Skocz do zawartości

Zdjęcie

Diesel czy benzyna


917 odpowiedzi na ten temat

#81 Share Kamyk514

Kamyk514

    Rolnik Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie/ Parczew

Napisany 23 październik 2007 - 14:37

Diesel czy benzyna

diesel jest lepszy bo ma miejsze spalanie ale na benzynie samochod ma lepsze odejscie

Ja uważam ze diesel to samochód na lato wiosnę czy jesień a w zimie trzeba kupować te płyny żeby ropa nie zamarzła
osobiście nigdy nie miałem diesla ale nie jestem do nich przekonany wole silniki benzynowe+gaz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Diesel czy benzyna Dzisiaj, 22:16
  •  

#82 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2007 - 14:43

Diesel czy benzyna Wcale nie musisz kupować żadnych płynów :P

Zimą jest zimowy ON na stacjach z takimi dodatkami. Ja ile jeżdże nic nie dolewam, no chyba że temperaturkę zapowiadają -20 lub więcej to deczko się leje uszlachetniacza :D

#83 Share Kamyk514

Kamyk514

    Rolnik Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie/ Parczew

Napisany 23 październik 2007 - 14:50

Diesel czy benzyna

Wcale nie musisz kupować żadnych płynów :P

Zimą jest zimowy ON na stacjach z takimi dodatkami. Ja ile jeżdże nic nie dolewam, no chyba że temperaturkę zapowiadają -20 lub więcej to deczko się leje uszlachetniacza :D

Jeszcze nigdy nie słyszałem o takim ON??

#84 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 23 październik 2007 - 14:50

Diesel czy benzyna

Ja uważam że nowoczesny turbodiesel ma lepsze odejście od benzyniaka o tej samej mocy

Zależy o jakim przedziale mocy mówimy, jeśli do ~130KM to polemizowałbym :P

jednak wymagają obrotów powyżej 1800 obr. to zależy od silnika. Niektóre modele już od 1500 ciągną jak oszalałe :D

Stąd w nowoczesnych dieslach sześciobiegowe skrzynie żeby możliwie wykorzystać ten wąski zakres "efektywnych" obrotów. Silniki benzynowe mają szerszy zakres dynamicznych prędkości obrotowych, nie mówiąc już o jednostkach doładowanych...

#85 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 23 październik 2007 - 15:17

Diesel czy benzyna

Jeszcze nigdy nie słyszałem o takim ON??

No to już czas usłyszeć ;]
Teoria mówi że są uszlachetniane, teraz tylko pytanie czym? Jeżeli stacja 'uszlachetnia' ON to i benzyne skazi wodą czy czymś tam i nie zapalisz;]

Teraz tak, benzyna non turno vs ropa z turbo o tej samej mocy wygra ropka, ropa turbo vs pb nonT te same pojemności wygra benzyna. Ale czy te porównania mają sens, sens miałoby porównanie benzyza turbo i diesel turbo, te same pojemności i może jeszcze moce i masy autka.... ale takiego porównania chyba sie nie da znaleźć..
Bo np jest TDi 2.0 w wersji 140 i 170 konnej, jak to jeździ to szok, grupa vag ma też 2.0 Tfsi o mocy 200PS, a jakby wziać wyżyłowanego japopńca czy coś to juz wogól nie ma jak porównać, jeszcze kwestia tego na cyzm komu zależy, czy sproncie, elastyczności, vmax, spalaniu czy kij wie czym!?
TDi z chipem i jździsz tanio i szybko/dynamicznie, a odpalanie w zimie? Ale mamy teraz zimy, do tego kto trzyma auto na zewnątrz? nawet pod wiatą bedzie lepiej, a garaż to już wogóle, ewentualnie denatu do baku i zapali;P

