Skocz do zawartości

Zdjęcie

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425


505 odpowiedzi na ten temat

#101 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 październik 2010 - 07:55

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 MF w standardzie ma te same opony, co JD, którego zamówiłem. Nie biore JD z http://www.merol-maszyny.pl/
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Dzisiaj, 01:48
  •  

#102 Share katator

katator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice ostrołęki

Napisany 16 październik 2010 - 07:56

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425

mf ma chyba szersze opony w standardzie. No i skrzynia dyna 4.

Z tego co czytałem w prospekcie to standardowe ogumienie dla 80 konnego modelu ma akurat takie same rozmiary jak w JD. W JD masz za to skrzynie Power Quad Plus. Tak samo jak w MF 4 mechaniczne zakresy z 4 biegami załączanymi pod obciążeniem i elektro-hydraulicznym rewersem.

#103 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 16 październik 2010 - 08:00

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 W MF Dyna4 wszystkie 16 biegi można zmienić przy kierownicy. A czy w JD zmiana przełożeń głównych to jest wajchowanie, czy też klik przód-tył? W MF nie ma mechanicznie zmienianych zakresów głównych

#104 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 październik 2010 - 08:05

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 W JD zmiana głównych biegów jest mechaniczna- wajchowanie.
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#105 Share katator

katator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice ostrołęki

Napisany 16 październik 2010 - 08:09

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Zmiana zakresów w Jd odbywa się za pomocą dźwigni a zmiana biegów przy pomocy przycisków na tej dźwigni. Sposób sterowania inny niż w mf. Przy zmianie zakresów w MF również trzeba wysprzęglać?.

#106 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 październik 2010 - 08:09

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Oczywiście to kwestja gustu ale jakoś nigdy mi się nie podobała "niezliczona" ilość wajch na pulpicie z prawej strony w jd. W mf nawet starszych modelach jest to jakoś sensowniej upożądkowane nie mówiąc juz o tych najnowszych. Tak tylko w mf wysprzęglasz tym małym guziczkiem na tej małej dźwigience. Tak czy tak wajch ciągac nie trzeba.

#107 Share katator

katator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice ostrołęki

Napisany 16 październik 2010 - 08:14

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 W mf masz na pulpicie z prawej strony jedną wajche w kształcie litery T do zmiany biegów. W jd masz jedną wajche do zmiany biegów w innym kształcie. Do hydrauliki i w jd i w mf w zaleznosci od ilosci wyjsc 2,lub 3 wajchy do zmiany predkosci wom w jd 1 wajcha w mf nie wiem. To według mnie wajch tyle samo jest.+/- jedna wajacha :blink:. W jD wysprzęglasz guzikiem na dźwigni zmiany biegów a pociągnąc lub odepchnąć wajche to chyba nie jest duży problem?

#108 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 październik 2010 - 08:17

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 W MF są dwie wajchy od zmiany prędkości WOM, a w JD tylko jedna. W JD też jest na wajsze zmiany biegów guzik sprzęgła.
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#109 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 16 październik 2010 - 08:27

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 czyli na jednej wajsze jest 540-540E-1000-1000E ? Dla mnie główną zaletą DYNA4 jest zmiana półbiegów w rewersie ;[ Lewa ręka cały czas na kierownicy, a prawa zupełnie wolna :blink:

#110 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 październik 2010 - 08:31

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Tak W JD zmieniasz wszystkie prędkości WOM na jednej wajsze.
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Dzisiaj, 01:48
  •  

#111 Share katator

katator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice ostrołęki

Napisany 16 październik 2010 - 09:37

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Skrzynie z JD i MF różnią się sterowaniem, ale ogólnie to są bardzo porównywalne konstrukcje pod względem użytkowania. I w jd i w mF jest ta sama liczba przełożeń podobnie po grupowanych. I w jednym i w drugim między zakresami jest dopasowanie prędkości miękka zmiana biegów. Plus dla MF za pokrętełko czułości sprzęgła bo tego trochę w jd brakuje. Biegi w rewersie też dobra rzecz. Według własnego odczucia Jd ma lepiej rozmieszczone elementy sterownicze. W jd jest tempomat a w mf? No i przy fabrycznym ładowaczu zmiana biegów jest na dźwigni ładowacza czyli też dosyć ciekawe rozwiązanie. Według mnie obie przekładnie są bardzo porównywalne.

#112 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 październik 2010 - 16:25

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 W MF nie ma tempomatu.
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#113 Share pawel6485

pawel6485

    gospodar18

  • V.I.P.
  • rank
  • 614 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie GrÓjEc

Napisany 16 październik 2010 - 16:53

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Własnie niema i to bardzo duzy minus w wyposażeniu

#114 Share MDSikor

MDSikor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 październik 2010 - 17:07

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 No nie można mieć wszystkiego, oba mają plusu i minusy.
Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

#115 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 16 październik 2010 - 17:14

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 No tak tempomat najważniejszy bo tym po autostradach jeździsz. Lepiej mieć w2ięcej prędkości womu i resorowana kabine a tempomat to można sobie zrobić z gazu ręcznego hehe.

#116 Share Pako

Pako

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 16 październik 2010 - 17:51

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425

No tak tempomat najważniejszy bo tym po autostradach jeździsz. Lepiej mieć w2ięcej prędkości womu i resorowana kabine a tempomat to można sobie zrobić z gazu ręcznego hehe.


Czytając wcześniejsze ostatnie opinie byłem przekonany, że szczególne znaczenie miał dla Ciebie komfort- mniejsza ilość dźwigni, ale jak się okazało że ta ilość jest bardzo zbliżona w jednym i drugim modelu oraz że JD posiada tempomat wówczas komfort jest już dla Ciebie nie ważny. Hmm....

#117 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 16 październik 2010 - 17:59

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Tempomat w JD nie służy raczej do utrzymywanie stałej prędkości jazdy, ale aby nie przekroczyć określonej prędkości WOM. Nie musisz za każdym razem ustawiać gaz ręczny tylko wciskasz gaz w podłogę i masz ustalone obroty :blink:

#118 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2010 - 18:09

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425

No tak tempomat najważniejszy bo tym po autostradach jeździsz. Lepiej mieć w2ięcej prędkości womu i resorowana kabine a tempomat to można sobie zrobić z gazu ręcznego hehe.

A po co w takich ciągnikach WOM 1000 i 1000E ?Rozumiem że masz mnóstwo maszyn na WOM 1000 ?-w takich mocach to 540 +540 E to aż nadto :blink:

#119 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 16 październik 2010 - 21:44

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 W MF 5425 najczęściej używam 540E, a teraz w rozrzutniku obornika chodzi na 1000obr, 1000E jest raczej zbędne w ciągniku tej mocy, na tą prędkość trzeba ze 200KM <_<

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Dzisiaj, 01:48
  •  

#120 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 17 październik 2010 - 06:18

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425 Oczywiście że mając do wyboru resorowaną kabine czy tempomat wybrał bym kabine. Stałą prędkos womu można ustawić gazem ręcznym co za problem i tak dobiera się prędkoścwom do maszyny więc jakieś spadki obrotów pod obciążeniem nie grożą. Co do prędkości 1000e fakt wielu takich maszyn nie ma ale wszystko się zmienia maszyny też więc kto wie co będzie za 5 lat. Popatrzcie na maszyny rolnicze 10 lat temu a teraz.
To samo tyczy się hydrauliki zewnętrznej jeszcze niedawno nie wiele maszyn tego potrzebowało dzisiaj praktycznie 2 pary to minimum a 3 to przyszłość.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy ciagnik tura 5410 jd5080r