Ursusc385

Wydmuchuje olej

Polecane posty

seweryn20    825

marian na odwrót. patrząc z przodu, obracając pompę do silnika... czyli w lewo przyśpieszasz wtrysk. i na odwrót. a jak ustawić? proste. obetnij rurkę wysokiego ciśnienia i przykręć ją na sekcję pierwszego cylindra. daj dawkę paliwa na max i zakręć silnikiem aż zacznie sikać paliwo potem kręcisz wałem ręcznie patrzac na rurkę. gdy zacznie się z niej wydobywać paliwo to jest to moment początku wtrysku. dokładnie w tym momencie pierwszy znaczek na kole zamachowym musi się pokryć ze znaczkiem na skrzyni. mniej więcej tak się to robi domowym sposobem.

Sorry za marian. wkleiłem swojego starego posta który kiedyś był skierowany do kogoś innego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

Czy to normalne, że jak odkręcę korek od wlewu oleju i przysunę rękę to czuć lekkie dmuchanie? Spaliny nie wydobywają się wlewem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomek    49

jeżeli trochę dmucha to nieszkodzi,to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika,jeżeli mocno tzn. że pierścienie są zużyte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a co sie wydobywa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zawsze coś dmucha nawet w najzdrowszym silniku. Wynika to z ruchów powietrza w skrzyni korbowej pod tłokami i przedmuchiwania spalin między tłokiem a cylindrem. Jeżeli ciągnik masz mocny i za bardzo nie kopci to nie masz się czum przejmować.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To znaczy że są poważne straty kompresje między tłokiem a tuleją. Remont się kłania.

Lub masz dużo za dużo oleju. ale myślę że to można wykluczyć. Kto by tego nie pilnował.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Walec    0

u mnie w C-360 po objechani z kosiarką 3 razy w koło, kawałka 2 ha, zaczął lecieć dym z korka i powoli z obrotów schodził, ale postał godzinkę i następnego dnia 6 ha słomy sprasował bez gaszenia ;) do dziś chodzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

Jest po remoncie oleju wlewem nie wyrzuca ani spaliny się nie wydobywają. Jak rękę się przystawi to czuć dmuchanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No cóż. Proste ciągniki a i tak czasem lubią rzucić zagadką. Puki chodzi w miarę uczciwie to nie ma nad czym się rozwodzić.

 

Jak pisałem wyżej. poruszające się tłoki mają wpływ na zmianę objętości w skrzyni korbowej. To jedno. A drugie to nie ma na świecie silnika który nie miał by żadnej straty na pierścieniach. Dla tego czuć przy korku ruchy powietrza.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzesinek    0

No to dalej drążyć trzeba temat, pytać się mechaników, sprawdzić właściwości oleju, zadać sobie pytanie czy dobrze dotarliśmy wszystko (czy postępowaliśmy zgodnie z przyjętymi założeniami). Posprawdzaj wszystko to co możesz sprawdzić bez rozbierania. Stany, jakość oleju, czy nie ma nigdzie wycieku itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KarolT25    41

U mojego wujka w c-330M to znowu pekla uszczelka pompy wodnej i woda dostaje sie do oleju i sie leje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pablo zależy co rozumiesz przez słowo remont. dla jednych to regeneracja wału, głowic, pompy i wymiana tulei i tłoków. Dla innych to malowanie i wymiana uszczelki pod głowicą. Co robiłeś w swoim ciągniku?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paatrykk    0

gazy z silnika muszą jakoś schodzić wiec delikatne dmuchanie z korka to rzecz wg. mnie normalna a szczególnie po remoncie albo po wymianie oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

pablo, a ile ci tego oleju bierze?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Książkowo zużycie oleju w 60-ce wynosi 2% oleju względem zużytego paliwa. Czyli 2 litry na każde 100 spalonego paliwa. To są dane dla nowego silnika. Według mnie poważnie zawyżone. Moja 40-ka z 72 tyle nie bierze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo25    0

Nowe zestawy naprawcze, szlif wału, tuleje, nowy rozrząd, głowice regenerowane tzn. cały remont silnika był robiony. a oleju wziął 2 litry na 30 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Tez tak myślę że zawyżone. U mnie ile litrów paliwa poszło to nie nie wiem bo dużo a oleju dolałem ciut ponad 2 litry.

 

@pablo25 30mth to nie tak wiele. Widocznie jeszcze odpowiednio się nie dotarł. Jak go docierasz?


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj