info. W poniedzialek bede musial nad tym popracować

#6 macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów

Napisany 31 lipiec 2010 - 21:44

Jedynie co mogę ci poradzić to w sprawie poślizgu paska. Te ciągniki tak już maja że pasek się ślizga musisz zastosować szerszy pasek bo prawdopodobnie kolo pasowe w sprężarce tak ci się już wyślizgało że pasek nie klinuje się na kole a osiada na samym spodzie więc zastosuj szerszy ale nie będzie chodzić na kole przy silniku
Drugą przyczyną jest to że ten pasek słabo opasa koło pasowe sprężarki. Ja u siebie przerobiłem to całkiem. Oryginalnym napinaczem napinasz do zewnątrz ciągnika tak że pasek coraz bardziej odstaje od sprężarki. Teraz u siebie mam przerobiony napinacz napinam do środka tak że pasek okala bardziej koło pasowe (3/4 zakrywa pasek a nie jak oryginalnie 1/2). Wystarczy oryginalne koło napinacza wymienić na płaskie i zmienić pasek na krótszy od c330(jeśli masz jeszcze gdzieś maszynę do młócenia to idealnie nadaje się napinacz od pasa płaskiego (na te same łożyska, wystarczy całą oś przełożyć)  ;)

#7 jakub1141

jakub1141

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • 1880384
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 31 lipiec 2010 - 21:54

A co ze  zgrzytami powyżej 5  atmosfer? bo to jest główną przyczyną tej awarii

#8 macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1042 postów

Napisany 31 lipiec 2010 - 22:00

Nie wiem nie miałem tego. Możesz zdjąć pasek i pokręcić ale jeśli zgrzyta od 5atm to niemożliwe że łożysko, jakby ono nawaliło to od samego początku by dawało o sobie znać- przyprowadź ciągnik to na pewno znajdę przyczynę  ;)

5atm to nie za duże ciśnienie?

#9 jakub1141

jakub1141

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • 1880384
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 31 lipiec 2010 - 22:03

Te sprężarki Maxymalnie pompują 14 atmosfer i u mnie tez tyle pompowało aż do czasy kiedy sobie sprężarka dłużej pochodziła pod większym obciążeniem

Edit No wiec tak. Sprężarka nie była niczemu winna. To klekotanie wydobywało się z alternatora z tego sprzegielka miedzy sprężarkom a alternatorem. Zatrzymywało się dlatego że były walniete łożyska w alternatorze. Wiec wymieniłem alternetor na nowy (280 zł)  bo tam jeszcze był wirnik rozwalony (nie było przejścia) i nie ładował. Teraz wszystko jest dobrze

#10 grzegorz508

grzegorz508

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • 22223652
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głodowo/Pułtusk

Napisany 31 sierpień 2010 - 16:41

Witam, czy któryś z kolegów ma jakieś namiary na sklep w którym mogę dostać tulejki do takiej sprężarki? Za chiny nie mogę dojść co jest z nią, ciagle olej sie leje miedzy nią a altkiem.
MF 255 AD3.152UR 47 KM 89r.
Opel Astra G 1.6 8V Z16SE 84 KM 02r.

#11 jakub1141

jakub1141

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • 1880384
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 22 wrzesień 2010 - 16:43

Poszukaj w grenę. Tam mają dużo części do sprężarek tego typu

#12 moczar10

moczar10

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • 11997001
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mień

Napisany 05 maj 2011 - 12:22

Witam. Panowie co chwila wywala mi ten plastikowy łącznik miedzy sprezarką a alternatorem. Co jest tego winą. Sprężarka czy alternator. Alternator zmieniłem na naowy i dalej to samo.

#13 grzegorz508

grzegorz508

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • 22223652
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głodowo/Pułtusk

Napisany 05 maj 2011 - 18:55

Tulejki są dobre? Olej spod niej nie cieknie? Możliwe, że jest luz na tulejce i sie plastik wybija, a jak nie to zmiana całego sprzęgła.
MF 255 AD3.152UR 47 KM 89r.
Opel Astra G 1.6 8V Z16SE 84 KM 02r.

#14 Mlatek

Mlatek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • 4768693
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bielsko-Biała
  • Zainteresowania::)

Napisany 06 maj 2011 - 12:39

Mi tez sie leje olej i co 3 miechy musze wymieniac simering bo mi go wywala...A nie myslcie sobie ze przelewam olej bo leje miedzy min a max tak jak powinno byc
:)

#15 grzegorz508

grzegorz508

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • 22223652
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głodowo/Pułtusk

Napisany 06 maj 2011 - 19:40

Ja się uporałem z sprężarką- wymieniłem pierścienie, tulejki, uszczelniacze. Ostatnio była sucha.
MF 255 AD3.152UR 47 KM 89r.
Opel Astra G 1.6 8V Z16SE 84 KM 02r.

#16 moczar10

moczar10

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • 11997001
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mień

Napisany 13 maj 2011 - 08:20

Tulejki są dobre? Olej spod niej nie cieknie? Możliwe, że jest luz na tulejce i sie plastik wybija, a jak nie to zmiana całego sprzęga.


Kolego wymieniłem tujejki. pierscienie i sprzegiełko tez na nowe zmieniłem. Szlak mnie juz z tym trafia. Założe nowy łacznik. Tydzien pojezdze i znowu rechocze. Jesli chodzi o sama sprezarke to działa poprawnie. Pompuje jak trzeba. Moze jakis zawor czy cos nie działa odpowiednio. Nie mam pojęcia. Nowy alternator tez zalozyłem. Wiec chyba teraz to zostaje wymienic kompletną sprężarkę. Ale nie chce ładować w w niego kasy. Kompletna z 1500 kosztuje. Pozdrawiam

Zobacz postMlatek, o 06 maj 2011 - 12:39, powiedział:

Mi tez sie leje olej i co 3 miechy musze wymieniac simering bo mi go wywala...A nie myslcie sobie ze przelewam olej bo leje miedzy min a max tak jak powinno byc
Jak wywala Ci simeringi to musisz zmienic czesci ktore z nimi wspolpracują czyli od strony alternatora sprzegiełko albo z drugiej strony kołko pasowe. Z czasem wyciera sie na nich rowek pod simeringiem i wymiana samego simmeringu nic nie daje. Mozesz tez sprobować nie wciskac całkiem mowego simeringu na stare miejsce tylko zostawic z dwa milimetry nie docisniety. Wtedy bedzie współpracował z wałkiem w nowym miejscu i bycmoze wyciek ustanie. Nie ma na to regóły. Zalezy tez od simeringu. Jesli wisiał gdzies w sklepie na gwoździu to napewno nie bedzie trzymał. Ogolnie to porazka z tą konstrukcją w tych mf - ach. Alternator powinien być oddzielnie i byłoby ok. Pozdro

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#17 grzegorz508

grzegorz508

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • 22223652
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głodowo/Pułtusk

Napisany 13 maj 2011 - 15:41

Dodam, ze u mnie zastosowałem tzw. "luźny obieg", bo zgubiony jest zawór redukcyjny i zaślepione jest wyjście ze zbiornika tak żeby można było pompować koła. Na stałe założona jest końcówka od przewodu od pompowania, żeby te powietrze uchodziło.
MF 255 AD3.152UR 47 KM 89r.
Opel Astra G 1.6 8V Z16SE 84 KM 02r.





Zobacz także