#86 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2007 - 17:41

Diesel czy benzyna

Teraz tak, benzyna non turno vs ropa z turbo o tej samej mocy wygra ropka, ropa turbo vs pb nonT te same pojemności wygra benzyna. Ale czy te porównania mają sens, sens miałoby porównanie benzyza turbo i diesel turbo, te same pojemności i może jeszcze moce i masy autka.... ale takiego porównania chyba sie nie da znaleźć..
Bo np jest TDi 2.0 w wersji 140 i 170 konnej, jak to jeździ to szok, grupa vag ma też 2.0 Tfsi o mocy 200PS, a jakby wziać wyżyłowanego japopńca czy coś to juz wogól nie ma jak porównać, jeszcze kwestia tego na cyzm komu zależy, czy sproncie, elastyczności, vmax, spalaniu czy kij wie czym!?
TDi z chipem i jździsz tanio i szybko/dynamicznie, a odpalanie w zimie? Ale mamy teraz zimy, do tego kto trzyma auto na zewnątrz? nawet pod wiatą bedzie lepiej, a garaż to już wogóle, ewentualnie denatu do baku i zapali;P

nie zgodze sie ze sprint do setki czy na 400 metrow lepszy bedzie w dieslu (porownujac ta sama moc, naturalnie inny moment, ale wazne zeby reszta warunkow byla podobna), skad wy biezecie takie mity o nowoczesnych dieslach, sa tak samo nowoczesne jak nowoczesne benzyny, ech jak sie "utrze" jakis stereotyp to niczym nie mozna go wyplewic, moze roundup zadziala :P
2.0 tfsi posiada takze wyzsze parametry 230 KM i 300 Nm
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#87 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 23 październik 2007 - 18:22

Diesel czy benzyna

nie zgodze sie ze sprint do setki czy na 400 metrow lepszy bedzie w dieslu (porownujac ta sama moc, naturalnie inny moment, ale wazne zeby reszta warunkow byla podobna), skad wy biezecie takie mity o nowoczesnych dieslach, sa tak samo nowoczesne jak nowoczesne benzyny, ech jak sie "utrze" jakis stereotyp to niczym nie mozna go wyplewic, moze roundup zadziala :P
2.0 tfsi posiada takze wyzsze parametry 230 KM i 300 Nm

Powyższe sytuacje sprawdzone są w praktyce w samochodach audi a4, chyba nic nie pokręciłem,,
wystarczy suche dane katalogowe sprawdzić choćby nawet
http://cichy.100tka.net/akp/dane.php
zobacz sobie dla A4 B6 silnik 1.6 i silnik 1.9TDi(100koni), diesel ma nawet mniej koni i wyższa mase chyba a do 100 wygrywa delikatnie...
To czemu już są silniki beznzynowe o samoczynnym zapłonie? Wyższa sprawność diesla była od zawsze marzeniem benzyn...
le mans wygrywają już tylko diesle np, w formule benzyny bo tam sa specyficzne ograniczenia...
Nie chodzi o nowoczesność a o względne pojęcię 'wyższości jajka nad kurą' Wojna diesle vs. benzyna zawsze jest bez sensu i zawsze nie ma morału, znaczy jest, ale nie da sie wyciagnąć jednoznacznie wzniosku co lepsze, wszystko zalleży od kierowcy, dystansów przeznaczenia itp..
A mity jakąś podstawe mają ;] I trzeba 'wyplewić' ludzką niewiedze ;]

#88 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 23 październik 2007 - 18:45

Diesel czy benzyna

zobacz sobie dla A4 B6 silnik 1.6 i silnik 1.9TDi(100koni), diesel ma nawet mniej koni i wyższa mase chyba a do 100 wygrywa delikatnie...

Wybrałeś do porównania archaiczne 1.6 8V gr. VAG klepane od 1994 roku, dobrze ża ma chociarz wielopunkt i zmienne długości kanałów dolotowych. Porównaj z tym TDI jakiś nowocześniejszy silnik 16V podobnej mocy, ze zmiennymi fazami rozrządu na sekwencyjnym wtrysku - przykładowo.

#89 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2007 - 19:10

Diesel czy benzyna

Wybrałeś do porównania archaiczne 1.6 8V gr. VAG klepane od 1994 roku, dobrze ża ma chociarz wielopunkt i zmienne długości kanałów dolotowych. Porównaj z tym TDI jakiś nowocześniejszy silnik 16V podobnej mocy, ze zmiennymi fazami rozrządu na sekwencyjnym wtrysku - przykładowo.

no raczej popa jaki ten silnik ma moment obrotowy i w jakim zakresie, sprawdz super nowoczesny na pompkach 130 tdi i wez zwykle 2.0 dla tego samego a4 i przyspieszenie z tej beidnej stronki wychodzi to samo, nie wspominajac ze tdi jedzie na 6 biegach i jest tylko 80 kg ciezsze a momentu to ma 2 razy tyle i w 2 razy wiekszym zakresie. podjedz pod swiatla, paru chlopakow z ciebie sie posmieje to wtedy zmienisz zdanie, ze niestety kopciuch nawet najbardziej rewelacyjny przegra ze zwykla benzyna warta na szrocie 1500 zl
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#90 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 23 październik 2007 - 19:20

Diesel czy benzyna

sprawdz super nowoczesny na pompkach 130 tdi i wez zwykle 2.0 dla tego samego a4 i przyspieszenie z tej beidnej stronki wychodzi to samo, nie wspominajac ze tdi jedzie na 6 biegach i jest tylko 80 kg ciezsze a momentu to ma 2 razy tyle i w 2 razy wiekszym zakresie

Też chciałem podać to porównanie :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Diesel czy benzyna Dzisiaj, 22:16
  •  

#91 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 23 październik 2007 - 20:16

Diesel czy benzyna Gdzie mój post ? :|
W skrócie, bo nie chce mi sie drugi raz pisac..
Chyba nie jeździliście jakimiś konkretnymi dieslami i benzynami, moje odczucia są takie że przepaści nie ma ale lepiej mi sie jeździ dieslem i tyle, mam porównanie 150koni w benzynie i w ropie i wiem co mówie, silnik toyoty i vag...
Każdy ma swoje racje, nikt nikogo nie przekona, benzyna jest dobra jak i diesel jest dobry, taka wojna zawsze kończy się zamknięciem tematu, przerabiałem to już 2 razy i koniec :P

#92 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 23 październik 2007 - 20:32

Diesel czy benzyna

Każdy ma swoje racje, nikt nikogo nie przekona, benzyna jest dobra jak i diesel jest dobry, taka wojna zawsze kończy się zamknięciem tematu, przerabiałem to już 2 razy i koniec :D

Aj tam odrazu wojna, podyskutować zawsze można :D wiadomo że jeden woli brunetki, drugi blondynki :P Ja lubie diesle ale te stare, mocne i niezniszczalne o topornej konstrukcji, ktoś kiedyś je ładnie określił jako "kowadła", np. taki 1HZ Toyoty (4.2D) montowany w HZJ

#93 Share Zwierz

Zwierz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 23 październik 2007 - 20:55

Diesel czy benzyna ja uważam ze

GAZ --> kuchenki

ON --> ciągniki

BENZYNA --> samochody i nic mnie nie przekona

#94 Share mateusz256

mateusz256

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2007 - 21:03

Diesel czy benzyna

Ja uważam ze diesel to samochód na lato wiosnę czy jesień a w zimie trzeba kupować te płyny żeby ropa nie zamarzła
osobiście nigdy nie miałem diesla ale nie jestem do nich przekonany wole silniki benzynowe+gaz

No to mnie rozwaliłeś...... gaz lepszy od dieselka.....:D hehe:) no ale jak wolisz :P

#95 Share trollu

trollu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 0 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice częstochowy

Napisany 23 październik 2007 - 21:28

Diesel czy benzyna nie dojdzie sie czy diesel jest lepszy od benzyny czy na odwrót ale na pewno nowoczesne diesle maja większą sprawność od benzyny.o dynamice tez nie mozna nic złego powiedzieć.dla mnie top diesle to 335d w bmw i V12 6.0l w audi.i niech ktos mi powie że te silniki mają słabe osiągi.w benzynie o tej samej pojemnosci lepiej nie wspominac o spalaniu a wiadomo że diesel pali o połowę mniej w dodatku tańszego paliwa. diesle zaczynają coraz czesciej wygrywać z benzyniakami.chociaz ja sobie niewyobrazam niektórych samochodów z silnikiem diesla :P

#96 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 październik 2007 - 21:35

Diesel czy benzyna Ja pomykam golfem z silnikiem 1,9 td 75 km i jestem zadowolony. Wiadomo, pocisk to nie jest ale jest elastyczny, na trasie jadę na piątce od 80 km/h no i dźwięk turbinki to jest to. Tak sobie myślę, że następny samochód to będzie jakieś TDI.

#97 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2007 - 23:43

Diesel czy benzyna w calym sporze czy tez dyskusji ktora sie nawiazala, nie chodzilo mi o upodobania, czy cos jest lepsze czy gorsze tylko bardzo konkretny temat - sprint i w tym waskim zagadnieniu nie ma zadnego wahania, poprostu benzyna bedzie szybsza. problemem jest to ze trzeba stworzyc jakies sprawiedliwe warunki do porownania, jednak jestem przekonany, ze jakkolwiek by sie nie kombinowalo to poprostu trzeba przyznac ze benzyna bedzie pierwsza na nastepnych swiatlach :P.
sam jezdze tdi AFN i nie jestem zadowolony z osiagow, po tygodniu od zakupu przestal mnie rajcowac, mół to mół i nic tego nie zmieni
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#98 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 październik 2007 - 10:14

Diesel czy benzyna Daj chipsa dla AFN'a :P przy rozpędzaniu będziesz miał zasłone dymną ale każdy mówi że tdi mają duży potencjał. W jakiej budzie masz ten silnik? Kiedyś miałem okazje "spróbować sie" z Octavią z tym motorem i szła lusterko w lusterko z moją benzyną 90KM o tragicznych przełożeniach i tylko ~100kg lżejszą, więc z tym sprintem zgadzam sie z Tobą całkowicie. Za to w trasie tdi jeździ hmm... subtelniej, przy większych prędkościach nie trzeba redukować z V biegu bo obroty są w tym "efektywnym" zakresie i auto idzie odrazu. W benzynie zazwyczaj potrzebna jest redukcja, choć to też zależy do chrakterystyki silnika i przełożeń.

#99 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2007 - 11:37

Diesel czy benzyna

Daj chipsa dla AFN'a :P przy rozpędzaniu będziesz miał zasłone dymną ale każdy mówi że tdi mają duży potencjał. W jakiej budzie masz ten silnik? Kiedyś miałem okazje "spróbować sie" z Octavią z tym motorem i szła lusterko w lusterko z moją benzyną 90KM o tragicznych przełożeniach i tylko ~100kg lżejszą, więc z tym sprintem zgadzam sie z Tobą całkowicie. Za to w trasie tdi jeździ hmm... subtelniej, przy większych prędkościach nie trzeba redukować z V biegu bo obroty są w tym "efektywnym" zakresie i auto idzie odrazu. W benzynie zazwyczaj potrzebna jest redukcja, choć to też zależy do chrakterystyki silnika i przełożeń.

ale generalnie trzeba wahlowac :D ,u mnie na piatce od 60 nie trzeba juz redukowac i jedzie tak do 190 :D. nie bede wirusowal, bo silnik ma juz nabite 300 tys. z czego 150 ostatnich pod odcieciem zaplonu :D
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Diesel czy benzyna Dzisiaj, 22:16
  •  

#100 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2007 - 12:19

Diesel czy benzyna

Daj chipsa dla AFN'a :D przy rozpędzaniu będziesz miał zasłone dymną ale każdy mówi że tdi mają duży potencjał. W jakiej budzie masz ten silnik? Kiedyś miałem okazje "spróbować sie" z Octavią z tym motorem i szła lusterko w lusterko z moją benzyną 90KM o tragicznych przełożeniach i tylko ~100kg lżejszą, więc z tym sprintem zgadzam sie z Tobą całkowicie. Za to w trasie tdi jeździ hmm... subtelniej, przy większych prędkościach nie trzeba redukować z V biegu bo obroty są w tym "efektywnym" zakresie i auto idzie odrazu. W benzynie zazwyczaj potrzebna jest redukcja, choć to też zależy do chrakterystyki silnika i przełożeń.


No właśnie :D

Ja swoim 130 konnym Paskiem brałem się ze znajomego 150 konnym Paskiem 1.8 T. 20 koni różnicy zrobiło swoje w b. min. stopniu. jeśli byłoby tyle samo KM to pewnie zostałby.

Jedyny wyjątek to benzynki w japońcach, te są dosłownie stworzone do sprintu :D

Sprawa zupełnie się odmieniła przy próbie przyspieszania od 100 km/h w górę :P

VW silniki nie kopcą aż tak bardzo, chyba największe kopciuchy to Mercedesowskie CDI :)

Zauważmy najważniejszą sprawę: koszty "wachy": diesel spali mniej i dodatkowo tańszego paliwa

Panowie żeby nie było ja nie jestem konfliktowy, z nikim nie chce się dochodzić kogo jest lepszy. Ważne ażeby właściciel był zadowolony ze swojego "wózka" :)

Podobne tematy