Skocz do zawartości

Zdjęcie

Szersze opony czy obciążniki?


31 odpowiedzi na ten temat

#21 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 02 lipiec 2010 - 19:58

Szersze opony czy obciążniki? Ferdek wyobraź sobie że moc masz nieskończoną ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szersze opony czy obciążniki? Dzisiaj, 15:13
  •  

#22 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:00

Szersze opony czy obciążniki? Moc nieskończona? tego chyba nawet jeszcze japońce w kubotach nie wprowadzą prędko he he

#23 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:15

Szersze opony czy obciążniki? A jakbyś miał w swoim Lambo z tyłu opony 16.9-30 to jakby to Twoim zdaniem było z uciągiem??

#24 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:22

Szersze opony czy obciążniki? nie wiem bo nie mam mam z tyłu 480/70/34 co na 80km wydawało się bardzo dużo,a w praktyce koła fruwają jak głupie, dla porównania znajomego agrofarm na standardowych 16,9/34 i z turem topi się w łąkach z prasą jak głupi, także teorie o najważniejszej dużej masie nie do końca się sprawdzają, jak są problemy z uciągiem to się ząłącza 4x4 i nie problemu ;)

#25 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:25

Szersze opony czy obciążniki? @Ferdek07 mylisz uciąg z nośnością podłoża ;).
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

#26 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 02 lipiec 2010 - 20:44

Szersze opony czy obciążniki? z opóźnieniem ale podzielę się mądrym słowem w sporze masa-opona. tak, tak, tak @LowRider:
masa*wsp.tarcia=siła tarcia(czyt uciągu)
wszystko wydaje się ładnie pięknie jeśli mówimy tu o takim dajmy na to przykładzie z codzienności i PRAWIE idealnym tzn-koło na asfalcie. wtedy większa masa wpłynie PRAWIE proporcjonalnie na uciąg.

tarcie w ciągniku to tylko ok 30-40 % uciągu (im bardziej wilgotne, pulchne i niespójne podłoże tym mniej) reszta to wykorzystywanie sił kohezji-tzn spójności podłoża-juz wyjaśniam...
klocek bieżnika wbija sie w ziemię i zagarnia przed sobą "klin" z ziemii-jedna przyprostokątna to wysokość klocka, druga to odległość między kolejnymi klockami. I jeszcze prościej-każdy wie, że jazda w grząskim terenie jest dopóty, dopóki nie "zamiele kołami" wtedy właśnie "zrywają" się owe kliny z ziemii bo przekroczone są siły spójnośći dla danego podłoża.

co do wysokość-szerokość koła
-przy rozpatrywania tarcia nie ma różnicy- bo przeciez masa jest stała.
-opory przetaczania będą porównywalne
-wyższe koło lepiej wykorzysta siły kohezji obok opony (klocki ustawione są pod skosem nie tylko ze względu na samooczyszczanie)
-wyższe będzie na pewno lepsze do orki, bo nie bedzie się zawieszało w bruździe

I to chyba na tyle;)
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szersze opony czy obciążniki? Dzisiaj, 15:13
  •  

#27 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2010 - 07:17

Szersze opony czy obciążniki? Nie do końca się zgodzę, koło musi mieć odpowiednią średnicę i przełożenie mostu do momentu obr silnika, gdyby tak było jak piszecie, to każdy ciągnik nawet 40-50km miałby koła 38-42 cala, teoria mija się z praktyką, na twardym terenie zazwyczaj wystarcza standardowe ogumienie, a w grząskim terenie, to już nie jest takie jednoznaczne, zbyt duże w sensie wysokie i szerokie koła nie dające możliwości nawet minimalnego uślizgu "zduszają" silnik spadają obr i wydajność pracy spada, moim zdaniem ogumienie musi być tak dobrane żeby monet obr silnika pozwalał na chociaż minimalne "przymielenie" bo łatwiej ruszyć z przyczepą ze zrywem żeby koła przymieliły niż przy ruszaniu silnik miałby się przydusić

#28 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3103 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 03 lipiec 2010 - 07:27

Szersze opony czy obciążniki? to Ty jak ruszasz to puszczasz sprzęgło natychmiast? Ciekawa technika ;) U mnie w MF jest regulacja agresywności sprzęgła i właśnie po to aby nie zrywać przyczepności. Załóż nawet do Agrokida bliźniaki włącz super reduktor i czy będziesz miał jakiekolwiek problemy z ruszaniem z dużym ciężarem, na bank ciągnik Ci nie przygaśnie.

#29 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 lipiec 2010 - 09:52

Szersze opony czy obciążniki? A co Wy od superślimaka ruszacie z ładunkiem? :D
Od jazdy z ładunkami jest zając, ile można wachlować tymi dźwigniami jedynka i poszedł najwyżej przyboksuje :) ja może i czasem użyje reduktora ale ojciec już tam nie uznaje tych wynalazków ;)

#30 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 03 lipiec 2010 - 13:49

Szersze opony czy obciążniki? i źle-tylko 60' ma takie udogodnienie że bez zmiany grypy ruszasz sobie z największym ładunkiem, a to że Tobie nie chce się zmienić grupy podczas ruszania to tylko zasługa mordowania sprzęgła;)

Dlaczego nie zakładają tak wysokich kół? proste-bo taki ciągnik wyglądałby niepospolicie obciachowo, byłby niezgrabny, niezwrotny, ciężki do wyprodukowania, itd, itd- dla rozjaśnienia-rozważamy tylko wybór między trochę wyższym i jednocześnie węższym lub niższym za to szerszym.
Po drugie- ciągnik ma skrzynię biegów? a na wyższych osiągniesz wiekszą prędkość max. przy niższych obrotach silnika i mniejszym zużyciu dyfra i zwolnic -czysta oszczędność ;)

i czy na prawdę musisz buksować na starcie? samochodem też nie ruszysz bez pisków? porównaj sobie tylko przyspieszenie w aucie palącym gumę a z ESP-(osobiście wolę śmigac tym drugim.), podobnie jest z hamowaniem-najefektywniejsze na granicy poślizgu.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#31 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 lipiec 2010 - 16:02

Szersze opony czy obciążniki? ja tam wole sie nauczyc operowac pedalem przyspieszenia niz jezdzic z ESP ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Szersze opony czy obciążniki? Dzisiaj, 15:13
  •  

#32 Share Kondzik

Kondzik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 wrzesień 2010 - 13:16

Szersze opony czy obciążniki? Chodzi mi głównie o to aby dał radę ruszyć z rozrzutnikiem na pryzmie z kukurydzy. Mógłbym założyć obciążniki po 100 kg na koło ale nie wiem w jakim stopniu to poprawi uciąg. Będzie to oczywiście jakaś przeciwwaga dla obciążników przednich lecz nie wiem jak bardzo to pomoże.

Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk