Bartek72511

Jaki olej do silnika?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Marcin91    286

Ja odkąd mam Bizona wymieniam olej przed samymi żniwami i nigdy nie było z niczym problemu. Wg mnie lepiej wymienić przed żniwami niż po.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kameleont25    75

Po co wymieniać olej po sezonie skoro po zimie się niebędzie nadawał to może stać całą zime na tym starym i tak jest do niczego a przed sezonem sie leje nowy i jest gitara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco7394    0

ole nalezy wymieniac przed sezonem poniewaz w zime przemarza i traci swoje wlasciwosci . No choba ze macie ogrzewany garaz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju    24

gość od którego kupowałem kombajn zalewał turdusem więc ja też ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ja zawsze po żniwach spuszczam z kombajnu i wlewam do traktorów, :rolleyes: nie jest zużyty bo mój kombajn robi max 50godz, a przed sezonem zalewam nowym w tym roku klasy cd 15w40 nazwa handlowa nic wam nie powie


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Myślę że samą nazwe oleju jaki stosujecie to nic nie mówi ,tomek73 stosuje olej o oznaczeniu 20W-50 i ten po prostu jest bardzo dobry na gorączki bo czy to turdus ,Gulf ,Castrol inna firma mało ma znaczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati9151    0

Polecam FUCHS AGRIFARM 15W40 jest to olej bardzo dobry ale trochę drogi :unsure: . Z tego co wiem olej sie powinno wymieniać przed zimą.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

20w50 to chyba z orlenu albo diesel 2. To jest po prostu trochę gęstrzy olej, ładnie ciśnienie trzyma. Polski zwykły. W każdej hurtowni dostaniesz. Na ten turdus to już słyszałem nie zbyt ciekawych i pochlebnych opini. Silnik po nim czarny jak smoła i jak woda się robi w temperaturze. Tu masz trochę

http://allegro.pl/listing.php/search?string=20w50+orlen&category=0&sg=0

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ja miałem tzn. mam bo zostawie go jeszcze na przyszły sezon lotos ultor 20w50, i jest różnica, 1 bar więcej, nie grzeje się tak, ale jak dostał po garach i temp mineła 90* to leciało na łeb ciśnienie tak jak na 15w, jednak trzeba zainwestować w chłodnicę oleju w wodzie.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

A ja w 56 miałem dziwny objaw, że jak nie przypilnowałem siatki na chłodnicy to temperatura wzrastała do ponad 100, olej z 110 albo więcej, a ciśnienie szło do góry, a nie w dół.

U kolegi po wymianie wału w ciągniku 3P na jakiś używany też tak było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jeżeli jest wszystko dobrze poskładane szczelnie pasownie, to olej jak wszystko zwiększa objętość przy dużej temp. stąd taki objaw, ale to serio minuty przed obróceniem panewek, na takie ciężkie warunki to lepszy jest troche rozklekotany silnik i dobry olej np. 20w50, nic się nie zatrze, a najwyżej urwie :D


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Silnik miał z 2,5-3 tyś MTH w kombajnie.Od nowego u nas.

U kolegoi w 3P to obróciło panewkę na głównym i wał zmieniał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Aż sobie taki filmik przypomniałem z testowania nowych silników, słychać dobrze moment obracania panewek i odgłos skrawania przy przeciążeniu nowego szczelnego silnika, dlatego jestem zdania że do kombajnu powinien być ciut rozklekotany silnik.

Nawet silniki sportowe czy łożyska pracujące przy wysokich obrotach mają większe luzy by się nie zatarły.

3tys godzin na kombajn to udany silnik, mój brat ma bizona z 86r i jeszcze farba na uszczelce głowicy i miski, naprawdę trafiają się udane egzemplarze.

 

 

Zeszliśmy z deka z tematu, ale to chyba nie szkodzi :D

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Mój był z 84, a w PGR w mojej wiosce też taki był z 84r to miał 6 tyś, ale olej brał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Olej jak olej Mobile ,Gulf ,Texaco czy Superol i innych firm to mniej ważne większe znaczenie mają parametry jego i tym się kieruję i czy już silnik bierze olej to jak dasz odpowiedni na temperaturę olej taki co nie robi się woda po zagrzaniu silnika to można zapomnieć o dolewkach jakiś czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

Platinum Ultor 20W-50 dobre ciśnienie trzyma, nie grzeje się, na gorączki olej


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez warchest
      witam pękł mi blok w bizon rekord i mam takie pytanie gdzie regenerują silniki i jak to cenowo wyglada , a gdzie mozna kupic sam blok ? 
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
    • Przez klakiergsi
      Witam.chciałbym opisać mój problem z zetorem proxima 90 2014 rok. A mianowicie po pięciu latach użytkowania i 1500mtg remont silnika.pierwszą objawą był dziwny gwizd silnika i to nie Turbo ale okazało się że wałki wyważające silnik.przy okazji wymienili pierścienie na tłokach bo troszkę dmuchał odmą no i sprzęgło bo ciężko się zmieniało biegi.czyli ciągnik rozebranyna dwie części....co wy o tym myślicie...? Z czego i jak oni robią te ciągniki!dodam że zetor pracował z turem i nie wykonywał ciężko prac i był ciągnikiem pomocniczym w gospodarstwie.
       
       
    • Przez Darek914
      Witam czy jak wyjąć pompe wtryskową w bizonie trzeba ja ustawiać na jakieś znaki  czy nie bo nigdy nie wyjmowałem  a musze wyjąć 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj