Skocz do zawartości

Zdjęcie

Historia Bizona


130 odpowiedzi na ten temat

#101 Share ziomalek0

ziomalek0

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 postów

Napisany 17 luty 2010 - 22:25

Historia Bizona Wiele opini ludzi jest że bizon to hoojostwo tylko chwalą inne zachodnie wynalazki w których nie maja pojęcia jak się wziąsc za jakas naprawe tylko medytuja i czekaja na serwis nieraz 2 dni a serwis przyjedzie i mówi że nie ma narzędzi. Było tak u mojego kuzyna. Bizon to idealna maszyna dla polskiego rolnika. Nie zapominajmy o tym co dobre i POLSKIE

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Historia Bizona Dzisiaj, 00:59
  •  

#102 Share maqlek

maqlek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze
  • Zainteresowania:Fotografia

Napisany 23 lipiec 2010 - 22:02

Historia Bizona @ziomalek0, och twoja wiedza zwaliła mnie z nóg, doprawdy, gdzie można się nauczyć (aż!) tylu mądrych rzeczy?

A tak na poważnie, czytasz co takie dzieci jak ty piszą? masę postów bez uzasadnienia i tak wgle nie na temat, bo przecież to temat o historii bizona, a zrobiło się z tego spam o tym ze bizon jest najlepszy. Jeśli twój barciak ma jakiś rzęch typu NH lub Case, to może sobie czekać 2 dni na serwis. A tak btw, jak jesteś tak ciemny, że nie potrafisz obsługiwać czegoś takiego jak profesjonalna probówka, lub nie potrafisz sczytać błędów z komputera, to Ci współczuje, o jesteś widzę umysłowo jeszcze w latach 70-80tych.

bez obrazy, ale widać, że większość postów pisana jest przez dzieci do 16-17 roku życia, które nie widziały nic innego poza bizonem nie mówiąc już o jeździe, albo użytkowaniu dłużej niż 1 dzień.

#103 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 24 lipiec 2010 - 11:01

Historia Bizona @Maqlek zgadzam się z Tobą. Zaraz zobaczysz jak po nas pojadą :)

#104 Share maqlek

maqlek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze
  • Zainteresowania:Fotografia

Napisany 24 lipiec 2010 - 11:16

Historia Bizona Niech jadą, jak im zniszczyłem dzieciństwo, to trudno:p

Założę się, że połowie z ludzi piszących o bizonach cieknie coś po nodze, gdy słyszą, że ten nadjeżdża... a potem takie dziecko zostaje na wsi i nasza wieś nadal jest przez zachód uważana za ciemnotę. Albo rynek zbytu ich zużytych maszyn z lat 60-tych, bo mniej więcej tak zaawansowany jest technologicznie bizon.
Ale nie bizon najlepszy dla polskiego rolnika...
No już tutaj to trzeba mieć naprawdę nie po kolei w głowie, albo brak kilku klepek.
Nauka obsługi woltomierz/amperomierza zajmuje maks tydzień, po miesiącu jesteś pro, potrafisz nawet zbadać przepływowi kota domowego przy pomocy baterii 9 V, druga ważna rzecz, znajomość maszyny, jest instrukcja obsługi i napraw, jest także internet. Czego chcieć więcej? nawet jeśli maszyna jest na gwarancji, to odczytanie ewentualnych błędów na komputerze, albo oględziny kombajny kogoś kto miał w ręku instrukcje i ją uważnie przeczytał, da serwisowi wiele cennych informacji, wtedy nie ma sytuacji, że czegoś nie przywieźli, trzeba gdzieś tam jechać.

A myślałem że polski rolnik jest zaradny... a może raczej jest, tylko do poziomu "młota i kowadła" ?

Nie chciałem tu nikogo obrazić, ale zimny prysznic dobrze wam zrobi.

#105 Share Krousik09

Krousik09

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska okolice Śremu
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Sport

Napisany 28 lipiec 2010 - 20:39

Historia Bizona Zgadzam sie z waszymi opiniami o bizonie (56 rulez)a co do historii bizona to klikajcie:http://www.youtube.com/watch?v=kufqC6CQzSQ

#106 Share armi95

armi95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Węgrów
  • Zainteresowania:Zetory, Ursusy, Bizony i inne maszyny, produkcja zwierzęca i roślinna, samochody, dobra nuta i ...

Napisany 03 sierpień 2010 - 10:02

Historia Bizona Mają rację chłopaki. Trzeba iść na przód, a nie zawsze kupować stare, ale polskie, bo polskie najlepsze. To kompletna bzdura.
<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

#107 Share maqlek

maqlek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze
  • Zainteresowania:Fotografia

Napisany 04 sierpień 2010 - 19:55

Historia Bizona @Krousik09, a podasz kilka dobrych powodów dlaczego niby bizon rządzi? Filmik owszem ciekawy, ale na początku pokazano chyba cytaty z gazet, dziwi mnie trochę chwalenie się tym, ponieważ prasie komunistycznej zależało na dobrych wiadomościach dla szaraczków, żeby nie rozglądali się w stronę zachodnią;p Autor filmiku pyta także, czy każda fabryka mająca swoje złota lata w PRL-u musi upaść, odpowiedź jest prosta, tak! Bo nasz rząd robił monopolizacje, nie działał wolny rynek, nie było więc konkurencji i nie trzeba było się bić o klienta wprowadzając o wiele lepsze produkty na polski rynek. No i cóż, gdy przyszło co do czego i trzeba było wysłać kilka maszyn na eksport, trzeba było wprowadzić masę udoskonaleń, lepsze podwozie, większy zbiornik, układ hydrostatic, i wiele, wiele innych, bo inaczej, bizon był by (a właściwie jest) gorszy od starszych używanych maszyn zachodnich producentów. Wiec nie wiem czemu nadal tak się przy nim upieracie.

#108 Share binek

binek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 04 sierpień 2010 - 21:08

Historia Bizona @maqlek widzę że strasznie najeżdżasz no rodzimy sprzęt i powiem Ci że guzik prawda że wszystkie zakłady z tamtych lat musiały upaść bo nie umiały się dostosować do zasad wolnorynkowych, umiały i chciały tylko pewien geniusz ekonomiczny nijaki Leszek B. na początku lat 90 zatrzymał kredytowanie i jednocześnie drastycznie podniósł opodatkowanie krajowym zakładom, tymczasem dla firm zagranicznych wprowadzono wiele ulg i zwolnień. Tak więc zrozum że upadek rodzimego przemysłu przeprowadzony był nijako na zamówienie rządu. Jakim prawem według Ciebie taki gniot jak URSUS mógł być exportowany do 85 krajów na świecie, czyżby taka ciemnota tam panowała?
Tutaj dwa przykład powiedz szczerze którego byś wolał? cena podobna, rocznik trochę mniej
http://otomoto.pl/bi...056-A11435.html
http://moto.allegro...._deere_330.html

PS. nie wierz bezgranicznie dzisiejszej propogandzie sukcesu
aha dla jasności nic po nodze mi nie cieknie

#109 Share armi95

armi95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Węgrów
  • Zainteresowania:Zetory, Ursusy, Bizony i inne maszyny, produkcja zwierzęca i roślinna, samochody, dobra nuta i ...

Napisany 05 sierpień 2010 - 05:52

Historia Bizona Ja oczywiście polskiego bizona bym wolał. Szerszy heder, sieczkarnia itp.
<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

#110 Share maqlek

maqlek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze
  • Zainteresowania:Fotografia

Napisany 07 sierpień 2010 - 09:14

Historia Bizona @binek, nie chodzi mi o propagandę, czy o to co dzisiejsze media mówią. To mi szczerze mówiąc wisi. Chodzi mi o to, że owe nasze zakłady nie świadczyły dobrej jakości usług, do tej pory rolnicy wspominają, że rolnik, kupujący nowy sprzęt, to był mniej ważny od kurzu pod dywan, najważniejszy przecież był pan X, bo pan X jest prezesem PGRu Y, i pan X znam pana W, E i np pana T, nie tak było?;) Albo się siewniki przestawiało na placu żeby dostać ten na gumowych kołach. Oczywiście tak nie było ze wszystkimi rolnikami, ale można to uznać za standard. Z resztą, mało kogo było po zmianach stać na nowy sprzęt, dlatego bizon i ursus przestał żyć, bo kto miał kupować te maszyny? wcześniej żyli dzięki PGR-om, a jak przyszło zadbać o klienta, no to sami maja za swoją, nie potrzebowali by kredytów, gdyby zadbali o to aby mały rolnik miał za co kupić, aby miał wybór, a tak przyszły firmy z zachodu i otworzył się duży rynek maszyn używanych. To samo tyczy się ursusa. A czemu w takim razie, większość z tych eksportowych maszyn na zachodzie już nie żyje? Czemu trzeba było dodać aż tyle dodatków(klima, szybsza i mocniejsza pompa, lepszy podnośnik, lepsza kabina, klima, szersze ogumienie i wiele wiele innych), żeby to się za granicą sprzedało (już nie mówię o tym, ze te maszyny stały na placu nawet 4 lata zanim się znalazł taki co to kupił)? i na koniec, czemu te partie ciągników za granice, to było 800,500,300 sztuk? Wszędzie gdzie wysyłali, to było z ledwością sprzedawane, druga rzecz, PRL miał kontrakty na wymianę maszyn, tutaj szło ponad 1000 sztuk maszyn, lecz za to dostawaliśmy coś z tamtego kraju.

Co do tych dwóch zapodanych przez Ciebie linków, jeden z bizonem mi nie działa, z JD już tak. I teraz pytanie, czemu porównujesz te dwie maszyny? Bizon robił chyba 3 modele mniej więcej w tych latach 3 modele kombajnów i co rolnik miał za wybór? Nie wiem, czemu podałeś ten model kombajnu JD? Przecież od roku 1980 do 1990 JD robił chyba 932, 942, 952, 955, 985 i całą serie 10XX i nie mówiąc już o standardzie tych maszyn. Wiec co byś wolał?

Nie chodzi tu o to ze jestem anty fanem Bizona. Bizona w sumie lubię, nawet w tym roku skosiłem poczciwą suprą 10 ha i jedyne co dawało mi się we znaki to za krotka gardziel bo musiałem stać albo wychylać się za kierownica co w sumie powodowało ból pleców po jednodniowej pracy. Oczywiście bizon ten jest od 20 lat u jednego właściciela, stan idealny, ma jedynie wytarci lakieru tam gdzie musi mieć, nie puszcza dymku, nigdy nie robił w rzepaku i kuku, po prostu stan cymes tylko brak kabiny. no ale jak kto dba tak ma.

Chce tylko dzieciom otworzyć oczy, że świat nie kończy się na bizonie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Historia Bizona Dzisiaj, 00:59
  •  

#111 Share binek

binek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 07 sierpień 2010 - 11:39

Historia Bizona masz racje że na bizonie świat się nie kończy
Bizon z linku który podałem był na szerokim ogumieniu z sieczkarnią i z 1977r. czyli 3 lata starszy od JD i właśnie na tym przykładzie chciałem pokazać że na tamte czasy powtarzam na tamte czasy bizon nie odstawał tak strasznie od konkurencji. Też przyznaje racje że konstrukcja supra pod koniec lat 80-tych i początku lat 90-tych była przestarzała ale wchodziły nowe modele jak REKORD, BS, DYNAMIK ten ostatni myślę że mógłby być konkurencją na niektórych rynkach dla zachodniej produkcji no ale cóż stało się tak a nie inaczej i niema co płakać nad rozlanym mlekiem. Powiedz jak zapatrujesz się na to że nasz południowy sąsiad 10milionowy naród który tak jak my wyszedł z komunizmu potrafi robić Zetora, Skodę produkty znane na całym świecie a my 40 milionowy kraj jeszcze trochę i kiepsko będziemy umieli kręcić waciki do uszu, czy faktycznie z nas takie niedojdy?

#112 Share maqlek

maqlek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze
  • Zainteresowania:Fotografia

Napisany 08 sierpień 2010 - 17:10

Historia Bizona Co do Rekorda, to uważam, że to niewypał(a już na pewno te pierwsze z mała chłodnicą), taki nieco większy Super. Według mnie zupełnie niepotrzebny. Co do serii Dynamic, to wiesz, że zrobiono ich niecałą setkę przez 10 lat? Trochę mało nie uważasz? Gdy w latach 1997-98 szukaliśmy kombajnu dla siebie to wybór padła na małego 2020 czyli Sampo/Nordic, do finalizacji zakupu nie doszło, ponieważ zacna spółką jaką jest Bizon zrobiła nas nieco w balona i kombajn miał się pojawić gdzieś na początku wrześnie, a nie jak było mówione rok wcześniej pod koniec lipca. Tak więc uważam, ze jak bizon dbał o siebie tak miał. Z maszyny zrezygnowaliśmy, kto pamięta tamte czasy, ten wie, że wszelkie ryzykowne manewry finansowe mogły się skończyć śmiercią gospodarstwa.

Co do Pepików, skodę kupili Niemcy(VW, czy jak to się te pasztety nazywają?), więc nie ma się tutaj w sumie co dziwić ze ta marka żyje i ma sporą rzeszę klientów. A co do Zetora, no cóż, czy teraz jest to jakaś dobra marka? nie uważam. Po mojemu to zetor zszedł trochę na psy, nie robi juz tak dobrych maszyn jak choćby te z lat 70-80 i początku 90. Dlaczego? No na przykład seria Proxima, która miał to niby być taka świetną, a okazała się bublem i zaraz wypuścili poprawiona serię Proxima Plus, w której też nie obyło się bez błędów. Jest jeszcze kwestia np komfortu, przy pracy z oryginalnym TURem, ciągnikiem aż trzęsie i delikatnie rzuca podczas zmiany kierunku ruchu głównym ramieniem, bądź samym narzędziem, widoczność przed maską jest fatalna, nie nadaje się ona do pracy z turem, a cena jaka sobie liczy zetor za swoje maszyny jest wygórowana o jakieś 10-20 tys co najmniej. No ale się trochę z tym offtopem rozgadałem...

#113 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 12 październik 2010 - 19:44

Historia Bizona

@ziomalek0, och twoja wiedza zwaliła mnie z nóg, doprawdy, gdzie można się nauczyć (aż!) tylu mądrych rzeczy?

A tak na poważnie, czytasz co takie dzieci jak ty piszą? masę postów bez uzasadnienia i tak wgle nie na temat, bo przecież to temat o historii bizona, a zrobiło się z tego spam o tym ze bizon jest najlepszy. Jeśli twój barciak ma jakiś rzęch typu NH lub Case, to może sobie czekać 2 dni na serwis. A tak btw, jak jesteś tak ciemny, że nie potrafisz obsługiwać czegoś takiego jak profesjonalna probówka, lub nie potrafisz sczytać błędów z komputera, to Ci współczuje, o jesteś widzę umysłowo jeszcze w latach 70-80tych.

bez obrazy, ale widać, że większość postów pisana jest przez dzieci do 16-17 roku życia, które nie widziały nic innego poza bizonem nie mówiąc już o jeździe, albo użytkowaniu dłużej niż 1 dzień.


brawo za odwage B) Wielcy fani Bizonów działaja w drugą strone. Plują na zachodnie nie wiedząc nic o nich. Znając cos nei coś niemieckiego poczytałem sobie historie zachodnich marek tkaże tam to był szał. w Bizonie, jak zawsze z tyłu. Chcoiaż taki fortschritt. w latach 60 krótko po wprowadzeniu modelu E-512 nakazano zakładać kabiny z nawiewami. Bo komfort nie spełniał wymagan. A u nas co? Jakiś zje** daszek :lol: Widać MADE IN POLAND. Zaraz zostane zlinczowany ze przecież też wychodziły z kabinami. Ale pokaż mi niemca z daszkiem :D jak znajdzieś z lat 63-65 to ok potem nie było już takowych tylko kabiny. Nawet umieli zadbać o komfort a u nas? A skrzynie biegóww suprze to mogli najlepiej kombajniście w du*e wsadzić :o Bizona nie miałem, bizona miałem (nie)przyjemnosć przygotowywać do sezonu. Bizon kosil na moich polach. Bizona mieć nie mam zamiaru już. Pozwólcie nie będę sie zniżał w XXI w do tego poziomu. Nie stać mnie na najnowocześniejszy kombajn, kuupiłbym jedynei używany lata 80 ale taki który ma konstrukcje bardziej przemyslaną, jest wygodniejszy i naprawde taki claas czy JD z lat 80 jest jeszcze prostrzy w naprawie i wiele mniej awaryjny. Częsci drogie ale ich jakość? Oryginalne dostępne od ręki. Bizon nie istnieje więc większości części oryginalnych sie nie dostanie
Mój Wladimirec podbija świat

#114 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 12 październik 2010 - 19:50

Historia Bizona Bo taka jest prawda...mała wiedza użytkowników Bizonów oraz ich zapatrzenie w te kombajny. Tak naprawdę w swoich czasach były żadnym wielkim wynalazkiem. Kombajn z dolnej półki - z drugiej strony ciekaw jestem jakby potoczyły się losy BIZONa gdyby produkowali je dalej.

#115 Share UrsusCzesio

UrsusCzesio

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2661 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lutówko gm Sępólno powiat sępoleński

Napisany 12 październik 2010 - 20:06

Historia Bizona Pewnie by ,,ulepszyli" kabine dając pseudo klimatyzacje nawilzacz powietrza jak w fortschrittach na przelomie 80/90 lat :P Bo widze jak ursusa unowocześniają. Dopiero w tym roku zaszaleli. :blink:

A ta cała elektronika to nic strasznego. To tylko opakowanie całych układów mechanicznych. Po co wajchować? Ustawisz sobie pokrętełkiem, albo klawiszem. A jak cos nei tak, zawsze wyświetlacz pokaże błąd. Tylko zwykle po angielsku B) Jakoś zrobiliśmy sami bez serwisu nowego John deere jak mu odwalało coś, jakis błąd non stop.

Ja się poytam czemu tak wspaniałap olska fabryka nie mogła poprawić pomostu i gardzieli żeby stac nie trzeba było? Taka cud fabryka? Eh mokro w majtach na widok naklejki Bizona. Akurat mam to szczęście że mi na widok żadnej
Mój Wladimirec podbija świat

#116 Share Krousik09

Krousik09

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska okolice Śremu
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Sport

Napisany 12 październik 2010 - 20:12

Historia Bizona maltqu nie odpowiedzialem ci z powodu braku czasu a potem neta :blink: doswiadczenia mam z bizonkiem juz duze i niegdy nie mialem innej marki.Nazjomi we wsi mieli JD 1075 o ile sie nie myle (Jest takie cos ?), maszyna pierwszy sezon przejechalaw miare , wymieniali lancuch w gardzieli i rozdzielacz chyba .2 sezon to juz totalna porazka zniwa konczyl im kazdy po trochu z braku czesci a to w uzywanym sprzecie jest jedna z wazniejszych rzeczy.( za ortografie przepraszam)

#117 Share binek

binek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 12 październik 2010 - 21:01

Historia Bizona http://otomoto.pl/ko...r-48-A3052.html @UrsusCzesio coś kiepsko z tym niemieckim skoro wyczytałeś że po 65r tylko kabiny o tu jeszcze jedna zaj** kabina z 1981r http://otomoto.pl/cl...-50-A16246.html

#118 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2010 - 04:04

Historia Bizona Historia Bizona-ciekawy temat.W latach 70-siątych może prezentował jakąś technike.Pamiętam troche starsze wersje z wiecznym problemem urywających się półosi.Gdy inne firmy już wprowadzały coś dla polepszenia komfortu pracy kombajnisty to praca Bizonem była nadal tanczeniem rapu pod brezentowym daszkiem.No jak wprowadzono kabiny to już był potężny sukces.Bizon może przetrwałby konkurencje gdyby wcześniej zaczął modernizować swoje maszyny,a gdy to zaczął robić zachodnia konkurencja była już zbyt silna.Pamiętam Bizona Rekorda(?) z drugiej połowy lat 80-tych,tzw.wersje eksportową,no i jak przyprowadzono to do PGR-u to ta maszyna wywoływała zachwyt-w kabinie tapicerka,nawiew,silnik z turbo i był praktycznie przez pięć sezonów bezawaryjny.Ale to były naprawde nieliczne egzemplarze.Bizon miał cieżko dogonic zachodni sprzęt,ale w porównaniu do wschodniego sprzętu był Mercedesem.Pod koniec 90 lat miałem okazje być na Białorusi,ich te Dony to ciężko kombajnem nazwać.Mam na myśli stare Dony,bo podobno nowe to już z wyglądu przypominają kombajn zbozowy.

#119 Share mix

mix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opole / Opolskie

Napisany 13 październik 2010 - 06:30

Historia Bizona Skrzypek ty znajdź kombajn gabarytami podobny do bizona a nie małego juniora przeznaczonego na małe areały. Ten kombajn to chyba rocznie więcej niż 25ha nie skosił....

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Historia Bizona Dzisiaj, 00:59
  •  

#120 Share Skrzypek

Skrzypek

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 199 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 październik 2010 - 14:31

Historia Bizona Mix o co walczysz,bo nierozumiem ciebie?Bizony w PGR-ach miały dużo do koszenia.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy bizon historia