Polecane posty

Elektryk    140

Wszystkie te automatyczne ładowarki nie naładują porządnie akumulatora, który jest mocno rozładowany, za szybko kończą ładowanie. Polecam zmierzyć gęstość elektrolitu po takim ładowaniu, u mnie dobiło ledwie do 1.20g/cm3.  Tradycyjny prostownik lepiej się sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Przesadzacie, że nie da rady naładować. No chyba że akumulator uszkodzony lub całkowicie rozładowany. Przy normalnej eksploatacji sprawdza się super.

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4223
19 godzin temu, arturooo napisał:

Czyli ile ta centra wytrzymała 4 lata? Mi bosch s5 wytrzymał 7 lat w aucie co nie jest piorunującym wynikiem ale nie jest też złym bo moll na pierwszy montaż wytrzymał 8. 

W starym aucie ~1.5 roku i w obecnym ~4.5. U wujka w chevrolecie  z pierwszego montażu, jakiś mówił kanadyjski - 8 albo 10 lat (nie chce skłamać)  i z nim jeszcze został sprzedany. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140
14 godzin temu, ansu napisał:

Przesadzacie, że nie da rady naładować. No chyba że akumulator uszkodzony lub całkowicie rozładowany. Przy normalnej eksploatacji sprawdza się super.

Podładuje ale nie naładuje. Weź akumulator, rozładuj, naładuj ładowarką i pochwal się gęstością elektrolitu. Wtedy porozmawiamy. Jak masz akumulator wapniowy (obecnie prawie każdy) to jak mu nie podasz ok. 16V to nie naładujesz. Ładowarki kończą ok 14,6V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Aż sprawdzę. Ale do takiej konserwacji takie ładowanie częste 16V? W pojeździe masz 14,2V, a  jakoś większość ludzi nawet 10lat nie doładowuje i działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP31l7_8DMoTg8h23vw/featured

Wszystko na temat akumulatorów, różnego rodzaju testy rozładowania i ładowania różnymi prostownikami itd

I zgadza się ładowareczki nie naładują rozładowanego aku aby osiągnął odpowiednią gęstośc elektrolitu a do tego celu nawet do 16.2V można dobić w końcowym etapie ładowania i potrzebny jest sprawdzony prostownik transformatorowy. Panowie testowali takie coś ładowareczka pokazywała że aku naładowany a gęstości nie było...

Edytowano przez Roki212
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Jest ok. dopóki go nie rozładujesz, wtedy te 14V wystarczy i może być dobrze przez lata. Gorzej jeżeli rozładujesz mocniej akumulator, wtedy taka ładowarka nie przywróci gęstości elektrolitu a akumulator będzie na dobrą sprawę ciągle rozładowany. Po każdym odpaleniu będzie dostawał większy strzał prądowy z alternatora a na dobre mu to nie wyjdzie.

No i te 16V nie ładuje się co chwilę, tylko jak jest potrzeba, czyli po długim leżakowaniu, albo mocniejszym rozładowaniu. Czyli może ze 2 razy w roku.

Jak masz możliwość to polecam sprawdzić, rozładuj do tych 10,5V, tylko miej w pogotowiu tradycyjny prostownik, żeby było czym przywrócić akumulator do należytego stanu. Sam dopiero od niedawna zacząłem głębiej drążyć temat.

Edytowano przez Elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

16-16,5 V i mały prąd rzędu pół ampera , tak "robiłem" " gęstość " w kilku akumulatorach  małym transformatorem 20VA 13V + graetz  i problemu nie było elegancko naładowało do 1,28g/cm^3 zarówno 40Ah z seicento i 140Ah z zetora  oraz 60 z małego diesla bo nie stare były a taką wysłuzoną 50ke to do 1,2 podgoniło tylko 

fakt że troche to trwa bo na całą noc zostawione (a ciągnikowy nawet i ze 2 ) pod tym prostownikiem

@Roki212 większość jego filmów obejrzałem i żeby nie jego filmy to bym sie pewnie nie grzebał się z tymi prymitywnymi prostowniczkami własnej roboty

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tess   
Gość tess
Dnia 9.01.2019 o 07:48, stempos1980 napisał:

Nieraz i prostownik nieda rady już naładować takiego akumulatora. 

Kiedyś zostawiłam dostawczaka w garażu z nowym akumulatorem ... po dwóch latach samochód jedynie szło odpalić...ciągnik+ kable i akcja...nawet chodził dopóki nie zgasiłam, albo włączyłam kierunki...i do wyrzucenia... a jeszcze na gwarancji był😖... ?😅

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7877

Takie mamy akumlatory teraz-loteria. Ja mam w busie w maju będzie 4 lata niemiecki Bosch w pasacie 3 letni jakiś ukraiński a w ciapku mam wynalazek za 1200 zł-ogulnie wszystko pali w mrozy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno
Przed chwilą, stempos1980 napisał:

a w ciapku mam wynalazek za 1200 zł

jaki wynalazek ? czy może 2 wynalazki ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7877
7 godzin temu, konteno napisał:

jaki wynalazek ? czy może 2 wynalazki ? 

A taki wynalazek https://sts-sklep.pl/product-pol-1923-Akumulator-zelowy-SSB-SBCG-100-12i-12V-Ah-M8-uniw.html?gclid=CjwKCAiA99vhBRBnEiwAwpk-uLPuSeFF-d_Cfvw4gw_3jYH3Kn5whPiWdz9tMbHfAxPBDGMmlTgEdRoCgjoQAvD_BwE#add_favorite-wiem że zaraz będą hejty że to nie od tego i się nie nadaje. Mój jest 120  waga prawie 40 kilo. Założony był nowy 4 lata temu. Jeszcze jak byłem w domu sąsiad założył do t25 z rozdzielnii telefonicznej 8 letni akumlator to śmiga do tej pory na nim i rusłan pali normalnie nawet w zimę na oryginalnym rozruszniku. Dużo ludzi takich używa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Od kilkunastu lat nie bardzo interesowałem się akumulatorami pomimo, że dbałem o nie jak zawsze. Najstarszy sprawny ma m 2010 roku. Sprawdziłem to co napisaliście @Elektryk i @konteno przy akumulatorach Ca-Ca jednak warto je czasem "nasycić" czego jednak nie potrafi ładowarka za kilkadziesiąt zł.

Co prawda robiłem to intuicyjnie nie do końca świadomie od zawsze takim dziwnym urządzeniem, które zbudowałem kiedyś tam. "Dla wyrównania"

Urządzenie to ładuje krótkimi impulsami prądu i równocześnie delikatnie na zmianę obciąża akumulator małym prądem ze stabilizacją napięcia akumulatora właśnie na ponad 16V. Nie raz udało mi się ożywić jakiś akumulator. Największym sukcesem był akumulator, który rozładowany, bez prądu zamarznięty przez całą zimę i posłużył jeszcze przez dwa sezony.

Podsumowując ładowarki są dobre i przede wszystkim bezpieczne szczególnie dla tych co nie wiedzą co i jak. Te które nie gubią ustawień można podłączyć do nie używanych akumulatorów na kilka miesięcy lub podłączać co jakiś cza do sprawnego akumulatora. Jednak jak komuś bardzo zależy to zwykły prostownik, areometr, woltomierz pozostaje jednak niezastąpiony.

Ostatnio chodzi za mną refraktometr, ale taki profesjonalny to strasznie drogi, a taki tani za 10$ jakoś mi się ...nie widzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7877
11 minut temu, asharot napisał:

Nie każdy pracuje jako konserwator rozdzielni telefonicznych a 800 zł za aku do ciapka to nikt nie da.

Możesz kupić używany taki za parę groszy będzie śmigał. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140
48 minut temu, ansu napisał:

Ostatnio chodzi za mną refraktometr, ale taki profesjonalny to strasznie drogi, a taki tani za 10$ jakoś mi się ...nie widzi.

Mi się trochę nie widzi machanie kwasem koło oczu. Niby wiadomo, że trzeba zachować ostrożnośc, ale o chwilowe zaćmienie nie trudno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817
2 godziny temu, ansu napisał:

Jednak jak komuś bardzo zależy to zwykły prostownik, areometr, woltomierz pozostaje jednak niezastąpiony.

I to za mało do pomiaru, jesienią przed wymianą w aucie aku na nowy bo słabo już kręcił pobawiłem się i potestowałem stary. Ładowałem go przez 24h zwykłym prostownikiem prądem 1/10 pojemności. Odczekałem dobę i po pomiarach spoczynkowe 12,7V aerometr i test gęstości 1,27 - 1,28 czyli niby ok.

Mam jeszcze taką zabaweczkę do testowania

https://www.google.pl/search?safe=off&tbm=isch&q=BT+360&chips=q:bt+360,online_chips:bt360&sa=X&ved=0ahUKEwiNgvfDw-XfAhUEFSwKHSi_BuwQ4lYIKigD&biw=1396&bih=658&dpr=1.38

po podpięciu i zrobieniu testu: SOH (zdrowotność) 12%, SOC (stan naładowania) 98%, aku powinien mieć 540A miernik pokazał tylko 170A czy jakoś tak, oporność wewnętrzna 15mΩ. Następny test opornicą i to samo strzałka od razu idzie na dół. 

I  jednak aerometr i woltomierz to nie wszystko bo pokazywały że wszystko jest ok :) 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno
Przed chwilą, Roki212 napisał:

I to za mało do pomiaru, jesienią przed wymianą w aucie aku na nowy bo słabo już kręcił pobawiłem się i potestowałem stary. Ładowałem go przez 24h zwykłym prostownikiem prądem 1/10 pojemności. Odczekałem dobę i po pomiarach spoczynkowe 12,7V aerometr i test gęstości 1,27 - 1,28 czyli niby ok.

Mam jeszcze taką zabaweczkę do testowania

https://www.google.pl/search?safe=off&tbm=isch&q=BT+360&chips=q:bt+360,online_chips:bt360&sa=X&ved=0ahUKEwiNgvfDw-XfAhUEFSwKHSi_BuwQ4lYIKigD&biw=1396&bih=658&dpr=1.38

po podpięciu i zrobieniu testu: SOH (zdrowotność) 12%, SOC (stan naładowania) 98%, aku powinien mieć 540 Ah miernik pokazał tylko 170 Ah czy jakoś tak, oporność wewnętrzna 15mΩ. Następny test opornicą i to samo strzałka od razu idzie na dół. 

I  jednak aerometr i woltomierz to nie wszystko bo pokazywały że wszystko jest ok :) 

bo to do w miarę zdrowych nie wysłużonych i nie wyżyłowanych rozruchem akumulatorów się nadają te proste metody a jak pomęczysz ze 2-3 góra lata to i gęstości nie zrobisz nawet 

i co to za akumulator 540Ah ? czy 3 180ki równolegle połączone ? mocno stary ? i w czym pracuje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Hehe jebnołem byka xD 540A miał i 53 Ah już poprawione Centra Futura bezobsługowy 3 letni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Koledze się jednostki troche pomieszały. Ten miernik nie mierzy pojemności, tylko w głownej mierze prąd rozruchowy, a i to pomiar to za dużo powiedziane w tym przypadku.  Swoją drogą to już taki do mnie leci.

A jak nam w akumulatorze puści mostek, albo masa spłynie na dno to i stężony kwas nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

A kto potrafi posługiwać się opornicą.  Jednak wrócę do początku dla 99% ludzi ładowarka i biedry czy lidla będzie najlepszym rozwiązaniem. Dla bardziej ambitnych prostownik i areometr.  Jak już komuś bardzo bardzo zależy to opornica się przyda. A dla tych naj naj tester , ale zaraz ktos powie że BT 360 to zabawka.

Jak elektrolit brudny to szkoda czasu i energii to ryzyko na takim jeździć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140
3 minuty temu, ansu napisał:

ale zaraz ktos powie że BT 360 to zabawka.

Ja lubię takie zabawki co za grosze robią to samo co inne za tysiące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

.

 

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj