Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zaraza w ziemniakach


19 odpowiedzi na ten temat

#1 Share andkru21

andkru21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 25 czerwiec 2010 - 16:07

Zaraza w ziemniakach Witam Wszystkich. Mam problem z ziemniakami Vineta a mianowicie niszczy mi je zaraza. Juz raz pryskalem (4 dni temu) na zaraze srodkiem RIDOMIL GOLD ale widze ze chyba nic nie pomoglo. Czy da sie je jeszcze uratowac?? Jaki moze oprysk zastosowac by to zatrzymac??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zaraza w ziemniakach Dzisiaj, 22:37
  •  

#2 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 25 czerwiec 2010 - 17:38

Zaraza w ziemniakach troszki za pozno sie za to wziales.
ja 1 zabieg robilem prawie miesiac temu.
niewiem czy sie cos da uratowac, skoro piszesz ze juz widac jak je pobiera.
sprobuj infinito prysnąć.
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#3 Share wyrebski1

wyrebski1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1332 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska pow. Słupca

Napisany 25 czerwiec 2010 - 17:49

Zaraza w ziemniakach a jesteś pewien na 100%, że masz zarazę? Jeśli tak to proponuję Pyton Consento, Infinito również-środki dobre bo o działaniu wgłębnym i systemicznym. Pyton dodatkowo chroni przed alternariozą.

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Zaraza w ziemniakach Dzisiaj, 22:37
  •  

#4 Share Arturo

Arturo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Błądzikowo, koło Pucka, Pomorskie

Napisany 25 czerwiec 2010 - 18:42

Zaraza w ziemniakach może da sie jeszcze coś z nich uratować , niestety vinieta ma to w sobie że nawet jeśli nie widać objawów to warto pryskać zapobiegawczo, do tego je zasil ekolistem lub podobnymi środkami , bardzo dobre ziemniaki ale wrażliwe ja je mam ostatni rok :)
Zabudowa ciężarówek specjalistycznych

#5 Share damian83

damian83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:biskupizna

Napisany 25 czerwiec 2010 - 19:12

Zaraza w ziemniakach z chorobami grzybowymi jest tak że trzeba pryskać zapobiegawczo wtedy jest efekt kolega je chce podratować ale czy sie uda?
...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

#6 Share andkru21

andkru21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 26 czerwiec 2010 - 06:55

Zaraza w ziemniakach Ja dopiero zaczynam przygode z ziemniakami. Sąsiad mi powiedzial ze moze byc to zaraza. Liscie sie zawijaja do srodka, kurcza sie i zrobily sie blade.

#7 Share poosa21

poosa21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gryfice

Napisany 26 czerwiec 2010 - 07:38

Zaraza w ziemniakach A czym prysałeś na chwasty?

#8 Share andzin

andzin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 409 postów

Napisany 26 czerwiec 2010 - 10:10

Zaraza w ziemniakach Spróbuj Pyton consento.

#9 Share andkru21

andkru21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 26 czerwiec 2010 - 11:21

Zaraza w ziemniakach Na chwasty nie pryskalem.

#10 Share wyrebski1

wyrebski1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1332 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska pow. Słupca

Napisany 26 czerwiec 2010 - 11:33

Zaraza w ziemniakach czyli jakieś przypalenie ze strony środka chwastobójczego odpada. A skąd posiadasz te ziemniaki, kwalifikowane były czy z obcego źródła jakoś?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zaraza w ziemniakach Dzisiaj, 22:37
  •  

#11 Share andkru21

andkru21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 26 czerwiec 2010 - 11:45

Zaraza w ziemniakach Te ziemniaki kupilem od sasiada ktoremu tez chyba zaraza je niszczy. rok temu mial piekne te ziemniaki dlatego sie skusilem.

#12 Share poosa21

poosa21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gryfice

Napisany 26 czerwiec 2010 - 13:59

Zaraza w ziemniakach Jeżeli jadalna wineta zaczyna mieć pęknięcia które sie zrastają to znaczy że jest to stara odmiana i to też może byc przyczyną wiekszego porażenia przez choroby, na przyszośc pamietaj że pierwszy oprysk robisz najpóźniej 60 dni od posadzenia (tyle w naszym rejonie ale niektórzy stosuja juz po 50 dniach) najlepszy to bedzie Infinito bo pyton consento to jest najepszy na ostatni zabieg.

#13 Share młody17

młody17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 27 czerwiec 2010 - 09:31

Zaraza w ziemniakach może są zawirusowane, skoro mówisz, że zwijają się do wewnącz (może liścizwój) u mnie w okolicy wszyscy pryskają na zaraze, a nic to nie daje i każdy sie dziwi czemu..., a nikt nie wpadnie na pomysł, że trzeba posadzić dobre sadzeniaczki. Wracając do tematu, ja sadziłem 13 kwietnia, pierwszy oprysk przeciwko zarazie wykonałem w tamtym tygodniu, środkiem Revus, mały bład bo coś mi się pomiszało myślałem, że to systemiczny, a to układowy, ale środek całkiem niezły, mimo deszczy które w tym tygodniu u mnie gościły, środek nadal jest widoczny na naci, jutro opryskam Ekonomem albo Pytonem Consento i powinno być ok. Pozdrawiam

#14 Share andkru21

andkru21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 27 czerwiec 2010 - 09:46

Zaraza w ziemniakach Zobaczcie sami czy to jest zaraza czy jakies inne cholerstwo.
http://www.fotosik.p...89237f7a2c.html
http://www.fotosik.p...82fd2eff40.html
http://www.fotosik.p...428e48c543.html
http://www.fotosik.p...8d95a5ed44.html

#15 Share saszeta

saszeta

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2591 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. lubuskie kożuchów
  • Zainteresowania:robota,robota,robota. Od świtu do zmierzchu

Napisany 27 czerwiec 2010 - 11:51

Zaraza w ziemniakach na pierwszym zdjęciu to chyba wirus(wyrodzone ziemniaki).daj jakiś systemiczny albo przynajmniej wgłębny 7 dni od ostatniego oprysku.jeszcze nie są takie złe

#16 Share andkru21

andkru21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pomorskie

Napisany 28 czerwiec 2010 - 20:44

Zaraza w ziemniakach Dzieki wszystkim za szybka odpowiedz i pomoc. Godzine temu opryskalem ziemniaki srodkiem infinito. Mam nadzieje ze bedzie to skuteczne.

#17 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 29 czerwiec 2010 - 11:35

Zaraza w ziemniakach nic ci nie pomoże pryskanie fungicydami na liściozwój ktory widać na zdjeciach.
Sadzeniaki były już chore, dlatego masz taki efekt. Vineta jest cholernie wrazliwa na lisciozwój. Kazda plantacje nalezy oczyscic z chorych roślin, wtedy bedziesz mial przynajmniej pewnosc ze zrobisz wszystko co w twojej mocy. Tak wlasnie jest jak sie kupuje niewiadome ziemniaki niewiadomego pochodzenia. Vinete nalezy zmieniac co roku, przynajmnniej na polowe obsadzanej plantacji. Wtedy co roku bedziesz mial polowe 'nowej, zdrowej' vinety i drugą polowe juz rocznej.
Ja te same sadzeniaki (CA, dawniej oryginał, w elicie również) sadze gora 2 lata. Nie oplaca mi sie wiecej.
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#18 Share saszeta

saszeta

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2591 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. lubuskie kożuchów
  • Zainteresowania:robota,robota,robota. Od świtu do zmierzchu

Napisany 30 czerwiec 2010 - 06:52

Zaraza w ziemniakach nie ma reguły.ja kupowałem kwalifikat ca i też był.a w lordzie miałem w kwalifikacie czarną nóżkę i piorin wziął do badania w zeszłym roku a teraz sobie dopiero przypomnieli i zaczęli drążyć temat.może coś wykryli u producenta sadzeniaków

#19 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 30 czerwiec 2010 - 16:45

Zaraza w ziemniakach no to masz gówniane żródło sadzeniaka skoro choroby od razu są :)
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zaraza w ziemniakach Dzisiaj, 22:37
  •  

#20 Share fito1973

fito1973

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 88 postów

Napisany 01 lipiec 2010 - 08:29

Zaraza w ziemniakach oj, panie Sebastainie:)) (saszeta) pozdrawiam
Inspekcja Panska:)

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jakie są ziemniaki XXI wieku? zobacz »