Skocz do zawartości

Zdjęcie

20 ha ile trzody na tym uchowam


10 odpowiedzi na ten temat

#1 Share bartosz55

bartosz55

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 lipiec 2010 - 15:33

20 ha ile trzody na tym uchowam Witam, mam 20 ha ziemi ornej i 10ha łąk jak narazie chowaliśmy 12 krów i co roku 7 byczków sprzedawaliśmy no i dużo ziarna nam zbiega i nie wiem co z tym robić czy chować więcej bydła czy zostawić tylko te krówki i w trzodę uderzyć, dodam że z budynkami nie było by problemu, a i jeszcze te ziemi to 5,6 klasa i 4 ha 4 klasy. Powiedzcie co by było lepsze i ile bym tego uchował pisze ten temat ponieważ chce zrezygnować z pracy zawodowe i zająć się gospodarką na poważnie. Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
20 ha ile trzody na tym uchowam Dzisiaj, 19:40
  •  

#2 Share hodowca94

hodowca94

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 475 postów

Napisany 25 lipiec 2010 - 16:53

20 ha ile trzody na tym uchowam Moze rzepak ja w tym roku bede siał pierwszy raz na tych 4 h 4 klasy to siej.

Edytowany przez krolikNH, 16 grudzień 2010 - 21:58.


#3 Share 19Damian89

19Damian89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń, Małki

Napisany 25 lipiec 2010 - 17:15

20 ha ile trzody na tym uchowam Pchac sie w swinie no nie wiem lepiej jak juz to zwieksz hodowle bydła i jak kolega wyzje mowi pomysl o rzepaku

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
20 ha ile trzody na tym uchowam Dzisiaj, 19:40
  •  

#4 Share duszekl

duszekl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów

Napisany 25 lipiec 2010 - 17:59

20 ha ile trzody na tym uchowam

Witam, mam 20 ha ziemi ornej i 10ha łąk jak na razie chowaliśmy 12 krów i co roku 7 byczków sprzedawaliśmy no i dużo ziarna nam zbiega i nie wiem co z tym robić czy chować więcej bydła czy zostawić tylko te krówki i w trzodę uderzyć, dodam że z budynkami nie było by problemu, a i jeszcze te ziemi to 5,6 klasa i 4 ha 4 klasy. Powiedzcie co by było lepsze i ile bym tego uchował pisze ten temat ponieważ chce zrezygnować z pracy zawodowe i zająć się gospodarką na poważnie. Pozdrawiam

gospodarstwo powyżej 50 ha ma racji bytu czy masz świnie bydło zborze trzeba isć do pracy rodacy polska wieś to jeszcze nie zachod gdzie sie gospodarstwo opłaca...... takie moje zdanie ja mam 20 ha ornej ok 12 ha łąk 20 macior 38 bydła (4 krowy,6 jałówek reszta to byki)chów EKSTENSYWNY kumpel sprzedaje ok 6 tys świni i nie narzeka...

Edytowany przez krolikNH, 16 grudzień 2010 - 21:58.


#5 Share maxi777

maxi777

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska pow.wielicki

Napisany 25 lipiec 2010 - 18:20

20 ha ile trzody na tym uchowam Z kolegą @duszekl sie w 100% zgadzam, tylko mi sie wydaje ze trzeba mieć większy areał na racje bytu.Kolega ma 160 ha, żyje z tego godnie.Ja na twoim miejscu z pracy zawodowej bym nie zrezygnował.Ja mam trzodę chlewna i obrabiamy na spółę z bratem po pracy.

#6 Share 19Damian89

19Damian89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń, Małki

Napisany 25 lipiec 2010 - 18:36

20 ha ile trzody na tym uchowam Jak dobrze przemysli i nastawi hodowle to z 20ha ornej i 10ha łak to mozesz rocznie sprzedawac nawet z 15-20szt bydla co bedzie blisko 2-3razy wiecej niz teraz sprzedajesz... zalezy tez co to za praca zawodowa ile zarabiasz bo jak najnizsza krajowa to nawet bym sie na twoim miejscu nie zastanawial tylko sobie kombinowal jak tu zwiekszyc przchody z gospodarstwa (zwiekszenie hodowli bydła) u byc moze jakies dzierzawy o ile jest taka mozliwosc .. i jesli dobrze przemyslisz to sobie bedziesz godnie zyl z tych 30ha...

Chociasz mozesz zrobic tez ze skonczysz hodolwe ziemie oddasz w dzierzawe na zasadzie ze koles wezmnie doplaty i placi podatek a tobie miesiecznie bedzie placil 1200-1500zl miesiecznie za 30ha to na caly rok ci wyjdzie 14400-18000zl wiec mozna powiedziec ze bys mial co miesiac druga wyplate..

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
20 ha ile trzody na tym uchowam Dzisiaj, 19:40
  •  

#7 Share bartosz55

bartosz55

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 lipiec 2010 - 20:46

20 ha ile trzody na tym uchowam Dzięki chłopaki za podpowiedzi na pewno skorzystam ale inni użytkownicy jak mogą to też niech się wypowiedzą

#8 Share Wacek21

Wacek21

    Farmer ze śląska

  • Members
  • PipPipPip
  • 1845 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat cieszyński
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Disco Polo :D

Napisany 29 lipiec 2010 - 07:07

20 ha ile trzody na tym uchowam Bykom dasz 2 razy dziennie jeść, rano dasz i możesz iść do pracy, jak masz żonę albo rodziców w domu to Ci tego przypilnują, najwyżej przez południe dadzą jeść, przyjdziesz z pracy i możesz robić coś na polu. 20ha to nie aż tak znowu dużo pola da rade obrobić po pracy ... :D
Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

#9 Share rudinho11

rudinho11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź/ Sieradz/ Błaszki
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Piłka nożna

Napisany 05 grudzień 2010 - 20:29

20 ha ile trzody na tym uchowam Zależy jeszcze ile masz kasy. Bo możesz przygotować budynek pod głęboką ściółkę kupić tyle świń ile masz m2 ( ok.1 tucznik na 1 m2) zrobić podwyższenie pod paśnik i pod wodę i chowasz tak 5 miesięcy i sprzedajesz całą partie. Jak u ciebie ze skupem świń ?

#10 Share zetorek1607

zetorek1607

    Młody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borysław
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem, wędkarstwo

Napisany 06 grudzień 2010 - 17:42

20 ha ile trzody na tym uchowam Jeżeli masz możliwość innego zarobku to pracuj i to co zarobisz przeznaczaj na życie, pasze, paliwo, itp, a kasę z tego co sprzedasz to odkładaj na konto i zawsze szybciej coś uzbierasz na nowe maszyny, budynki, czy coś w tym stylu :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
20 ha ile trzody na tym uchowam Dzisiaj, 19:40
  •  

#11 Share tomek321455

tomek321455

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 217 postów

Napisany 06 grudzień 2010 - 21:03

20 ha ile trzody na tym uchowam Ludzie co wy piszecie żonę do obory jak Wam nie wstyd i jeszcze rodziców. Decydujecie się na hodowlę to pracujecie przy tym a jak nie wiecie ja to zorganizować to już wasz problem. Ja mam 2 tuczarnie w planach budowa 3 żona nie pracuje przy tym bo i ja praktycznie nie pracuję. Jak się wszystko ładnie zgra to się człowiek nie napracuje w zysk jest. Ja mam 16 ha i sprzedaje rocznie około 1,5 tys tucznika pasze ,kupuję gotową zboże sprzedaje. POWODZENIA trzymajcie się :)

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Gryzonie w chlewni: jak im zaradzić? zobacz »