damien

C-360 silnik bierze olej

Polecane posty

zonk28    1

Wszystko złożone jutro próba , sprawdziłem jeszcze wtryski , jeden taki troche głuchy ale nie leje, rozpyla oki :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk28    1

Ciągnik odpalony :P pięknie pracuje i nawet bardzo mało kopci..........a wymienilem tylko pierscienie i dotarłem zawory........ :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lakik    0

Mam takie pytanie poniewarz kilka lat temu remontowałem c-360 około 1000mtg i ciśnienie na rozgrzanym silniku spada na wolnych obrotach do ,,zera''.Wał jest nominalny do tej pory nie bylo problemów. Pompa jest nowa, czujnik , klawiatura zaworowa. Dodam że w czasie remontu nie był ruszany rozrząd tj. wałek rozrządu. Wał nie posiada rys itp(sprawdzałem) i czy po takim przebiegu potrzeba już szlif czy problem tkwi gdzie indziej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekfarmer   
Gość marekfarmer

witam c-360 bierze mi olej z silnika ok 2l na 30l ropy, i do tego kopci jak lokomotywa co może być zapieczone pierścienie czy co ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekfarmer   
Gość marekfarmer

będzie gdzieś z 10 lat a jak sprawdzić to ciśnienie sprężania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1289

-- POMOCY --

C-360 bierze olej, silnik ma ok 1000mth po remoncie . Niedawno sprawdzany byl stan 1,5 na miarce oleju... po orce i uprawieniu 3 hektarów jest ponizej pierwszej kreski na miarce, wziąl sporo oleju.. silnik suchy-brak wycieków, kopci i na wolnych obrotach i pod obciazeniem - wtedy bardziej czarnym dymem, cisnienie na zimnym 0,5-0,6 na cieplym mniejsze troche, mocny jest... wczesniej bral ale minimalnie od wymiany do wymiany...O CO CHODZI??


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

Może pierścienie się nie ułożyły a ty już w pole ?

Na pewno coś z pierścieniami albo ale mało prawdopodobne simering od sprzęgła albo od koła pasowego puszcza olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To by się lało pod silnikiem. Zdejmij kolektor wydechowy. Zobacz jak to tam wygląda. Czy wszystkie wyloty czy tylko niektóre są zawalone olejem, które cylindry kopca. Przyjrzyj się luzom na prowadnicach zaworów. Możliwe że będą tłoki do wyjęcia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1289

@ rolniku360 ale silnik byl docierany gdy byl nowy, teraz ma okolo 1000mth, silnik nie jest pałowany, jeden gość mowi ze "pierścienie sie mogły pozapiekać" /?/, normalnie żre olej jak głupi, ale tak jak pisalem cisnienie jest, straty mocy nie widze zadnej.

Piszecie ze tłoki do wyjecia lub luzy na prowadnicach zaworów... ludzie co ten silnik widział !?- mało-1000motogodzin, moze przy remoncie były gówniane czesci załozone??

Orientuje sie ktos - jaka cena pierscieni+ tłoki+robocizna, lub robocizna +pierscienie jakies dobre...???

Edytowano przez GABBER85

>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A w jaki sposób był docierany?

Jakie były użyte materiały, zestawy naprawcze?

Masz termostat? Jaka jest temperatura pracy silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Damien , czeka Cię wymiana zestawów , najlepiej na ZETOR , bo według sondażu te zestawy teraz są najlepsze.

THM to najgorszy szajs.

Zdejmij kolektor wydechowy i zobacz czy przez głowicę wydechem idzie olej.

U mnie po kapitalce z zestawów MAHLE z wydechu głowicy troszkę się sączył olej ale to przy Mahle normalne bo rozmawiałem z mechanikiem.

On jedzie tylko na ZETORze teraz tylko takie zestawy zakłada , ale pierścienie wyrzuca i zakłada PRIMA-Łódz.

Mówił też że teraz Mahle robi badziewie i że kilka zestawów musiał wyrzucić , bo tak olej szedł do góry że masakra.

Mówi że taki zestaw jak ZETOR&pierścienie PRIMA jest nie do zajechania.

 

Co wy na to panowie mechanicy??? Seweryn , Roki ?---zgodzicie się z tym?

Edytowano przez POL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

-- POMOCY --

C-360 bierze olej, silnik ma ok 1000mth po remoncie . Niedawno sprawdzany byl stan 1,5 na miarce oleju... po orce i uprawieniu 3 hektarów jest ponizej pierwszej kreski na miarce, wziąl sporo oleju.. silnik suchy-brak wycieków, kopci i na wolnych obrotach i pod obciazeniem - wtedy bardziej czarnym dymem, cisnienie na zimnym 0,5-0,6 na cieplym mniejsze troche, mocny jest... wczesniej bral ale minimalnie od wymiany do wymiany...O CO CHODZI??

Dobrze napisałeś ciśnienie? Strasznie niskie.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Tylko że akurat ciśnienie nie ma nic do poboru oleju.

Na wolnych obrotach ma mieć 4.0 na wysokich obrotach do 5.5 --ja tak mam.

GoRAL mówisz o zestawie MAHLE ? bo chyba taki ma taki skład.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Damien , czeka Cię wymiana zestawów , najlepiej na ZETOR , bo według sondażu te zestawy teraz są najlepsze.

THM to najgorszy szajs.

Zdejmij kolektor wydechowy i zobacz czy przez głowicę wydechem idzie olej.

U mnie po kapitalce z zestawów MAHLE z wydechu głowicy troszkę się sączył olej ale to przy Mahle normalne bo rozmawiałem z mechanikiem.

On jedzie tylko na ZETORze teraz tylko takie zestawy zakłada , ale pierścienie wyrzuca i zakłada PRIMA-Łódz.

Mówił też że teraz Mahle robi badziewie i że kilka zestawów musiał wyrzucić , bo tak olej szedł do góry że masakra.

Mówi że taki zestaw jak ZETOR&pierścienie PRIMA jest nie do zajechania.

 

Co wy na to panowie mechanicy??? Seweryn , Roki ?---zgodzicie się z tym?

 

Z zestawami zgodzę się dzisiejsze Mahle to już inna bajka, możliwe że za to odpowiada ten czeski tłok nie wiem kto im robi...

Co do zestawów Zetora odniosę się do 30-stki bo najczęściej nimi się zajmuję są ich dwa rodzaje z którymi miałem styczność jeden to Zetor PDC cały czeski http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9a05ab07cd8abaa.html drugi Zetor Polska tłok i tuleja czeska, a pierścienie ma już Primy http://www.fotosik.p...9eab72fbcd.html . Nie wiem czy sa takie do 60.

Teraz są jeszcze zestawy Chełmno Premium tuleje wytwarza Chełmno natomiast tłok produkcji Czeskiej PDC pierścienie Primy i Chełmno Premium Plus tuleja i pierścienie jak w poprzednim tylko tu mamy tłok Gorzycki.

I na koniec nowość od niedawna na rynku zestaw Ursus oryginal nie wiem co tam pchają :)

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Piszemy że do sprawdzenia luzy na prowadnicach, zdjęcie kolektora też może coś powiedzieć. Mówisz co on widział ledwo 1000? to czemu ciśnienia oleju nie masz, czemu żre olej? Napisałem ci że do wyjęcia prawdopodobnie będą tłoki bo taka ilość oleju może silnik spalić jedynie przez nieszczelne pierścienie. Napisałeś że był robiony remont. Ale co to znaczy? Dla jednego to wymiana kompletów, szlif wału, regeneracja głowic, pompy, wtryskiwaczy a dla drugiego remont to pomalowanie maski. O koszty też na razie nie pytaj bo nic nie wiesz. Rozbieraj silnik i tyle. Potem zobaczysz co będzie dalej. Nie licz na to że skończy się na dokręceniu śrubki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

Ta my do c330 5 lat temu założyliśmy krotoszyn i po pięciu latach sitko z tulei woda do oleju i co to ma być 5 lat i ani nie widziała pługa ani nic a typ w sklepie mówi dalej że to najlepsze zestawy tylko że pewnie woda zakamieniona czy coś tam o_O teraz w ciapku i 60 mam zetorowskie i roczek i nic.Może ci się termostat nie otworzył i przegrzałeś.Albo własnie jakaś lipa ale mi się wydaje że to termostat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Takiej ilości oleju (niby takiej chyba że wyolbrzymionej) ten silnik nie jest w stanie przepalić, kolektor wydechowy byłby zarzygany, prowadnicami ten silnik nie weźmie oleju bo wystają za wysoko, jak dla mnie gdzieś spierdziela, np. odrzutnikiem oleju, no chyba że są już simmeringi na wale, ale jak simmeringi to jak dla mnie silnik do rozebrania.

 

Miałem takie coś z 3 mies temu, nie było termostatu w silniku i uprażyło pierścienie na 3 i 4 tulei, ale z tłumnika wywalało aż olej.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

to co ty robiłeś :D ja c360 też mam bez i w orce po dniu wejdzie mi na zielone ale jak lekkie roboty typu siew czy bronowanie to nie ma możliwości :D pisałem pare postów wcześniej o simeringach czy tam odrzutniku ale napisał że po remoncie 1000 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zakładam że nie ma wycieku na silniku. A jeśli są to lanie za zawracanie głowy.

Jeśli chodzi o uszczelnienie wału na pokrywkach szczególnie tylnej to 60-ka jest pod tym względem nieszczęśliwa. Odrzutnik może być wytarty i puszcza olej a pokrywki często nie pasują. Otwory są tak nawiercone że przeciągają uszczelniacz. Trzeba je poprawiać, jak ktoś nie zwróci na to uwagi to nowy uszczelniacz za chwile cieknie.

Mat ma rację co do spalania dużej ilości oleju przez silnik 60-ki. Chyba że jakimś cudem.... temu powinien zdjąć kolektor. Zazwyczaj widać nagar z oleju na zaworach, krople oleju czy paliwo wylatujące ze spalinami i czy to wszystkie cylindry.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj