Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Roki212    1817
4 minuty temu, Elektryk napisał:

Ja lubię takie zabawki co za grosze robią to samo co inne za tysiące.

Ja tak samo jak oglądałem jego testy i porównania z innymi nawet za 4 tyś co nie mierzą nawet oporności to wypada całkiem całkiem i temu zakupiłem :) 

 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Właśnie jak ten tester BT360 bo kupiłem za 27$ i jeszcze nie doszedł. Dokładnie ten:

US $27.69  29%OFF | Oryginalny BT360 Autool Auto Tester Baterii 12 V Samochodów Motoryzacja Analizator Baterii Wielu Język Hiszpański Rosyjski Pomoc 2000 PL/CCA
https://s.click.aliexpress.com/e/bsSM3Y12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

No taki sam jak u mnie z polskim językiem już :) Tylko gdy menu jest po angielsku istnieje dodatkowy parametr do wyboru czy aku jest przed czy po ładowaniu, w polskim menu po przestawieniu tego nie ma 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Trochę jak w totolotku jak cię wylosują i im się nie spodobasz. Ostatnio miałem przesyłkę prawie 200$ ubezpieczona 1000zł i nic nie zapłaciłem, a byłem gotów.

Trochę poza tematem Parujecie akumulatory tam gdzie idzie 2 sztuki. Mam kilka 12V 100Ah i sobie wymyśliłem, że naładuje "nasycę" wszystkie wybiorę podobne. Potem połączę szeregowo i obciążę prądem (tylko jakim ??) i będę sobie kontrolował napięcie na każdym. Wybiorę dwa o takim samym. Czy inny prosty sposób??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Pomysł wydaje się sensowny. Prąd najlepiej bliski rozruchowego. Sa dostępne tez mierniki mierzące pod obciążeniem np. YATO itp. Tylko one obciążają prądem 80-100A ale też to coś powie. Wstepny wybór możesz zrobić testerem i wybrać te o podobnym oporze.

Jednak rozruch trwa kilka sekund a ładowanie nawet kilka godzin i nie wiem czy nie warto byłoby je dobrać tak, aby przy ładowaniu miały rowne napięcia. Ale tu już gdybam.

A co do zakupów to raz zapłaciłem.  Jak Cię sprawdzą to naliczą vat, a czy naliczą cło zależy od towaru i wartości.  Jak nie maja podanej wartości to trzeba im dosłać zrzut ze sklepu z ceną i urzad celny wyśle ci paczkę za pobraniem w kwocie naliczonych opłat. Czyli w najgorszym przypadku ok. 30%

Edytowano przez Elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Równe napięcia przy ładowaniu, ale i dodatkowo można wziąć pod uwagę jaki mają spadek podczas rozruchu

Mam ten z Yato i zgadza się coś tam wywnioskujesz już takim pomiarem tylko trochę opornik w nim za słaby kilka sekund i czerwony

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Można by takie naładowane połączyć szeregowo obciążyć kilka razy 300A i ładować i tak kilka razy. Tylko 4 akumulatory 300A to 15KW, ale coś się znajdzie

U mnie 1/4 paczek trafia na cło, poleży kilka dni tydzień i jest zwalniane bez opłaty. Cło to na wybrane towary np rowery, a około 100  kupuję poza granicami EUrokołchozu rocznie. VAT to teoretycznie na wszystkie zakupy, na prezenty są tylko zwolnienia poniżej jakichś tam sum. Dochodzi jaszcze koszt odprawy celne

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140
19 minut temu, Roki212 napisał:

Mam ten z Yato i zgadza się coś tam wywnioskujesz już takim pomiarem tylko trochę opornik w nim za słaby kilka sekund i czerwony

Widziałem u kogoś patent z zamontowanym wentylatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Można by było coś pokombinować tylko zawsze może potem i tak zostaje. 

