Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ursus C-330 problem z ładowaniem


135 odpowiedzi na ten temat

#121 Share stefan1955

stefan1955

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 10 luty 2014 - 17:53

Ursus C-330 problem z ładowaniem Nie wiem czy to odpowiedni post,ale mam pytanie czy do C-330 idzie założyć silniczek wycieraczek od samochodu ,bo cena orginału 100złociszy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-330 problem z ładowaniem Dzisiaj, 21:48
  •  

#122 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 10 luty 2014 - 18:40

Ursus C-330 problem z ładowaniem To trzeba zapłacić za darmo raczej nikt nie sprzeda.
Pewnie że idzie wycieraczki będą kręcić się w koło nawet dach będziesz mieć czysty.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#123 Share stefan1955

stefan1955

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 11 luty 2014 - 14:03

Ursus C-330 problem z ładowaniem Bardzo śmieszne,a pytałem bo ciągnik nie jest mój tylko kolegi a nie przyjrzałem jak jest zamocowana.Teraz po zobaczeniu to też jestem mądry bo ja nie mam c-330 tylko władka.

#124 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 14 marzec 2014 - 19:03

Ursus C-330 problem z ładowaniem witam kolegów po długiej przerwie. wziąłem się za sprawdzanie c-330 dziadka, bo wkrótce ma robić jakieś tam swoje prace polowe i sprawdzałem wszystko. padnięte aku - do wymiany, to już zdiagnozowałem. mam jeszcze problem z prądnicą P20c, mianowicie napięcie ładowania jest za niskie. wymontowałem prądnicę, sprawdziłem i wyczyściłem łożyska, szczotki, komutator - wszystko wygląda na sprawne. nie sprawdzałem jedynie uzwojeń pod względem przebicia. kontrolka ładowania działa odpowiednio, gaśnie przy niskich obrotach i nie zapala się przez cały zakres obrotów. prądnica się nie grzeje. dzisiaj wymontowałem regulator RG15c, rozkręciłem i przejrzałem. uzwojenia cewek są w porządku, jedynie sprężyny do regulacji szczelin powietrznych były delikatnie nadpalone, naprawdę śladowo. wyczyściłem połączenia konektorowe, poskładałem wszystko tak jak było. napięcie ładowania przy 2000RPM mierzone między zaciskiem 19, a zaciskiem plusowym wynosi 13,8V, od wzbudzenia do tych obrotów wzrasta od 12,2V do w/w wielkości. wyłącznik chyba prawidłowo reguluje napięcie wzbudzenia, bo spada ono wraz z wzrostem napięcia ładowania. przy pomiarze napięcia na 2000RPM z regulatora chwilowo unosił się dym. jedna rzecz nie daje mi spokoju, nie wiem czy tak powinno być: po sprawdzeniu multimetrem M890G zacisków prądnicy, wykrywa on przejście pomiędzy zaciskami 16-10 i 18-10. to mnie nurtuje, bo nie mam nigdzie schematu tego urządzenia. oraz druga sprawa: może po prostu nie powinienem oczekiwać większego napięcia od tej prądnicy? chyba, że zaniżone napięcie wynika z niesprawnego akumulatora, który najprawdopodobniej ma zwartą cele albo ubytek masy czynnej - intensywne gazowanie w jednej celi podczas ładowania prostownikiem. napięcie spoczynkowe ma 12.2V, więc myśle że powinien być miarodajnym obiektem do sprawdzenia napięcia ładowania. porady z założeniem alternatora zachowajcie sobie, bo wiem że jest dużo lepszy, ale nie każdemu da się do przetłumaczyć. z góry dzięki za pomoc!

Edytowany przez kielbasa, 14 marzec 2014 - 20:52.

"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#125 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 14 marzec 2014 - 21:45

Ursus C-330 problem z ładowaniem

nie sprawdzałem jedynie uzwojeń pod względem przebicia

No to sprawdź to.

jedynie sprężyny do regulacji szczelin powietrznych były delikatnie nadpalone

Tego w ogóle nie rozumiem. Szczelin nie reguluje się sprężynami, a po drugie nie mają prawa być nadpalone, bo są zamontowane na jednakowym potencjale i nie płynie przez nie prąd.

napięcie ładowania przy 2000RPM mierzone między zaciskiem 19, a zaciskiem plusowym wynosi 13,8V,

Napięcie masz mierzyć między 19 i masą. I tu dodatkowe pytanie: przy jakim prądzie masz te 13,8V?

wykrywa on przejście pomiędzy zaciskami 16-10 i 18-10

I tak ma być. Poza tym tego typu miernik średnio nadaje się do badania maszyny jaką jest prądnica.

bo nie mam nigdzie schematu tego urządzenia

Co wcale nie oznacza, że nie można go poszukać.

może po prostu nie powinienem oczekiwać większego napięcia od tej prądnicy


Ta prądnica może wytworzyć napięcie nawet 15V przy prądzie 20A (sprawdzone w praktyce).


Wstaw zdjęcia tego regulatora. Myślę, że przyczyna tkwi w ustawieniu napięcia regulacyjnego. Ale na odległość ciężko to stwierdzić. Dla zainteresowanych dodam, że prądnicę można praktycznie sprawdzić bez demontażu z pojazdu dysponując tylko amperomierzem. Można w ten sposób sprawdzić m. in. uzwojenia na zwarcia i przebicia.

#126 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 14 marzec 2014 - 22:29

Ursus C-330 problem z ładowaniem napięcie mierzyłem między 19, a masą. amperomierz mam wpiąć szeregowo między 19, a 30, zgadza się? zastanawiam się czy da rade zmierzyć to skutecznie tym m890g bo ma zakres do 20A DC, a innego amperomierza nie posiadam.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#127 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 15 marzec 2014 - 06:51

Ursus C-330 problem z ładowaniem Ta prądnica ma wydajność prądową 12A. Ale podaruj sobie pomiary prądu i spróbuj trochę podciągnąć sprężynę na przekaźniku regulacyjnym mierząc cały czas napięcie. Jak uda Ci się ustawić przynajmniej 14V pod obciążeniem to możesz tak zostawić.

#128 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 15 marzec 2014 - 07:38

Ursus C-330 problem z ładowaniem spróbuje to jeszcze wyregulować, ale postaram się go przekonać do alternatora. założe a124-55n i cenowo całość wyjdzie pewnie tyle co nowy regulator rg15c, przy nieporównywalnie lepszych parametrach. tak czy inaczej - dzięki za rady, Grzegorzu.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-330 problem z ładowaniem Dzisiaj, 21:48
  •  

#129 Share Yngel

Yngel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bujaków/Mikołów
  • Zainteresowania:Elektryka/Elektronika/Mechanika

Napisany 15 marzec 2014 - 08:44

Ursus C-330 problem z ładowaniem

spróbuje to jeszcze wyregulować, ale postaram się go przekonać do alternatora. założe a124-55n i cenowo całość wyjdzie pewnie tyle co nowy regulator rg15c, przy nieporównywalnie lepszych parametrach. tak czy inaczej - dzięki za rady, Grzegorzu.


Alternator nie dorówna prądnicy, u siebie mam od dawna alternator z maluszka z szajbą od prądnicy ładuje elegancko i nie ma problemu z niedoładowaniem.

#130 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 15 marzec 2014 - 15:06

Ursus C-330 problem z ładowaniem A co jak Ci powiem, że ja miałem prądnice w dwóch ciągnikach, akumulatory wytrzymywały w nich po 10 lat i nigdy nie musiałem używać prostownika? A teraz druga sprawa: w czym jest lepszy 150W alternator od 150W prądnicy?

#131 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 15 marzec 2014 - 15:54

Ursus C-330 problem z ładowaniem

Alternator nie dorówna prądnicy, u siebie mam od dawna alternator z maluszka z szajbą od prądnicy ładuje elegancko i nie ma problemu z niedoładowaniem.


podstawowa sprawa to zapotrzebowanie odbiorników na prąd - przy standardowym ustawieniu sprawna prądnica spokojnie zaspokaja potrzeby tego ciągnika. wystarczy co jakiś czas sprawdzać napięcie ładowania, kontrolować stan szczotek, łożyskowania, komutatora i jakość połączeń. przy zakładaniu dodatkowych odbiorników alternator jest dużo lepszy. dodatkowo przemawiają za nim koszty eksploatacji - do alternatora ze szrotu dokładasz szczotki, łożyska, może diody i regulator napięcia, zamykając się w kosztach do 30-50zł, gdzie dobry polski regulator napięcia do prądnicy kosztuje teraz 80zł. z prądnicą 2x6V 165ah Centry wytrzymały 9 lat.

Edytowany przez kielbasa, 15 marzec 2014 - 15:55.

"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#132 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 16 marzec 2014 - 06:33

Ursus C-330 problem z ładowaniem OJ, chyba alternator w maluszku miał chyba 400W A115/34A a co do porównania alternator/prądnica o tej samej mocy to chyba charakterystyka wydajności prądowej względem obr wypada na + dla alternatora

Edytowany przez vcc, 16 marzec 2014 - 06:35.

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#133 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 marzec 2014 - 08:51

Ursus C-330 problem z ładowaniem Teoretycznie tak. Szkoda, że nie mam jakiejś mocniejszej prądnicy, bo bym zdjął charakterystyki i porównał. Bo porównywanie A124 z P20c nie ma żadnego sensu.

#134 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 16 marzec 2014 - 09:35

Ursus C-330 problem z ładowaniem na korzyść alternatora przemawia jeszcze stosunek moc/masa, bo jest nawet kilkukrotnie większy niż w przypadku prądnicy.

EDIT:
znalazłem nawet fragment jakiejś pracy naukowej z Politechniki Poznańskiej, który mówi o tym:

Moc na jednostkę masy, otrzymana z prądnicy prądu stałego, jest niewielka i wynosi od 40 do 70 W/kg. W przypadku stosowania alternatorów przy takiej samej objętości i masie otrzymuje się maszynę o 2 do 3 razy większej mocy. Moc na jednostkę masy uzyskana z alternatora o klasycznej budowie wynosi 100 do 200 W/kg.


Edytowany przez kielbasa, 16 marzec 2014 - 09:36.

"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#135 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 marzec 2014 - 13:49

Ursus C-330 problem z ładowaniem Masz oczywiście całkowitą rację. Tyle, że ten stosunek nie ma znaczenia w ciągniku rolniczym, ale w motocyklu już tak. Pisząc moje posty próbuję uświadomić ludziom, że pod względem elektrycznym prądnica nie różni się od alternatora i próbuję w ten sposób obalić mit, że prądnica to samo zło, a alternator to zbawienie dla akumulatorów. Chcę po prostu, żeby ludzie wiedzieli co, gdzie i dlaczego, a nie klepali bez sensu, że alternator jest lepszy od prądnicy nie wiedząc w ogóle dlaczego tak jest.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ursus C-330 problem z ładowaniem Dzisiaj, 21:48
  •  

#136 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 16 marzec 2014 - 15:45

Ursus C-330 problem z ładowaniem Obawiam się, że ciężko Ci będzie obecnie znaleźć prądnicę i alternator o podobnych parametrach, żeby w praktyce je porównać. Podobnie jak Ty, myślę że przy idealnej konfiguracji alternator i prądnica będą się zachowywać podobnie. Sam "BUM" na alternatory spowodowany jest chyba tylko tym, że cyferki dla ludzi znaczą bardzo dużo i coraz więcej ludzi montuje alternatory do swoich ciągników. Albo kolega tak powiedział i ma tak być. Prądnica w Ursusach jest o tyle problematyczna, że ma ten nieszczęsny mechaniczny regulator napięcia, który jest drogi i czasami sprawia dużo problemów(szczególnie ten za 30zł). I nie oszukujmy się: bardzo mało ludzi dba należycie o instalacje elektryczne w maszynach.

EDIT: znalazłem dwa wykresy, które pokazują zależność prędkości obrotowej i natężenia prądu dla prądnicy i alternatora

Pierwszy:
Spoiler


Drugi:
Spoiler

Edytowany przez kielbasa, 16 marzec 2014 - 15:46.

"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Podobne tematy