Skocz do zawartości

Zdjęcie

Szersze opony czy obciążniki?


31 odpowiedzi na ten temat

#21 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 02 lipiec 2010 - 19:58

Szersze opony czy obciążniki? Ferdek wyobraź sobie że moc masz nieskończoną ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szersze opony czy obciążniki? Dzisiaj, 10:19
  •  

#22 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:00

Szersze opony czy obciążniki? Moc nieskończona? tego chyba nawet jeszcze japońce w kubotach nie wprowadzą prędko he he

#23 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:15

Szersze opony czy obciążniki? A jakbyś miał w swoim Lambo z tyłu opony 16.9-30 to jakby to Twoim zdaniem było z uciągiem??

#24 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:22

Szersze opony czy obciążniki? nie wiem bo nie mam mam z tyłu 480/70/34 co na 80km wydawało się bardzo dużo,a w praktyce koła fruwają jak głupie, dla porównania znajomego agrofarm na standardowych 16,9/34 i z turem topi się w łąkach z prasą jak głupi, także teorie o najważniejszej dużej masie nie do końca się sprawdzają, jak są problemy z uciągiem to się ząłącza 4x4 i nie problemu ;)

#25 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:25

Szersze opony czy obciążniki? @Ferdek07 mylisz uciąg z nośnością podłoża ;).
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

#26 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:44

Szersze opony czy obciążniki? z opóźnieniem ale podzielę się mądrym słowem w sporze masa-opona. tak, tak, tak @LowRider:
masa*wsp.tarcia=siła tarcia(czyt uciągu)
wszystko wydaje się ładnie pięknie jeśli mówimy tu o takim dajmy na to przykładzie z codzienności i PRAWIE idealnym tzn-koło na asfalcie. wtedy większa masa wpłynie PRAWIE proporcjonalnie na uciąg.

tarcie w ciągniku to tylko ok 30-40 % uciągu (im bardziej wilgotne, pulchne i niespójne podłoże tym mniej) reszta to wykorzystywanie sił kohezji-tzn spójności podłoża-juz wyjaśniam...
klocek bieżnika wbija sie w ziemię i zagarnia przed sobą "klin" z ziemii-jedna przyprostokątna to wysokość klocka, druga to odległość między kolejnymi klockami. I jeszcze prościej-każdy wie, że jazda w grząskim terenie jest dopóty, dopóki nie "zamiele kołami" wtedy właśnie "zrywają" się owe kliny z ziemii bo przekroczone są siły spójnośći dla danego podłoża.

co do wysokość-szerokość koła
-przy rozpatrywania tarcia nie ma różnicy- bo przeciez masa jest stała.
-opory przetaczania będą porównywalne
-wyższe koło lepiej wykorzysta siły kohezji obok opony (klocki ustawione są pod skosem nie tylko ze względu na samooczyszczanie)
-wyższe będzie na pewno lepsze do orki, bo nie bedzie się zawieszało w bruździe

I to chyba na tyle;)
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szersze opony czy obciążniki? Dzisiaj, 10:19
  •  

#27 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2010 - 07:17

Szersze opony czy obciążniki? Nie do końca się zgodzę, koło musi mieć odpowiednią średnicę i przełożenie mostu do momentu obr silnika, gdyby tak było jak piszecie, to każdy ciągnik nawet 40-50km miałby koła 38-42 cala, teoria mija się z praktyką, na twardym terenie zazwyczaj wystarcza standardowe ogumienie, a w grząskim terenie, to już nie jest takie jednoznaczne, zbyt duże w sensie wysokie i szerokie koła nie dające możliwości nawet minimalnego uślizgu "zduszają" silnik spadają obr i wydajność pracy spada, moim zdaniem ogumienie musi być tak dobrane żeby monet obr silnika pozwalał na chociaż minimalne "przymielenie" bo łatwiej ruszyć z przyczepą ze zrywem żeby koła przymieliły niż przy ruszaniu silnik miałby się przydusić

#28 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 03 lipiec 2010 - 07:27

Szersze opony czy obciążniki? to Ty jak ruszasz to puszczasz sprzęgło natychmiast? Ciekawa technika ;) U mnie w MF jest regulacja agresywności sprzęgła i właśnie po to aby nie zrywać przyczepności. Załóż nawet do Agrokida bliźniaki włącz super reduktor i czy będziesz miał jakiekolwiek problemy z ruszaniem z dużym ciężarem, na bank ciągnik Ci nie przygaśnie.

#29 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2010 - 09:52

Szersze opony czy obciążniki? A co Wy od superślimaka ruszacie z ładunkiem? :D
Od jazdy z ładunkami jest zając, ile można wachlować tymi dźwigniami jedynka i poszedł najwyżej przyboksuje :) ja może i czasem użyje reduktora ale ojciec już tam nie uznaje tych wynalazków ;)

#30 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 03 lipiec 2010 - 13:49

Szersze opony czy obciążniki? i źle-tylko 60' ma takie udogodnienie że bez zmiany grypy ruszasz sobie z największym ładunkiem, a to że Tobie nie chce się zmienić grupy podczas ruszania to tylko zasługa mordowania sprzęgła;)

Dlaczego nie zakładają tak wysokich kół? proste-bo taki ciągnik wyglądałby niepospolicie obciachowo, byłby niezgrabny, niezwrotny, ciężki do wyprodukowania, itd, itd- dla rozjaśnienia-rozważamy tylko wybór między trochę wyższym i jednocześnie węższym lub niższym za to szerszym.
Po drugie- ciągnik ma skrzynię biegów? a na wyższych osiągniesz wiekszą prędkość max. przy niższych obrotach silnika i mniejszym zużyciu dyfra i zwolnic -czysta oszczędność ;)

i czy na prawdę musisz buksować na starcie? samochodem też nie ruszysz bez pisków? porównaj sobie tylko przyspieszenie w aucie palącym gumę a z ESP-(osobiście wolę śmigac tym drugim.), podobnie jest z hamowaniem-najefektywniejsze na granicy poślizgu.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#31 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 lipiec 2010 - 16:02

Szersze opony czy obciążniki? ja tam wole sie nauczyc operowac pedalem przyspieszenia niz jezdzic z ESP ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szersze opony czy obciążniki? Dzisiaj, 10:19
  •  

#32 Share Kondzik

Kondzik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 wrzesień 2010 - 13:16

Szersze opony czy obciążniki? Chodzi mi głównie o to aby dał radę ruszyć z rozrzutnikiem na pryzmie z kukurydzy. Mógłbym założyć obciążniki po 100 kg na koło ale nie wiem w jakim stopniu to poprawi uciąg. Będzie to oczywiście jakaś przeciwwaga dla obciążników przednich lecz nie wiem jak bardzo to pomoże.

Podobne tematy