Konkretna opornica trochę kosztuje z regulowanym obciążeniem 200, 400 czy 600A i dla własnych potrzeb nie opłaca się kupować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Mam takie male rezystory drut oporowy może może 8mm połączy się szeregowo/ równolegle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Jak chciałem kiedyś na szybko sprawdzic mały akumulator to zwinąłem w spiralę drut z migomatu. Można isć w tą stronę ;)

@ansu

Troche tych rezystorów potrzeba. Dla przykladu resystor hamujacy o mocy chwilowej kilku kW ma raptem ok 100W obciążenia ciągłego a jest na sporym radiatorze. Czyli idąc analogią trzeba by 20 rezystorów 5W z solidnym chłodzeniem.

Edytowano przez Elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

A no coś tam pamiętam prawo Ohma...

nie śpij z jedną tylko z dwoma czy może ciało rzucone na łoże traci na oporze i do tego ciało w ciemności traci na oporności oraz powyżej kolan opór maleje a napięcie rośnie :P hehe taki mały offtopic

PS. co do tego testera BT 360 to aby był wiarygodny wynik to trzeba dokładnie zaciskać te klamry na aku i wykonać kilka pomiarów bo czasem słabo się zaciśnie i wynik jest zafałszowany. Inna kwestią jest pomiar aku połączonych w szereg 2x6V najlepiej aku wyjąć i połączyć je krótkim gotowym mostkiem takim jak np od T25  wtedy jest wiarygodny wynik bo jak jest ten oryginalny długi przewód łączący oba aku (C-330) i zaciski zaśniedziałe potrafi oszukać :) 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Doszedł mierniczek.

Pomiar stosunkowo młodego akumulatora 60Ah/540A. 

DSC_0622.thumb.JPG.bd03a886ca3791d666219add23ce8f90.JPG

Staroć 88Ah/640A

DSC_0624.thumb.JPG.5a19b7c08bc3b2b74605989ca11139e2.JPG

Z tego co widać do oceny kondycji nie jest brany wyłącznie prąd rozruchowy, ale też jaki był stopień naładowania akumulatora. Pierwszy akumulator mierzony w samochodzie przy temperaturze bliskiej 0 stopni. Drugi akumulator mierzony był zaraz po odpięciu od ładowania, akumulator ma już błoto zamiast elektrolitu.

Edytowano przez Elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

U siebie przetestowałem go na różne sposoby i posprawdzałem wszystkie akumulatory :) 

Pomiary robione po jeździe nie po ładowaniu

aku z 2016 roku z ciągnika Autopart 2x6V 195 Ah 1000A

7b97f292c544f751med.jpg

z końca 2017 roku Centra Plus 50Ah 450A

b3f4d0aca28f658emed.jpg

 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Astronauta    1

Witajcie. Szukam aktualnej opinii o polskich Jenoxach. Czytałem w tym wątku, że ktoś je polecał ale wolę się upewnić bo stoję właśnie przed zakupem serii GOLD i wolałbym mieć z tyłu głowy wszelkie uwagi :) dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1115

Drut oporowy i mamy obciążenie 100A.

 


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Łooo to ja mam tego drutu oporowego trochę więcej i znacznie grubszy  Bocznik 400A, aż kiedyś coś sobie takiego zlepię z amperomierzem i woltomierzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Przetestowałem kilka akumulatorów. Najgorszym okazał się Fiamm 90P Titanium zakupiony sierpień 2016 gdzie z 800A zostało 600A i 5mohm. Zaskoczył mnie 4 letni Akbat Agri 800A miał ponad 800A i rezystancję 3 z hakiem. Zaskoczenie 9 letni Rombat który ma tyle co na etykiecie. Autopart z 950A zostało 350A ale już drugi rok pali na urządzeniu rozruchowym i ma chyba ponad 7 lat. 

Słyszałem, że właśnie Fiamm często nie ma deklarowanego prądu rozruchowego. I ciężko to reklamować.  Jakoś moje stare 1.9 tdiPD jak mrozy podgrzewam eberem i nie ma problemu nawt na 600A

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj